Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawory nie mają nic do tego. Wydaje mi się , że to panewki już kiepskie.

 

Szczerze, to nigdy nie widziałem zaworów od Władka, ani nie regulowałem, bo nie ma takiej potrzeby.

 

Gazem się nie zgasi (to dobrze, bo nie muszę się martwić, że zgaśnie) tak jest na obrotach ustawiony.

Opublikowano

Zawory nie mają nic do tego. Wydaje mi się , że to panewki już kiepskie.

 

Szczerze, to nigdy nie widziałem zaworów od Władka, ani nie regulowałem, bo nie ma takiej potrzeby.

 

Gazem się nie zgasi (to dobrze, bo nie muszę się martwić, że zgaśnie) tak jest na obrotach ustawiony.

 

Gazem się u Ciebie nie zgasi bo masz go źle ustawionego. Prościej jest to ustawić niż przeżutki w rowerze a potem można go normalnie gasić jak ustawa to przewidziała.

Opublikowano

Gosciu nie gas na odpręzniku bo pożniej go nie odpalisz bo dzwigienki będą do wymiany jak bylem maly to tak robilem az po pewnym czasie ciągnik nie chcial zapalic a co do walu to jak sie przesuwa to lepiej sie pospiesz z naprawa bo to kwestia czasu jak sie urwie przez te luzy

Opublikowano

Nigdy się nie zastanawiałem nad tym, jak sie gasi Władka...

Jeśli piszecie mi, że źle to robię, to wezmę śrubokręt i przestawię śrubke od wolnych i będzie gasł.

____________________________

Gosciu nie gas na odpręzniku bo pożniej go nie odpalisz bo dzwigienki będą do wymiany jak bylem maly to tak robilem az po pewnym czasie ciągnik nie chcial zapalic a co do walu to jak sie przesuwa to lepiej sie pospiesz z naprawa bo to kwestia czasu jak sie urwie przez te luzy

 

Pewnie miałeś za ciasno ustawiony i dlatego pogięło dźwigienki.

___________________________

 

Ciągnik 20 lat gaszony odprężnikiem i chodzi, a tu takie głupoty, że nie będzie potem odpalać...

 

Spojrzę jeszcze do instrukcji.

Opublikowano

kolego zbyszekbrzuze jak masz w miarę ciśnienie oleju to są wydarte pół pierścienie ustalające wał na panewkach głównych i wał przesuwa się do przodu i tyłu.ściągaj miskę olejową i odkręć główną panewkę wyjmij pierścień ustalający wał i podjedź do sklepu i zrób pomiar z nowym.Jak będzie podjechany to wymień wszystkie i powinno pomóż :rolleyes:

Opublikowano (edytowane)

Może obok tematu ale:

U mnie odkąd pamiętam gasi się tylko odprężnikiem i to od nowości.. traktorek nie widział jeszcze remontu poza zmianą pierścieni kilkanaście lat temu. Fakt że teraz silnik ma zajechany bo wali olejem, grzeje się i ma mało mocy ale uważam że to gaszenie nie tylko mu nie zaszkodziło ale i ułatwia ponowny rozruch bo paliwo jest już w przewodach.

Może i tak nie jest fachowo i prawidłowo, dlatego nikogo nie zachęcam ani nie namawiam do takiego działania ale u mnie się sprawdza doskonale i nawet gdy kiedyś nadejdzie czas remontu to metoda gaszenia pozostanie u mnie niezmieniona.

Edytowane przez wilczur
  • Like 1
Opublikowano

Kolego wilczur co do gaszenia władka na odprężniku to powiem tak że głowice i zawory dostają po tyłku ale to każdy ma swoje rację.Ale ze ma lżej odpalić to byś nie pisał takich bajek bo paliwo zostaję ci w przewodach.W silniku dieslla zawsze zostaje paliwo w przewodach tylko odcinając dawkę żeby zgasić nie zostaje wtryśnięte.Ja mam właka po kapitalce rozrusznik od c360 i pali od strzała mimo ze po remoncie przeszedł już 200 tysiące motogodzin.Wymiana oleju w silniku co 150 motogodzin a w pompie paliwowej co 15 i to pompiarz się dziwił bo wymieniał w niej łożyska i zębatkę na samoregulatorze a sekcji paliwa nie ruszał mimo ze ma prawie 8 tysięcy motogodzin i teraz zimą w te mrozy -25 stopni prostownik pod baterie na 20 minut strzał i wladek dyga.Jak dopracujesz wszystko to nie ma bata ten Ciągnik pali beż zarzutów w porównaniu do c360 którą posiadam też po kapitalce 1000 motogodzin wszystko zrobione na czas zawory wtryski i pompa poustawiane i to dwa do trzech razy obróci z rana zanim zapali a władzio strzał i dyga.A kolego piotr697 też robiłem remont i tak jak mówisz na środkowej panewce jaś problem z wymianą pierścieni ustalających wał bo są wypusty ustalające pierścień i ja nie wyciągniesz wału to nie wyjmiesz. Pozdrawiam

Opublikowano

Powiem tak:

Każdy gasi jak chce, najważniejsze, że silnik się zatrzyma :D

 

Przy gaszeniu odprężnikiem zostaje wtryśnięte paliwo na tłoki i ono potem pomaga przy rozruchu (dodatkowa dawka ropy)

 

Należy tylko pamiętać, żeby nie wyciągać odprężnika na dużych obrotach, bo procesy spalania 'podgrzeją' zawory ssące i gniazda ich, które nie są przystosowane do takiej pracy.

