Zaloguj się, aby obserwować  
PanJoker

Tłoczystko do pługa obrotowego...

Polecane posty

PanJoker    4

Potrzebuje tłoczyska do siłownika który obraca pług bo niestety poprzedni właściciel potraktował je troche spawarką :/ Przez co robi się troszkę wilgotny bo ma takie maleńkie dziurki na tłoczysku, i w związku z tym chciałbym się zapytać o...

- ile może kosztować regeneracja takiego tłoczyska?

- Czy jest możliwość wymiany tłoczyska we własnym zakresie bo znalazłem na allegro przeróżne tłoczyska do siłowników w takich wersjach:

* pręt ze stali nierdzewnej AISI 431, 329, 304;

* indukcyjnie hartowane CK-45;

* indukcyjne hartowane 42CrMo4,

* Niklowo-Chromowane 20MnV6

* oraz chromowane drążone ST 52.0

 

I który to by był??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Możesz kopić same tłoczysko na metry i przetoczyć.Jaką masz średnicę tłoczyska i długość.Ale osobiście rozebrał bym i zmienił uszczelniacze.Powinno być dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanJoker    4

A jakie ma być to tłoczysko?? Chromowane czy niklowo chromowane?? Jest na aukcji pod wymiar nawet bo mi potrzebne jest fi 40mm długość powiedzmy 50 cm żeby nie było krótkie a uciąć zawsze można :blink:) Majątek to nie kosztuje. No właśnie nie wiem czy sama wymiana uszczelniaczy wystarczy :/ Bo stwierdziliśmy że to jednak nic nie da. Myśleliśmy żeby oddać tłok do regeneracji. Ale skoro można mieć nowe w niedużych pieniądzach to chyba lepiej kupić nowe.

 

Czy może to być taki pręt??? http://allegro.pl/pret-stalowy-tloczysko-chromowane-nowe-rozne-i1301865323.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

chromowane, drążenie nie przeszkadza lecz jest droższe, jeśli tłok jest pełny. Rozbierz siłownik drobne ubytki nie stanowią problemu jeśli mają łagodne krawędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanJoker    4

Właśnie krawędzie są dość ostre. Bo po kilkukrotnym obrocie pługa na tłoczysku czuć olej. A jak olej się rozgrzeje to może jeszcze bardziej puszczać i potem przy orce będzie się osadzał strasznie kurz :/ Chyba żeby go pozbawić tych ostrych krawędzi i lekko przetrzeć drobniutkim papierem ściernym?? I do tego wymienić uszczelniacz? Tylko to nie jest najlepszy pomysł aby go potraktować papierem ściernym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Miejsca uszkodzenia możesz śmiało wygładzić papierem, a na wystające tłoczysko założyć osłonę-harmonikę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanJoker    4

Spróbuje dzisiaj troszkę wygładzić miejsca papierem. Jak to nie da oczekiwanego efektu wymienie tłoczysko na nowe. mam nadzieje ze cena zamknie się w okolicach 200 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez MICH4Ł
      Witam. Posiadam pług Kuhn i ma problem z obracaniem. Liniuje i nie chce obrócić musze 2 raz hydrauliką ruszyć żeby obrócił. Gdzie szukać przyczyny, może ktoś się spotkał z takim czymś? Z góry dzięki za odpowiedź
    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez koks85
      Panowie który z tych? 4 zagonowa. 
      Unia tur 
      Agromasz pj4
      Akpil mix 40
      Którys można powiedzieć, że bardziej się wyróżnia na plus? 
       
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie jaki pług byłby najlepszy do ciągnika mtz 892.2? (Trochę gliny,torfu i piachu)
      PS.Tylko nie ażurowy
    • Przez dawidosos11
      Witam serdecznie czy ma ktoś na sprzedaż trzymanie wieży do pługu huard470 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj