Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ale przecież wtedy tylko lpg zasila nam ok 10 % a poprawia się sprawność. co do przeglądu nie zgodzę się z Tobą na obecna chwile nie ma pzreciwskazań by z taką instalacją traktor przeglądu nie przeszedł. nasi posłowie przymierzają się dopiero by te kwestie uregulować. do mtz 82 idzie kupić już gotoa instalacje

Opublikowano

Przejdzie jeśli instalacja jest zakładana w wyspecializowanym zakładzie i posiada wszystkie do tego wymagane dokumenty.

Mnie to nie urządza jak ja ciągnikiem bywam i po 20 godzin  20 kilometrów poza domem to jak myślisz ile ja na tej butli przejadę?

Więcej bym z wymianami jeździł niż roboty robił.

Opublikowano

nadal nie rozumiesz. to jest na zasadzie takiej że 90% podstawowej dawki to olej napędowy 10% to gaz. wtedy butla starcza na dłużej. to jest coś takiego jak nowoczesne instalacje lpg w samochodach benzynowych wtrysk  benzyny połączony z gazem. a z tym zakłądem to nie do końca masz racje, nie ma uregulowań prawnych by nie moża było z taką instalacja przejść przeglądu. czytałęm kiedyś o tym reportaż w RPT a właściciele traktorów instalacje zakłądali sami

Opublikowano

Wiem dokładnie jak to działa i mówię ci wyraźnie że mnie to nie urządza. 

U diagnosty pytałem się jak to wygląda. Nie podbił by mi przeglądu z samodzielnie założoną instalacją. Chyba że on się mylił w co wątpię.

W silnikach diesla busów wygląda to tak samo jak w ciągniku. Ogólnie więcej szumu niż korzyści.

Ja tym zainteresowany nie jestem.

 

Opublikowano

powiem szczerze że widziałem na własne oczy takie coś w mtz 82 oraz zetorze 7245 wygląda to fajnie i o wiele mniej ingerencji w silnik jesli miało by się to porównać do założenia turbiny :) ale jak mówisz jak kto woli

Opublikowano

Chyba żartujesz. Turbinę w rusie zakładasz w półtorej godziny a jedyna przeróbka to wycięcie otworu w masce.

Pod względem komplikacji  turbina przynajmniej zakładana na oryginalnych częściach jest mniej skomplikowana.

Opublikowano

A zadowolony jestem. mam bardzo fajne porównanie przy odśnieżaniu. Zużycie paliwa w granicach 5-7,5 litra na godzinę tyle samo co bez turbiny tyle że to co wtedy robiłem w 8 godzin teraz niecałe 7. Mniej redukcji, krótszy czas pracy i efekt widoczny. Inwestycja spłaciła mi się już w pierwszym sezonie. Warto było. Gdybym założył jeszcze korektor na pompę może zleciał by z pół litra na godzinie.

Opublikowano

W silnikach diesla busów wygląda to tak samo jak w ciągniku. Ogólnie więcej szumu niż korzyści.

Ja tym zainteresowany nie jestem.

 

W przypadku busa spalającego 10/100 to średni interes, ale już w ciężarówce palącej 30/100 oszczędność jest znaczna. Do tego auto spełnia wyższą normę Euro, więc niższe opłaty.

 

 

A w przypadku instalacji CNG do diesli, to silnik w 100% pracuje na CNG. W wielu miastach autobusy jeżdżą na CNG. 

Opublikowano

hmm ok a czy lepszym i tańszym rozwiązaniem nie było by zamaist turbiny założyć instaalcje lpg? poprawiło by się wtedy spalanie paliwa przy obecnej dawce więc jednym słowem wzrosła by jego sprawność ?seweryn20  słyszałeś o takim rozwiązaniu?

Ja słyszałem a nawet mam zamontowane (nie w c360). W tej chwili drugi sezon na ukończeniu i ponad 1000l gazu spalone. Największą korzyścią dla mnie jest przyrost mocy i trochę oszczędności. Mogę polecić tym którym zależy na mocy właśnie a nie na oszczędności. W moim przypadku mam ustawiony stosunek ok. 25do75%, gdzie przy ciężkiej robocie dochodzi do 30/70 i mnie to wystarcza i nie zamierzam zwiększać ilości gazu. Butle mam samochodową 50l i starcza na 16-19 godz. pracy

 

Tu jest ciekawa propozycja:http://olx.pl/oferta/instalacja-gazowa-do-diesla-CID757-ID8KTCN.html#4e2d105e60

Opublikowano

witam modernizatorów c 360;) też do nich należę. Zakładałem już pompę wtryskową od forda transita 2,5 d i powiem że z efektów byłem bardzo zadowolony. Z badań nad silnikami diesla wynika że na duże oszczędności i moc wpływa układ zasilania paliwem. Obecnie układy CR dają bardzo duże osiągi, ogólnie dla mnie ten układ jest bardzo drogim układem ze względu na duży kaszt napraw i elektronikę która też często płata figle, wiec nie mam zamiaru montować go w moim ursusie.Jednak z charakterystyk układu CR zainteresował mnie jeden bardzo ważny element, a mianowicie dawka pilotażowa. Opiszę tutaj mały patent który będę próbował zmontować w moim c 360. We wtryskach mam zamiar zamontować cewki które będą w stanie zmniejszyć działanie sprężyny, oczywiście w odpowiednim momencie. Ciśnienie  wtrysku podnieść do 220bar.  Przewody paliwowe wtrysków byłyby akumulatorem ciśnienia. W momencie wtrysku układ elektroniki podawał by sygnał na cewkę ta osłabiała by sprężynę a ciśnienie podnosiło iglice w efekcie paliwo w komorze. Resztę dawki z niewielkim opóźnieniem podała by pompa. Co o tym sądzicie?

