Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego sąsiad ma już z 3 albo 4 sztuki uszkodzonych w przeciągu 15 lat (wymagają tylko odpowiedniej regulacji do poprawnej pracy) można też równolegle do styków założyć przekaźniki aby odciążyć styki przełącznika jeżeli mamy dużo odbiorników..

 

U nas w ciągniku jak napisałem przez ok. 25 lat ciągnik pracuje na ok. 40 ha, morderstwem są słabe akumulatory i tykanie przełącznika.

 

Takie bezpieczniki też nie pomagają przełącznikowi : http://tablica.pl/oferta/przelacznik-12-24-v-CID-ID4uLo.html

 

Słyszałem opinię że przełączniki z 12/24 z IFY są mocniejsze (mieliśmy taki w Starze i też nie było problemów).

 

Pytanko kolego czy do wnętrza przełącznika zaglądasz profilaktycznie czy dopiero jak się popsuje?

Opublikowano

Ja w zetorze 8111 przerobilem na 12/24 a rozrusznik zostal na 12v i pali w najwiekszy mroz juz 3 rok. Grzalke wlaczam tylko ze wzgledu na zywotnosc silnika. Raz musialem wyregulowac przelacznik bo niechcial puszczac (krecil az wylaczylem mase), potem przedobrzylem i niechcial lapac tylko wlasnie pykal a teraz nie ma z nim problemow.

Opublikowano

Witam

 

Czy ktos zalozyl do popularnej szostki szybki rozrusznik magnetona 12v i tylko jeden aku 12v?+do tego grzalka do bloku,jak tak to jak wam pala i w jakiej temp. oraz ile kw macie rozrusznik i ile ah aku.

Martwi mnie fakt ze dobrej firmy rozruszniki ktore moglbym wsadzic do szostki maja tylko 2,7kw sa chinczyki ktore maja wiecej ale to chinczyk.

 

pozdrawiam

Witam; jeżeli chcesz mieć większej mocy rozrusznik na 12V to jest możliwość założenia 4,2KW. firmy Jubana (Litewski)

http://jubana.eu/starters/?action=products&id=123708301

tylko trzeba przekręcić uchwyt na rozruszniku ten z trzema śrubami które są rozmieszczone symetrycznie na imbus bo elektromagnes zawadzi o ramę narzędziową.

Ja do 6cyl. też mam założony taki tylko 24v. 8,1kw. tylko ma inaczej ustawione zamocowanie szkoda że wcześniej nie wiedziałem o tym 12v bo być może bym go właśnie wybrał.

Opublikowano

nie polecam jubany

 

wcale tak czesto traktora nie odpalam zimą, a po niecałym roku użytkowania rozleciał sie zębnik- rozpękła ta większa zębatka.

 

ponadto następnego roku powstało jakies zwarcie w uzwojeniu i na zdrowych aq nawet w temp powyżej zera nie chciał kręcić bez pomocy prostownika.

 

krótko; badziew.

Opublikowano

Ja mam w 932 rozruch na 24v oryginalnie i powiem wam ze rozruch na 12v nie chce nawet jakbym miał wymieniac co roku ten przełącznik. Przy - 18 zalana płynem pali praktycznie od razu. Sąsiad w 912 ma 12v to jak to mowi jak zajdzie słonce to nie ma co próbować nawet odpalać.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ale po co co roku wymieniać przełącznik? Jak nie umiecie tego serwisować, to wezwijcie kogoś kto umie. Nawet nie wiem już ile zamontowałem takich przełączników i nie ma z nimi żadnego problemu. Wystarczy tylko je odpowiednio wyregulować podczas montażu i pracują latami. Mam takiego klienta, który ma wyjątkowy talent do niszczenia sprzętów i nawet u niego nie musiałem wymieniać tych przełączników. Wystarczy tylko raz na rok zrobić przegląd i ewentualnie wyregulować.

Opublikowano

Tak być powinno jak napisał kolega wyżej, ale znając życie to serwisowanie następuje w momencie jak maszyna nie daje się uruchomić (identycznie jak z akumulatorami) mamy taki przełącznik w U-1004 już 27 lat i nadal jest ten pierwszy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co do wypalonych styków, to ktoś gdzieś pisał o dodatkowych przekaźnikach. Nigdy nie próbowałem takiego rozwiązania, ale będę musiał spróbować, bo mam kilka przełączników z uszkodzonymi stykami. Może jeszcze uda się je uratować.

