News
caseih4230

Problem z napędem - Case 4230

Polecane posty

komand19    0

Dzięki bardzo za odpowiedź, spróbuję najpierw pomierzyć te ciśnienia. Po zakupie ciągnika zauważyłem że przycisk półbiegów został wypięty z dźwigni zmiany biegów i schowany pod plastikową obudowę obok siedzenia, podejrzewam że już wtedy musiały być jakieś problemy, lampki żółw zając również są zdemontowane.. w sumie nie potrzeba mi półbiegów, jakby dało się przerobić koszyk sprzęgłowy tak, aby była zwykła skrzynia to wogóle byłaby rewelacja.. Podejrzewam że aby dostać się do koszyka z tarczkami do jazdy do przodu trzeba będzie rozpołowić ciągnik i zrzucić całą przystawkę skrzyni.. Mam niedaleko siebie serwis case ale ceny mają kosmiczne za roboczogodziny.. 

 

Jakie powinno być ciśnienie na pompie hydraulicznej? ktoś wcześniej pisał że 170 bar, czy to możliwe??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

witam,

 

zmieniłem olej w którym były fragmenty tarczek.. niestety to nie pomogło,sprawdziłem ciśnienie hydrauliki i mam ok 50 bar stąd wymieniłem pompę. Niestety ciśnienie  nie wzrosło więc podejrzewam że gdzieś gu\bi ciśnienie..

Wziąłem się za wymianę tarczek, rozpołowiłem ciągnik, odkręciłęm wałek napędu skrzyni lecz nie da się go wyciągnąć bo dolne koło zębate napędu przeniesienia pomp hydrauliki przeszkadza.. czy da się wysunąć ten wałek bez demontażu skrzyni biegów od mostu?? Ktoś próbował już tego?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    87

Nie próbowałem w ten sposób, ale po zdemontowaniu przystawki przedniego napędu jest dostęp do kosza napędu WOM ( trzeba wysunąć wałek przekaźnika do tyłu,jeżeli jest z obrotami 1000, to trzeba demontować zaczepy),sprzęgło WOM z wałkiem zabezpieczone jest kołkiem,po wymontowaniu kosza Wom trzeba odbezpieczyć i zdemontować koło napędu pompy (w otworze przystawki napędu) ,wtedy wałek wysunie sie do tyłu i będzie można zdemontować dolne koło w skrzyni.

Czy przy niskim ciśnieniu nie było efektu 'wycia" hydrauliki-wspomagania?.Sprawdź czystość smoka pompy zasilającej i mam nadzieje że wymieniłeś filtr  przy wymianie pompy.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

komand19    0

udało mi się zdemontować tarczki,są kompletnie zużyte.. zrobiłem tak  jak opisałeś, zdjąłęm przystawkę przedniego napędu, zdemontowałem tylni WOM zaczynajac od zaczepów, wałek wysunąłem do tyłu, zdemontowałem koło i sprzęgło WOM, wtedy mogłem cofnąć dolny wałek sprzęgłowy i zdjąc koło zębate przeszkadzające w demontaży kosza z tarczkami.

tak jak pisałem tarczki są kompletnie zużyte (do blachy), zerwana była jedna śruba mocująca sprężyny kosza i tłok, pęknięta była jedna z 3 spręzyn w koszu także to wszystko było przyczyną zatrzymywania się ciągnika. Ciekawi mnie tylko czy przez to mógł gubić ciśnienie hydrauliki? po wymianie pompy ciśnienie wogóle nie wzrosło więc wychodzi na to że stara pompa była ok. 

 

Zgadza się, miałem problem "wycia" hydrauliki podczas jazdy, myślałem że to wina pompy ale po wymianie pompy na nową efekt wycia pozostał. Filtry wymieniłem na nowe, olej zalany był nowy, czyściłem też filtr przed pompą smarowania w moście. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    87

Czy były zużyte wszystkie tarczki ?.Przednie są od zółwia.Obowiązkowo pierścienie uszczelniajace na wałku nowe.Czy mierzyłeś ciśnienie(pólbiegów) w pokrywie dolnej.Miałem wyciek oleju z pólbiegów,spadek ciśnienia ,ale na żółwiu ciśnienie w układzie wracało do normy,Miałem też spadek ciśnienia w hydraulice do 50-100 bar ,ale przyczyną był przytkany filtr hydrauliki ,wyła wtedy pompa i wspomaganie.Proponuje obejrzec zawory w korpusie wielozaworów (od dołu) i pompy. Tylny na klucz 30 jest głowny 172 bar,ten na klucz ampulowy to regulator przepływu (sprężyna 60,23 mm).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

Wszystkie tarczki byly zuzyte niestety, zerwana jedna sruba mocujaca tlok i peknieta jedna ze sprezyn..a w jaki sposob wyregulowac cisnienie hydrauliki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    87

Potrzeba regulacji ciśnienia zachodzi tylko wtedy,gdy mamy pewność ,że nie ma nieszczelności i odchyłka cisnienia jest minimalna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

Ciągnik wkońcu poskładany, póki co wszytko działa prawidłowo :)

 

Mam jeszcze pytanie, czy jeśli odłącze przewód od przystawki gdzie jest elektrozawór półbiegów to ciągnik będzie chodził cały czas na zającu czy na żółwiu? nie chce używać półbiegów bo jak ciśnienie hydrauliki będzie znów za małe to znowu tarczki będą do wymiany..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafix255    30

