Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A wiecie czemu sie tak stało juz wam mówie bo 1014 ma to do siebie ze to jest dobry cioagnik :blink: i jak sie na niego zdenerwujesz to nawet jedzie bo wie ze jak cos przeskrobie to na złom pójdzie :D

Opublikowano

Ja uwazam ze ciągnik mógł być przegrzany i oringi na tulejach popękały i dlatego poszło, ja tak miałem w swoim Zetorze 8011, tak woda w olej poszła ze wyglądał ja mleko. więc trzeba było rozrywac blok i wymieniać te oringi.

 

Pozdrawiam Balzak

Opublikowano

Balzak mistrzu powiedz no mi od kiedy to trzeba jak to napisałes rozrywac blok by wymienic uszczelnienia tulej ??. Pierwsze słysze o takim czyms a moze wystarczy tylko wyciagnąc tuleje po co ruszac blok silnika a tym bardziej go rozrywać

Opublikowano

Witam

 

U914.Jesienią jak spuściłem wodę z układu chłodzenia, był w niej olej. W zimie ściągnąłem głowicę, ale uszczelka nienaruszona była. Przy okazji dałem głowicę do regeneracji. Zawory zrobili, szczelność sprawdzili i OK. Jedynym elementem, przez który olej poszedł do wody może być chłodnica oleju. Rozebrałem ją i oringi wyglądały OK, być może gdzieś były pęknięte rurki w wymienniku. Złożyłem chłodniczkę, ale wody pod nią nie podpinałem, ominąłem ją.(Ciągnik pracuje tylko z biernym agregatem, to się nie przegrzewa). Więc jeżeli chłodniczka uszkodzona, węże nie podpięte to powinien olej lecieć z króćców po wężach z chłodniczki, a nie leci jak ciągnik pracuje. Więc skąd ten olej był w chłodnicy??????????? Wody w oleju nie ma, olej czysty w misie.

Opublikowano (edytowane)

może go przegrzałeś i uszczelka pod tuleją lekko popuściła miałem taki przypadek że poszła woda a potem przestało to się dziać. Ale zaraz po robocie rozebrałem i wymiana

Edytowane przez zetor
Opublikowano

Jeśli wszystko to co wspomniałeś jest dobre to niestety ale musisz jeszcze raz rozebrać silnik i wymienić tuleje bo jedna z nich jest najprawdopodobniej przeżarta przez rdzę a jak jedna jest dziurawa to i reszta może niedługo przerdzewieć więc wymień od razu wszystkie. Na potwierdzenie dodam że 12 lat temu też miałem identyczną sytuację w 1214.

Opublikowano

Dokładnie miałem taką samą sytuację w w swoim Ursusie, wymieniłem uszczelkę i okazało się,że lipa, dopiero po wyjęciu tulei wyszło że rdza przeżarła tuleję i były do wymiany.

Opublikowano

Być może, zobaczymy dalej co będzie po zasiewach. Dziś ciągnik pracował prawidłowo. Olej w porządku, nie robi sie masło, czyli woda nie idzie do oleju. Jak by tuleja była przeżarta to by woda szła do oleju, a tak nie jest. Narazie zobaczymy, rozbierać nie będę, tylko obserwacja. Obserwuję też chłodniczkę oleju, może to ona. Woda w chłodnicy się nie burzy. Narazie za wcześniej stwierdzić jaka jest woda w chłodnicy, bo tłusta to będzie bo musi wypłukać ten olej co był przedtem. Zobaczymy

Opublikowano

Raczej bez rozbierania się nie obejdzie a im szybciej to zrobisz tym szybciej zrobisz zasiewy na polu bo jak podepniesz np jakiś agregat itp. to zobaczysz w wodzie olej i będziesz musiał naprawiać w trakcie prac

Opublikowano

Kolejny dzień prac z agregatem i hula. (nie mam czasu rozbierać bo ładna pogoda). Widać w chłodnicy kolorową wodę, ale wody nie ubywa nic, nawet po kilku godzinach pracy. Normalnie czarna magia. Ciągnik moc ma. Wczoraj siałem agregatem biernym z Famarolu 3m (struna+2rzędy kultywator+Packer) + Poznaniak 3m na hydropaku. Kawałki mam nieduże, ale rozrzucone. 1,5ha kawałek robię tym zestawem w 1godz, jak zawracam na hamulcach to potrafię zejść do 45minut. (2 szosowa i 1900 obr)

 

Proszę o ew. wskazanie, którędy może iść olej do wody? Jeżeli by była tuleja przerdzewiała, to by woda poszła do oleju. A tak nie jest.

Miał ktoś podobny przypadek? Olej jest czysty w misie.

Opublikowano

Witam - w naszym 1614 pojawił się podobny problem - w trakcie pracy na polu (dostał mocno bo z talerzówką chodzi) pojawił się olej w płynie chłodniczym - ale po przyjechaniu na zakład olej jakby znikł (nie ma go w chłodnicy) - w oleju wody nie ma a płynu chłodniczego ani nie ubywa ani nie przybywa - moje pytanie co się dzieje i jak z tym sobie poradzić ?? - czy wyżej wspomniana wymiana chłodniczki oleju silnikowego pomoże ?? - bo domyślam się ze poprostu gdzieś w chłodniczce zrobiła się dziórka i układ chłodzenia zassał trochę oleju z chłodniczki

 

z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

Witam - w naszym 1614 pojawił się podobny problem - w trakcie pracy na polu (dostał mocno bo z talerzówką chodzi) pojawił się olej w płynie chłodniczym - ale po przyjechaniu na zakład olej jakby znikł (nie ma go w chłodnicy) - w oleju wody nie ma a płynu chłodniczego ani nie ubywa ani nie przybywa - moje pytanie co się dzieje i jak z tym sobie poradzić ?? - czy wyżej wspomniana wymiana chłodniczki oleju silnikowego pomoże ?? - bo domyślam się ze poprostu gdzieś w chłodniczce zrobiła się dziórka i układ chłodzenia zassał trochę oleju z chłodniczki

 

z góry dzięki za pomoc

napewno pomoże,można wymienić sam wkład, ale często też obudowa aluminiowa ma ubytki i wymiana samego wkładu może nic nie dać,miałem taki przypadek że wymieniłem same uszczelki i było git.

Opublikowano

Pomoże albo nie pomoże jeżeli wina leży po stronie chłodniczki to pomoże, proponował bym wyłączyć chłodniczkę z obiegu wody i zobaczyć czy na odłączonych krućcach pojawia się olej, jeżeli się pojawia to wina chłodniczki. Wtedy wymiana wkładu, uszczelek lub aluminiowego korpusu jak wspomiał przedmówca.

 

Pomoże albo nie pomoże jeżeli wina leży po stronie chłodniczki to pomoże, proponował bym wyłączyć chłodniczkę z obiegu wody i zobaczyć czy na odłączonych krućcach pojawia się olej, jeżeli się pojawia to wina chłodniczki. Wtedy wymiana wkładu, uszczelek lub aluminiowego korpusu jak wspomiał przedmówca.

Opublikowano

dzieki za odpowiedzi

 

a czy jest jeszcze jakieś inne podejrzenie skąd się olej mógł wziąść ??

 

wyżej czytałem o uszkodzonej tulei cylindrowej ale wtedy woda poszła by także do oleju w misce olejowej wiec to wykluczam

 

PS

 

@Lukasz1 - operator odkrecił korek chłodnicy poprostu

Opublikowano

Napewno chłodnica oleju którego ciśnienie w wymienniku jest duże i wystarczy małe pęknięcie przeciska olej do wody wymień wymiennik ciepła i uszczelki a powinno pomóc.

Opublikowano

Zapytałem bo mógł się pomylić w swojej ocenie co do zawartości oleju w układzie chłodzenia. Skoro po dojechaniu na warsztat olej w płynie znikł, oleju nie ubywa ani nie przybywa, to mógł po prostu się pomylić. Spróbuj dalej obserwować całą sytuację i to co się dzieje z ciągnikiem. Może to tylko błąd w ocenie...

Opublikowano

Witam

 

Ja u siebie problem oleju w wodzie rozwiązałem odpinając chłodniczkę. Teraz jest OK. A tak na marginesie bez tej chłodniczki silnik wcale się nie przegrzewa. W sumie to chyba nie będę jej naprawiał.

Tylko mnie zastanawia to że teraz jak są odpięte węże wodne to nie widzę by z niej olej kapał, lub lał sie pod ciągnik - teraz oleju w wodzie nie mam, ale przecież by kapało z niej (z króćca wody).

Opublikowano

Oleju w silniku nie ubywa bo do płynu przedostaje sie bardzo mała jego ilości ,z tego samego powodu nie widać go gdy wypniesz przewody wodne z wymiennika.

 

Co fakt to fakt, ale jest jeszcze inna możliwość która wymaga wymontowania chłodniczki i w krućiec wodny puszczamy powietrze a drugi zatykamy, w kanały olejowe wlewamy wodę (lub całość zanurzamy w niej)i wtedy powinno już pokazać.

 

Jak pisze poprzedni po wypięciu problem znikł a kapania nie widać, świadczy to o znikomym uszkodzeniu.

Opublikowano

Witam

W zeszłym roku pokazał mi się olej w układzie chłodzenia. W chłodnicy robi się na korku maź, a po spuszczeniu wody widać go w wodzie. Na wiosnę przed sezonem odłączyłem wymiennik ciepła (chłodniczkę oleju) i dalej robi się maź w chłodnicy i widać olej w wodzie po spuszczeniu.

 

O dziwo z odłączonych od układu chłodzenia króćców wymiennika - nie leci olej, więc raczej wymiennik szczelny. Myślałem że te kilkanaście wymian wody w sezonie wypłukało by ewentualny olej, który mógłby się dostać do ukl. chłodzenia z wymiennika.

 

Dodam jeszcze że na wiosnę robiłem kapitalny remont głowicy w zakładzie naprawczym i oczywiście nowa uszczelka pod głowicą.

 

Którędy więcej może się olej dostawać do układu chłodzenia? OLEJ CZYSTY, WODA NIE DOSTAJE SIĘ DO OLEJU.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v