Skocz do zawartości

Wyprowadzenie hamulca hydraulicznego z ciągnika na przyczepe.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam staruszka Same Leopard 90. Niedawno kupiłem okazyjnie przyczepe z hamulcem hydraulicznym. I oto pojawia się problem; Nie ma w ciągniku wyprowadzenia hamulca na przyczepe.W ciągniku jest hamulec hydrauliczny z tego co sie orientuje to chyba dwustopniowy . Czy może mi ktoś doradzić jak przerobić ciągnik by zrobić to wyprowadzenie. Może ktoś już robił z tym. Najlepiej jakby ktoś udostępnił jakieś fotki

w załączniku Dodaje schemat jak wygląda chamulec w moim ciągniku

 

post-28716-0-89816900-1289239503_thumb.png

Opublikowano

Zakładasz normalnie siłownik na hamulec podpinasz pod gniazda hydrauliki zewnetrz. i jak chcesz zachamować to normalnie puszczasz olej..

Opublikowano

Zakładasz normalnie siłownik na hamulec podpinasz pod gniazda hydrauliki zewnetrz. i jak chcesz zachamować to normalnie puszczasz olej..

 

Gdzie taki siłownik dostane? masz może jakiś schemat co i jak dokładnie?

Opublikowano

to nie takie proste Musisz mieć wyjście hydrauliczne ale na olej nie na płyn :) możesz pokombinować jak wyżej zwykłe gniazdo jak na siłownik i dźwignią hamować tylko że to uciążliwe chyba że se ją jakoś połączysz do pedałów

 

Jak dobrze myślę to oryginalne aby zrobić hydrauliczne wyjście to musisz jakieś zawor podłączyć aby po naciśnięciu pedału otworzył przepływ do hamowania ale i zamknął by odpływ oleju bo jak nie hamujesz to musisz mieć odpływ

Opublikowano

Panowie wtrące sie do tematu,a czy można dorobić do przyczepy która ma zwykłe pneumatyczne hamulce ,dorobić jakoś hamulce hydrauliczne? Bo w MF-ie niestety nie mam pneumatyki natomiast mam wyjście na hamulce hydrauliczne oczywiscie działające :) Jakby ktoś mógł niech odpowie

Opublikowano

Do sterowania hamulcami hydraulicznymi (olejowe) w ciągniku powinien być specjalny rozdzielacz który sterowany jest poprzez zasadniczy hamulec w ciągniku(płyn hamulcowy). z chwilą zadziałania hamulca w ciągniku następuje otwarcie rozdzielacza i wypływ oleju poprzez specjalne złącze na hamulec zewnętrzny(przyczepa) ilość i ciśnienie oleju zależy od siły jaka działa na pedał hamulca w ciągniku. w przyczepie zaś jest odpowiedni siłownik jednostronnego działania którego ruch powrotny zapewnia sprężyna czyli jak przestajemy hamować ciągnikiem to olej z siłownika powraca tym samym przewodem. myślę że opis jest dość jasny i twoje wątpliwości zostały rozwiane.

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedzi.LukaszP w traktorze nie mam pneumatyki.

Mercedes 250d Jeszcze prosiłbym o namiar na taki rozdzielacz, jakieś foto. Gdzie można to kupić ?

Opublikowano

Do przyczepy zamiast siłowników powietrznych zakładasz Zwykły siłownik olejowy jednostronny do powrotu siłownika potrzebna jest sprężyna żadnych rozdzielaczy itp... i jest git ;)

Opublikowano

Mam identyczny problem, instalację w przyczepie mam, pytanie jaki rozdzielacz sterowany hydraulicznie zastosować żeby sterowało nim ciśnienie płynu hamulcowego w traktorze?

Opublikowano

 temat bardzo stary ale może do mercedes 250d bo  po twoich wypowiedziach tylko ty kumasz temat może masz jakieś schematy tego rozdzielacza wiadomo jak naciśniesz na hamulec idzie olej na przyczepę ale co się dzieje dalej musimy zwolnić ciśnienie żeby olej mógł swobodnie wrócić do powrotu a tu jest jeden obwód ,interesuje mnie zasada działania tego zaworu jak byś coś miał to podrzuć.

Opublikowano

Kolego zasada jest bardzo prosta potrzebujesz tylko oryginalny zawór hamulcowy hydrauliczny, nie zakładaj zwykłego rozdzielacza hydraulicznego bo nie będziesz miał płynnej regulacji siły hamowania. W linku masz przykładowy rozdzielacz hamulcowy https://www.granit-parts.pl/product/85002302-FN?q=zaw%C3%B3r%20hamulcowy&id=11115999 Zasada działania takiego rozdzielacza jest bardzo prosta, podpinamy do niego zasilanie i powrót z układu hydraulicznego ciągnika. Następnie sterowanie z układu hamulcowego, (trzeba połączyć przewodem z pompki hamulcowej do rozdzielacza hamulcowego) niema tutaj jakiejś standardowej "rączki" czy dźwigni tylko tłoczek, który płynnie wypychany jest ciśnieniem stworzonym przez pompkę hamulcową. Z tego zaworu jest wyprowadzenie na złącze do układu hamulcowego przyczepy. Tak jak napisał wcześniej kolega MERCEDES nie ma w tym układzie płynu hamulcowego tylko olej z układu hydraulicznego. Taki zawór ma płynną regulację czyli im bardziej naciskasz na pedał hamulca tym mocniej możesz zahamować przyczepę, dodatkowo w takim rozdzielaczu z linku masz jeszcze zakres regulacji siły hamowania np. inaczej do pustej przyczepy inaczej do załadowanej.

Opublikowano

Jeszcze takie pytanie czy istnieje taka możliwość żeby ciśnienie oleju z hydrauliki mogło się przedostać do płynu hamulcowego co w efekcie spowodowało by ciśnienie w układzie pompki hydraulicznej i wywoływało hamowanie  w układzie pompek hamulcowych ,czy absolutnie nie ma takiej możliwości ?

Bo pedał też robi się twardy tak jak by to miało dla mnie tłumaczenie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v