Skocz do zawartości

Polecane posty

kubus1988s    0

dzień dobry planuje zakupić jd 5100r na 40 ha będzie on pracował przy pługu 4 skibowy ibis agregacie uprawowo siewnym 3 metrowym i jeszcze trochę takich innych prac np rozsiewacz nawozu 850 mx trochę transportu nieraz i tak się zastanawiam czy da on rade w tych zestawach dodam że gleby jakie mam to lekkie ziemie 3 4 i 5 klasa ale lekkie w uprawie zakładam ten temat bo też się waham nad jd 6230 comfort on by na pewno dał rade .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

IBIS na kołkach? A uprawowo siewny to raczej jakiś z lekkim siewnikiem, coś a'la Famarol?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pedro    2

Ja bym wybrał 6230 bo on bardziej nadaje się do pracy w pługu czy agregacie uprawowym, a poza tym różnica w cenie to około 10 000 to warto wybrać 6230

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kubus1988s    0
Napisano (edytowany)

też tak coś myślę o tym 6230 ma ktoś z was takiego jak u niego wychodzi spalanie w tych pracach a agregat jaki biorę to ares 3ls z wałkami strunowymi a siewnik poznaniak 3m . ibis na kołkach.

Edytowano przez kubus1988s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Jeżeli ma to być główny koń na 40 ha to bym wybrał 6230, większy gabarytowo, lepiej nadaje się do agregatu uprawowo-siewnego.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czolo    0

A ile koni ma ten 6230. Pytam, bo pisałem na 5100 R ale też mam teraz wątpliwości. Mam presę do siana Claas 280 Roto Cut i gdyby mój stary Ursus zawiódł to myślałem ,że w razie czego zastąpię go Johnem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Nominalnej 91 KM, maksymalnej 96 KM według ECE-R24.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pedro    2

A według (97/68 EC)

nominalna 95 KM

maksymalna 100 KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubus1988s    0

a może ktoś z was ma takie ciągniki z tych modeli i podpowie jak u nich wygląda spalanie w różnych pracach wtedy było by porównanie 5100r a 6230 bo głównie o to mi też chodzi myślę że 6230 będzie dużo więcej palił od serii r a jednak to samo robił bo silniki maja podobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pedro    2

W lekkich pracach 5100R będzie palił mniej ale jeśli chodzi o ciężka robota to 6230 spali mniej w przeliczeniu na wykonana robote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubus1988s    0

coraz bardziej chyba jestem przy 6230 zawsze wiekszy gabarytowo i w kabinie a ja duży facet prawie 2 metry wzrostu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba5r    7

w orce na pewno da ci rade. orałem swoim 5100r kvernelandem 4 obrotowym , pole z górami i szedł bez problemu. z talerzówką unii 4 metrową też nic nie czuje , w transporcie ciągał 2 przyczepy 10t i 15t na raz ale ciężko pod górkę... niestety trochę sporo pali jak na 100 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam miłośników Jelonków

Powiedzcie mi co byscie wybrali John deere 5100R czy 6230. Chodzi mi głównie o transport i prace polowe typu rozsiewacz nawozów,włóka z broną własnej roboty 5 metrowa. Co do tych nowych R nie jestem pewien, mało ludzi je poosiada jeszcze,i nie wiem duzo na ich temat. A seria 30 bardziej sprawdzona jak narazie.Aktualnie posiadam John deere7710 premium powequad, Swietnie sie sprawuje. Rolnik z Wielkopolski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A dokładnie jaka wersja,ile dales,jak sprawuje się w transporcie.Ile masz mth nim przepracowane.Jak wygląda cena pierwszego przeglądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefiu890    15

Miałem ten sam dylemat tyle że 5080R a 6130 ja wybrałem 6130 cenowo były podobnie R była tańsza bodajże ok 10 tys zł ale 6130 jest cięższy i cały większy więc lepiej poradzi sobie z cięższymi maszynami jak w razie czego duży ciągnik zaniemoże ;) U mnie będzie robił przy transporcie, rozsiewaczu i opryskiwaczu w razie gdy 6610 zaniemoże to 6130 moge nawet siać agregatem uprawowo siewnym amazone a nawet zaorać różnie bywa a jak coś sie popsuje a jest termin na siew rzepaku to lepiej mieć coś w rezerwie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie 6230 tez jest cięższy 5100r i większy stabilnieszy co w transporcie jest plusem,natomiast w moim przypadku r jest drozsza od 6230 o 12tys.No niewiem sam tylko mnie kusi to ze R jest nowsza,wyróznia się z tłumu hehe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    868

Jak 10 tys. różnicy to lepiej wziąć 6130.

A gdyby one miały być w turze to widać różnicę w zwrotności? @roland, skąd u ciebie taka różnica w cenie?

Edytowano przez danielhaker

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.com/user/danielhaker

SPRZEDAM:

ROZRZUTNIK DWUOSIOWY

KOMBAJN ANNA

SADZARKA DO ZIEMNIAKÓW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno większy gabarytowo i cięższy ciągnik jest lepszy w transporcie bo jest bardziej stabilny. Ciągnik to jest zakup na wiele lat i zarazem duża inwestycja dlatego czasami warto dołożyć.

Edytowano przez lamborghini105

Chce kupić windę (przekładnie łańcuchową) do podnoszenia, o udźwigu powyżej jednej tony. Proszę o kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bocian13    0

rki osiagają max moc przy 2100 obr potem zuzycie paliwa rosnie a moc nie, także w ciezkiej pracy nic nie da deptanie do dechy chyba że uwzglednimy jeszcze siłe pedu, od 1600 do 2100 obr zużycie paliwa jest prawie stałe liniowe , z charakterystyki silnika widac porównujac r-ki 80 90 i 100 że 100 powinna być najbardziej oszczędna pod wzgledem zuzycia paliwa w g/kw h (mam tu wykresy ale jakos niemoge wkleic )

mam 100 doskonale spisuje sie z agregatem unia famarol na hydropacu ale (dwa rzedy zębów) i z przodu na tuza 700 kg ziemie ciezkie ustawiony tempomat i pali rozsądnie , to ciagnik do wszystkiego , tez mialem dylemat 6 czy 5 ale bralem jeszcze ladowacz do niego jest skretny i zgrabny , znajomy też mial taki dylemat wziol 6 z ładowaczem potem zalowal , to mój główny ciagnik i jako ciagnik do wszystkiego spisuje sie napewno.

Edytowano przez bocian13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lenovo    0

Roland1993 jakie ceny Ci powiedzieli za 5100r i za 6230 i w jakim mniej więcej wyposażeniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba5r    7

A dokładnie jaka wersja,ile dales,jak sprawuje się w transporcie.Ile masz mth nim przepracowane.Jak wygląda cena pierwszego przeglądu.

nie wiem chyba comfort . wyposarzony na maxa , latem ciągał 2 przyczepy na raz 10 i 15 ton i daje rade tylko że obroty ustawione poniżej 2 tyś bo by dużo więcej palił ... mam go od kwietnia i jak narazie ok 380 h... a pierwszy przegląd nie wiem dokładnie, chyba coś ok 600 zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

panowie 5100R jest drozyszy o 6230 poniwaz jwst w wersi premium,monitor camand center i te sprawy, natomiast 6230jest zwykła wersja comfort.

Za 6230,musze dac 215tys,natomiast za R w wersji premium 226tys.

Ale chyba pozostanę przy 6230 większy,ciezszy co dobre w transporcie i tanszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klos49    14

Mój wuj miał dylemat między 5100R a 6230Premium i ostatecznie wybrał 6230 Premium :) Uważam to za trafną decyzję :) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez michal8899
      Jestem tutaj nowy i chciałbym się poradzić co wybrać interesują mnie te dwa ciągniki. Ma on pracować na 15ha jako ciągnik główny ciągnik . Proszę o pomoc!!!
    • Przez endriu13
      Witam
       
      Rocznie będę robił 250/300 szt. belotów  z siana słomy i sianokiszonki. Ciągnik jaki posiadam to C-360-3p.Zastanawiam się nad wyborem JD 540, 545 lub 550.Proszę o podpowiedź na co zwrócić uwagę przy zakupie kazde uwagi będą dla mnie cenne bo jestem laikiem gdyż zamierzam przesiąść z kostki na zwijkę. Z góry WIELKIE DZIĘKI :mellow:
    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
    • Przez Piotrass
      Wiitam zastanwiam sie nad tymi dwoma ciagnikami  bylem zdecydowany na new hollanda ale teraz jest promocja na john deera i sam niewiem. Ciagnik mialby  byc do tura ale glownie chodzilby w transporcie  i w polu jako pomocnik. New holland kosztuje 235 tys netto jest na oponach 420przod 520 tyl, obciazniki w cenie zaczep automatyczny skrzynia 17/16, a  JOHN Deere w promocji od 250 tys z skrzynia AutoQuad plus ECo 24/24, i tls. wiec roznica wynosi okolo 20 tys bo z new hollanda moze sie urwie kilka tys bo stoi na placu a diler do  konca roku musi sprzedac albo rejestrowac na siebie bo od nowego  roku jakies nowe wymogi sa, Co polecacie?
    • Przez Rikko96
      Witam , mam zamiar zakupić nowy ciągnik który będzie głównym Ciągnikiem w gospodarstwie no areale około 50ha , potrzebuję ciągnik o zakresie mocy około 150-180km i zastanawiam się nad trzema markami a nawet czterema , a mianowicie chodzi mi o  John Deere 6175m / Deutz Fahr 6160 / New Holand T7 180  ale również Zastanawiam się nad marką Kubota M7-171 . I teraz Wielka prośba do was kto ma albo wie coś na tematy tych ciągników , te pozytywne i negatywne , wszystko , chciałbym się o nich dowiedzieć jak najwięcej od urzydkowników a nie od osób które sprzedają , jak wygląda w nich spalanie , no i ile mniej więcej kosztują przyjmijmy że podstawowe wersje . dziękuję wszystkim za pomoc . Pozdrawiam
×