elektrotech

Hydraulika siłowa - czyli wszystko co dotyczy wywrotu w przyczepach

Polecane posty

Liberacki    0

Witam

Mam przyczepę 4,5 tonową Polskiej produkcji z jednym tłokiem. Podczas kipowania ziemi poleciał z tłoka olej, dokładnie to leci z samego spodu tłoka, na deklu którym zakręcamy cylinder od tłoka jest tam taki jakby otwór i z niego leci. Dodam, że nigdy nie lecia stamtąd olej, a teraz leci cały czas przy próbie kipowania. Prawdopodobnie coś tam było i z powodu zbyt dużego ciężaru puściło. z zewnątrz jest to nie rozbieralne, a wewnątrz nie dawno rozbierałem bo wymieniałem uszczelniacze i też nie pamiętam, żeby ten dekiel się jeszcze rozbierał. Proszę o pomoc co tam mogło puścić i do czego jest ten otwór od spodu dekla, jest to dość pilna sprawa bo przyczepa jest potrzebna, a bez kipowania to żadna robota.

Pozdrawiam i dziękuje za wszelką pomoc

 

W deklu oryginalnie powinien być zawór odcinający olej przy zbyt dużym obciążeniu.

W wielu wypadkach użytkownicy usuwają ten zawór a otwór zostaje zaspawany. W twoim przypadku mógł puścić spaw i olej zaczyna wyciekać przy wzroście ciśnienia przy wywracaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1210    5

Witam posiadam prawdopodobnie przyczepę d-35 wywrotkę. Wyjąłem czop tłoka ze spodu przyczepy i mam teraz pytanie:

1. Jak zdjąć tłok z tych dwóch "pierścieni, łożysk, kołyski" nie wiem jak to się fachowo nazywa. Jest to część która trzyma tłok aby nie poszedł w dół. Prawdopodobnie są tam jakieś łożyska, które pozwalają tłokowi chodzić swobodnie na boki podczas kiprowania.

2. Jak wymienić uszczelniacze w tym tłoku?

Czy należy wyciągać każdy element tłoka pojedynczo do góry?

Czy są między częściami tłoka blokady?

Jakich niespodzianek można się spodziewać podczas naprawy tłoka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAFAELOS    3

hej też kiedyś robiłem remont,wymiana największego uszczelniacza,trzeba wykręcić nakrętkę miedzianą na cylindrze i wyjąć uszczelniacz pamiętać tylko by dobrze włożyć nowy bo będzie zrywać z gwintu nakrętkę.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1210    5

Jeśli mógłbyś npisać gdzie dokładnie znajduje się ta nakrętka bo nie mogę jej zlokalizować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAFAELOS    3

Jeśli mógłbyś npisać gdzie dokładnie znajduje się ta nakrętka bo nie mogę jej zlokalizować?

Moja przyczepa wywraca na 3 strony, nakrętka jest z góry przykręcona musisz oczyścić i żeby odkręcić to musisz (dorobić jeśli nie masz) klucz w kształcie litery C z dwoma zębami zakładasz za nakrętkę i odkręcasz. A co się dzieje u ciebie olej cieknie,bo u mnie kiedyś ojciec załadował cała przyczepę piachu i zerwało nakrętkę i trzeba było wytoczyć trochę większą i oczywiście nowy uszczelniacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1210    5

Kupiłem przyczepę d-35 zdjąłem całą pakę bo chcę całą przyczepę odnowić. I wdze że cały tłok olejem cieknie. Nigdzie rys nie widze i tak myśle że jak przyczepa z 70 lat to na pewno gumowe uszczelniacze trzeba wymienić. Żadnej nakrętki z góry nie mam. Zastanawiam się czy od dołu coś nie trzeba odkręcać bo tam jest ten zawór zaspawany. Może trzeba tłok wykręcić? ten z kulą (najmniejszy) Czekam na porady

Z góry dziękuje

Edytowano przez 1210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAFAELOS    3

Moja przyczepa to d-46a i jak dobrze pamiętam to siłownik ma 3 tłoki i na każdym tłoku od środka jest nakrętka miedziana widoczna z góry,od dołu też można odkręcić ja próbowałem ale nie dało się:( u dołu siłownika też jest zawór bezpieczeństwa w razie jak ktoś za mocno podniesie ;)

Trudno mi powiedzieć jak jest u ciebie najlepiej oczyść siłownik z oleju i zobacz gdzie ucieka,może odpowietrznik nie trzyma on jest na małym tłoku,jak możesz to prześlij zdjęcie.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik-k    0

kolego 1210@ widzę ze bardzo na tym nie znasz wiec juz ci mówię. masz całą tą kołyskę wykręcasz z niej cztery śruby m6 jak mnie pamięć nie myli i wychodzi ci cały tłok bez kołyski. w garażu ładnie wymyć przygotować to rozbierania. na samej górze masz flansze z dwoma takimi sworzniami na tym wisiał tłok, i to całe musisz odkręcić najlepiej dużym kluczem ewentualnie młotkiem pobijając delikatnie. po tym wszystko ci wychodzi i zostaje ci oddzielić jeszcze pierwsze tłoczysko od drugiego tłoczyska. Miedzy nimi jest tak tuleją w niej od góry powinny być dwie dziury albo 4 (może sie zdążyć ze nie ma w ogóle) to musisz odkręcić najlepiej kluczem do filtrów a tłoczysko łap za końcówkę od tłoczyska w imadło, broń boże do tego nie używaj młotka bo to bardzo kruchy materiał i pęknie. na końcu uszczelniacze wyciągnij i wymień. zachowaj dbałość o czystość jak chcesz to konkretnie zrobić. wszystko myć w ropie i składać na smarze. ostrożnie z nowymi uszczelniaczami zeby nich nie pościnać. Jak coś to pytaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1210    5

Serdecznie dziękuje za porady

Dziś zabiorę się do rozbiórki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Ja też planuje rozebrać swój siłownik od D-47. Samemu da się radę? U mnie strasznie leje przyczepa olej leje się od góry. Czy to będą uszczelniacze? Jakie najlepiej kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

No to będą tak jak piszesz uszczelniacze, a co do wyboru to ja bym kupił najdroższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1150

odrazu najdrozsze

biez miekkie, cos kolo 80zl/kpl

oczywiscie ze sie da, moze nie samemu, ale we dwoch


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tylko najpierw na przyczepie odkręć nakrętkę na dole. Koło redukcji od węża jest śruba [zabezpieczenie]na śrubokręt którą musisz odkręcić.Potem odkręcasz redukcję wkładasz jakiegoś bolca w otwór i odkręcasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MAHU    0

A ja mam problem z zaworem krancowym w silowniku D47b, tzn przy wywrocie wyjdzie mi pierwszy tłok i drugiego połowa i stop, a co najgorsze w tym wszystkim że nie chce opuścić. Pomoże ktoś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6890
Napisano (edytowany)

Mam taki problem. Nie wiem jak się zabrać do uszczelnienia tego siłownika

http://yfrog.com/mszdjcie05431j

http://yfrog.com/mvzdjcie05441j

Czy to trzeba coś zrobić z tym drucikiem? W drugim siłowniku się ułamał przy próbie wyciągnięcia tego drucika. Z góry dziękuję za odpowiedzi :rolleyes:

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KarolTD90    1314

Do tego jest specjalny przyżąd do wyciągabia obcęgami to zazwyczaj się ułamują lepiej jest oddać do zakładu co zajmuje się regeneracją silowników ja robołem to w Bialymstoku koszt ok 80zł. Jak urwałeś już ten drut to jedyne wyjście to do tokarza obciąć w tym miejscu co jest ten drut zrobić gnint na silowniku i dorobić ten element z uszczelnieniem (z tym co się wyciąga) i to przykręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6890
Napisano (edytowany)

Ja myślałem że to nie taki problem wymienić uszczelniacze więc kupiłem komplet uszczelniaczy na oba siłowniki. Chyba 3zł na jeden siłownik kosztowały. Na tym drugim udało mi się wyciągnąć. Jak to teraz rozbroić?

 

Edit:

Udało się. Sąsiad podpowiedział i wymieniłem oba uszczelniacze.

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar56cin    8

Witajcie

W mojej przyczepie, leci olej z pierwszego siłownika(ten od strony zaczepu). Awięc postanowiłem wymienic uszczelniacze... jednak mam do Was pare pytań :) :

- Jak wyjąć ten siłownik,czy trzeba podniesc ,,kaste,,i go wykręcac, czy idzie wyjąć go poprostu dołem?

-Jak rozdzielic te dwa tłoczyska, z tego co wyczytałem jakos się wykręca?

-Jakie mogą byc niespodzianki podczas tej naprawy :)

 

Z góry dzięki

 

Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hm.....

ja w swojej przyczepie też zmieniałem uszczelniacze.

wziąłem podniosłem skrzynie na hydraulice. podpórka dla bezpieczeństwa i odkręciłem siłowniki z koszyczków. skrzynia na dół i 4 chętnych albo tur i skrzynia w górę i mamy dostęp do siłowników.

 

później wymontowałem siłowniki odkręciłem ten pierścień na którym spoczywał siłownik i go podłączyłem wężem do hydrauliki ciągnika. kiper w górę i siłowniki się wycisły. można to również robić powietrzem. później wymiana uszczelniaczy i montaż

 

chodzi już kilka lat i sucho w garażu pod przyczepą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu12    8

Robiłem dzisiaj to samo i po wymienieniu uszczelki nadal leci olej czy ktos wie co moze byc tego przczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

wyjąłem siłownik z przyczepu autosan D 47B mam jeden duży chce w nim wymienić uszczelniacze bo cieknie i moje pytanie jest takie jak go rozebrać bo coś nie moge dojść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szostiwf88
      Jeżeli ktoś szuka siłownika do maski John Deere 5620, 5720, 5820 o oznaczeniu AL175748 lub RE206116 to zamiennikiem jest siłownik, sprężyna gazowa FORD Mondeo IV Sedan klapy bagażnika - sedan 03/07- np. (FA Krosno 24477).
      Ja taki wstawiłem pasuje idealnie jak oryginał, a kosztuje ok. 30zł.
    • Przez Sqowron
      Witam, jak nazywa się ta część ze zdjęć pochodzi ona z siłownika piwłaki D35-M



    • Przez rolnik159
      gdzie ma wybite numery ramy przyczepa d 35M, i jak wygląda do niej tabliczka znamionowa??
    • Przez SamaPrawda
      Witam podczas rozbierania rozleciała mi się część od siłownika, wyleciało zabezpieczenie, kulka metalowa i podkładka miedziana, niewiem jak to ma być tam włożone, może ktoś wie jak rozwiązać ten problem? zdjęcie: https://zapodaj.net/cd01d8e55d40a.jpg.html
    • Przez Młody_mich
      Witam, zastanawiam się nad zakupem naczepy (typowej pod tira) do ciągnika (podłączanie przez wózek dolly). I mam pytanie jak wygląda rejestracja, czy da się zmienić z ciężarowej na rolniczą (poprzez zmianę opon itp) ? Komuś się w ogóle udało i w jaki sposób
      Z góry dziękuje za odpowiedzi
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj