Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie C-360 i pochodnych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uruchamiam? Po prostu biją te brednie po oczach że coś co ma jeden cylinder mniej, mniejszą pojemność oraz jest silnikiem nowocześniejszym może palić tyle samo co silnik o większej pojemności starszy technicznie. Tylko tyle, to czy jeden czy drugi pali 5l/mth czy 100l/mth świadczy tylko o stanie takowego ciągnika.

Dane z instrukcji obsługi:

 

Pojemność:

C360 - 3120 cm3

C360 3p - 2502 cm3

 

Spalanie:

C360 - 195g/KMh

C360 3p - 168g/KMh

 

W przeliczeniu na l/mth wyjdzie nam różnica około 2-2,5l/mth na korzyść 3p (zależne od danych w katalogu).

Wszystko jest w katalogu, kalkulator też nie gryzie więc każdy sobie może obliczyć.

Dyskutować nie będę, bo na forum aż nadto ludzi nie mogących się pogodzić z prawdą i faktami które zawarte są w instrukcji ciągnika, chyba że ktoś pochwali się jakimiś badaniami :)

 

 

A ty czytałeś co napisałem że różnica bedzie 2 litrów w pracach lekkich.To co jest podane w katalogu to w najlepszych warunkach a w praktyce 0,5 plus minus wychodzi.Wiem ile c-360 pali i nie ma tragedii to że heniek ustawi kąt wtrysku byle jak daje po garach to potem jest te spalanie smok.Ja liczyłem i motogodzine pali 6 litrów mój silnik nie widział remontu wiec myśle że może dałbym rade do 5,5 zejść

Opublikowano

a ja bym wolał kupić c360 za 10tyś i sobie go wyremontować za resztę. Przynajmniej wiedziałbyś co masz a tak to może okazać się, że kupisz "ładnego" za 17tyś za rok lub dwa remont Cię czeka. Ale to tylko moja opinia :)

Opublikowano

A ty czytałeś co napisałem że różnica bedzie 2 litrów w pracach lekkich.To co jest podane w katalogu to w najlepszych warunkach a w praktyce 0,5 plus minus wychodzi.Wiem ile c-360 pali i nie ma tragedii to że heniek ustawi kąt wtrysku byle jak daje po garach to potem jest te spalanie smok.Ja liczyłem i motogodzine pali 6 litrów mój silnik nie widział remontu wiec myśle że może dałbym rade do 5,5 zejść

 

Różnica 2l wynosi nie w lekkich pracach a a ciężkich pod stałym obciążeniem wykorzystując maksymalny moment obrotowy ciągnika przez 1 mth! Proszę zajrzeć do instrukcji i nie wypisywać subiektywnych odczuć, a jeśli chcesz podważać dane z instrukcji i pracę inżynierów którzy ją tworzyli to poprosimy o przeprowadzenie rzetelnych badań i podzielenia się nimi.  :)

Opublikowano (edytowane)

To twoim zdaniem jak c-360 spali 10 litrów  w pracach lekkich  a c-360 3P 5 litrów?  Haha nie zależnie co byś nie robił zawsze będzie różnica tych 2,5 litrów maks  do prac ciężkich w orce na glinie spalanie 3P na hektar jest zbliżone c-360 nie jednego się pytałem i wyniki wychodziły podobne .Ja ci powiedziałem co mówi instrukcja   a co mówi gleba klasa ziemi.Nie długo w 3P zamiast ubywać paliwa to będzie przybywać.I odnosząc się do twojego poprzedniego stwierdzenia  że c-360 pali tyle samo na motogodzinę nie zależnie od tego co robi a 3P pali o połowę mniej w pracach lekkich w ciężkich o 25 % mniej jak tak myślisz no to pozdro

Edytowane przez Adi96
Opublikowano (edytowane)

Jak na pompie podkręcasz obroty powyżej wartości krytycznych dla tego silnika to na temat spalania lepiej się nie wypowiadaj.

 

Już nie podkręcam bo zamieniłem C-360 na Zetora 8011 10 lat temu.

 

Na mały areał to najlepiej odłożyć kasę i kupić Zetora 5211 albo 7211. To są fest traktorki. Szkoda kasy na C-360 bo to rupcie w porównaniu do Zetorów.

 

Edytowane przez michal8011
Opublikowano

Sprawdź najpierw jak jest liczona motogodzina bo chyba nie masz pojęcia a później zajrzyj do instrukcji obsługi oby dwóch ciągników gdzie jest dokładnie jest napisane spalanie dla jednego i drugiego ciągnika.

