Skocz do zawartości
oki39

Co jest najlepsze...

Co jest najlepsze?  

550 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co waszym zdaniem najbardziej sie oplaca kupic i uzytkowac.

    • Plug podorywkowy
      54
    • Agregat scierniskowy/gruber
      284
    • Brona talerzowa
      132


Polecane posty

oki39    2

Glosujcie zeby byla jasnosc.

A tak przy okazji jaki agregat scierniskowy pasowalby do ciagnikow z przedzialu mocy od 115-125? Agregat ma pracowac na dwoch ciagnikach i jeden upiera sie przy 2.60 a drugi przy 3m jednego od drugiego dzieli tylko jeden zab no i ze dwa talerze. Narazie testowalismy Uni Kos-a 2.10 5 lap i idzie bez problemow.

Ja osobiscie myslalem o tym 3m. ale porobilem chwile tym kosem i robota szybko idzie wiedz moglby byc ten 2.60 i ciagnik nieduzo by stracil predkosci i mocy a przy 3m jak bedzie trzeba jechac wolniej to bedzie troche gorzej.


Wszystkie moje foty chronione sa prawem autorskim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

koleś co sprzedaje maszyny powiedział mi że kiedyś jak było sucho i na bardzo mocnej ziemi to pronar 130km miał wielkie problemy z 3metrowym więc ja myśle że lepszy bedzie 2.6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

oki39    2

Robertbara jaka masz mniejwiecej predkosc przy tym 3m.? Ladnie miesza? Jak jest na górkach? I jaka kl. ziemi?


Wszystkie moje foty chronione sa prawem autorskim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Szczerze to nie pamiętam jakimi prędkościami jeżdżę, bo jeszcze w tym roku nie pracowałem nim. Jak będę robił to napisze w tym temacie, ale chyba około 10 km/h :rolleyes:

Ziemie średnio zwięzłe, 3, 4 klasa. Górek brak :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo12    0

Ja mam 3 metrowego grubera piękna sparwa ciągam go jd 6620 (troche zamało jak dlaniego) jeżdzę 12km/h - 15km/h

ja również polece tego 3 metrowego pozdro!!!!!!


Audentes Fortuna iuvat decoratque corona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    57

ja mam 3 metrowego kosa i pracuje z nim JD 6610 z tym, że uprawiam ściernisko stosunkowo głęboko (na 10-12cm) a osiągane prędkości to 10-12km/h a wydaknośc 1,8-2,3ha/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek16m    102

Ja wybrałem agregat, pole jest po jego pracy równe, jak dobrze się ustawi to super przykrywa ściernisko, znajomy ma talerzówkę to chyba tylko on jedyny używa talerzówke w wiosce, a reszta pług.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oki39    2

Chyba kupi agregat bo bardzo fajnie robi. Tylko teraz jaka szer.


Wszystkie moje foty chronione sa prawem autorskim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101
Chyba najlepsza to jest podorywka. Jednak na dużym areale nie sprawdza się- zajmuje zbyt dużo czasu i jest nieekonomiczna poniewaz jeszcze trzeba bronować pole...

 

ale jest najlepsza dla zachowania kultury gleby czyli jakości

 

a z ekonomicznego punktu widzenia to kultywator ścierniskowy


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

ja osobiście nie moge patrzeć na podorywke...najwazniejsze w uprawie pozniwnej jest zatrzymanie parowania i skiełkowanie wsypanych nasion,wymieszanie resztek pozniwnych.aby to spełnić nalezałoby wykonać zabieg w dwóch przejazdach

I-jak najpłycej(o ile zasoby wilgoci na to pozwalają) 6-8cm.przy takiej głębokości najlepiej wschodzą samosiewy

II-po skiełkowniu samosiewówdo- ok 12 cm w zalezności od warunków...

 

pług podorywkowy tego nie potrafi.a juz wogóle nieporozumieniem jest używanie pługa po rzepaku...

 

 

gruber musi miec predkośc aby był efekt pracy co wiąże sie z mocą ciągnika szególnie w niekorzystnych warukach(np górki)

większa podatność na zapychanie

 

talerzówka bardziej uniwersalna,nie zaleznie od predkości efekt pracy pozostaje ten sam.ale musi mieć odpowiednią masę...

