Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam przyczepę 4,5 tonową Polskiej produkcji z jednym tłokiem. Podczas kipowania ziemi poleciał z tłoka olej, dokładnie to leci z samego spodu tłoka, na deklu którym zakręcamy cylinder od tłoka jest tam taki jakby otwór i z niego leci. Dodam, że nigdy nie lecia stamtąd olej, a teraz leci cały czas przy próbie kipowania. Prawdopodobnie coś tam było i z powodu zbyt dużego ciężaru puściło. z zewnątrz jest to nie rozbieralne, a wewnątrz nie dawno rozbierałem bo wymieniałem uszczelniacze i też nie pamiętam, żeby ten dekiel się jeszcze rozbierał. Proszę o pomoc co tam mogło puścić i do czego jest ten otwór od spodu dekla, jest to dość pilna sprawa bo przyczepa jest potrzebna, a bez kipowania to żadna robota.

Pozdrawiam i dziękuje za wszelką pomoc

 

W deklu oryginalnie powinien być zawór odcinający olej przy zbyt dużym obciążeniu.

W wielu wypadkach użytkownicy usuwają ten zawór a otwór zostaje zaspawany. W twoim przypadku mógł puścić spaw i olej zaczyna wyciekać przy wzroście ciśnienia przy wywracaniu.

Opublikowano

Witam posiadam prawdopodobnie przyczepę d-35 wywrotkę. Wyjąłem czop tłoka ze spodu przyczepy i mam teraz pytanie:

1. Jak zdjąć tłok z tych dwóch "pierścieni, łożysk, kołyski" nie wiem jak to się fachowo nazywa. Jest to część która trzyma tłok aby nie poszedł w dół. Prawdopodobnie są tam jakieś łożyska, które pozwalają tłokowi chodzić swobodnie na boki podczas kiprowania.

2. Jak wymienić uszczelniacze w tym tłoku?

Czy należy wyciągać każdy element tłoka pojedynczo do góry?

Czy są między częściami tłoka blokady?

Jakich niespodzianek można się spodziewać podczas naprawy tłoka?

Opublikowano

hej też kiedyś robiłem remont,wymiana największego uszczelniacza,trzeba wykręcić nakrętkę miedzianą na cylindrze i wyjąć uszczelniacz pamiętać tylko by dobrze włożyć nowy bo będzie zrywać z gwintu nakrętkę.Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli mógłbyś npisać gdzie dokładnie znajduje się ta nakrętka bo nie mogę jej zlokalizować?

Moja przyczepa wywraca na 3 strony, nakrętka jest z góry przykręcona musisz oczyścić i żeby odkręcić to musisz (dorobić jeśli nie masz) klucz w kształcie litery C z dwoma zębami zakładasz za nakrętkę i odkręcasz. A co się dzieje u ciebie olej cieknie,bo u mnie kiedyś ojciec załadował cała przyczepę piachu i zerwało nakrętkę i trzeba było wytoczyć trochę większą i oczywiście nowy uszczelniacz

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem przyczepę d-35 zdjąłem całą pakę bo chcę całą przyczepę odnowić. I wdze że cały tłok olejem cieknie. Nigdzie rys nie widze i tak myśle że jak przyczepa z 70 lat to na pewno gumowe uszczelniacze trzeba wymienić. Żadnej nakrętki z góry nie mam. Zastanawiam się czy od dołu coś nie trzeba odkręcać bo tam jest ten zawór zaspawany. Może trzeba tłok wykręcić? ten z kulą (najmniejszy) Czekam na porady

Z góry dziękuje

Edytowane przez 1210
Opublikowano

Moja przyczepa to d-46a i jak dobrze pamiętam to siłownik ma 3 tłoki i na każdym tłoku od środka jest nakrętka miedziana widoczna z góry,od dołu też można odkręcić ja próbowałem ale nie dało się:( u dołu siłownika też jest zawór bezpieczeństwa w razie jak ktoś za mocno podniesie ;)

Trudno mi powiedzieć jak jest u ciebie najlepiej oczyść siłownik z oleju i zobacz gdzie ucieka,może odpowietrznik nie trzyma on jest na małym tłoku,jak możesz to prześlij zdjęcie.Pozdrawiam

Opublikowano

kolego 1210@ widzę ze bardzo na tym nie znasz wiec juz ci mówię. masz całą tą kołyskę wykręcasz z niej cztery śruby m6 jak mnie pamięć nie myli i wychodzi ci cały tłok bez kołyski. w garażu ładnie wymyć przygotować to rozbierania. na samej górze masz flansze z dwoma takimi sworzniami na tym wisiał tłok, i to całe musisz odkręcić najlepiej dużym kluczem ewentualnie młotkiem pobijając delikatnie. po tym wszystko ci wychodzi i zostaje ci oddzielić jeszcze pierwsze tłoczysko od drugiego tłoczyska. Miedzy nimi jest tak tuleją w niej od góry powinny być dwie dziury albo 4 (może sie zdążyć ze nie ma w ogóle) to musisz odkręcić najlepiej kluczem do filtrów a tłoczysko łap za końcówkę od tłoczyska w imadło, broń boże do tego nie używaj młotka bo to bardzo kruchy materiał i pęknie. na końcu uszczelniacze wyciągnij i wymień. zachowaj dbałość o czystość jak chcesz to konkretnie zrobić. wszystko myć w ropie i składać na smarze. ostrożnie z nowymi uszczelniaczami zeby nich nie pościnać. Jak coś to pytaj

Opublikowano

Ja też planuje rozebrać swój siłownik od D-47. Samemu da się radę? U mnie strasznie leje przyczepa olej leje się od góry. Czy to będą uszczelniacze? Jakie najlepiej kupić?

Opublikowano

Tylko najpierw na przyczepie odkręć nakrętkę na dole. Koło redukcji od węża jest śruba [zabezpieczenie]na śrubokręt którą musisz odkręcić.Potem odkręcasz redukcję wkładasz jakiegoś bolca w otwór i odkręcasz.

Opublikowano

A ja mam problem z zaworem krancowym w silowniku D47b, tzn przy wywrocie wyjdzie mi pierwszy tłok i drugiego połowa i stop, a co najgorsze w tym wszystkim że nie chce opuścić. Pomoże ktoś ?

Opublikowano

Do tego jest specjalny przyżąd do wyciągabia obcęgami to zazwyczaj się ułamują lepiej jest oddać do zakładu co zajmuje się regeneracją silowników ja robołem to w Bialymstoku koszt ok 80zł. Jak urwałeś już ten drut to jedyne wyjście to do tokarza obciąć w tym miejscu co jest ten drut zrobić gnint na silowniku i dorobić ten element z uszczelnieniem (z tym co się wyciąga) i to przykręcić

Opublikowano (edytowane)

Ja myślałem że to nie taki problem wymienić uszczelniacze więc kupiłem komplet uszczelniaczy na oba siłowniki. Chyba 3zł na jeden siłownik kosztowały. Na tym drugim udało mi się wyciągnąć. Jak to teraz rozbroić?

 

Edit:

Udało się. Sąsiad podpowiedział i wymieniłem oba uszczelniacze.

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Witajcie

W mojej przyczepie, leci olej z pierwszego siłownika(ten od strony zaczepu). Awięc postanowiłem wymienic uszczelniacze... jednak mam do Was pare pytań :) :

- Jak wyjąć ten siłownik,czy trzeba podniesc ,,kaste,,i go wykręcac, czy idzie wyjąć go poprostu dołem?

-Jak rozdzielic te dwa tłoczyska, z tego co wyczytałem jakos się wykręca?

-Jakie mogą byc niespodzianki podczas tej naprawy :)

 

Z góry dzięki

 

Pozdr

Opublikowano

hm.....

ja w swojej przyczepie też zmieniałem uszczelniacze.

wziąłem podniosłem skrzynie na hydraulice. podpórka dla bezpieczeństwa i odkręciłem siłowniki z koszyczków. skrzynia na dół i 4 chętnych albo tur i skrzynia w górę i mamy dostęp do siłowników.

 

później wymontowałem siłowniki odkręciłem ten pierścień na którym spoczywał siłownik i go podłączyłem wężem do hydrauliki ciągnika. kiper w górę i siłowniki się wycisły. można to również robić powietrzem. później wymiana uszczelniaczy i montaż

 

chodzi już kilka lat i sucho w garażu pod przyczepą

Opublikowano

wyjąłem siłownik z przyczepu autosan D 47B mam jeden duży chce w nim wymienić uszczelniacze bo cieknie i moje pytanie jest takie jak go rozebrać bo coś nie moge dojść

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szostiwf88
      Jeżeli ktoś szuka siłownika do maski John Deere 5620, 5720, 5820 o oznaczeniu AL175748 lub RE206116 to zamiennikiem jest siłownik, sprężyna gazowa FORD Mondeo IV Sedan klapy bagażnika - sedan 03/07- np. (FA Krosno 24477).
      Ja taki wstawiłem pasuje idealnie jak oryginał, a kosztuje ok. 30zł.
    • Przez Sqowron
      Witam, jak nazywa się ta część ze zdjęć pochodzi ona z siłownika piwłaki D35-M



    • Przez rolnik159
      gdzie ma wybite numery ramy przyczepa d 35M, i jak wygląda do niej tabliczka znamionowa??
    • Przez SamaPrawda
      Witam podczas rozbierania rozleciała mi się część od siłownika, wyleciało zabezpieczenie, kulka metalowa i podkładka miedziana, niewiem jak to ma być tam włożone, może ktoś wie jak rozwiązać ten problem? zdjęcie: https://zapodaj.net/cd01d8e55d40a.jpg.html
    • Przez Młody_mich
      Witam, zastanawiam się nad zakupem naczepy (typowej pod tira) do ciągnika (podłączanie przez wózek dolly). I mam pytanie jak wygląda rejestracja, czy da się zmienić z ciężarowej na rolniczą (poprzez zmianę opon itp) ? Komuś się w ogóle udało i w jaki sposób
      Z góry dziękuje za odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v