Skocz do zawartości
Zyru1

Wyprowadzenie hamulca hydraulicznego z ciągnika na przyczepe.

Polecane posty

Zyru1    0

Witam,

Posiadam staruszka Same Leopard 90. Niedawno kupiłem okazyjnie przyczepe z hamulcem hydraulicznym. I oto pojawia się problem; Nie ma w ciągniku wyprowadzenia hamulca na przyczepe.W ciągniku jest hamulec hydrauliczny z tego co sie orientuje to chyba dwustopniowy . Czy może mi ktoś doradzić jak przerobić ciągnik by zrobić to wyprowadzenie. Może ktoś już robił z tym. Najlepiej jakby ktoś udostępnił jakieś fotki

w załączniku Dodaje schemat jak wygląda chamulec w moim ciągniku

 

post-28716-0-89816900-1289239503_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

Zakładasz normalnie siłownik na hamulec podpinasz pod gniazda hydrauliki zewnetrz. i jak chcesz zachamować to normalnie puszczasz olej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zyru1    0

Zakładasz normalnie siłownik na hamulec podpinasz pod gniazda hydrauliki zewnetrz. i jak chcesz zachamować to normalnie puszczasz olej..

 

Gdzie taki siłownik dostane? masz może jakiś schemat co i jak dokładnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    62

to nie takie proste Musisz mieć wyjście hydrauliczne ale na olej nie na płyn :) możesz pokombinować jak wyżej zwykłe gniazdo jak na siłownik i dźwignią hamować tylko że to uciążliwe chyba że se ją jakoś połączysz do pedałów

 

Jak dobrze myślę to oryginalne aby zrobić hydrauliczne wyjście to musisz jakieś zawor podłączyć aby po naciśnięciu pedału otworzył przepływ do hamowania ale i zamknął by odpływ oleju bo jak nie hamujesz to musisz mieć odpływ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie wtrące sie do tematu,a czy można dorobić do przyczepy która ma zwykłe pneumatyczne hamulce ,dorobić jakoś hamulce hydrauliczne? Bo w MF-ie niestety nie mam pneumatyki natomiast mam wyjście na hamulce hydrauliczne oczywiscie działające :) Jakby ktoś mógł niech odpowie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do sterowania hamulcami hydraulicznymi (olejowe) w ciągniku powinien być specjalny rozdzielacz który sterowany jest poprzez zasadniczy hamulec w ciągniku(płyn hamulcowy). z chwilą zadziałania hamulca w ciągniku następuje otwarcie rozdzielacza i wypływ oleju poprzez specjalne złącze na hamulec zewnętrzny(przyczepa) ilość i ciśnienie oleju zależy od siły jaka działa na pedał hamulca w ciągniku. w przyczepie zaś jest odpowiedni siłownik jednostronnego działania którego ruch powrotny zapewnia sprężyna czyli jak przestajemy hamować ciągnikiem to olej z siłownika powraca tym samym przewodem. myślę że opis jest dość jasny i twoje wątpliwości zostały rozwiane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zyru1    0

Dziękuje za odpowiedzi.LukaszP w traktorze nie mam pneumatyki.

Mercedes 250d Jeszcze prosiłbym o namiar na taki rozdzielacz, jakieś foto. Gdzie można to kupić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

Do przyczepy zamiast siłowników powietrznych zakładasz Zwykły siłownik olejowy jednostronny do powrotu siłownika potrzebna jest sprężyna żadnych rozdzielaczy itp... i jest git ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zlotek    0

