Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!!!

 

Mam problem w MTZ 82 wyskakuje mi co jakis czas po trasie 9wiątka co jest???. skrzynia cicho pracuje

Edytowane przez MazurTOP
Opublikowano

Z tego co wiem to 9 jest biegiem który nie jest redukowany w skrzyni.. załącza się jakby sprzęgło kłowe jak w c360 i napęd leci bezpośrednio na mechanizm różnicowy. Powodem wyskakiwania, mogą być utarte żęby zrobiły się pod skosem i pod obciążeniem po prostu rozłączają się.

Opublikowano

z tego co wiem to dosyć często spotykane bo i mi wyskakuje i znajomemu i od kilku osób też to słyszałem.

U mnie tak jakby nie dało sie dobrze wbić tego biegu, widać po tej blasze z zębami że dźwignia powinna dalej iść tak jak dla sąsiednich biegów

 

Pytałem trochę jak to naprawić to ktoś mi mówił że trzeba sprawdzić jakieś widełki czy coś takiego a jak to nie to wtedy skrzynia na warsztat a roboty podobno od groma więc narazie dałem sobie spokój bo dużo po drogach nie jeżdżę ale trzeba przyznać, że uciążliwe to jest <_<

Opublikowano

Pisałem już gdzieś o tym , przyczyną wyskakiwania 9 jest prawdopodobnie zerwana/luzująca się nakrętka http://allegro.pl/wal-walek-gl-skrzyni-z-nakretka-mtz-belarus-i1523566313.html Luz ten można sprawdzić spuszczając olej i odkręcając pokrywę z lewej strony skrzyni. Jeżeli jest luz to ten wałek chodzi przód-tył i na 9 wybija bieg, dzieje się tylko na 9.

 

Zwalniając/przyśpieszając skrzynia nie wyje????

 

Nikogo nie strasząc jeżeli ta nakrętka puści to może być różnie, ciągnik stanie (a co jeszcze uszkodzi kto wie?), pod tą nakrętką jest tryb napędzający tylni most.

 

Roboty w dwie osoby 2 dni z ściągnięciem kabiny (można i bez ściągania) zależy kto co woli.

Koszt napawania + gwintowanie + nakrętka = 50 zł. nie licząc własnej pracy.

Opublikowano

Po prostu się odwdzięczyłem, ja też będąc u kumpla zgadało się o wyskakującej 9 i za 3 dni ciągnik już był naprawie. Aż dziwnie było jechać bez tego wycia.

 

Spuść olej, odkręć pokrywę i zobaczysz co się dzieje.

 

Ja z tą przypadłością 2 lata jeździłem, ale u mnie ciągnik tylko opryskiwacz, siewka, siewnik. Bo podobnież przy orce to dzieje się szybciej.

 

Koszt niewielki tylko roboty trochę.

Opublikowano

tylko tę nakrętkę znajdziesz dopiero w tylnym moście bo to od koła ataku ;)

mnie wypadła a że koło jest stożkowe to nie ma jak wypaść zresztą może najwyżej oprzeć się na koszu satelit

 

No ale jak wyje przy zwalnianiu/hamowaniu silnikiem to nie ma co czekać

Opublikowano

Zgadza się nakrętka jest w tylnym moście, ale poprzez pokrywę skrzyni jest dostęp do wałka na którym jest nakrętka i jeżeli z nakrętką jest coś nie tak to wał będzie miał luz wzdłużny.

Opublikowano (edytowane)

Skrzyni w ogóle nie rozbierasz tylko tylni most, gdy u mnie sie odkręciła, to tarła się właśnie o kosz mechanizmu różnicowego, wyło strasznie. Przykręcenie zajęło mi pół dnia, ja mam 1996r odkręciłem tylne koła, wyjąłem zbiorniki, siłownik, odkręciłem pokrywę tylnego mostu przykręciłem nakrętke i złożyłem. Gorzej jest gdy masz ta mała kabine, wtedy jest ją najlepiej podnieść.

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Pozwole dołączyć się do tematu ponieważ ta przypadłość dotknęła również mojego MTZa ale żeby było tego mało to wyskakuje mi również 4 i 7 pod obciążeniem.Miał ktoś z Was do czynienia z tym bólem?

