Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam MTZ 82 z 84r. mam pytanie, ile wchodzi oleju do skrzyni ?? Mam taki problem, że stasznie "huczy" ta skrzynia, no nie da sie wytrzymać. Wylałem cały olej, wyleciało ok 10 litrów wlałem go ponownie i kupiłem jeszcze 10 litrów. Problem pozostał.

Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki.

Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiem jak to za póżno ?? To co może być przyczyną, łożyska, zjechane tryby ??? Sam niewiem.

Edytowane przez kajoo20
Opublikowano

zlałeś 10 litrów

dokupiłeś 10

razem masz 20

powinno być 40

jeździłeś na 1/4 tego co powinno być i chyba to jest powodem Twoich problemów - niechlujność operatora bo maszynę się ogląda przed uruchomieniem czy nie ma plamy oleju pod nią i sprawdza się poziom oleju na bagnecie.

Opublikowano

Dokładnie Nikita. Dodam od siebie dla autora tematu że żadne mechaniczne, stalowe urządzenie nie pociągnie długo bez smarowania. Powinieneś o tym wiedzieć. Jezdziłeś bez oleju w skrzyni. Nie zastanawiaj się co wyje bo to może być wszystko. Rozbieraj i tyle.

Opublikowano

błąd w obliczeniach bo w mtz są 2 korki spustowe skrzyni tagże mogło zostać 5-10 l czyli jeździł na 15-20 a to już nie aż tak straszne chodź niedopuszczalne :lol:

 

kajoo20 poszukaj innych tematów to znajdziesz kontrolkę stanu oleju i może nawet dlaczego chuczy i gdzie ;)

Opublikowano

Niezupełnie seweryn20 zawsze troche oleju było na spodzie więc ja silnik chodził to wszystko sie rozprowadzało na zębatki tyle tylko że nie ma wyciszenia.

Opublikowano

Niezupełnie seweryn20 zawsze troche oleju było na spodzie więc ja silnik chodził to wszystko sie rozprowadzało na zębatki tyle tylko że nie ma wyciszenia.

 

Ale mechanizm różnicowy juz nie miał kąpieli olejowej czy reszta mostu Na łożyska też raczej nie naleciało już :unsure: A to łóżyska czy mechanizm różnicowy są najbardziej czułe niż ten tryb w skrzyni. Bo w siewnikach chodzą non stop na sucho w zapyleniu. Jedynie bardziej ci będzie zgrzytał

Opublikowano

Cześć. Przymierzam się do wymiany oleju w mtz80 w skrzyni biegów. Jaki kupić w miarę dobry jak do mtz :)olej? Hipol? Jaki bo widzę na allegro i po 19zł l a dzwoniłem do sklepu z częściami rolniczymi to mieli po 8zł z beczki hipol, ale nie pamiętam oznaczenia

Opublikowano

Heh, to ciekawe co tam mają w tej beczce :)

 

Do przekładni to może być Lotos PARUS 80W90 GL-4, będzie też do przekładni odbioru mocy i tylnego mostu. Nie kupowałbym na allegro - częste podróbki. Pakowane są w 1l 5l i 30l. Możesz na nim śmigać cały rok. Jak chcesz tylko na sezon letni to Lotos Superol CD od 5stopniC do 40 stopniC. Hipol wg doboru się nie nadaje, nie wiem dlaczego ale może ma jakieś agresywne dodatki.

Opublikowano

Zdaje się że teraz olej nie funkcjonuje pod nazwą hipol, albo tak go się teraz potocznie nazywa, bo znalazłem starą butelkę z napisem: Hipol GL-4 80W-90, albo co firma to inna nazwa, a klasa oleju ta sama

Opublikowano

Ja mam Tabele w której jest napisane ile i gdzie oleju... Do skrzyni 40 litrów oleju GL4 SAE80/90 tak pisze w tej tabeli, lecz ja wleje GL5 85W140, będą lepiej biegi wchodzić...

Jeśli ktoś chce tą tabele zapraszam na PW.

Opublikowano

Ja wyczytałem że 40 l jest w skrzyni i tylnym moście razem. Mam też pytanie czy mogę tylko dolać oleju do skrzyni, a nie wymieniać całości. Chcę dolać GL5 85W140. I najważniejsze czy korek wlewu to ten przed wajchą od biegów? Jeśli tak to jak tam wlać - trzeba rozebrac podłogę?

Opublikowano

Dolać zawsze można, mieszać oleju nie wolno, a korek wlewowy na klucz 22 to ten przed wajchą od skrzyni, u mnie nie trzeba podłogi zdejmować, korek jest równo z podłogą przykryty wycieraczką. :rolleyes:

Opublikowano

A bo kolega ma chyba nieoryginalną kabinę? U mnie korek jest poniżej podłogi, całej nie trzeba demontować, wystarczy zdjąć ten element przed samym fotelem dorwać jakiś przewód dosyć gruby najlepiej coś koło średnicy otworu wlewowego jeden koniec do skrzyni a w drugi lejek zamocować i lejemy. U mnie na bagnecie są dwa stany oleju. Do mtz 82 i mtz80. Mtz80 wyższy stan. Ilościowo pewnie wchodzi tyle samo bo w mtz82 dochodzi przystawka do napędu.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za rady. U mnie nie ma bagnetu, jest korek kontrolny. Nie mogłem namierzyć tylko korka wlewowego, ale ostatnio jak dokładniej poszperałem to zauwazyłem coś jak korek przed wajchą od biegów, ale jest tak z 5-10 cm od podłogi. Taki przyrząd już sobie zrobiłem bo wlewałem olej do przedniego mostu. Zmieszałem olej w przednim moście bo kiedyś mi mówił posiadacz MTZ z sąsiedniej wioski że aby było mniej przecieków to topili smar i wlewali zmieszany z olejem do mostu z przodu. Sprawdziłem też poziom w podporze wału napędowego przedniej osi i tam było właśnie coś gęstego jakby smar. Do skrzyni chciałem dolać bo zauwazyłem wyciek z tylnej osi i z naprawą chciałem zaczekać do wiosny, ale skoro nie mozna mieszać w skrzyni to trzeba zabierać się do roboty wcześniej. Pozdrawiam.

Edytowane przez asso2
Opublikowano

Mam problem, mam nową skrzynie biegów i cały nowy tylny most, zrobiłem nim już 250 mtg, i zaraz po kapitalce zalałem go hipolem ok 40 litów tak jak miarka pokazuje, (obecnie mam środkowy stan)

 robię dość dużo w transporcie i zauważyłem że jak wyjeżdżam z podwórza to biegi bardzo lekko chodzą wchodzą (zimny) z małym zgrzytem, i po godzinie to mija i jak przełączam z 8 na 9 zgrzyt jak cholera, sprzęgło dobrze wyregulowane, mi to wygląda na to że olej jak się rozgrzeje robi się rzadszy czy coś, skrzynia w dotyku wcale nie jest mocno ciepła nawet po 12 mtg ciągłej pracy, także jakie oleje lejecie do mtz?

 

Bo ja tak liczę że się dotarł chcę to wywalić wszystko i już go zalać czymś dobrym na lata, jakiś olej z FUSCH ? Najbardziej mnie zadziwił jeden w Grene, bo mi powiedział że mam go zalać superolem bo najlepiej będzie chodził na tym, a mi się wydaje że im gęściejszy tym lepszy,  :ph34r:  :ph34r:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v