Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. 

Mam C-360 3P z 89 roku. Jest w nim zamontowana świeca płomieniowa. Nie wiem, czy była montowana, czy oryginalna. Podobno jak odpalam przyciskiem (jak od klaksonu) to odpala bez płomieniówki, a jak zwykłym (jak w c330) to odpala z płomieniówką. 

 

Jak mogę sprawdzić, czy świeca płomieniowa działa? 

Opublikowano

płomieniowa? a nie przypadkiem żarowa? zrób foto jeśli możesz. a sprawdzić to najlepiej zdjąć złączke przed kolektorem i obserwować przy odpalaniu. Jeśli jest płomieniowa będzie widać. a żarową sprawdzić najlepiej przez wykrecenie dotknięciem gwintem świecy do masy i po dosłownie dwóch sekundach od włączenia powinna być ciepła. można też sprawdzić omomierzem

Opublikowano

Zasada działania świecy płomieniowej:

- włączenie ( w zależności od rozwiązania może być jako pozycja w stacyjce lub dodatkowy przycisk )

- nagrzewa się element grzejny ( spirala )

- po osiągnięciu określonej temperatury otwiera się zaworek termiczny i podaje paliwo, które zapala się od spirali.

- wyłącznie ( zwalniasz przycisk ), po odcięciu prądu do świecy działa aż do ostygnięcia i zamknięcia zaworku termicznego.

 

Typowe usterki:

- uszkodzony element grzejny ( nie nagrzewa się lub bardzo wolno i mało efektywnie )

- uszkodzony zaworek termiczny ( nie otwiera się po nagrzaniu lub przepuszcza paliwo na zimnym )

- brak paliwa na zasilaniu świecy ( zapowietrzona świeca, zatkany przewód od świecy )

 

Najłatwiej sprawdzić jak kolega wyżej napisał - zdjąć przewód powietrza z kolektora, załączyć i obserwować. Jest to najprostsza metoda choć wg. mnie lepiej świecę wymontować i obserwować na zewnątrz ( po za kolektorem ) - w kolektorze jest duże podciśnienie i ciężko ocenić czy zaworek zamyka się całkowicie czy puszcza paliwo choć jest to bardzo rzadka usterka, którą widać po kolorze spalin:)

Opublikowano (edytowane)

Oryginalnie w 3P były montowane świece płomieniowe.

Żeby świeca działała przycisk do rozruchu musi być dwustopniowy.

Żeby sprawdzić czy działa nie musisz nic rozbierać. Po pierwsze jak włączysz przycisk na pierwszy stopień to przygasają lekko kontrolki z powodu dużego poboru prądu, po drugie po kilkunastu sekundach grzania dotknij ręką w miejscu wkręcenia świecy, powinno być ciepłe.

Trzeba uważać na sprzedawane obecnie świece bo lubią przepuszczać ON do oleju i można silnik zajeździć.

 

Edytowane przez tompil
Opublikowano

Samostart to zło - zapoznaj się z zasadą działania.

 

ON może dostać się do oleju na wskutek nieszczelności zaworka termicznego w świecy ( głównie przy rozruchu ).

 

tompil - bez demontażu skąd wiesz że powstał płomień? Element grzejny działa prawidłowo i świeca się nagrzewa ale skąd wiesz że powstał płomień? Jak ktoś ma trochę doświadczenia to można jedynie na słuch ocenić i tyle bez obserwacji świecy:)

Opublikowano

Ale... Którędy ON może się dostać do oleju? Bo z tego co wiem (ale może się mylę ;) ) świeca płomieniowa jest na dolocie, więc jaką drogą dostaje się ON do oleju? Nieszczelność może powodować tylko zalewanie dolotu

Opublikowano (edytowane)

@DominikKuchniak Kolego nie zdajesz sobie sprawy jak świeca płomieniowa  może wspomóc  rozruch silnika w ujemnych temperaturach

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Żeby sprawdzić czy działa nie musisz nic rozbierać. Po pierwsze jak włączysz przycisk na pierwszy stopień to przygasają lekko kontrolki z powodu dużego poboru prądu, po drugie po kilkunastu sekundach grzania dotknij ręką w miejscu wkręcenia świecy, powinno być ciepłe.

Trzeba uważać na sprzedawane obecnie świece bo lubią przepuszczać ON do oleju i można silnik zajeździć.

 

Pobór prądu jak mnie pamięć nie myli to 12A i jeżeli jest wszystko OK to lampki nie przygasną na tyle aby to ocenić na oko.

 

Znajomy przy widlaku miał taki problem że lampki przygasały (zadowolony że świeca działa) a na świecy było napięcie ok. 8V było na tyle niskie że świeca nie odpalała ( i widlak zresztą też). Po doprowadzeniu instalacji do użyteczności lampki nie przygasają a świeca zaczęła działać poprawnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v