 

ja uzywam talerzówki.szer 3,3m 8ha zrobione w 3h.plugiem zeszłoby sie cały dzien, a jeszcze trzeba pobronowac...

 

pyt dla uzykowników guberów:

 

czy podczas suchego lata możliwa jest praca grubera???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    57
pyt dla uzykowników guberów:

 

czy podczas suchego lata możliwa jest praca grubera???

 

zapewne gruber to agregat ścierniskowy, więc jeśli to zeszłe lato było suche a takim mi się wydawało to z uprawą były pewne problemy ale tylko w uprawie ścierniska po rzepaku (gdyż nie był desykowany i odbijał z korzenia) agregat nie zagłębiał się dostatecznie po zbożach natomiast ten problem nie występował także bezpieczniej pozostawic w zapasie bronę talerzową (z pewnością za jej pomocą uzyska się wyższą wydajnośc)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JarekWLKP    1

Nasz 3m agregat podorywkowy SILOWOLF był używany wraz z PRONARem 1221A i FORTSCHRITTEM 323A, kolejno 130 i +/- 115 KM z prędkością około 10 km/h. Polecam 3m.


John Deere marką ponad wszystkie.
Zamieszczone przeze mnie fotografie chronione są prawem autorskim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciagnikfan    3

Brony talerzowe są najwydajniejsze. Gruber jest mniej wydajny ale lepiej miesza resztki pożniwne. Trudny wybór.


...He just takes the tractor another round, And pulls the plow across the ground...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych    0

ja najczesciej uzywam do tego typu pracu talezówki 4 wałki po 7 talezy 3,15m dodatkowo obciążona. ciagam Zetorem 10540 jeżdze z predkoscia od 12 pod gorke do 20,25km/h na rownym i ze zgory i ciagnik przy niej sie nudzi.


2ch kumpli 7211, 10540 szukaja 3go 16245 do pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Jeśli chodzi o wydajność to najlepsza jest talerzówka.

 

Obecnie pracuje talerzówką 3,2m z podwójnymi wałkami, można ją jeszcze dodatkowo dociążyć http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=26373 . Na czystym ściernisku czy po szarpaczu robi miodnie, miesza podobnie jak agr. pościerniskowy, głębokość pracy ok. 12-15 cm, prędkość ok. 11km/h (ciągnik 95KM), gorzej na polu silnie zaperzonym, wtedy dużo lepszy byłby pościerniskowy. Kolejna wada to zostający rowek międy dwoma rzędami talerzy którego nie zniwelują nawet wałki. Lekkich talerzówek nie polecam na ściernisko, wcześniej pracowałem węższą/lżejszą bez wałków, różnica jest kolosalna. A 20km/h w talerzówce po polu? Bez przesady... :)

 

Po oziminach stosuje podorywke, jednak jest tu mniejsza prędkość (9km/h) i szerokość przejazdu (1,8m) dlatego jest mało wydajna.

 

Zastanawiam sie nad agregatem pościerniskowym 2,6m lub agregatem uprawowym talerzowym 3m który można będzie zagregować z siewnikiem i wykorzystać przy wiosennym siewie. W przypadku pościerniskowego nieco spadnie wydajność w porównaniu do talerzówki ze wzglądu na mniejszą szerokość ale licze na utrzymanie podobnej prędkości i lepszy efekt na porośniętych polach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek, to wystarcz przejechadż w poprzek bronami ciężniki, i tylko orka i zestaw uprawowo-siewny, i po kłopociee!!


27.8.2007-27.8.2010 - 3 lata na Agrofoto
Mam na sprzedaż:
-korpus do Ibisa XXL, 2002r, stan idealny, 2 tys. zł
-rozsiewacz nawozu z Brzegu, 1989r, stan dobry troche podrdzewiały, 600 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarolek19    0

moim zdaniem najleprzy jest gruber nie czeba przynajmniej jeździć dziesięć razy w pole przejedziesz raz noi masz pokładke zabronowane i pięknie resztki pożniwne przykryte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Silver    0
moim zdaniem najleprzy jest gruber nie czeba przynajmniej jeździć dziesięć razy w pole przejedziesz raz noi masz pokładke zabronowane i pięknie resztki pożniwne przykryte

a po talerzówce to nie? jak ciagnik 80 kilka km myka z kultywatore m2,1m to pójdzie z talerzówką 3,15 cm która jest dużo tańsza od tego kultywatora a napewno nie zapycha się i zostawi równiótkie jak stół pole i pocięte resztki dzięki czemu przy orce nic a nic nie bedzie si.e zapychało,

