Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jesli to koło zamachowe z 40-ki a tu trzeba by się było upewnić to oba znaki na samym dole trzeba przesunąć jeszcze bardziej w dół o te 16 mm. Oba. Ten na samym dole to początek wtrysku paliwa a do drugiego wyżej tolerancja. Tyle że jeśli są dwa to wygląda na to że to koło z 60-ki bo 40-ka ma w tym miejscu trzy kreski.

Opublikowano

W sobotę wziąłem się za głowice i po zdjęciu okazało się że zawory jak i gniazda były mocno wyklepane stąd to klepanie :wacko: teraz są założone eleganckie głowice z nowymi dotartymi zaworami niestety tylko na 1 i 2 cylindrze na pozostałych są stare i chodzą zdecydowanie głośniej niż te. Na pierwszym cylindrze tłok z oznaczeniem B i po ustawieniu go w górnym położeniu minimalny luz na boki natomiast na drugim troszkę gorzej tłok z oznaczeniem A i znacznie większy luz na boki ,około 1 mm.Dziś dokonałem pomiaru kompresji i wygląda to następująco:

1 - 24

2 - 24

3 - 27

4 - 25

 

Co o tym sądzicie???

Opublikowano

Po co składać silnik jeśli stwierdziłeś zużycie pary tłok/cylinder? Jeśli na starych gniazdach zawory tłuką się mocniej to znaczy że były tylko dotarte i przylgnia jest zbyt szeroka. Jak zwykle fachura w zakładzie stwierdził " jak do 60 to będzie... ". To prosty silnik co nie oznacza że trzeba odmawiać sobie kultury technicznej przy remoncie. 

 

Teraz fakty, jeśli to twój pomocnik w gospodarstwie to już to zostaw w spokoju. Jeśli z ciągnika często korzystasz i potrzebujesz pełnej mocy to trzeba silnik rozebrać, dokonać weryfikacji wszystkich elementów i poprawnie złożyć. 

Opublikowano

Ostatnio zauważyłem że 60tka przydymia mi na biało na zimnym silnik pochodzi 5 min i wszystko ustaje. Jaka może być tego przyczyna? Dodam ze nic nie było robione, ciągnik zjechał z pola na jesieni i tak stał do wiosny a teraz własnie zauważyłem to dymienie na biało. 

Opublikowano

Wiem że ten typ tak ma ale to dymienie pojawiło się własnie dopiero od kilku dni i to własnie mocno przykopci na biało jak doda sie gazu ale pochodzi 5 min i już ani dymku. Dzięki sprawdzę wtryski tak na wszelki wypadek. 

Opublikowano

Żeby  być pewnym  jaki kolor  dymu to trzeba sprawdzić to w garażu z wysokim sufitem  i żeby niebylo zbyt jasno w nim. Bo pod swiatło czarny zmienia się na szary niebieski itp  i można się pomylić   i źle postawić własną diagnozę. 

Biały lub siwy dym tyczy się przy zapowietrzonym układzie. Może być mało paliwa w baku, wystarczy  po pompować pompką. 

Opublikowano

Paliwo w baku nic nie ma do koloru dymu,może być stan głowicy  zaworów sprawdź luz zaworowy na pierwszym miejscu,moim zdaniem to wtryskiwacze słabo rozpylają  póki zimny to mieszanka słabo się wypala o czym świadczy biały dym

Opublikowano

Jak ci niedymi podczas pracy w polu i nieprzeszkadza to nie rób nic z zaworami i wogule ze silnikiem,szkoda głowy i czasu ,po co wyjmować wtryski nadmiary wykręcać potem nowe podkładki kupować kto ci naprawi.. Zawsze mówili że zawory ustawia się jak źle pali, jakby wtryski były by złe to najpierw dymił by na biało potem na czarno jak ktoś zaczyna uczyć się ustawić zawory to napewno będzie więcej dymu czarnego i będą poważne kłopoty .jak, po zagrzaniu znika dym to olać to.

Opublikowano

Nie pomorze.

Zawsze zaczyna się od tego co wymaga najmniejszego nakładu finansowego a może mieć wpływ. Czyli pierwsze regulacja.

Dla sprostowania np. Zawory nie reguluje się gdy silnik kiepsko pali tylko systematycznie co pewien okres sprawdza i koryguje się luzy.

Opublikowano

Seweryn, ale to jest nie do wytłumaczenia, że ciągnik nalezy serwisowac regularnie. Zazwyczaj nikt nie zagląda, aż coś padnie na amen.

