Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Może ktoś objaśnić, jak prawidłowo założyć łożysko na sworzniu zwrotnicy? Kupiłem całe zestawy naprawcze jednak z tego co widzę to łożysko z jednej strony ma mniejszą średnicę wewnętrzną a z drugiej większą. Jak to założyć?

Pytałem gościa w sklepie, jakiegoś znajomego, mechanika i każdy mówi co innego

 

z tego co pamiętam nie ma różnicy, a jeśli już to większym do dołu

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano (edytowane)

Oporowe łożysko ci chodzi a mnie się zdawało że na czop piasty.

Jedna część ma mniejszą średnicę bo ma być nabita jako pierwsza na sworzeń zwrotnicy i poruszać się razem z nim. Druga ma na sworzniu luz bo ona opiera się o rurę zwrotnicy i obraca się względem sworznia.

Wszystko dobrze pierwsze nabij na sworzeń ciasną, załóż koronkę z kulkami  na nią luźną szelę i włóż wszystko do rury zwrotnicy.

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Do tura to bardziej okrągła oś jest wytrzymalsza bo te płaskie to potrafią się rozlecieć bez tura a co mówić z turem.znajomemu to już 2 razy wymienialiśmy plaską oś bo pękały

 

ja koledze robiłem miekka os plaska tak jak jest u mnie to z turem super tyle ze ja mam org kola r20 7.50 a on od mf-a r20 12.00

wiem ze zaraz beda HEYTY ze gra nie warta swieczki ale mnie zestaw zwrotnic wyniósł z kołam 500 a za regeneracje wyszlo czesci ponad 300 fajnie pracuje sie bo regulowany nacisk sprezyn do tura mozna skrecic 2 sruby i lekko pracuje a luzujac mozna nawet 5 cisnac po wertepach i zwrotność lepsza

okragła to tylko ta miekka od 4011 bo sasiad ma sztywna 355 to co kilka lat musi robic najwiekszy nie wypal to te piasty na 4 sruby

Opublikowano

Akurat na cztery śruby były koła 19-ki i to tylko w 4011 i późniejszych na zamówienie. O ile na samych kołach jeździ się lepiej bo większe to piasty mają słabe łożyska, wygniata pod szelami i pękają felgi.  Okrągła oś zawsze była mocniejsza nie spotkasz by ją ktoś kiedykolwiek wymieniał była trwała jak ciągnik. Płaska już niestety nie a obecne nowe w sklepach trzeba na dzień dobry spawać.

Opublikowano (edytowane)

piasty na 4 szpilki to miała  4011 i 18 cali kola a i piasty potrafiły w czasie jazdy spaść z czopów bo łożyska się rozlatywały a 355 miała na 5 a potem 6 weszły mi chodziło o to że okrągła oś jest sztywniejsza od plaskiej a dokładnie  plaską szybko można uszkodzić bo puszczają spawy i się rozchodzi a okrągła niepusci tak szybko

Edytowane przez stempos1980
Opublikowano

18-ki tak racja. W płaskiej cuda się dzieją odpada na tulei, wygniata przy zwrotnicach. Rura to rura gruba i sztywna o wiele bardziej niż kawałek wygiętej blachy. Samo mocowanie tulei też niezniszczalne. 

Opublikowano

piasty na 4 szpilki to miała  4011 i 18 cali kola a i piasty potrafiły w czasie jazdy spaść z czopów bo łożyska się rozlatywały a 355 miała na 5 a potem 6 weszły mi chodziło o to że okrągła oś jest sztywniejsza od plaskiej a dokładnie  plaską szybko można uszkodzić bo puszczają spawy i się rozchodzi a okrągła niepusci tak szybko

 

ja plaska mialem od nowosci 25 lat nic sie nie działo tyle ze juz wyrobiły sie czopy zwrotnic ze tulejowanie nie mialo sensu a teraz od 5lat mam zwrotnice 385 jazda lepsza jak w 4011 bo na orbitolu i zwrotnosc lepsza nawet niz w 330 za te okragła os sasiada byla wygieta w litere U tez byl tak pewny co do wyzszosci okragłej az koło wraz z zwrotnica nie rozwaliło mu bloku ursus zrobil bład ze wycofał sie z miekkiej osi a po 2 czemu w seri ciezkiej jest plaska resorowana skoro wg was to bubel

Opublikowano

Kolego, możesz szerzej opisać ? co trzeba przerobić zastanawiam się nad taka ośią do zetora 7211

 

w sumie  to nic zakładasz P&P jedyna zmiana polega na siłowniku wspomagania mocujac na belce zamiast do bloku silnika od 72XX  raczej nie podejdzie na belke chyba ze załozysz z belka caly zestaw

 

post-171377-0-63462000-1486412172_thumb.jpgpost-171377-0-23988000-1486412223_thumb.jpg

Opublikowano

I w 80-ce choć by przy pługu do odśnieżania też wygniata płaską oś od góry. Na pęczki ci wyliczę ile widziałem płaskich osi zdezelowanych i połamanych a okrągłych jak na lekarstwo. Resorowane zwrotnice w 4011 to było strasznie nietrwałe dziadostwo i w końcu z tego zrezygnowano. Gdyby było solidniejsze ale niestety....

Opublikowano

Siłownik to najmniejszy problem. Średnica sworznia belki jest ta sama w 80 i 60 ? Czy przekładałeś same połówki ? 

 

tak same zwrotnice moze w przyszlym tyg bd robił kolejna 60 tylko ziomek musi odebrac zwrotnice a ja mam je ewentualnie regenerowac belki sa te same w 60 i seri ciezkiej ja mam nowe sprezynki bo były regenerowane to przełoze od 1212 bo tam mam mieksze bo 60tka i tak lekka jest co to za silnik 150kg ciezszy i tak masa ciagnika wzrosla mi o ok 100kg a co do wyginania osi to zaden sprzet nie jest idiotoodporny

Opublikowano

Silnik to 4ct107, a moja oś i tak jest krzywa. Zetor u poprzedniego właściciela pracował z ładowaczem, po pomiarach przeprowadzonych przy regeneracji okazało się że jest odkształcona. 

Opublikowano

U mnie zniekształcone są zwrotnice, a dokładnie kont rozwarcia się zwiększył. Na domiar złego założyłem układ hydrostatyczny i jazda prosto jest dość skomplikowanym wyczynem;] 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v