Witajcie koledzy mam od pół roku CASE 4220 z ładowaczem agram i od pewnego momentu chyba ze sprzęglem. Kiedy mam właczony bieg 1 2 3 4. to często ostatnio jest tak że nie moge wrzucić rewersu tzn tył R i przód polowe L. a jeśli mam np bieg właczony i R i chce np  z 2 R wrzucić na szosowe H to wrzuca płynnie i bez problemu wiec nie wiem co to moze byc za przyczyna?? podjrzewam docisk, od razu powiem ze stan olej jest prawie max, nie ma zadnych wycieków i nie pracuje u mnie przez sił np ladowanie obornika, ziemi?? prosze o pomoc moze ktos z was miał podobny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafix255    30

Witajcie koledzy mam od pół roku CASE 4220 z ładowaczem agram i od pewnego momentu chyba ze sprzęglem. Kiedy mam właczony bieg 1 2 3 4. to często ostatnio jest tak że nie moge wrzucić rewersu tzn tył R i przód polowe L. a jeśli mam np bieg właczony i R i chce np  z 2 R wrzucić na szosowe H to wrzuca płynnie i bez problemu wiec nie wiem co to moze byc za przyczyna?? podjrzewam docisk, od razu powiem ze stan olej jest prawie max, nie ma zadnych wycieków i nie pracuje u mnie przez sił np ladowanie obornika, ziemi?? prosze o pomoc moze ktos z was miał podobny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asdafi    0

Witam.
Czy aby zmienić uszczelnienie wału korbowego trzeba zdejmować dekiel rozrządu? Oraz czy aby zdjąć dekiel trzeba zdjąć miskę olejowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    87

W sklepach serwisowych ponad 3 tys, kiedys pytałem w Asprim , Niedrzwica. A co się z nim stało ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Smoka    1

Tryby się wywarły.Ale mi chodzi tylko o jeden od wstecznego jaka cena może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Smoka    1

Nie chodzi mi wspomaganie gdy ruszam turem wtedy chodzi letko Ci to może być.proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem i próbuje się coś dowiedzieć ale idę metodą prób i błędów. Z półbiegami też mam jaja 

 

Edytowano przez wanczyk-1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    87

A co z tymi półbiegami , tam jest załącz -wyłącz. Odnośnie wspomagania kierownicy , sprawdzaliście siłownik ,pod względem  przecieku między sekcjami ( czy  nie ma wycieku z siłownika -przy maksymalnie skręconych kołach z przyłącza po przeciwnej stronie ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siłownik był regenerowany 2 lata temu bez poprawy ale warto było by sprawdzić czy nie wymienili tylko zew uszczelniaczy. Z półbiegów działa tylko żółw słychać jak w skrzyni wyje a na zającu tego nie było. Jak przełącza się na zająca to traktor stoi. Wysiadł nawet elektrozawór półbiegów i kupiłbym używany jak by ktoś miał 

Chętnie bym to komuś dał ten traktor do naprawienia gdzieś nie daleko bym dojechał lub z własnym dojazdem (mogę pomóc). Dobrze by było gdyby już ktoś taki traktor robił 

Edytowano przez wanczyk-1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek2175    0

Witam , skończyły mi się tarczki i mam małe pytanie trzeba ściągać kabinę i rozpołowić ciągnik ?  jak to najlepiej zrobić ? case nie ma pół biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemekk800i
      witam
      mam do was takie zapytanie czy ktos zakładał tura do case mx 150? czy montaz jest taki sam jak w  miejszych? i jeszcze jedno czy moge kupić tura na przykład z mx 120 i załozyc go do 150 bedzie pasował na roztaw bo z tego co wiem to 150 jest szerszy bodajże troche przynajmiej tak pisza w danych technicznych czy nie jak to wyglada bedzie on pasował? czekam na odpowiedzi.  
    • Przez Sławomirzowczak
      Ile ojelu wchodzi do skrzyni w case 685 XL? 
    • Przez Edziu
      Panowie więc tak jak w tytule 5140 normalnie pracuje wieczorem gaszę ciągnik rano nie mogę go uruchomic ,kręci, lekko dymi ale nie odpala ,wygląda jak byłby zapowietrzony.Objawy występują od jakiegoś czasu i oczywiście nie codziennie,nie mam pojęcia od czego to zależy. 
    • Przez qwerty123
      Witam.
      Mam ostatnio problem z case jx95.Na początku był takie objaw że odpaliłem przejechałem 200m, zgasiłem i nie mogłem już odpalić.Rozrusznik kręcił normalnie ale nie dało się zapalić.Dopiero na plaku poszedł, jak się rozgrzał palił w miarę normalnie.Problem się powtórzył więc zacząłem szukać przyczyny, rozkręciłem filtr paliwa, było sporo gówna, przepłukałem,i chcąc zalać go prosto z baku zauważyłem że paliwo ma kolor gówna, dosłownie paliwo z przeźroczystego stało się brązowe, spuściłem całość,zalałem orlenowskim.Nie szło odpalić, dopiero po próbach silnik zaczął pracować bez trzymania go na obrotach, niestety zauważam spadek mocy, nie mogę go wykręcić bez obciążenia na 2400 obr(nie mówiąc co by się działo na obciązeniu)
      Pytanie z czym jest problem pompa czy wtryski?
      Po dodaniu gazu nie dymi.
    • Przez daro86
      Witam serdecznie,
      posiadam Case 5150 z 1994 roku. Jest u mnie od około 8 lat. Przez cały ten czas nie miałem z nim problemów poza uciążliwym działaniem sprzęgła. Do tej pory mi to nie przesadzało ale teraz nadszedł czas, aby to naprawić
      Problem polega na tym, że sprzęgło bierze od góry i szarpie podczas ruszania. Dziwne jest to, że przy wciśniętym sprzęgle podnośnik podnosi dużo szybciej. Poza tym, nie mam problemu z biegami, jadą przód/tył i rewersem. Również pod obciążeniem.  
      Będę bardzo wdzięczny za pomoc. 
      Z góry przepraszam jeżeli podobny temat już się pojawił. 
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj