Skocz do zawartości

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Domyslam się, że pierwsza cena jest w złotówkach. Dlatego w swoich postach wyraziłem lekkie zdziwienie tak niską ceną. Ale cóz byc może ceny spadają chociaż mówia dookoła, że wszystko drożeje. Ograniczenia prow moga być argumentem za tuningiem. Ciekawi mnie tylko kwestja gwarancji. Jeśli jest dwa lata po roku podniesiesz moc czy warunki ulegają zmianie?

Opublikowano (edytowane)

Tak jest chyba we wszystkich markach że jeśli w czasie gwarancji ingerujesz w niego co może się przyczynić do uszkodzenia ciągnika to tracisz gwarancję bo serwis w takim przypadku nie ponosi za to odpowiedzialności. Do Zetora nawet nie można założyć innego ładowacza niż Trac Lift w czasie gwarancji.

 

Jeżeli cena będzie 2 czy 3 tys zł wyższa po odliczeniu połowy zwrotu z ue to i tak zdecydował bym się na model fabrycznie mocniejszy.

Sam pisałeś że 2-3tys. zł a to trzeba pomnożyć przez 3,5 ;)

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

2 tys euro / 2 (połowa zwrotu z ue) = 1 tys euro x 3,5 wychodzi 3,5 tys zł chyba proste. Myśle że te 500 zł dało by się wytargować o ile nie więcej. Z tuningiem jest taki ból, że gdyby teoretycznie w silniku wystapiła jakas usterka. Nie z winy tuningu tylko np wada materiału, zły montaż to nie zaleznie od przyczyny koszty naprawy ponosi urzytkownik. Zresztą jak pokazały powyższe testy kupując ten ciągnik trzeba liczyć się z przepałami na około 3 tys zł rocznie w porównaniu do konkurencji więc co to za koszt. No chyba, że po tuningu przepał bedzie jeszcze większy.

Opublikowano

mi dealer 2 tyg temu proponował zwiekszenie mocy za 1200 zł w 5080r

poprzez wpięcie modułu oszukującego CR w listwę pompy

i to od razu przy zakupie jeszcze na gwarancji

mówił ze gdyby sie cos stało to wypinam ten moduł wpinam oryginalny a oni "o niczym nie wiedzą" i uznają gwarancje jakby co

ale to ponoc najbezpieczniejszy sposób na zwiekszenie mocy ( oczywiscie w rozsądnych granicach 10 - 15 KM)

proponował mi moduł który moze pracować w trybie automatycznym i zwieksza dawke paliwa tylko wtedy gdy jest to potrzebne

lub mozna go przełączyc na stałe tak aby cały czas była ta moc dostępna - ale tez spalanie wieksze

Opublikowano

Z tymi modułami radzę bardzo uważać. One najczęściej oszukują jeden z parametrów. Przeważnie ciśnienie doładowania lub dawkę paliwa. Wzbogacisz tylko dawkę spalanie wzrośnie ewentualnie pojawi się czarny dym, zwiększysz ciśnienie doładowania bez wzbogacania dawki tłoki mogą ulec uszkodzeniu. Są jeszcze inne parametry to tak po krótce. Jeżeli w skutek nieudolnego tuningu pojawią się dziury w tłokach cięzko będzie to wytłumaczyć itd. Jeśli już ktos chce tuning radzę zainwestować i zrobić pożądnie.

Opublikowano

Claas Arion jednak odpadł z uwagi na cenę- co ciekawe u jednego dealera ten sam ciagnik droższy o 15 tys brutto. Wniosek z tego, ze jednak warto przejechać się i popytać. Agrofarma juz wiem ,że nie wezmę na 100%, ale kto wie czy jednak nie będzie to agrotron K410- za standardową wersje któa posiada w zestawie 3 parę hydrauliki, komplet obciążników z szerokim ogumieniem otrzymałem ofertę na 220 tys brutto. Ciagnik w testach zdecydowanie bardziej oszczędny a po pierwszym roku gwarancji w cenie ewentualna "modyfikacja" do modelu wyższego. Ponadto możliwość odblokowania skrzyni 50km/h.

 

Nie wiem jaki jest koszt osi z przednią amortyzacją dla JD, oraz DF, ale też można by było sie zastanowić.

 

Tak wiec moi drodzy w temacie mamy JD_Valtra_Agrofarm a z tej trójki został finalnie do rozstrzygniecia JD 6230 Comfort lub DF Agrotron K410.

 

Jeżeli macie jakies sugestie/uwagi co do tej dwójki to jak zwykle chetnie poczytam ;)

 

Z góry dzieki.

Opublikowano

Agrotrony maja takie same silniki co Agrofarmy różniących się niewielkim liftingiem ale nadal maja 4 litrowe silniki, zaś JD dysponuje juz 4.5 litrowym motorem co na pewno wpłynie na pracę przy okresowych przeciążeniach ale co za tym, w drobnych przydomowych pracach przełoży sie na spalanie:(

 

Skrzynia w JD o wiele bardziej atrakcyjna, a nie mówiąc już jak weźmiesz w JD skrzynie 24x24, pompa hyd w JD ciut wydajniejsza, ale za to w DF masz w standardzie 4 prędkości womu, jak już pewnie koledzy wspomnieli JD jest na ramie, co przy ewentualnym turze lepiej sie będzie sprawował.

 

No i na koniec zostanie cena, JD wychodzi bardziej korzystniej, jakies 10 tys mniej ;)

Opublikowano (edytowane)

Skrzynia jd ciekawiej wygląda tylko na papierze. Co prawda ma 4 biegi pod obciążeniem. Ale za to df ma więcej biegów w zakresie od 4 do 12 km/h. Nie bez znaczenia w transporcie jest też ekonomiczna prędkość 40 km/h oraz ewentualna możliwość jej rozblokowania w df ie.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Jak dobrze pamiętam to DF ma (miał ?) w tej skrzyni pewne udogodnienie-półbiegi działają tylko przy jeździe do przodu-wbrew pozorom często te półbiegi przydają się przy cofaniu...może więc nie tylko na papierze ?:D

Opublikowano
No i na koniec zostanie cena, JD wychodzi bardziej korzystniej, jakies 10 tys mniej ;)

Zgadza się. Dzisiaj sam się zdziwiłem, wybierałem pomiędzy 6330 Comfort vs K420 wersja B Teraz jeszcze Case maxxum mi miesza w głowie...ehh

jaro dokładnie w DF półbiegi tylko do przodu

Opublikowano

Agrotrony maja takie same silniki co Agrofarmy różniących się niewielkim liftingiem ale nadal maja 4 litrowe silniki, zaś JD dysponuje juz 4.5 litrowym motorem co na pewno wpłynie na pracę przy okresowych przeciążeniach ale co za tym, w drobnych przydomowych pracach przełoży sie na spalanie:(

 

Skrzynia w JD o wiele bardziej atrakcyjna, a nie mówiąc już jak weźmiesz w JD skrzynie 24x24, pompa hyd w JD ciut wydajniejsza, ale za to w DF masz w standardzie 4 prędkości womu, jak już pewnie koledzy wspomnieli JD jest na ramie, co przy ewentualnym turze lepiej sie będzie sprawował.

 

No i na koniec zostanie cena, JD wychodzi bardziej korzystniej, jakies 10 tys mniej ;)

przy montarzu przedniego tuza bądź tura dfy majązakładane ramy tylko nie wiem czy zawsze tak jest w stosunku do tura bo znajomy ma agrotrona i założyli mu rame jak ładowacz stolla do niego założył nie wiem jak jest w przypadku ładowaczy innych firm.. ale wiem że razem z przednim tuzem napewno rama jest zakładana bo ja mam i wujek też tak ma

Opublikowano (edytowane)

Jeśli zerkniecie do testu zamieszczonego parę stron wcześniej to zobaczycie, że w zakresie od 4 do 12 km/k jd ma 8 biegów df 10. Nie wiem dlaczego jd jedzie tylko 35 km/h co wyglada blado przy prędkości 40 przy ekonomicznych obrotach w df ie z możliwością rozblokowania. Marna pociechą jest w jd działanie półbiegów do tyłu. O ponad 1 tonę mniejszym udźwigu podnosnika w jd już lepiej nie mówić.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

z tym, że w JD żaden bieg się na nakłada, a w DF biegi się dublują. Czy w Agrofarmie grupy są zsynchronizowane, czy też tak jak w NH z dual command trzeba je na postoju zmieniać?

Opublikowano

Jeśli zerkniecie do testu zamieszczonego parę stron wcześniej to zobaczycie, że w zakresie od 4 do 12 km/k jd ma 8 biegów df 10. Nie wiem dlaczego jd jedzie tylko 35 km/h co wyglada blado przy prędkości 40 przy ekonomicznych obrotach w df ie z możliwością rozblokowania. Marna pociechą jest w jd działanie półbiegów do tyłu. O ponad 1 tonę mniejszym udźwigu podnosnika w jd już lepiej nie mówić.

Z tym że nie na pewno :D -chodzi mi o te półbiegi "do tyłu"-spróbuj a zrozumiesz w przeciwnym wypadku będziesz jak ten erotoman gawędziarz :D .JD 5720 jedzie (przy rozgrzanym oleju) max. 46 km/h przy zimnym 43 km/h-mierzone przy pomocy GPS.Ciekawe po co w ciagnikach tych rozmiarów udźwig podnośnika powyżej 4 ton ?Rapida chcesz podczepiać ?

Opublikowano (edytowane)

wskaźnik prędkości ci nie działa w tym jd?

Z jednej strony mówisz, że półbiegi do tyłu są bardzo potrzebne, a z drugiej podnośnik 4 tony to wystarczy. Da mnie ważniejszy jest podnośnik niż te półbiegi do tyłu.

Edytowane przez limousine
Opublikowano (edytowane)

Może nie zauwarzyliście ale teraz rozmowa jest o agrotronie k 410 i jd 6230. Ok półbiegi do tylu się przydają. Ale ja osobiście gdybym miał wybierać wybrał bym skrzynię z ekonomicznymi obrotami przy maks prędkości zamiast półbiegów do tyłu. Ktoś może mysleć inaczej więc nie wiem skąd te gorączkowe reakcje. Co do prędkości no cóż taką zmierzyli w teście dla tego modelu jd.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

@hubertuss-jak tak patrzę na tytuł tematu to odnosze inne wrażenie :D -ale spoko w ferworze dyskusji wiele się moze zdarzyć.Co do tych półbiegów i obrotów to zgoda-każdemu wedle potrzeb-u mnie transport na większe odległości stanowi margines pracy wykonywanej ciągnikiem ale z kolei czesto gęsto musze jeździć do tyłu a wtedy te półbiegi to zbawienie.

@limousine-mierzyłem tą szybkość przy pomocy GPS aby porównać z tą wyświetlaną.Co do podnośnika to uważam że w tak małych ciągnikach te cztery tony wystarczają aż nadto.

Opublikowano

na krótkich odcinkach jest potrzebne 40km/h przy niskich obrotach, ciezko mi sie nawet jedzie jak widze 2tys obr a JD przy 2 tys to daleko mu do 40;/ połówek nie mam w żadnym ciagniku wiec cieżko mi to opisać

dla mnie duzo zaletą w DFie jest oddzielny układ hydrauliki i skrzyni, nie trzeba sie aż tak martwić o olej i nie trzeba szalenie dbac przy podłaczaniu weża oraz zdecydowanie tańszy serwis w DFie

Opublikowano

Fajnie że masz takie dobre drogi w okolicy-u mnie przy 30 km/h ładunek próbuje opuścić przyczepę,co do oleju to po prostu nie mam potrzeby pożyczania przyczep od kogokolwiek więc i problemu nie mam co do tańszego serwisu to jak zobaczę to uwierzę :D (kiedyś był taki temat-może pamiętasz ?)

Opublikowano

Co do tego podnośnika: A co wy będziecie na tym podnośniku zawieszać? Przyczepę "czwórkę" na obciążnik do ładowacza? Ja też nie widzę sensu większego udźwigu. Ja w Forterze mam niecałe 6t ale po co to komu? Najcięższa maszyna jaką zawieszam to agregat uprawowy 4,2m który waży prawie 1,5t więc te 4 tony dla przeciętnego gospodarstwa to jest wystarczające- moim zdaniem.

Opublikowano

i przy 30km/h jest 1900obr (tak jest w 6230) w DFie bedzie duzo mniej i z pełną przyczepą zazwyczaj jedzie sie w jedna strone

coś pamietam ale nic dokładnie, wiem ze za Fendta płace sporo i zaliłem sie właścicielowi JD po czym sie okazało że u niego podobne ceny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v