Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale chyba nie zaprzeczysz że temp. oleju ma wpływ na jego lepkość zwłaszcza oleju z dolnej półki?Miałem na myśli zrywanie filmu na styku wał panewka w przypadku słabego ciśnienia.Nie jestem przeciwnikiem stosowania termostatów nawet w 330 czy 360 aczkolwiek z 10 lat temu w mojej 360 z wyrąbanym silnikiem gdy już po mocnym rozgrzaniu mrugała mi kontrolka oleju na niskich obrotach wywaliłem termostat po czym przestała mnie drażnić i tylko w takim przypadku brak termostatu może na trochę odwlec zgon.

Opublikowano

Zbyt rozgrzany olej na pewno ma wpływ na smarowanie elementów silnika. Tyle że w silniku chłodzonym wodą zanim z powodu jej przegrzania co wiąże się z gejzerem olej będzie tak gorący by z jego winy ucierpiał wał jest niemożliwe. W silnikach chłodzonych powietrzem temperatura oleju jest wyższa niż w chłodzonym płynem i jakoś specjalnie nic się nie dzieje. To już na prawdę musiał by być straszny extrem.

Opublikowano

Jak można pracować bez termostatu? Niedogrzany silnik to większe spalanie i mniejsza moc. Same straty trochę tak popracujemy i remont rzeczywiście się oddala bo tracimy przez to kasę.

Opublikowano (edytowane)

Zgadzam się z Tobą w 100 procentach.Jak już pisałem termostat wyjąłem w silniku który już nie trzymał ciśnienia na gorącym oleju w tym i tylko tym przypadku pozostawienie termostatu raczej nie wydłużyło by mu żywota.

A tak z innej beczki .Mam c 360 którą robię około 60mth rocznie czyli niewiele na superolu cc40 zimą stoi wymiana co wiosnę .Myślę nad zmianą na turdus zmiana co 2 lata.Co by było zdrowsze dla silnika?Wiem że powinno się przynajmniej raz w roku ale ten niski przebieg .

Edytowane przez Piotr778
Opublikowano

Mam pytanie co do termostatu z ursusa c 360 3p, czy on przy tych 82 st. ma być już otwarty czy dopiero ma zacząć się otwierać?

A i jeszcze jedno jeśli ktoś wie to w jakim położeniu powinna być wskazówka na tym wskaźniku temp z c 360 3p, przy odpowiedniej temp. silnika.

To ten wskaźnik co ma tylko dwa pola zielone i czerwone.

 

82º to temperatura, w której zaczyna się otwierać.

Wstaw zdjęcie tego wskaźnika bo nie kojarzę jaki to z "dwoma polami zielonymi". W normalnym od 3P i MF ma stać na środku wskaźnika.

Prawidłowa temperatura jest dość blisko czerwonego pola bo jest cienka granica między właściwą, a za dużą. 90º a 100º to tylko 10º.

Opublikowano

Zmień producenta termostatu albo sklep w którym kupujesz. Tak się sypały stare alkocholowe. Nowego typu woskowe są trwałe. Kupa tego jeździ w moich okolicach, maja ale o zepsutym jeszcze nie słyszałem.

Opublikowano

Już ci mówię.

To alkocholowy bubel. Gdy pęknie miech przestaje się otwierać. A dzieje się to w każdym i to dość szybko.

http://allegro.pl/termostat-ursus-c-360-c360-nowy-fv-gw-i4905096687.html

 

A to woskowy. Nawet jeśli nawali co dzieje się rzadko to przeważnie się nie zamyka. Czyli nawet na zepsutym masz chłodzenie.

http://allegro.pl/termostat-c-360-c360-nowy-typ-tv-4-i4924025351.html

 

Pasuje zamiennie ze starym typem w tą samą obudowę termostatu.

Opublikowano

Nie wiem ile wytrzyma termostat woskowy ale na pewno jest trwalszy od alkoholowego. W samochodach wytrzymują setki tysięcy kilometrów. 

Zbyt duża dawka paliwa ma wpływ na temp. spalania i silnik może się grzać. Ogólnie silnik diesla ma tym niższą temp. spalania im ma więcej powietrza w stosunku do paliwa.

Opublikowano

Witam Zrobiłem remont kapitalny  silnika C 360 :) wcześniej nie miał termostatu był zalany wodą ,teraz  zalałem go płynem i założyłem Termostat zrobiłem 11 mth , Ale tata Mówi że 30 lat przejezdził bez termostatu i było dobrze i chce wywalić ten termostat bo że silnik jest strasznie garący 

 

Temperatura na wskazniku - szczałka pokazuje kreske gdzie  zaczyna się zielone pole (jaka to jest temp? ). A zaczynające się pole czerwone to jaka temperatura ?

 

Dodam że nie wiem jaka była temperatura gdy nie było termostatu bo czujnik był zapsuty :)

Opublikowano

zielone pole to 75 -95 stopni a czerwone 95 i powyżej.Termostat w silniku to podstawa rozgrzewania silnika i chłodzenia.Jak by nie był potrzebny to by fabryka nie zakładała.Robiąc remonty silników od 20 lat zakładam do każdego silnika.Termostat odpowiada za wymianę czynnika chłodzącego i mieszanie go w silniku.

Opublikowano (edytowane)

Sąsiad to stwierdził empirycznie.. co prawda w U 1014 ale to nie istotne. 10t na przyczepie ciągnął do młyna. Jednego dnia termostat uszkodzony, otwarty cały czas, silnik niedogrzany. Po drodze górka i musiał redukować. termostat wymienił. kolejna trasa do młyna z tak samo załadowaną przyczepą i bez redukcji wyszarpał w tym samym miejscu pod górkę. także skończcie już pisać te smuty na temat termostatu. Ma być sprawny i tyle w temacie. Po coś go fabryka tam dała a jak ktoś nie kapuje skąd się wzięła dodatkowa moc to niech się wróci do podstawówki na lekcje fizyki

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Dzięki za odpowiedz :D A i jeszcze jedno, odpalam go i nigdzie nie jerzdrze tylko stoi i pyrka i po jakimś czasie: Temperatura na wskazniku - szczałka pokazuje kreske gdzie  zaczyna się zielone pole czy to dobrze czy za dużo ? jak pojechałem bronować łąki to niewiele podniosła się do góry. A na ile się otwiera ten termostat ?

Opublikowano

Wskaźniki przy tych ciągnikach są mało precyzyjne,wystarczy że rurka jest gdzieś mocniej zagięta i już jest błąd.

Normalnie przy wskaźnikach czerwone pole zaczyna się od 110o gdzie z góry przyjmuje się że w układzie chłodzenia jest płyn który ma temp.wrzenia przy 120o.

Opublikowano

A wystarczyłoby zajrzeć do instrukcji obsługi, bo producent chyba wie najlepiej jak wyskalował wskaźnik ;) Zielone pole zaczyna się od 80 stopni a czerwone zaczna od 95 stopni. A wszystkie spostrzerzenia że ''silnik ciepły to źle'' zadawane przez niektóre osoby świadczy tylko o nich..  Każdy silnik posiada termostat, nawet głupi maluch go ma więc po coś on jest i nie jest to wymysł jednego czy dwóch konstruktorów..

Opublikowano

Właśnie PRAWIE każdy. Na twoim miejscu zastanowił bym się dla czego się zatyka? Teraz otworek w termostacie a za dwa miesiące chłodnica. A to znów produkuje następne głupie pytania "dla czego się grzeje". I tak w kółko.

Opublikowano

Każdy dobry zaznaczam dobry jakościowo termostat ma ten otworek. Jeśli go nie ma to jak to bywa chodzi o koszta. Nie ma go bo taniej zrobić bez takowego otworka. Jest on po to aby powietrze znajdujące się w układzie zostało odprowadzone. Więc dobrze zrobił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v