Skocz do zawartości
kajoo20

Ile oleju w skrzyni MTZ 82???

Polecane posty

kajoo20    0

Witam

Posiadam MTZ 82 z 84r. mam pytanie, ile wchodzi oleju do skrzyni ?? Mam taki problem, że stasznie "huczy" ta skrzynia, no nie da sie wytrzymać. Wylałem cały olej, wyleciało ok 10 litrów wlałem go ponownie i kupiłem jeszcze 10 litrów. Problem pozostał.

Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    785

Dokładnie 40 litrów. Ale teraz na wlewanie oleju to raczej za pózno.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajoo20    0

Nie rozumiem jak to za póżno ?? To co może być przyczyną, łożyska, zjechane tryby ??? Sam niewiem.

Edytowano przez kajoo20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

zlałeś 10 litrów

dokupiłeś 10

razem masz 20

powinno być 40

jeździłeś na 1/4 tego co powinno być i chyba to jest powodem Twoich problemów - niechlujność operatora bo maszynę się ogląda przed uruchomieniem czy nie ma plamy oleju pod nią i sprawdza się poziom oleju na bagnecie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Dokładnie Nikita. Dodam od siebie dla autora tematu że żadne mechaniczne, stalowe urządzenie nie pociągnie długo bez smarowania. Powinieneś o tym wiedzieć. Jezdziłeś bez oleju w skrzyni. Nie zastanawiaj się co wyje bo to może być wszystko. Rozbieraj i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    79

błąd w obliczeniach bo w mtz są 2 korki spustowe skrzyni tagże mogło zostać 5-10 l czyli jeździł na 15-20 a to już nie aż tak straszne chodź niedopuszczalne :lol:

 

kajoo20 poszukaj innych tematów to znajdziesz kontrolkę stanu oleju i może nawet dlaczego chuczy i gdzie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajoo20    0

Niezupełnie seweryn20 zawsze troche oleju było na spodzie więc ja silnik chodził to wszystko sie rozprowadzało na zębatki tyle tylko że nie ma wyciszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

no ja nie wiem ile wchodzi tam oleju - przyjąłem dane podane na początku wątka ;)

W sumie to sam nie wiem ile wchodzi do mojego 952.3 ale na razie takie sprawy załatwia serwis :D


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Niezupełnie seweryn20 zawsze troche oleju było na spodzie więc ja silnik chodził to wszystko sie rozprowadzało na zębatki tyle tylko że nie ma wyciszenia.

 

Ale mechanizm różnicowy juz nie miał kąpieli olejowej czy reszta mostu Na łożyska też raczej nie naleciało już :unsure: A to łóżyska czy mechanizm różnicowy są najbardziej czułe niż ten tryb w skrzyni. Bo w siewnikach chodzą non stop na sucho w zapyleniu. Jedynie bardziej ci będzie zgrzytał


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

Witam. Jaki olej będzie dobry do skrzyni biegów do Belarusa 820 ze skrzynią 9/2? Agrol 6 może? Jaki macie olej w skrzyniach w swoich MTZ-ach?


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1
Napisano (edytowany)

40 litrów. te skrzynie bardzo tego nie lubią mogą być jakieś problemy :unsure: .

Edytowano przez Biznez404

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Cześć. Przymierzam się do wymiany oleju w mtz80 w skrzyni biegów. Jaki kupić w miarę dobry jak do mtz :)olej? Hipol? Jaki bo widzę na allegro i po 19zł l a dzwoniłem do sklepu z częściami rolniczymi to mieli po 8zł z beczki hipol, ale nie pamiętam oznaczenia


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmopl    0

Heh, to ciekawe co tam mają w tej beczce :)

 

Do przekładni to może być Lotos PARUS 80W90 GL-4, będzie też do przekładni odbioru mocy i tylnego mostu. Nie kupowałbym na allegro - częste podróbki. Pakowane są w 1l 5l i 30l. Możesz na nim śmigać cały rok. Jak chcesz tylko na sezon letni to Lotos Superol CD od 5stopniC do 40 stopniC. Hipol wg doboru się nie nadaje, nie wiem dlaczego ale może ma jakieś agresywne dodatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Zdaje się że teraz olej nie funkcjonuje pod nazwą hipol, albo tak go się teraz potocznie nazywa, bo znalazłem starą butelkę z napisem: Hipol GL-4 80W-90, albo co firma to inna nazwa, a klasa oleju ta sama


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Ja mam Tabele w której jest napisane ile i gdzie oleju... Do skrzyni 40 litrów oleju GL4 SAE80/90 tak pisze w tej tabeli, lecz ja wleje GL5 85W140, będą lepiej biegi wchodzić...

Jeśli ktoś chce tą tabele zapraszam na PW.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asso2    0

Ja wyczytałem że 40 l jest w skrzyni i tylnym moście razem. Mam też pytanie czy mogę tylko dolać oleju do skrzyni, a nie wymieniać całości. Chcę dolać GL5 85W140. I najważniejsze czy korek wlewu to ten przed wajchą od biegów? Jeśli tak to jak tam wlać - trzeba rozebrac podłogę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Dolać zawsze można, mieszać oleju nie wolno, a korek wlewowy na klucz 22 to ten przed wajchą od skrzyni, u mnie nie trzeba podłogi zdejmować, korek jest równo z podłogą przykryty wycieraczką. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

A bo kolega ma chyba nieoryginalną kabinę? U mnie korek jest poniżej podłogi, całej nie trzeba demontować, wystarczy zdjąć ten element przed samym fotelem dorwać jakiś przewód dosyć gruby najlepiej coś koło średnicy otworu wlewowego jeden koniec do skrzyni a w drugi lejek zamocować i lejemy. U mnie na bagnecie są dwa stany oleju. Do mtz 82 i mtz80. Mtz80 wyższy stan. Ilościowo pewnie wchodzi tyle samo bo w mtz82 dochodzi przystawka do napędu.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asso2    0

Dzięki za rady. U mnie nie ma bagnetu, jest korek kontrolny. Nie mogłem namierzyć tylko korka wlewowego, ale ostatnio jak dokładniej poszperałem to zauwazyłem coś jak korek przed wajchą od biegów, ale jest tak z 5-10 cm od podłogi. Taki przyrząd już sobie zrobiłem bo wlewałem olej do przedniego mostu. Zmieszałem olej w przednim moście bo kiedyś mi mówił posiadacz MTZ z sąsiedniej wioski że aby było mniej przecieków to topili smar i wlewali zmieszany z olejem do mostu z przodu. Sprawdziłem też poziom w podporze wału napędowego przedniej osi i tam było właśnie coś gęstego jakby smar. Do skrzyni chciałem dolać bo zauwazyłem wyciek z tylnej osi i z naprawą chciałem zaczekać do wiosny, ale skoro nie mozna mieszać w skrzyni to trzeba zabierać się do roboty wcześniej. Pozdrawiam.

Edytowano przez asso2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    361

Mam problem, mam nową skrzynie biegów i cały nowy tylny most, zrobiłem nim już 250 mtg, i zaraz po kapitalce zalałem go hipolem ok 40 litów tak jak miarka pokazuje, (obecnie mam środkowy stan)

 robię dość dużo w transporcie i zauważyłem że jak wyjeżdżam z podwórza to biegi bardzo lekko chodzą wchodzą (zimny) z małym zgrzytem, i po godzinie to mija i jak przełączam z 8 na 9 zgrzyt jak cholera, sprzęgło dobrze wyregulowane, mi to wygląda na to że olej jak się rozgrzeje robi się rzadszy czy coś, skrzynia w dotyku wcale nie jest mocno ciepła nawet po 12 mtg ciągłej pracy, także jakie oleje lejecie do mtz?

 

Bo ja tak liczę że się dotarł chcę to wywalić wszystko i już go zalać czymś dobrym na lata, jakiś olej z FUSCH ? Najbardziej mnie zadziwił jeden w Grene, bo mi powiedział że mam go zalać superolem bo najlepiej będzie chodził na tym, a mi się wydaje że im gęściejszy tym lepszy,  :ph34r:  :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.