Opublikowano

Myślałem kiedyś aby przy sprawnym przełączniku zamontować dodatkowo przekaźniki aby odciążyć styki przełącznika, ale pozostało tylko na planach ( w moim przypadku instalacja służy tylko do zapalania, sporadycznie robię coś nocą więc styki nie są zbytnio obciążane).

Opublikowano (edytowane)

Zastanawiałem się nad dodatkowym przakaźnikiem wspomagającym mały styk odpowiedzialny za łączenie akumulatorów równoległe. Na pewno zmniejszyło by to opór w czasie ładowania akumulatora . Sterował by tylko dodatkowym przekaźnikiem przez który płynął byt prąd ładowania.

Styk odpowiedzialny za łączenie w szereg wygląda na dość odporny.

Ja znów jeżdżę w nocy. Co prawda od dwóch lat mam spokój z przełącznikiem 12/24 ale się odezwie. jest uszkodzone tworzywo w którym jest osadzony ten właśnie mały styk.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Odświeżę temat, żeby nie zakładać nowego...

Mam c-385 pracującego codziennie z paszowozem, ciągnik nie pierwszej młodości, który gdy jest zimny ciężko pali. Obecnie mam aku do wymiany i pomysł, żeby przy okazji  zrobić mu rozruch na 24V. 

Pytanie do oblatanych w temacie: czy przełącznik 12/24V na resztę instalacji (tą poza rozrusznikiem)  podaje zawsze 12V, czy w momencie kręcenia rozrusznikiem  przez chwilę daje wszędzie 24V i czy nie ma krótkotrwałych zaników prądu, kiedy przełączają się styki? Pytam, bo mam obawy o wagę paszowozu, której "komputerek" jest na 12V i ponoć bardzo nie lubi zaników napięcia (więc skoków pewnie też nie)

Może lepiej i mniej problemowo byłoby po prostu zrobić na stałe 24V, Musiałbym po prostu kupić alternator 24V, a zamiast przełącznika 12/24 założyć przetwornicę 24/12V na wyjściu zasilania na wagę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ferguzon123
      Witam, chciałbym zapytać pod który bezpiecznik najlepiej podłączyć gniazdo zapalniczki a gdzie masę w Zetorze 7711.
    • Przez rolnikokos
      Witam, Panowie może ktoś z was wie od czego w Ursus 1234 / bison 416 na pulpicie pali się kontrolka zaznaczona zielonym kółkiem. O czym ona informuje? Dziękuję za pomoc

    • Przez Bartizi00m
      w moim ursusie chyba jest cos z rozrusznikiem bo raz zalapie a raz nie jak naciskam starter to slychac takie tykanie tylko czasami odpali za pierwszym razem a tak to trzeba wciskac ten starter i wciskac
      pomocy!! pewnie odpowie mi arosso
    • Przez easy_rider91
      Witam serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum i chciałem się przywitać. Jestem początkującym rolnikiem na 15 ha. Pół na pół sady i orne. Niedawno kupiłem Ursusa c385 z 1980 r(ale silnik na tabliczce ma 1976) i wymaga paru napraw m.in nie pokazuje temperatury na zegarze. Wstępnie diagnozowałem wskaźnik i wskazówka wychyla się na max po zetknięciu z masą. Więc wskaźnik jakby dobry. Czujnik, który jest zamontowany, ma 5 Mohm i wskaźnik do niego podłączony nie podnosi się w ogóle. Zaś na kupionym zamienniku czujnika jest 150 ohm i wskaźnik jest wychylony na max cały czas bez różnicy czy w temperaturze otoczenia czy wrzucony do gorącej wody. Wskaźnik oryginał PAL Czechosłowacja. Skąd taka różnica oporności obu wskaźników? Oba reagują na podnoszenie temperatury przez zwiększanie rezystancji. Proszę o poradę jaką może być przyczyna. ile Ohm powinien mieć wskaźnik?
    • Przez Robson76
      Witam, ursus 912, pływak w zbiorniku na 3 piny,zegar też ale jak to porawnie połączyć? Bo niby podłączyłem plus do wskaźnika i pod 2 pozostałe piny podpięte są piny brzegowe z pływaka i coś niby pokazuje na sucho jak poruszam pływakiem ale jak jest w zbiorniku to nie pokazuje faktycznego stanu paliwa, ktoś pomoże?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v