Czepiasz się kolego byle czego.Ja tylko stwierdzam fakt ile motogodzin w orce robi szwagier a ile ja w tej samej robocie i na tym samym kawałku tylko że on sięga często 2 biegu a ja 60 śmigam na 3 aż miło i jak jest szeroki kawałek to każdy orze swoją część i ja zrobię swoją połowę szybciej niż on swoją a najgorsze oranie jest razem bo muszę czekać co któryś przejazd a spalimy tyle samo.Kolego na wsi u mnie jest tylko jeden 3p i na 50 c 360 i gość co ma tego perkinsa ma też 60 która robi ciężką robotę a perkins tylko lekką.

Opublikowano

No to żeś podsumował , mało z krzesła nie spadłem :P:D .

Opublikowano

Oj , nie zawsze od rolnika to lepiej . B) Jest u nas taki jeden (trochę mechanikuje i coś tam się zna) co zrobi wszystko aby nie kupić . Spawa , przerobi , dorobi , kupi coś podobne ... No i jak ktoś kupi od niego to nie do pozazdroszczenia . :P B)

Opublikowano

Od takiego to kupi tylko ktoś kto nie ma pojęcia jak ma wyglądać normalny sprawny ciągnik :). Lepiej kupić taniej, i samemu trochę poprawić co jest nie tak niż płacić 16-17 tysięcy i dawać zarobić 5 tys handlarzom.

Opublikowano

Ja potrafie poznać czy ciągnik nie wytłuczony  ramiona ma oryginalne a zazwyczaj strasznie wyłuczone zresztą jazda próbna by wyjaśniła.Kupcie za 10 a potem skrzynia sprzęgło i silnik i kwota zaymka się w 5 tysiącach jak nie lepiej a za takie w 10 to trzeba opony kupić

Opublikowano

Marudzisz za 10 tyś kumplowi w grudniu tego roku wyrwałem 60 w bardzo dobrym stanie z nówkami oponami tylko bez obciążników i kabiny.Tysiaka włożył na ogólny przegląd maszyny i może ruszać w pole.Trafiają się okazje tylko trzeba szukać.

Opublikowano

To twoim zdaniem jak c-360 spali 10 litrów  w pracach lekkich  a c-360 3P 5 litrów?  Haha nie zależnie co byś nie robił zawsze będzie różnica tych 2,5 litrów maks  do prac ciężkich w orce na glinie spalanie 3P na hektar jest zbliżone c-360 nie jednego się pytałem i wyniki wychodziły podobne .Ja ci powiedziałem co mówi instrukcja   a co mówi gleba klasa ziemi.Nie długo w 3P zamiast ubywać paliwa to będzie przybywać.I odnosząc się do twojego poprzedniego stwierdzenia  że c-360 pali tyle samo na motogodzinę nie zależnie od tego co robi a 3P pali o połowę mniej w pracach lekkich w ciężkich o 25 % mniej jak tak myślisz no to pozdro

Wskaż mi gdzie tak napisałem :) Ja tylko piszę o tym że 3p spala 2l mniej w pracach ciężkich. Ile pali w lekkich czy średnich (jak to w ogóle policzyć) nie mam pojęcia bo nikt tego nie badał.

 

Już nie podkręcam bo zamieniłem C-360 na Zetora 8011 10 lat temu.

 

Na mały areał to najlepiej odłożyć kasę i kupić Zetora 5211 albo 7211. To są fest traktorki. Szkoda kasy na C-360 bo to rupcie w porównaniu do Zetorów.

Lepiej kupić zachodniego, części cenowo to samo a Zetor się nawet do nich nie umywa. 

Opublikowano

A jakiego on kupi zachodniego za około 20 tyś zł? innym rozwiązaniem dobry zetor starszej serii co lepszy od 60-tki.Trafią się owszem ale trzeba trochę czasu poszukać.Tego roku ? :D Toż mamy 2017  Ktoś jeszcze żyje 2016 :D

Opublikowano

Chociażby Renault 551, 3 cylindry, silnik MWM (jedne z najlepszych) 55 koni, rewers, dwie prędkości wałka, biegi zsynchro, udzwig podnośnika 2t. Są też modele mocniejsze do bodajże 80 czy 90KM. Na pewno coś się wybierze do 20 tys.

Starsze zetory nie będą się wiele różnic od C360 i raczej należało by szukać czegoś zadbanego. W innym wypadku niezależnie czy to Zetor, Ursus czy MF można nieźle popłynąć przy ewentualnym remoncie, koszt samych opon na tył to około 3 tys zł, a na łysych nawet przyczepy nie pociągniemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v