Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
7341Zetor    0

jak myślicie czy da radę załorzyć do zetora 5211 świee żarową albo płomieniowa zawsze by to było lżej palić a nie musiałbym grzać go podczas dużych mrozów tak bardzo długo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    679

Albo podgrzewacz płynu w bloku silnika. Koszt około 80 zł.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Arek    122

Jutro zakładam świecę płomieniową w miejscu przewodu do sprężarki. Świeca z perkinsa ok 40zł, przetoczenie na gwint M20x1,5 żeby pasowała w kolektor ok 10zł u tokarza, zasilanie paliwem z filtrów, przekaźnik, włącznik, kilka kabelków do podłączenia i gotowe.

Podgrzewanie w bloku mam już od dawna ale mam nadzieję, że ze świecą nie będzie trzeba już podgrzewać :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7341Zetor    0

podgrzewacz w bloku jest ale trzeba długo grzać co do płomieniówki to dużo przeróbek bo paliwo trzeba dostarczyc myślałem nad żarowymi i czy tylko wystarczy jedna żarowa czy na każdy cylinder myślałem nad żarowymi od żuka bo tam są połączone na listwie grzejnej i nie ma tam przekaźnika tylko prosto z akulumatora przez stacyjke na włącznik myslałem nad włącznikiem od wycieraczki od 7341 bo tam jest nie blokowalny tylko sam odbija a jakby wkręcił je w kolektor to trzeba by jakoś chyba dobrze uszczelnić. robił kto takie przeróbki. do -15 odpale go normalnie ale tak przy ponad -20 to długo trzeba kręcić w 7341 świec też nie mam ale tam jest jakoś inaczej tam pokręce pokręce i pali, potrzebny mi mały aby palił dobrze stoi w przechowalni tam ma w zimie koło 3-5 stopni ciepła ale jak wyjadę i wywioze np towar do płukania do garażu to jak go postawię na polu to po paru godzinach to już ciężko. a pod kolektor idą uszczelki jak w ciapku bo chyba trzeba by go odkręcić żeby nie wpadły opiłki nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    122

Jakie duże przeróbki trzeba do płomieniówki??

Świeca żarowa żeby coś pomogła to napewno nie jedna musi być, pobór prądu jednej świecy to coś koło 20A (płomieniowa 10A), zakładając 4 świece to już trochę prądu potrzeba, żaden włącznik tego nie wytrzyma a i tyle prądu szkoda marnować przy dużym mrozie bo do rozrusznika może braknąć :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Kolega Arek ma racje lepsza będzie płomieniowa, te stare żarowe to już przeżytek. Żarowa najlepiej działa blisko komory spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

ja mam zarowe,ale i tak ciezko pali-taki typ.co do swiecy płomieniowej mozna miec do niej osobny zbiorniczek na gurze na paliwo.oczywiscie trzeba bedzie zakrecac albo zalozyc eletrozawur np.od pralki-tanszy koszt-czasami w zetorach sa juz dziury na swiece ,ja mam kolo alternatora.nad zarowymi troche roboty by bylo


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7341Zetor    0

ja wiem czy żarowe ciągną dużo prądu żuk ma 4 akulumator mniejszy niż w ciągniku a i tak da rade zakręcić. kupiłem rozrusznik z przekładnią orginalny magnetona dałem 350 zł plus stary rozrusznik załorzyłem i stwierdzam że do ciapka też muszę kupić, ciągnik kręci jak szalony sekunda i łapie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sama świeca żarowa w dolocie nie da tyle co płomieniowa, choć pewnie nikt nie próbował wkręcić 4 świec boscha takich ceramicznych co się do 1300* rozgrzewają w 3 sekundy :unsure: Może by startował na tym lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    679

Ceramiczne świece żarowe takie jak są w samochodach osobowych nie nadają się do podgrzewania powietrza w kolektorze. Stosuje się je w silnikach z komorą spalania w głowicy i one podgrzewają powietrze właśnie bezpośrednio tam.

Świeca wkręcona w kolektor musi mieć konstrukcję spirali z drutu oporowego.

Chyba że są ceramiczne, wkręcane w kolektor.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    122

@zetores

Świeca z perkinsa ma swój zaworek, jak się rozgrzeje to puszcza, jak stygnie to zamyka i nie ma potrzeby stosowania żadnych dodatkowych zbiorniczków.

 

Fotki chciałem wrzucić do galerii ale mod nie chce zaakceptować ich :/

Więc wrzucam tutaj:

1qprk.th.jpg

2qpr.th.jpg

 

Tak wygląda świeca po wizycie i tokarza i dostosowaniu jej do kolektora.

img3392qpr.th.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7341Zetor    0

fajna przeróbka powiedz jak to zrobiłeś czy świee jakoś dotoczyłeś a i zakładałeś jakiś włącznik do tej świecy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    122

Świeca w perkinse ma gwint calowy M22, do zetora trzeba przetoczyć na M20x1,5 + dodatkowo lekko podtoczyć sześciokąt na klucz żeby dała dalej się wkręcić albo jeśli ktoś używa sprężarki to można w kolektorze nowy otwór wywiercić i nagwintować pod calowy gwnit świecy ale do tego trzeba wyjąć kolektor.

