Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie w zetorze 8045 były identyczne objawy. Skoro problem pojawia się po rozgrzaniu to coś z olejem. Pewnie gdzieś traci ciśnienie. Mikropompka zmieniona? W miejscu czujnika ciśnienia (pod podłogą) wkręć zegar (od opryskiwacza starczy- powinno być około 10 bar- u mnie po wyremontowaniu było 12 do 13 i cztery lata już działa bez problemowo.

Opublikowano

jak pierdziele... co za padło ten wzmacniacz w 80tce... jak widze wzmacniacz w moim MFie to stwierdzam że to jakiś prostak wymyslił i dlatego po 30 latrach musze 2 oringi wymienic za 3zł. a w 80tce śrubki, zaworki, sprężynki... nie dziwota że ma sie co sypać

Opublikowano

Witam a wie ktoś może jak założyć koło pasowe 2M 1 D na tzw wkładkę frezową? czy można założyć zwykłe koło pasowe na frez? ma ktoś katalog, jakieś skany? piszę w tym temacie bo w innych nikt nie odpowiada, mam taki silnik w 1614

Opublikowano (edytowane)

Dzieki wielkie za ta grafike ale ten tłoczek jakis czas temu wymieniałem i nic nie pomogło. Rozebrałem z prawej strony dekiel i widze ze od przodu jakas duza podkładka na tym wale ma luz i ma dziury na srubie. Tak jakby z tego schematu to nr 4.

Nawet gdy zaczynam regulacje hamulca wzmacniacza to tez nic nie pomaga 

Edytowane przez CheM
Opublikowano

Ja tez poległem Ale doszedłem do wniosku ze gra nie jest wara świeczki i zacisnąłem taśmę na amen i jeżdżę na żółwiu. Zwracam tylko uwagę żeby mi się wajcha nie przestawiła na zajaca

A pierścień to musi byc przykręcony Ciśnienie może tez uciekać na tłoku sprzęgła 12

Opublikowano

Postaram się rozebrać i zrobić jakieś zdjęcia czy nagrać filmik co się dzieje i jakie są objawy i wstawię wam do obejrzenia.  Rozbiorę jeszcze ten tłoczek nr 19  ale wydaje mi się że jest on ok. I mikropompke też jakiś czas temu wymieniałem razem z tym tłoczkiem. Musze ta tarcze dokręcić nr 4 z schematu bo lata. Tak mi się wydaje ze to ona. 

Opublikowano

Wyjąłem niedawno tłok hamulca  i zauwazyłem ze ma delikatne ryski na koncu gdzie jest taki mały oring i ten oring jest niewyczuwalny. Zastanawiam sie nad odkreceniem całego tego mechanizmu i zakupu nowego i zamontowania. Czy to jest sens?? czy wymienic sam tłok bez cylindra?

Opublikowano

Ma rację, że kwestia ciśniania, ale sprawdzanie ciśnienia niewiele pomoże jak nie ruszy w robotę. W moim wałek wom stawał w robocie a ciśnienie było 10-11 bar. Dopiero jak się rozgrzał to wskazówka falowała z 7-10 bar. Trzeba w robocie sprawdzić. Ciśnienie może uciekać przez pierścienie ma bębnie wzmacniacza.

Opublikowano

Tarczki, uszczelniacze wymienione na pewno co do mikropompki nie mam pojecia bede dzwonił jutro do mechanika i zobaczymy co bedzie. 

A czy moge dalej wykonywac prace w polowe w obawie ze nic sie nie stanie z wzmacniaczem do momentu przyjazdu mechanika???

Opublikowano

u mnie bylo cos takiego ze dopóki byk zimny olej to było ok,jak się rozgrzał to tak jakby się sprzęgło ślizgało, i na zającu nie bylo roboty wcale,okazalo sie ze w tulei wzmacniacza przesunął się jeden z pierścieni i olej spierdzielał otworami w tejże tulei

Opublikowano

Właśnie.o tych pierścoeniach pisałem. Są tam pierścienie tłokowe fi 65 tylko szerokości nie pamiętam. Prawie identyczne są w tylnym sprzęgle wom. Pod korpusem tulei na której siedzi kosz są oringi. Pracować możesz,bo nic tam nie urwiesz. Sprawdź czy na przewodzie zasilającym tłok korpus nie ma nieszczelności, ale to jak rozpołowisz.

Opublikowano

Witam. Chciałbym wyregulowac tasme hamulca wzmacniacza ale nie mam pojecia gdzie ta regulacja sie znajduje. Bylbym wdzieczny za podpowiedz gdzie tego szukac i w jaki sposob to regulowac (np. jesli to jakas sruba to w prawo sie luzuje czy naciaga)

Opublikowano

Niby wszystko ok, ale gdzie ta srube zlokalizowac w c-385 i w ktora strone krecic by poluzowac (z rysunku wynika ze raczej w lewo ale wole sie upewnic)?

Opublikowano

Z lewej strony ciągnika jak się zaczyna skrzynia biegów na dole jest mała kwadratowa pokrywka na 4 śruby i nad nią jest śruba regulacyjna od taśmy, wkręcona pod skosem. Jeżeli chcesz poluzować taśmę musisz przekręcić śrubą w lewo tj. w stronę przodu ciągnika.

Opublikowano
koledzy a macie jakiś niezawodny sposób na demontaż bębna wzmacniacza bez uszkadzania pokrywy wzmacniacza, piescienie wycieraja rant i bęben zejdzie tylko na siłę ale niestety z częścią zeliwnej tuleji na pkrywie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v