Zaloguj się, aby obserwować  
kemotke

Serwomechanizm MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kemotke    1

Co zrobić żeby MTZ na serwomechaniźmie dawal sie uprowadzić? Bo stalem sie waścielem mtz-ta 82 z 1990r i wozi nim po calej dostpnej drodze :blink:

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Chłopie, skup się, weź głęboki oddech, edytuj i napisz raz jeszcze


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

chciałem się wczytać choćby niewiem jak bym sie skupial to i tak tego nie przeczytam :) JUZ ROZSZYFROWALEM :) Cytuję

Czy robiac MTZ-tem na serwomechanizmie daje się go prowadzić?? bo stałem się właścicielem mtz 82 z 1990 roku i jeździ sie nim po całej drodze ;)

Trudne tobyło ale chyba dałem radę ;)

Edytowano przez Mucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Dobry jest @kemotek zamotek :lol: Proponuje ten tekst posłać do profesora Miodka,on na pewno poradzi :blink: Po rozłożeniu tego posta na części i zbadaniu go przez znajomych kryptologów,powinno być tak cytuję;

Co zrobić w MTZ-cie na serwomechaniźmię,aby dało go się prowadzić.Bo stałem się właścicielem mtz-a82 z 1990r i miota nim po całej drodze.

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Tekst przeze mnie pisany był ok ale jak go wstawiłem to się pochrzanił. nie wiem czemu. Sorki

Koleg tu dobrze to rozszyfrował. Chodzi mi o to co zrobić żeby dało sie to uprowadzić bo w tym mechaniźmie jest spory luz jak go zredukować?

 

Sorki. Już to poprawiłem. Dzięki za czujność

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

No trochę lepiej. Najpierw sprawdź czy rzeczywiście jest luz na serwo. Może na drążkach albo zwrotnicach, może tez być na dźwigni z frezami co wychodzi dołem z serwa,i popycha drążki kierownicze.

Edytowano przez gelo707

c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

na gorze tego serwa masz śrubkę (na klucz ok 19) i zakontrowaną nakrętką wkręć ją do oporu i cofnij o ok 1,6 obr i pod spodem serwa sprawdź wąs co wychodzi z niego i trzyma drążki u mnie cały czas nakrętka się popuszcza :(

Bo koncówki to masz bez luzu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

sprawdzałem na serwie. :unsure: poza tym nie jest nic wyrobione końcówki, zwrotnice są ok. ciągnik ma 2tys mth. Przebieg sądzę orginalny, jeżeli nawet cofnięty to przebieg nie jest duży.

 

Dzięki bardzo spróbuję to zrobić.

 

Mam zamiar jeszcze przedłużyć dźwignię zmiany biegów bo wogóle nie wygodnie się nią operuje

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

@kemotke PORAŻKA!!! Najpierw spróbuj lekko dokręcić śrubę znajdującą się na pokrywie serwo, to ta z przeciwnakrętką. Jeżeli nie pomoże, sprawdź czy są plastikowe wkładki na przegubach drążków kierowniczych i czy nie mają zbytnich luzów. Ostatnie co musisz sprawdzić to ramię dźwigni serwa, mogło się odkręcić, albo ma luz na frezach.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Może być jeszcze luz na przegubach na odcinku kierownica- serwo, albo przy samej tulei co leci od kierownicy i wchodzi na wałek od serwa


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Acha. z tego co patrzyłem te przeguby są dobre. a tuleję zobaczę. dzieki wielkie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

serwo mtz

Poluzuj śrubę oznaczoną czarną strzałką i obróć nieco obudowę zgodnie ze wskazówkami zegara w ten sposób kasujesz luz na łożyskach ślimaka tylko jak za mocno skręcisz to może przestać wspomagać .

Na pewno sobie poradzisz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stachux    6

Sprawdź drążki z przodu niekiedy wystarczy trochę do ciągnąć i będzie bobrze ja u staruszka tak robie i jest dobrze...


KPK Kumurun Team...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanis80    1

Lepiej raczej będzie jak zainwestujesz jeszcze trochę i przerobisz na orbitrol.

Ja miałem podobny problem co Ty, po założeniu orbitrola jest o niebo lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

mam taki zamiar, ale to w najbliższym czasie. Mi teraz jest potrzebne w miarę dobre sterowanie. to serwo w moich warunkach jest nie do zaakceptowania na dłuższą metę

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

jest kilka tematów o serwomechaniźmie ale nigdzie nie znalazłem jaki tam sie leje olej

mam trochę mało i nie wiem jaki dolać a poprzedni właściciel mówi że nigdy tam nie zaglądał i też nie wie co tam wlane

najlepiej będzie jak zmienię całość tylko co wlać?

i gdzie się spuszcza olej? Nie widzę korka więc planuję tą rurkę odkręcić od dołu bo i tak chcę ją wyjąc żeby węża gumowego zmienić na niej - licho wygląda <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

pojemność 6L

kupiłem hydrauliczny i niech się dzieje co chce :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

jest kilka tematów o serwomechaniźmie ale nigdzie nie znalazłem jaki tam sie leje olej

mam trochę mało i nie wiem jaki dolać a poprzedni właściciel mówi że nigdy tam nie zaglądał i też nie wie co tam wlane

najlepiej będzie jak zmienię całość tylko co wlać?

i gdzie się spuszcza olej? Nie widzę korka więc planuję tą rurkę odkręcić od dołu bo i tak chcę ją wyjąc żeby węża gumowego zmienić na niej - licho wygląda <_<

U mnie jest zalany superolem ponieważ pompa od wspomagania jest napędzana z rozrządu i aby uniknąć pomieszania oleju z silnika z olejem hydraulicznym w razie awarii uszczelniacza zalano go takim samym jak w silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj