Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co jest potrzebne to nie wiem!, będę się martwił jak będę kupował czyli nie długo. Wiem, że od tego roku wchodzi norma emisji spalin Tier4, ale nie znaczy to że te wszystkie ciągniki co nie sprzedały się w 2010 roku(i te wyprodukowane) muszą 'iść na złom', bo nie spełniają norm.

Opublikowano (edytowane)

Ja mam takie pytanie, dlaczego Belarusy są jeszcze rejestrowane skoro nie spełniają norm emisji spalin ? :blink:

A czy każdy Belarus nie spełnia norm? Nie każdy. Tylko te starszej generacji na rosyjskich pompach te co maja Czeskie spełniaą i mają inny filtr powietrza

Edytowane przez UrsusCzesio
Opublikowano

Nie chciałem zakładać nowego tematu to może tu zapytam. Mam poważny dylemat jakiego Belarusa wybrać: turbo czy bez i jaka skrzynia synchro czy niesynchronizowana?? :blink:

Ciągnik ma pracować na 12ha, ale jest możliwe ewentualne dokupienie ha w przyszłości :)

Za skrzynią niesynchro(18/4) przemawia do mnie to, że jest szybsza, ale czy synchro(14/4) nie będzie droższa i trudniejsza w naprawie i nie braknie przełożeń, jak myślicie??

 

I główne pytanie czy warto dopłacić za turbo i czy spalanie jest dużo wyższe porównując do silnika bez turbo (przykładowo gdy pracują przy tej samej maszynie np. pług4x40)?? Nie ukrywam, że na spalaniu mi zależy.

Opublikowano

no wiesz w c-360 komfort jest dość na niskim poziomie nawet z kabiną która ma wiele nieszczelności a belarus jak by nie było ma kabine montowaną seryjnnie i komfort jest lepsz niż c-360.

Opublikowano

@UrsusCzesio z tymi pompami to taki "Totolotek" jeden trafi czeską a inny rosyjską, oczywiście chodzi mi o te z Euro I

Tak tak ale mówie tutaj o filtrze powietrza jeszcze który est z przodu

 

Az tym kofortem nieźle się ubawiłem czyli widać że jeszcze ludzie nie wiedzą że C-360 to najgorsza porażka tego stulecia, milenium i ery pod względem komfortu

Opublikowano

Nie chciałem zakładać nowego tematu to może tu zapytam. Mam poważny dylemat jakiego Belarusa wybrać: turbo czy bez i jaka skrzynia synchro czy niesynchronizowana?? :blink:

Ciągnik ma pracować na 12ha, ale jest możliwe ewentualne dokupienie ha w przyszłości :)

Za skrzynią niesynchro(18/4) przemawia do mnie to, że jest szybsza, ale czy synchro(14/4) nie będzie droższa i trudniejsza w naprawie i nie braknie przełożeń, jak myślicie??

 

I główne pytanie czy warto dopłacić za turbo i czy spalanie jest dużo wyższe porównując do silnika bez turbo (przykładowo gdy pracują przy tej samej maszynie np. pług4x40)?? Nie ukrywam, że na spalaniu mi zależy.

Jeżeli chodzi ci o spalanie to na zaoranie 1ha pola z tubro czy bez spalisz tyle samo paliwa tylko ze mocniejszym zrobisz to szybciej bo masz silniejszy ciągnik. Ale z drugiej strony w lekkich pracach bez turbo spali mniej bo nie wytwarza takiej mocy bez obciązenia. Twoj wybor co bedziesz robil 12ha to nie duzo do obrobienia. Skrzynie sa jednakowo szybkie. Mam 920.2 bez turba

Opublikowano

Tak tak ale mówie tutaj o filtrze powietrza jeszcze który est z przodu

 

Az tym kofortem nieźle się ubawiłem czyli widać że jeszcze ludzie nie wiedzą że C-360 to najgorsza porażka tego stulecia, milenium i ery pod względem komfortu

 

Powiem w stylu Bogusia Lindy. "Są gorsi" :P Oczywiście nie kwestionuje że belarus ma mniejszy komfort, Ale postarać się to i C-360 ma znośny komfort(lub trafić na model z początków produkcji, jak u mnie :P)

Opublikowano

Powiem tak MTZ 952 może mniej spalić gdyż przy 1800 obr/min osiąga maksymalną moc, natomiast silniki MMZ bez turbosprężarki 2200 obr/min także w trudnych warunkach gdzie potrzebna jest maksymalna moc 952 powinien mniej spalić. Co do skrzyni 14/4 moim zdaniem jest to dobra skrzynia, nie miałem z nią problemów choć wady też ma np. ruszenie z biegów szosowych w polu z ciężkim ładunkiem trzeba trochę sprzęgła przypalić aby się bujną chodzi mi o bieg 2 żółw ;) Po dotarciu skrzynia działa płynnie zgrzytów nie ma, ogólnie zadowolony jestem. Ze skrzynią 18/4 nie miałem do czynienia także się nie wypowiem.

 

Na te 12 ha na twoim miejscu wziął bym MTZ 920.3 skrzynia synchro, jest jeszcze filtr suchy z przodu maski Donaldsona i akumulator również z przodu.

 

Co do porównania szybkości skrzyń 18/4 jest zdecydowanie szybszą skrzynią ;)

Opublikowano

Czy mniej spalic? Nie sądze ale lepiej sobie będzie radził w trudnych warunkach bo ma większy moment. A tak w ogole to kto kreci do 2200 obr w robocie raczej tez 1800obr jest wystarczające. Skoro mowisz ze 18/4 jest szybsza to ile poleci 820? Bo ja w 14/4 36km/h

Opublikowano

Zamówiłem MTZ15O KM-jak go oceniacie jaki płóg 4 czy5 obrotowom ,jakie usterki są powszechne -zamówiłem na szybko bo był jeden z2010 roku z turem ktoś nie odebr ał ,acena skusiła

Opublikowano

Zamówiłem MTZ15O KM-jak go oceniacie jaki płóg 4 czy5 obrotowom ,jakie usterki są powszechne -zamówiłem na szybko bo był jeden z2010 roku z turem ktoś nie odebr ał ,acena skusiła

 

Ciągnik może nie z górnej połki,a co do usterek to narazie niema.Jak podasz numer tel to zadzwonie.

Opublikowano

Ale po co ci Belarus 820 przykręcony na pompie? Bo tak można nazwać tego mniejszego. Chyba, że na modernizacje napisałeś żeby nie był za duży, jedyne co za nim przemawia to rewers ale to nie każda wersja. Trochę drogi jak na te 62 czy tam 60KM w porównaniu do innych np. na allegro:

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&order=pd&p=3&string=belarus&change_view=1

 

W innych opisach słyszałem, ze ma pompę nie tłoczkową a rotacyjną i nie wiem czy podkręcisz.

Niech się wypowie posiadacz...

Opublikowano

Ależ oczywiscie że wolałbym mtz 820 niż 592 , ale obawiam się że na młodego rolnika mi nie przejdzie ciągnik 80konny na 10ha gospodarstwo bo to prawie dwa razy taka moc niż wychodzi z przelicznika :( to już chyba lepiej takiego 592 niż ursusa 3512 bez napędu albo kioti ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v