Opublikowano

Skrzyni w ogóle nie rozbierasz tylko tylni most, gdy u mnie sie odkręciła, to tarła się właśnie o kosz mechanizmu różnicowego, wyło strasznie. Przykręcenie zajęło mi pół dnia, ja mam 1996r odkręciłem tylne koła, wyjąłem zbiorniki, siłownik, odkręciłem pokrywę tylnego mostu przykręciłem nakrętke i złożyłem. Gorzej jest gdy masz ta mała kabine, wtedy jest ją najlepiej podnieść.

 

Wszystko się zgadza jeżeli ta nakrętka się odkręci i nie popsuje gwintu, w moim przypadku było trzeba napawać/nagwintować wałek i zmienić nakrętkę i w takim przypadku trzeba rozebrać skrzynię.

Opublikowano

hopper5 to masz jeszcze więcej do roboty :D a pozostałe nie wylatują tylko 4 i 7 to może tak często używałeś tylko ich że koło szczerbate :mellow: U mnie to jak nakrętka puściła to przy okazji rozleciało się łożysko tak że tylko 9 nie wylatywała (bo na tym przełożeniu te łożysko ma wolne) a reszta cały czas ;)

Opublikowano

skoro mi 9 wyskakuje to pewnie będą też zęby wyrobione więc nawet jak ta nakrętka popuściła i ją dokręcę to nadal nie ma pewności że bieg nie będzie wyskakiwał

u mnie skrzynia wyje tylko gdy nagle zdejmę nogę z gazu albo jak hamuję silnikiem z góry a przy normalnej jeździe, nawet pod obciążeniem na każdym biegu jest cisza

Opublikowano

Na 99% problem jest z nakrętką. Tylko pytanie czy nakrętka się poluzowała i w jakim stanie jest gwint na wałku.

 

Ja jak kumplowi powiedziałem jakie objawy i powiedział mi co może być to ciągnik już na drugi dzień był rozbierany.

Opublikowano

to ja poczekam aż jeden taki rozkręci u siebie (on będzie wiedział że o niego chodzi:) ) i będę miał przetarty szlak bo narazie to nie wiem za co pierw się brać żeby to naprawić :/

Opublikowano

9 jest akurat bez zębatek-przełożenie bezpośrednie jedynie wsuwa się takie jakby uzębione koło (sprzęgło kłowe )

 

Lewarek pod koło i ruszaj jak będzie duży luz to nie ma co czekać

Właśnie ten luz-odkręconą nakrętke łatwo wyczuć przy jeździe dać gazu i ująć

Opublikowano

wiem jak wygląda to sprzęgło i wiem też że nawet takie też z czasem się wyrabiają i wyskakują

ale jeśli twierdzicie że wystarczy coś z tą nakrętką zrobić to nawet lepiej bo będzie mniej roboty...chyba :rolleyes:

Opublikowano

No ta nakrętka to w tych MTZ-tach to jest problem mi sie odkręciła potem zmieliło mi satelity itp więc kupiłem nową nakrętkę nowe koło co napędza te duże, oczywiście satelity i inne pierdoły i nakręciłem nakrętkę wbiłem zabezpieczenie i zaspawałem i jak narazie trzyma pięknie a jak coś pójdzie to już bosch pójdzie w ruch :D

Opublikowano

mój juz na stole operacyjnym

tak jak mówiliście nakrętka juz tylko na pół gwintu trzymała więc jeszcze nic sie strasznego nie stało ale mechanik mówił, że w samą porę przyjechałem,

przy okazji jeden wałek do wymiany, dwa koła zębate bo delikatnie wyszczerbione i dwa łożyska.

razem z olejem i elementami hamulca ręcznego którego nie było wcale :unsure: (ciekawe po co ktoś wyciągnął cały rozpierak, tarcze i wałek :blink: ) za części dałem 900zł, nie wiem jeszcze ile robocizna. Po niedzieli odbór to dam znać.

 

Mam nadzieję że teraz będzie śmigał bez większych niespodzianek :)

Opublikowano (edytowane)

Odebrałem, póki co wszystko ok, zobaczymy jak pójdzie w cięższą robotę,

mało nie wzięli ale jak będzie ok to nie ma co żałować

Edytowane przez mani51

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v