Opublikowano

przerabiałem dwa silniki pod turbo żaden oryginalnie w ogóle go nie posiadał ,pierwszy to doskonale znany wszystkim c 330 i po wielu przeróbkach które zajęły około 5 lat uzyskałem doładowanie 1.5 bara .zaznaczam turbo nie jest fabryczne zostało przerobione ,silnik jest odprężony inne ciśnienie wtrysku i oczywiście interculer,seryjne turbiny dawały max 0.7 bara kilka sztuk przetestowałem o różnej wielkości i pojemności skokowej silnika z których pochodziły.Przy doładowaniu 1.5 bara używam ciągnika ponad 2 lata i buta mu nie żałuje ,nic się z nim złego nie dzieje,a wręcz przeciwnie fajnie chodzi ,mocy nie mierzyłem z braku hamowni  w pobliżu .Mogę tylko powiedzieć ,że siłą przebił moją 40 i dlatego w listopadzie 2016 i grudniu zabrałem się za silnik 40 ,ten jest zrobiony cały od podstaw .Nowy wał korbowy  polski Ostróda [,stary był po ostatnim szlifie] tuleje tłoki głowice wtryskiwacze i pompa wtryskowa koła rozrządu te które były zużyte,Zastosowałem dodatkowa pompę oleju plus chłodnicę oraz magistralę w silniku która pod ciśnieniem natryskuje olej na denka tłoków .Otóż 40 okazała się trudna w dopasowaniu turbo dzięki uprzejmości i dużej pomocy firmy TURBO-SERWIS Dziewierzewo która udostępniła ponad 12 turbosprężarek do testowania ,po 6 tygodniach prób i w końcu zbudowaniu hybrydowej turbiny z 3 różnych turbin  kilkunastu toczeniach aby to spasować i kilku popsutych obudowach ,wreszcie mały sukces 1,5 bara jest silnik jest żywy czuć moc  w końcu jedzie .i wcale niema zastępować renówki w orce czy sianiu [może kiedyś przyjdzie czas na turbo w 6 garach reni,ale to poczeka ] pisze to do tych młodych chłopaków którzy chcieli coś porobić w swoich ciągnikach ,a bali się że  popsują,trudno jest  popsuć starego ursusa .Otóż panowie na fabrycznym turbo nie uzyskacie więcej jak 0.7 bara ,nieważne od czego by nie  było za to efekt dżwiękowy będzie fajny a silnik łyknie trochę tlenu jak babcia na turnusie w Ciechocinku ,sprzęgło i skrzynia też sobie poradzą i nie popadnijcie w paranoje że od jutra wszystkie c 330 i  inne mają mieć turbo!!! Co do pytań po ki h*j turbo w ciapku i 40 czy 60 ,to zwykła ciekawość, czy się da i ile  to da .Pewnie tak po trosze powstały nowoczesne ciągniki i nimi z przyjemnością pracujecie dzisiaj w polu .Postaram się wstawić film na youtube o tytule [ c 360 turbo 1.5 bar Żnin ]do końca stycznia 2017 jak to działa ,jeśli ktoś ma założony przedni  napęd jestem ciekaw  jak  się sprawdza, powodzenia i satysfakcji !! .mój tel; 604 405 651

Opublikowano (edytowane)

Warto pompować 1.5 bara? To daje potencjał na ponad 100 koni. Pompa wtryskowa mocno jest przerobiona?


Z ciekawości: Jak wygląda długość i pasowanie korbowodów od zetora? Któreś są odrobine krótsze i mocniejsze od tych w c360?

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Troche pojecia mylicie. Kazde turbo dmuchnie te 2 bary spokojnie kwestia ustawienia WG w turbinie. Wiadomo seryjnie jest wiekszosc ustawione ponizej 1 bara. Po drugie wielkosc turbiny. Moc najwiecej bedzie zalezej od wielkosci strony zimnej czyli im wieksza tym wiecej napompuje objetosciowo powietrza bo moc nie zalezy od cisnienia ale od objetosci tlenu jaka dostarczymy do komory spalania. Strona gorąca odpowiada kiedy ma wstawac turbo jezeli bedzie mala wstanie szybko ale moze nam ograniczyc moc w wysokim zakresie obrotow a znowu duza czesc goraca sprawi ze turbo wstanie w wyzszych partiach ale moc bedzie dostepna w wysokich obrotach. Jak ktos umie grzebac w turbinach to z kilku sklada jedna tak dobrana aby uzyskac jak najwyzsza moc dostepna w jaknjwiekszym zakresie obrotow i w miare plaski przebieg momentu obrotowego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v