Skocz do zawartości
czaro

Problem z rozrusznikiem.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
czaro    13

Co może być przyczyną tego że gdy chce zapalić Mtz-a to rorzusznik tryka???Po odkręceniu rozrusznika okazuje się że rozrusznik normalnie kręci.Więc co może być przyczyną tego trykania???Czy może mieć za ciężko aby zakręcić???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luasbrek    0

sprawdź jak masowanie ma, pewnie masę ma słabą przewód zabrudzony przy ciągniku albo zaśniedziały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

czaro    13

Niestety trudno jest sie do niego dostać bo mam tura i teraz nie wiem jak go wyjąć.Pewnie bede musiał cały stelaż tura zdejmować

Nie wiem jak to się stało ale po całonocnym ładowaniu,próbowaniu odpalenia od samego rana oraz licznemu rozkręcaniu i skręcaniu w końcu odpalił:rolleyes: .Nie wiem co się stało.Jestem już całkiem głupi co mogłi\o być tego przyczyną.Może Mtz miał focha...:lol:

Edytowano przez czaro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

A jakie dokładnie "trykanie" słychać bo jeśli ty odpalasz a on nie kręci tylko tyka oznacza ze masz akumulatory słabe, musisz też sprawdzić przewody na aku porządnie je wyczyść ponieważ tam możne dobrze nie przewodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel89    2

"trykanie" spowodowane jest złym stykiem w elektowłączniku... zapewne dostała się woda i coś nie łączy... lub ktoś sporo jeździł na rozruszniku :lol: i teraz styki i uzwojenie się przypaliło....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    13

sawo10 sprawdzałem akumulatory i są dobre.

teraz jak już zapala to mało co nie wyrwie rozrusznika z ramy :lol:

ale jak to się naprawiło to nie wiem...;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

zalezy jaki masz model jak masz blokade skrzyni to tam mogl byc problem lub nad rozrusznikiem jest taki przekaznik ze stykami moglo tam nie laczyc ja tak mialem co sie naglowilem wszystko poczyscilem a on nic wkoncu sie wkurzylem i stuknolem w ta puszke i zaczal odpalac i pali do dzisiaj widocznie te typy tak maja :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Możliwe że automat nie przełączał do końca i też tak może się robić albo trafiała zębatka od rozrusznika na zęby od koła zamachowego i nie mogło przepchnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

U mnie tez tak było i to była wina elektrowłącznika. Wymiana na nowy pomogła i już nic nie "tyka". Koszt nowego to ok100zł.Pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    13

ja z tego wszystkiego kupiłem wczoraj taką przerzutkę która jest przy akumulatorach i ona przełącza prąd z 12 V na 24 V żeby rozrusznik mógł lepiej zakręcić.załozyłem to i byłem w szoku bo nic to nie dało.myślałem sobie że 160 zł poszło się je..ć.no ale tata mówi że podłączy go jeszcze raz pod prostownik i niech stoi do wieczora i się wtedy zobaczy.ale za pół godziny poszedłem ja sprawdzić czy zapali.no i jak zakręcił to o mało rozrusznik z ramy nie wyskoczyłlaugh.gif no i narazie jakoś chodzi.może ta nowa przerzutka pomogła...wink.gif

 

 

 

 

Przerzutki to możesz mieć w rowerze. To urządzenie nazywa się przełącznik napięcia rozruchu. Jeszcze raz takie coś i będą %%.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum310    0

Przyczyną trykania jest zbyt mały prąd dochodzący do rozrusznika. Powodeem może być: słaby aku, zaśniedziałe klemy lub styki, zepsuty bądź zabrudzony przekaźnik rozrusznika, nadpalony włącznik masy, uszkodzony przewód prądowy od aku, uszkodzona stacyjka.

Najczęściej przyczyna tkwi w zabrudzonych stykach, uszkodzonym przekaźniku albo nadpalonym włączniku masy.

Chyba że masz rozrusznik szybkoobrotowy typu MAGNETON, wtedy może być uszkodzone sprzęgiełko przeciążeniowe.

Naprawa nie jest kosztowna ale czasem pracochłonna

 

Kolego w rozruszniku nie ma żadnego sprzęgła przeciążeniowego. Jeszcze raz napiszesz takie bzdury i polecą %%.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Mogłbyś czaro powiedziedz gdzie dokładnie znajduje się ten przełącznik z 12v na 24 w mtz i mój jest z 98r. bo tam gdzie są akumulatory to tekiego czegoś nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Nie wiem czy jest to wina tego przełącznika czy czegoś innego ale wymieniłem przekaźnik rozrusznika i działał chwilę i teraz wogóle nie kręci a jak kręcił bo było słychać takie pstrykanie i nie wiem gdzie bo pewnie to przez to się te przekaźniki przepalają. Jak ktoś wie co jest sprawcą tekiego działania to niech mi powie. Z góry wielkie dzięki.

 

A mógłby mi ktoś podać lokalizację tego przełącznika 12/24v w mtz z 98r.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po pierwsze to należy doprowadzić do porządku wszystkie połączania, naładować akumulatory. Następnie miernik w rękę i posprawdzaj napięcia na poszczególnych elementach instalacji. W ten sposób wykryjesz niesprawny element, bo będzie występował na nim spadek, lub brak napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Chyba że masz rozrusznik szybkoobrotowy typu MAGNETON, wtedy może być uszkodzone sprzęgiełko przeciążeniowe.

Naprawa nie jest kosztowna ale czasem pracochłonna

Możesz napisać w jakim typie rozrusznika jest to sprzęgiełko przeciążeniowe i jak ono działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Dlatego pytam, nie spotkałem jeszcze rozrusznika ze "sprzęgiełkiem przeciążeniowym".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laszek    1

jeśli mowa była o "sprzęgiełku przeciążeniowym" to może chodziło o bendiks, w końcu są tam takie sprężynki które potrafią się ślizgać. u mnie właśnie jest problem z bendiksem, któryś z kolei wymieniony i z czasem dzieje się to samo. poszedłem dalej i kupiłem nowy rozrusznik ten szybkoobrotowy i po miesiącu to samo. stwierdzenie że trafiłem na wadliwy bendiks w tylu przypadkach nie jest chyba prawdziwe. zęby na wieńcu też są w dobrym stanie, nie ma na nich nic niepokojącego i już nie mam pomysłu co zrobić z tym tematem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Jak kupiłeś rozrusznik za 450 magnetrona to masz problem, a jak tańszy to kupuj dalej te rozruszniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×