 

Wiecie co... Już niedługo koniec szkoły, to z własnej ciekawości i z konieczności remontu rozbiorę ten silnik i może pojawię się w temacie o remoncie silnika, albo założę nowy...

Opublikowano

Jeśli będziesz miał możliwość zrobienia czegoś w rodzaju dokumentacji lub wskazówek jak przeprowadzić remont tego silnika to ja bardzo chętnie to poczytam, myślę że nie tylko mnie ale i wielu innym osobom się to przyda bo nie każdy miał okazję i możliwość rozbierania silnika a niejednemu się to przyda, i fajnie by było jak by znalazło się w jakimś temacie coś na wzór bardziej szczegółowego opisu jak to przeprowadzić (o fotkach to już nawet nie wspomnę bo by było miodzio :) )

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

No dobra! Zobaczę co da się zrobić :)

Lubię robić fotki, to nie będzie z nimi problemu, gorzej z czasem na pisanie i wrzucanie zdjęć na serwer...

 

Wskazówki? No cóż... po coś się chodziło na mechanizację i na Kółko Miłośników Pyrkających Sprzętów ^^

 

Powoli zaczyna mi się tu podobać, choć mam konto od 2008 roku, to pierwszy raz ktoś tak miło się do mnie zwrócił tutaj.

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Witam

By nie zakładać nowego tematu to się podepne i odkopie ten :)

 

Wspomne że nie jestem zbyt obczajony w temacie silników.

Mam problem właśnie z tłukoncym się silnikiem we władku :/ Dzwięk ten jest metaliczny tak jakby jakiś kawałek blachy obijał się w tłumiku (metal o metal) ale to raczej odpada bo tłumik jest orginalny czyli ma kope lat i na bank wypalone wszystko w nim (jak się w nocy jedzie to czasami widać sporadyczne iskierki z tłumika). Najbardziej to słychać na wolnych obrotach ale czasami niema tego chałasu wcale (dziwne). Jak próbowałem namiezyć chałas na ucho to moim zdaniiem 1 głowica (ale czy tak na ucho jest mozliwe namierzenie tego to niewiem :/ to chyba moze nawet ze środka bloku dochodzić a wydawać się ze gdzieś wysoko, no ale oczywiście pewnie się myle). 1 z głowic ma około 6lat a 2 głowica więcej bo nawet niepamientam by była wymieniana. Teraz bardzo mało smigam t25 ale wydaje mi się jakby na małych obrotach jakiś zamulony był i niezbierał się (pompa i wtryski nowe) :/

 

Wielkie THX za jakieś podpowiedzi

Opublikowano

THX za info

A da się to jakoś sprawdzić zdejmując tylko głowice czy muszę rozebrać wszystko ?

A co moze jeszcze innego mogło by tak stukać ? Bo moze jakbym kopał kiedyś do tej tulejki to mozna odrazu inne części sprawdzić

Opublikowano

musisz zdjąć głowice i zdjąć miskę olejowa i odkręcić korbowód i go wysunąć bo raczej nie jesteś w stanie inaczej wyczuć luzu.A może być też pęknięty wał korbowy.Ale jak piszesz ze słychać do góry to stawiam na korbowód. :)

Opublikowano

No ok i dzienki za podpowiedz.

Sam na pewno bym nie wykombinował co by to mogło być a jedynie kręciłbym się że to w okolicy głowic.

A tak jeszcze zapytam, głowica moze tak chałasować czy niema takiej opcji by wydawała takie dzwięki ?

Opublikowano (edytowane)

Mamy pacjenta na oddziale - T25. Zaczął tak stukać, że aż strach przy nim było stać, a co gorsze słuchać tej melodii.

 

Przed rozebraniem ciśnienie oleju bez zmian, żadnego niepokojącego dymu z tłumika również nie było. Moc przed i po na tym samym poziomie.

 

Najbardziej stuka na niskich obrotach, na wyższych jest trochę ciszej.

 

Silnik po kapitalce : nowy wał + panewki / nowe korbowody + panewki / nowe tłoki, pierścienie, cylindry, glowice i masa innych dupereli

 

Przebieg 1000MTh

 

Po zdjęciu misy żadnych niepokojących oznak. Przeciwwagi na miejscu, nie poluzowane. Wszystkie panewki odkręcone - nigdzie nie widać aby wał był pęknięty. Po zdjęciu cylindrów, na tłokach też nie ma żadnych ostrych luzów. Na tłokach jest trochę nagaru jak i na głowicach. Nagar jest lekko przyklepany, przynajmniej tak to interpretuję. Może przez to tak stukać ? Bo ja już pomału rozkładam ręce <_< Luz zaworowy sprawdzony, sprężyny nie połamane. Jeszcze nie spotkałem się z czymś podobnym, jak jest awaria to musi być jakaś przyczyna, a tu mu chyba stukać się zachciało bez niej <_<

 

Kręcąc rozrusznikiem nic nie słychać, ale jak tylko załapie choćby na chwilę to wali jak głupi.

 

Jeżeli ktoś coś podpowie będę wdzięczny :)

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Może coś się dzieje z mechanizmem wyrównoważającym, może się zluzowało koło zamachowe na wale ,lub też dane nowego typu tłoki a starego typu głowice ,lub odwrotnie musisz kolejno posprawdzać to i przyczynę znajdziesz ,domysłów  możemy mieć bez końca coś w rodzaju wróżby, trza jednak kolejno posprawdzać to na pewno przyczynę znajdziesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v