Skocz do zawartości
SZYMANOX

Stukanie w silniku T-25

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
T-25
SZYMANOX    376

Witam,ostatnio usłyszeliśmy z tatą dziwne stukanie w silniku we władku przy średnich obrotach :blink: , ale nie wiemy co jest przyczyną :( ....Może macie jakieś pomysły ?

dodam iż ciśnienie oleju w silniku jest takie samo jak kiedyś,myśleliśmy że to może łożysko w wentylatorze ale nie,łożyska ma wale są ok ,luzu na kole pasowym niema....Dźwięk jest podobny do stukania bijaków , jak się śrutownik zatrzymuje i ten dźwięk nie jest regularny.POMOCY!!! :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

SZYMANOX    376

karol012011@-ale co panewki ?wyrobione raczej nie są... wypaść to żadna nie wypadła bo by ciśnienie spadło a ciśnienie się przez pół roku nie zmieniło.... :unsure:

@martinezo@-napisałem że nie ma luzu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    57

zobacz łapki na sprzęgle mogły ci popękać sprężynki i tak stuka mój znajomy tak miał

Edytowano przez BUSTED

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    376

No cóż ....ojciec podejrzewa że to coś z wałem więc remont silnika się szykuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

Prawdopodobnie pękł ci wał, objawia to sie właśnie rytmicznym stukaniem w pobliżu miski olejowej bez spadku cisnienia oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    376

wszystko możliwe ,wał i tak jest podejrzany a poza tym ma już swoje lata więc pewnie będzie nowy B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Lub ustaw tłoki dlatego może tak stuka ja na wiosnę u siebie ustawiałem :D

 

A jak się ustawia tłoki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KarolT25    40

Zapal ciągnik i niech pochodzi trochę i zgas go tylko zgas bo na gazie nie wyciągaj odprężnika i wtedy zdejmujesz pokrywy i tam nam robił mechanik bral takimi jak nóż czyśćił i ustawił jakoś i teraz nie stuka ;)Ja tak powiedzałem tłoki bo nei wiedziałem jak sie to nazywa moze to cos sie nazywa ianczej B)

Edytowano przez KarolT25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

U mnie pare lat temu też coś zaczeło stukać i chodził w ogole nie tak w pewnym momencie zaczeło stukać już bardzo głośno i szybko został zgaszony. Okazało się że wał pekł. Karol u ciebie to ustawiał luz zaworowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitero36    0

Stawiam na tulejkę korbowodu kilkanaście lat temu też miałem taki przypadek trzeba zrobić jak najszybciej bo otwór w korbowodzie będzie jajowaty i wymiana korbowodu albo rozwiercanie i dorabianie tulejki na wymiar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego u mnie w Ruskim też tak bylo i okazało się że przeciw waga na korbowodzie się poluzowala poprostu odkręcily się sruby ,,, rozbierz sobie silnik i zrob to bo nam urwaly się potem sruby i zrobilo zajebistą dziure w bloku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biesy    0

Witam.

Mój władek jak chodzi to nic nie puka, ale jak go gaszę i ma już przestać się obracać to robi takie"klap,klap"

Trochę mnie to niepokoi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biesy    0

Dzieki.Władek z 1983, 2500mh,czasami jak mu przygazuje to puszcza trochę białego dymu, poza tym maszyna nie do zajechania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

witam. Podepnę się do tematu:

Otóż mój zdezelowany silnik też stuka, ale przy gaszeniu. Dzieje się to, kiedy ciągnik stoi pod górkę i gdy wał już ledwie się obraca, to po prostu puka (tak ze 3 razy i stoi).

Dodam, że zawsze gaszę odprężnikiem, więc kompresja go nie odbija.

Czyżby to znaczyło, że mi się mocno zowalizowały czopy wału?

 

Wał się też przesuwa dość znacznie tył-przód, ale to pierścienie oporowe juz są wyrobione.

stukanie jest, gdy wał jest przesunięty do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Ciągnik powinno się gasić gazem, odprężnik to ostateczność.

Kiedy dokonywałeś regulacji zaworów?

Silnik zużyty to dużo można się spodziewać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez adi972
      dlaczego w ruskim jak wrzucam wsteczny i na 1 to coś huczy
    • Przez Kondzik100
      Mój władek ma za małą dawke paliwa i sie zastanawiam gdzie mu sie ja podkreca . I tu mam do was pytanie gdzie i czym sie podkręca ??
    • Przez Eliasz
      Witam
      Ostatnio jadąc sobie drogą zauważyłem że na kopalni w dzrzewkach robi t-25 tylko z przednim napędem gdy zajechałem do domu sprawdziłem w swoim Władku czy posiada jakieś wyjście jest tam coś takiego chyba to czyli taka pokrywka z boku skrzyni tylko nie wiem co jest pod nią bo nie miałem czasu rozbierać
      i moje pytanie brzmi następująco ile może kosztować napęd i gdzie mógłbym go dostać oraz najważniejsze czy będzie on pasował
      Z góry wielkie dzięki
    • Przez wladek_t25
      Witam
      Po odpaleniu na jałowym bietu gdybdodaje gazu to z 700 obr. na 1800 zbiera się elegancko, lecz sprawa się typie gdy chwilę pojeżdze. Pod lekkim oporem wejście z 900 obr. na 1500-1600 to zajmuje z 10 sekund!! Nie wiem w czym rzecz, od średnich do max obr. wkręca się tak jak powinien. Pompa po regeneracji, nowa sekcja. Próbowałem delikatnie podregulować dawkę paliwa na większą, i to też nic nie dało. Kąt wtrysku idealny, co do mm. Co robić Panowie? Mam drugą pompę Ale w niej trzeba by było ustawić poprawną dawkę paliwa na stole probierczym. Jest może ktoś z okolic Elbląga i mógł polecić dobrego pompiarza? Ja zawiozłem do niby specjalistycznego zakładu to zmienili sekcję i mi ją oddali, nawet na stole jej nie regulawali bo założyłem ją to musiałem obroty regulawać i ten wkręt stop od gaszenia bo wykręcili. Zawiozłem drugiego zakładu w okolicy to opowiedzieli że pomp od ruskich nie przyjmują...
×