Włącznik oczywiście jest, ja zastosowałem przekaźnik i mały włącznik chwilowy ale można zastosować mocniejszy włącznik (np. od rozrusznika do c-360) i wtedy nie trzeba przekaźnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak długo podajesz napięcie na świece? Rozumiem, że przed włączeniem rozrusznika przez włącznik podajesz napięcie na świecę i po jakimś czasie kręcisz rozrusznikiem- wtedy pompka podaje paliwo na świecę. Tak to działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    122

Jest tak jak piszesz. Długość nagrzewania zależy od temperatury na zewnątrz. W okolicy 0stopni wystarczy 10sekund, a na dużym mrozie trzymam ok 30s.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    679

A jak ogólnie pali na mrozie z tą świecą? Mam mtz-ta ale w nim świeca żarowa to niezbyt udany patent. Warto przerobić na tą którą ty masz zamontowaną lub podobną ale działającom na tej samej zasadzie co u ciebie?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romeooo    2

Ja mam w 5211 żarowe na każdym wlocie w cylinder i pali dużo lepiej niż bez, zawsze to od razu ciepłe powietrze ciągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak piszesz. Długość nagrzewania zależy od temperatury na zewnątrz. W okolicy 0stopni wystarczy 10sekund, a na dużym mrozie trzymam ok 30s.

Czyli te 10 sekund wystarczy aby element grzejny rozgrzał się do temperatury, przy której zapali się ropa? Czy jakoś organoleptycznie "na słuch" można się zorientować czy zadziałała prawidłowo?

Mam obiekcję czy w tanich świecach zaworek nie będzie przepuszczał paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    122

A jak ogólnie pali na mrozie z tą świecą? Mam mtz-ta ale w nim świeca żarowa to niezbyt udany patent. Warto przerobić na tą którą ty masz zamontowaną lub podobną ale działającom na tej samej zasadzie co u ciebie?

 

Jak tylko rozrusznik ma siłę kręcić to i przy -15 odpala bez problemu, przy -20 trzeba podłączyć grzałkę w bloku bo rozrusznik nie ma siły kręcić ale wystarczy lekko podgrzać blok + świeca i pali bez problemu oczywiście jeśli paliwo nie stanie :D

 

 

Czyli te 10 sekund wystarczy aby element grzejny rozgrzał się do temperatury, przy której zapali się ropa? Czy jakoś organoleptycznie "na słuch" można się zorientować czy zadziałała prawidłowo?

Mam obiekcję czy w tanich świecach zaworek nie będzie przepuszczał paliwa.

 

Wystarczy zdjąć rurę od filtra i widać jak paliwo się zapala, na początku jedna osoba grzała, druga patrzyła kiedy się zapala i stąd mniej więcej wiem ile trzeba podgrzać ale zawsze lepiej dłużej przytrzymać niż za krótko.

Dobre świece wcale nie kosztują dużo.

Iskre kupiłem w zwykłym sklepie z częściami rolniczymi do perkinsa chyba za 33zł.

http://allegro.pl/swieca-plomieniowa-ford-transit-1986-2000-12v-i1949962274.html

http://allegro.pl/swieca-plomieniowa-zetor-mf-jcb-perkins-iskra-i2005815666.html

Nawet oryginalna zetorowska nie jest droga (gwint taki sam jak w perkinsie).

Nawet w opisie aukcji jest napisane, że to iskra więc po co przepłacać za napis zetor skoro można mieć taki sam towar za 35zł :)

Edytowano przez Arek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem i u mnie mam kolektor blaszany bez tego nadlewu jak u Ciebie- ciekawe czy można w nim wspawać kołnierz na płomieniówkę? Nie ma obawy, że płomień świecy zbyt silnie nagrzeje blachę?

Widziałem w fabrycznej kompletacji kolektor pod płomieniówkę to była duża aluminiowa pucha.

Ewentualnie mogę w kolektorze wspawać 3 tulejki pod typowe świece żarowe od Ursusa na każdy garnek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    122

Wspawaj tylko nakrętkę pod świece. Tam nie ma takiego płomienia jak z palnika żeby przegrzać kolektor :P Poza tym jak już kręcisz rozrusznikiem to tłoki zaciągają płomień i kolektor prawie nic się nie nagrzewa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Nie obawiacie się, że bezpośrednie połączenie świeca-filtr paliwa może zepsuć silnik?

Pewnego razu świeca ulegnie awarii, nie zamknie dopływu paliwa, stale będzie podawać do kolektora i remont gotowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    36

Dlatego trzeba montować świece porządnej firmy-Iskra,Beru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ciągnikach, w których zbiornik paliwa jest powyżej świecy w takim przypadku ON cały czas będzie się sączyć do kolektora i rozcieńczać olej (na postoju i w czasie pracy) .

W tych ze zbiornikiem poniżej pompy będzie przeciekać tylko podczas pracy i to się da wyczuć- silnik kopci niespalonym paliwem. Przynajmniej tak było w dwóch znanych mi sprzętach (3P oraz ZETOR).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez robigal
      Witam,
      przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnych odpowiedzi.
      Posiadam MF 3090 i w nim jest świeca płomieniowa.
      Jak długo należy podgrzewać, na desce nie ma żadnej kontrolki która by wskazywała że świeca jest już wystarczająco podgrzana.
       
      Jak ewentualnie sprawdzić świece?
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez Vincero
      Witam
      Nie wiem czy w dobrym miejscu dodaje temat ale mam problem z wspomaganiem w moim Zetorze 7211
      Otóż od pewnego czasu zapalam ciągnik a koła samoczynnie same się zakręcają w lewo .. po chwili działa wspomaganie odkręcę i działa wszystko lecz za jakiś czas znowu nie mogę w prawo ciężko idzie kierownica ..
      z tym problemem zajrzałem do filtra ewidentnie do wymiany olej brudny i lekkie drobinki metali widzę pływają , dodam jeszcze że było go stanowczo za mało ... mam zamiar wlać nowy olej dokładnie Boxol 26 czytałem że może być lecz nie wiem jak z całego układu pozbyć się starego oleju ... ?
      Jak ktoś miał podobne problemy i wie jak szybko i skutecznie naprawić ten problem proszę o pomoc .
      A może jakiś inny wlać ? jaki używacie ?
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

×