Mam identyczny problem, instalację w przyczepie mam, pytanie jaki rozdzielacz sterowany hydraulicznie zastosować żeby sterowało nim ciśnienie płynu hamulcowego w traktorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 temat bardzo stary ale może do mercedes 250d bo  po twoich wypowiedziach tylko ty kumasz temat może masz jakieś schematy tego rozdzielacza wiadomo jak naciśniesz na hamulec idzie olej na przyczepę ale co się dzieje dalej musimy zwolnić ciśnienie żeby olej mógł swobodnie wrócić do powrotu a tu jest jeden obwód ,interesuje mnie zasada działania tego zaworu jak byś coś miał to podrzuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego zasada jest bardzo prosta potrzebujesz tylko oryginalny zawór hamulcowy hydrauliczny, nie zakładaj zwykłego rozdzielacza hydraulicznego bo nie będziesz miał płynnej regulacji siły hamowania. W linku masz przykładowy rozdzielacz hamulcowy https://www.granit-parts.pl/product/85002302-FN?q=zaw%C3%B3r%20hamulcowy&id=11115999 Zasada działania takiego rozdzielacza jest bardzo prosta, podpinamy do niego zasilanie i powrót z układu hydraulicznego ciągnika. Następnie sterowanie z układu hamulcowego, (trzeba połączyć przewodem z pompki hamulcowej do rozdzielacza hamulcowego) niema tutaj jakiejś standardowej "rączki" czy dźwigni tylko tłoczek, który płynnie wypychany jest ciśnieniem stworzonym przez pompkę hamulcową. Z tego zaworu jest wyprowadzenie na złącze do układu hamulcowego przyczepy. Tak jak napisał wcześniej kolega MERCEDES nie ma w tym układzie płynu hamulcowego tylko olej z układu hydraulicznego. Taki zawór ma płynną regulację czyli im bardziej naciskasz na pedał hamulca tym mocniej możesz zahamować przyczepę, dodatkowo w takim rozdzielaczu z linku masz jeszcze zakres regulacji siły hamowania np. inaczej do pustej przyczepy inaczej do załadowanej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanie czy istnieje taka możliwość żeby ciśnienie oleju z hydrauliki mogło się przedostać do płynu hamulcowego co w efekcie spowodowało by ciśnienie w układzie pompki hydraulicznej i wywoływało hamowanie  w układzie pompek hamulcowych ,czy absolutnie nie ma takiej możliwości ?

Bo pedał też robi się twardy tak jak by to miało dla mnie tłumaczenie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez cyborg15
      Wszyscy maja to my tez Jakie macie DF-y??? Ja mam Agrotrona 150
       
      W związku w tym, że mało osób czyta temat od początku i nie stosuje się do moich "zaleceń" to pozwalam sobie dopisać w pierwszym poście:
       
      Proponuję, że jak już piszecie jakie macie DF-y to żebyście pisali jakieś podstawowe informacje o nim tj.
      -model
      -jak się sprawuje
      -cena jaką za niego daliście
      -czy były jakieś awarie
      -czy to ciągnik główny czy pomocniczy
      -z czym pracuje
      -ilość mtg
      -czy kupiliście go nowego czy używanego
      -rok produkcji
      -opcja.
      Oczywiście nie musicie tak jak w giełdzie wypisywać wszystkich podpunktów ale fajnie by było gdybyście jak najwięcej tego wypisali -Olik
    • Przez AGEPOWER
      Witam,
      jestem nowy na forum. Zajmuję się od 11 lat silnikami DEUTZ. Chętnie pomogę wszystkim użytkownkom:-) Odpowiem na każde pytanie, doradzę, zdiagnozuję, naprawię.
      Zapraszam do zadawania pytań.

       
    • Przez Krystiano789
      Witam! 5 lat temu wszedłem w posiadanie nowego deutz fahr'a agrofarma 100. Jest to mechaniczna wersja bez żadnego komputera i innych bajerów. Jego moc to 96 km lecz przy zrywaczu przydałoby się pare koni więcej. Ostatnio u znajomego był pewien pan który rozblokował mu Same'a Iron 115 co podobno dało mu to ponad 10km więcej. Czy przy moim Deutz'u idzie taki tunng zrobić jeżeli mam wersje mechaniczną ??
    • Przez misiekbz2
      Witam. Interesuje mnie ten ciągnik ewentualnie 5070D. Czy ktoś miał z nim doczynienia? Jakieś opinie? 
    • Przez PiotrM1234
      Witam wszystkich.
      Szukam ciagnika tak mniej wiecej o mocy od 120 do 150KM. Tylko nie wiem za czym sie rozgladac. Znalazlem lamborghini champion 135 ale nie wiem jak jest z awaryjnoscia, jak chodza te silniki. Prosze o wasze opinie. Z gory dziekuje. Pozdrawiam.
×