 

ps. czy wogóle na lekkich ziemiah sprawdza się gruber?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez KamilMaj
      Poszukuję agregatu do ciągnika MF 3060 i myślimy o Rolex 3.2m tylko nie znamy opini bo nie ukrywając cena dość niska i opcja agregatu Herkules o tej samej szerokości. Pozdrawiam
    • Przez pawstach
      Witam. Potrzebuję pomocy i opinii. Dzięki programowi na młodego rolnika zakupiłem ciągnik Case Farmall 85C podkręcony do około 110 KM (pojemność 3400cm3, maksymalny udźwig 4400kg – dane producenta). Posiadam gospodarstwo o powierzchni gruntów ornych 10ha z perspektywą rozwoju gospodarstwa maksymalnie do 25ha. Gleby IV-V czasem trochę III. Powierzchnie w miarę płaskie. Profil gospodarstwa – uprawa zbożowa. Chciałbym nadmienić, że jestem w tym kompletnie zielony. Ja widzę to tak: zbiór zboża -> nawóz -> uprawa broną talerzową -> orka -> siew agregatem uprawowo-siewnym. Do tego dochodzą płodozmiany i poplony. (pierwsze pytanie: czy dobry mam schemat?). Ale nie o tym ma być. Potrzebuję kupić maszyny do tego ciągnika. Po rozmowach z przedstawicielem zaproponował mi takie:
      1)      Talerzówka Mandam Gal C 3m, wał rurowy – cena około 19500zł (czy nie za duża?)
      2)      Pług Akpil KMJ 4 skiby – cena około 15800zł
      3)      Siewnik Agro-Masz nabudowany 3m – cena około 42500zł (niestety nie wiem jaki model L)
      4)      Opryskiwacz Biardzki 800l – cena około 9000zł
      5)      Rozsiewacz do nawozów Strumyk 800l – cena około 3700zł
      Wszystkie ceny brutto. Moje główne pytanie to czy ten ciągnik da sobie radę z tymi maszynami, głównie chodzi o talerzówkę, pług i siewnik. Czy w tych cenach można zwrócić uwagę na inne. Mam wątpliwości co do opryskiwacza, i rozsiewacza do nawozów, myślałem o opryskiwaczu Pilmet 815 lux, rozsiewaczu Unia MX850 bądź Sipma Antek 600l. Chciałbym te maszyny kupić przysłowiowo „raz na całe życie” do tego gospodarstwa. Co do cen to jestem w stanie tyle za nie wydać. Co do maszyn zagranicznych to chyba nie ma sensu pchać się w takie duże koszty do takiego gospodarstwa. Proszę o opinie użytkowników podobnych maszyn czy mogą je z czystym sumieniem polecić?
      Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam
    • Przez Wemberr
      Witam,
      Która z maszyn będzie lepsza? Amazone 11 łap, 27cm rozstaw. Horsch 10 łap, 30 cm rozstaw. Czy Amazone nie będzie miało większej tendencji do zapychania się?
    • Przez tomek2201
      Witam. Zamierzam kupić pług 4 obrotowy do ciagnika 110 KM. Znalazłem ciekawe ogłoszenie pług NAUD ale nigdy nie widziałem w praktyce pługa z takimi odkładnicami. Proszę o opinie użytkowników jak kryje taki pług? Jak radzi sobie z poplonami? Czy stawia duży opór? Czy odkładnice tego typu nadają sie do szybszej orki? Pług ma regulację orki do 180 cm, hydrauliczne liniowanie i nie jest drogi ale nie wiem jak pracuje. https://www.olx.pl/oferta/plug-4-skibowy-obrotowy-naud-CID757-IDqcEoB.html


    • Przez Mrjohn2250
      witam
      Planuje kupno siewnika zborzowego UNIA POZNANIAK 420/3 na redlicach stopkowych i moje pytanie jest takie, czy ktoś posiada taki siewnik i mógł by podzielić sie swoją opinią na jego tema . Głownie chodzi mi o jego wykonanie i ogólną eksploatację , czy zdarzają sie w nim jakieś naprawy i niedociągnięcia  . Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam 
×