Ja w ubiegłym roku miałem jedną awarię w ciągniku - urwał się łańcuch stabilizujący lasze podnośnika. Zawory sprawdzam co roku na wiosnę. Końcówki - sprawdzane co 2 lata (przebieg ze 200mth rocznie).

Dla mnie dymienie ciągnika (poza białym dymkiem po rozruchu silnika z wtryskiem pośrednim) oznacza, że trzeba do niego pilnie zajrzeć, bo na dłuższą metę skończy się wyższymi kosztami niż regulacja zaworów czy sprawdzenie wtryskiwaczy. O przepalonym paliwie nie wspomnę.

Opublikowano

Wiem jak jest póki chodzi to jeżdżą.  A raz w roku czy na dwa lata choć by zawory sprawdzić jeszcze w 60-ce gdzie takie dojście eleganckie nie jest problemem. 

Na pewno w nie jednym przypadku ta godzina roboty odbije się korzystnie choć by na spalaniu. 

A koledze  skoro  dymi na biało (choć przypuszczam że zimny zawsze dyma puścił ale nie zwrócił uwagi) powinien przede wszystkim przejrzeć profilaktycznie układ paliwowy, dolot powietrza, ustawić zgodnie z fabryką, sprawdzić czy nie ma przedmuchu do układu chłodzenia a potem dopiero drapać się po głowie.

Wiem że niektóre  wymienione rzeczy wpływu na to nie mają ale raz na sto lat warto to przelecieć.

A rady typu nie reguluj jeśli coś tam coś tam bo szkoda czasu sobie daruj.

 

Opublikowano

To chodzi że tak teraz dziwnie puszcza tego dyma bo jest mocno to widoczne. Na 60tce się wychowałem to wiem jak to chodzi i jak dymi ale zauważyłem zmianę dlatego zapytałem. Wydaje mi się że układ paliwowy coś nie domaga bo przez chwilę chodzi jak 30stka tak dziwnie paka. Jutro sprawdzę bo dzisiaj nie miałem czasu ale dzięki koledzy za podpowiedzi. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez TJStorm
      Witam jako że jestem nowy to się przedstawię.
      Mam na imię Dawid. Jestem z zachodniopomorskiego.
      Chce kupić ciagnik do 1ha klasy 5.
      Zadaniem ciągnika ma być:
      -oranie
      -glebogryzarka 1.8-2.1m (ziemia uprawiana ciągle)
      -bronowanie
      -ciaganie drewna z lasu(z poczatku bitką tzw a z biegiem czasu chce mu przyczepę z żurawiem hds zamontowac 4.7m do gałęzi)
      Kolega poleca c4011 mówi że nie do zajechania ma na 20lat i nie psuje mu sie na 4ha działa.
      Wiec moje pytanie do was czy c4011 sobie poradzi?
      Budżetdo 10000zl za ciągnik.
      P.S Co myślicie o tych:
      1. http://otomoto.pl/ur...11-A309600.html
      2. http://allegro.pl/ur...3258473823.html
      3. http://tablica.pl/i/...11-ID2RjH5.html
      4. http://tablica.pl/i/...ny-ID1Ug47.html
      5. http://tablica.pl/of...11-ID2493R.html
      Za i przeciw.
      Na co zwracać uwage przy zakupie.
      Dodam ze to pierwszy ciągnik jaki będe miał.
      Pozdrawiam i dzieki za rady
    • Przez lukaszn
      Mam takie pytanie może ma ktos zdjecie układu hamulcowego ursus c-4011 ''czterdziesktki'' ,a jak nie to może wie ktoś czy można jeszcze kupić pompy do hamulców i inne cześci bo chciałbym naprawić hamulce a brakuje mi paru rzeczy nie wiem zabardzo czego .A i prosze admina o nie zamykanie mojego tematu bo w innym jest wogole o czym innym mowa.
    • Przez Riko1995
      Witam.czy wymienial ktos uklad kierowniczy c4011 na uklad elektryczny?co bym musial zmienic zeby on podszedł tam zeby nie bylo go widac?caly pulpit mam zmieniony na nowy ale zbiornik mam Stary 

    • Przez Axd529
      Silnik po kapitalnym remoncie Po dodaniu gazu na 20tys obrotów ciśnienie oleju na zimnym jest 6 atm a na gorącym 4 czy to nie za dużo?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v