Skocz do zawartości
griga

Wybór Belarus-a

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
griga    140

Na 80% chcemy wymienić naszego 3P na białoruśkę. Na początku wydawało Mi się to bardzo proste, jednak jak zacząłem oglądać, dzwonić oglądać itd to zaczynam mieć mały mętlik w głowie.

Na początku myślałem o najtańszym ciągniku czyli 820 na moście bramowym i wąskich kołach. Jednak po przeanalizowaniu doszliśmy do wniosku że wolelibyśmy taki sam tyle że na kołach 13,6r20 i 16,9R38

Ciągnik ma być jedynym w gospodarstwie więc gdyby nie to że wersja 592 jest droższa od podstawowej to byśmy Ją kupili.

Oglądałem jeszcze 920 tylko nie wiem czy warto dopłacać ok 8000zł za inną skrzynię i troszkę lepsze obudowanie.

Kolejny problem to gdzie kupić. Jakimś dziwnym trafem w okolicy Wrocławia nie ma dilerów!!

W okolicy mam jednego w Wałbrzychu gdzie za (wyjściowa) 56000 netto mogę mieć model 920 z mostem bramowym skrzynią 14/4 koła 13,6R20 16,9R38 w zestawie niby jest zaczep rolniczy dolny i górny ale tego nowszego typu (regulowana wysokość) Naturalnie gwarancja i przeglądy w cenie ok 30h/1200 brutto 125h/500zł brutto

Kolejny jest w Skarbimierzu, jednak do tego w ogóle nie mogę się dodzwonić a adres pod którym firma niby jest nie ma ni czorta szyldu ani niczego po czym można by dojść co to za firma

Dzwoniłem też do AGRO-SKŁADU ale jak już się dokładnie dopyta to też wychodzi troszkę bo tego taniego nie chcę więc Pan Mi powiedział że ma tylko 820 na krzyżaku za 68000 plus do tego trzeba doliczyć zaczep podstawa 600zł a regulowany 1500zł no i dwie formy gwarancji Mnie interesowała tylko ta w której On serwisuje i ceny Mnie powaliły 3000zł brutto za dwa pierwsze nie wiem czy z dojazdem

 

Jeśli ktoś zna jeszcze jakieś miejsca w które możne uderzyć będę wdzięczny, nie interesuję mnie dilerzy PRONAR-a

 

Co sądzicie ogólnie o wyborze, ale proszę rzeczowo a nie że bramowy jest be to tak... Wczoraj rozmawiałem z właścicielem który właśnie taki most sobie bardzo chwalił.

Ogólnie ciągnik będzie pracował na 20ha upraw zbożowych czyli ok 200MTH rocznie więc bardzo mało, i najlepiej jak by robił ze sprzętem który jest teraz do 3P

 

A może w ogóle warto kupić tą najtańszą wersję.

Mówiono Mi jeszcze coś o pompie i rozdzielaczu że są różnej produkcji montowane ale to już w ogóle Mi w głowie zamieszało

 

Mam nadzieję że da się zrozumieć to co napisałem :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krousik09    2

Nie chce sie wtrącać ale slyszalem ze te wszystkie wschodnie zabawki maja problemy z hydraulika moze sie myle ... Mówie to co słyszałem ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

UrsusCzesio    304

To ja powiem coś nie coś po 2 miesiącach pracy w serwisie. Hydraulika w nowych to jest mit. To już są sporadyczne wycieki, nawet nie wycieki, lekko spocony rozdzielacz. W nowych nie jechanych nigdy lubią zazgrzytać biegi. Spokojnie w tych które przyjezdżaja na przegląd gwarancyjny i maja pare set MTH nie ma zgrzytów. Jak najbardziej most krzyżakowy, choć stożkowy jest amortyzowany. Ale krzyzakowy ma większe laczki i szersze. W kabinie jest ok. Jak coś wiedzieć dokładniej to musisz się spytać wszystkiego w stanie wymienić nie jestem.

A przypomniało mi się ostatnio w jednym wysiadły w prawych kołach uszczelniacze tył i przód. Ale tutaj raczej bym postawił na brak umiejętności operowania. Ciagnik pracuje wp oboczach. Nawet ukręcili wał od przedniego napędy ten pod silnikiem :blink: Cały nie był skręcony ale lekko i peknięty. Taki wał skręcić trzeba byc hardcorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    140

Co do hydrauliki to powiem tak oglądałem zupełnie przypadkiem u człowieka MTZ-ta 820 3 latka i jakoś oleju za wiele nie było tam widać, może jakieś małe pocenie. On też zachwalał most stożkowy, a nie miał powodu kłamać bo wypatrzyłem go jadąc drogą jak coś robił w polu i po prostu się zatrzymałem.

 

Może Mi ktoś powiedzieć jakie są minusy mostu stożkowego, ale poza tym że ma węższe koła bo to nie argument dla Mnie bo i tak chciał bym w butach 13,6R20 więc szerokość jak w krzyżaku tylko niższe. A w tej opcji jest też takie samo wzmocnienie i obciążenie przodu jak w krzyżaku.

 

Bardziej Mnie interesuje czy warto kupić 920 prawie pod domem czy też lepiej taniej 820 tylko już daleko.

 

Jeszcze raz ponawiam pytanie o dilerów. Ktoś z Dolnośląskiego może kupował ostatnio i wie gdzie uderzyć. Tylko interesują Mnie wyłącznie takie miejsca w których będę miał gwarancję i serwis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

popytaj w firmie grand, ja rozważałem dilera PRONAR lub właśnie ich, mimo że mają do mnie daleko to i sprzedaliby i serwisowaliby a cenowo niżej niż diler PRONARa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Więc tak most krzyżakowy jest lepszy od stożkowego ponieważ ma więskze buty i szersze jest cieższy i bardziej wytrzymały  w krzyżakowych ciągnik ma wiekszy  uciąg oprócz tego do ciągnika na moście krzyżakowym spokojnie zakładasz tura i wiesz,zę awarii nie będzie ja mam 2 belarusy i jestem zadowolony  :blink: pomyśl nad krzyżakiem warto dopłacic  powiedz jeszcze ile masz kasy na ten cel tomoze czegoś poszukam  ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Stożek jest bardziej awaryjny mój sąsiad ma 2 ciągniki jednego na stożku a drugiego a krzyżaku i badziej chwali ten drugi :blink: W stożku jakieś tryby mu kilka razy się posypały ;)

 

 

 

Osobiści wybałbym 920 ponieważ jest to nieco nowsza konstrukcja i koniecznie wyposażonego w monoblok Bosch czyli 2 pionowo ustawione siłowniki ponieważ to rozwiązanie pozwala zwiększyc udżwig TUZ i ponadto rozwiązuje to problem wycieków...

Napewno jest warto dołożyc kilka tys. teraz niż później żałowac że się kupiło golasa ;[

Jeśli planujesz ładowacz czołowy do niego to zastanów się nad rewersem, ponieważ ułożenie biegów w tym ciągniku nie jest najepsze :)

 

Duża jest różnica pomiędzy 592 a 820? bo do maszy od 3p wystarczyłby taki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ale 592 można jeszcze w rewers mechaniczny wyposażyć, co do przedniego mostu stożkowego po 1100mth będę musiał albo wymienić tarczki albo dokręcić na sprzęgle bo gdy ma naprawdę ciężko nie łapie, co do skrzyni z 18/4 nie miałem styczności natomiast 14/4 ja osobiście chwalę gdyż ładnie biegi wchodzą tylko potrzeba trochę czasu aby się dotarło, później jest już spoko, plusem mostu stożkowego na pewno jest większa skrętność i zwinność ciągnika, jeżeli MTZ miałby z jakimś cięższym sprzętem współpracować to przód należy dociążyć, gdyż lekki jest (u mnie w 952 podrywa znacząco przód podnosi np. z gruberem), osobiście z hydrauliką nie miałem problemów jedynie siłownik z dużymi ciężarami słabo sobie radzi (1300kg), w kabinie wiadomo rewelacji nie ma, ja ją wyciszyłem rado zamontowałem i praca lepiej idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf255    0

A w Agromie Wrocław pytałeś? Agroma sprzedaje Pronary to może i Belarusa sprowadzą.

 

PS. Jak byś się dowiadywał w Agromie to podziel się informacjami :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
anticius    0

@Gregorius większy skręt to mają raczej ciągniki te z mostem krzyżakowym - wiem po własnych doświadczeniach, gdyż posiadam dwa modele Belarusa i ten o mniejszej mocy co ma most stożkowy ma o wiele słabszy skręt niż jego większy, silniejszy "brat" na moście krzyżakowym.

 

Wracając do tematu, na Twoim miejscu kupiłbym tego Belarusa 920, dlaczego? bo zawsze to te 5KM więcej. Wprawdzie nie jest to wielka różnica ale uważam iż w przyszłości ta moc może się Tobie przydać. Bierz ciągnik na moście krzyżakowym zwłaszcza jeśli planujesz założyć od niego ładowacz czołowy. Większe, szersza koła to również dobre udogodnienie. Zwróć uwagę także aby podnośnik był na 2 siłownikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Raczej mowa tu o 920 z silnikiem d-243 lub d-243c o mocy ok 80KM. Ten mocniejszy jest 920.3 turbodoładowany. Dość poważnym argumentem wg mnie co do wyboru dilera jest to że pronar daje za free pakiet ubezpieczeń co nie jest bez znaczenia. Serwis jak serwis zawsze sie idzie jakoś dogadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Belarusa mają w Wałbrzychu,Nysie,Jaworze i chyba w Siekierczynie koło Lubania.W Nysie podobno najtańszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

Raczej mowa tu o 920 z silnikiem d-243 lub d-243c o mocy ok 80KM. Ten mocniejszy jest 920.3 turbodoładowany. Dość poważnym argumentem wg mnie co do wyboru dilera jest to że pronar daje za free pakiet ubezpieczeń co nie jest bez znaczenia. Serwis jak serwis zawsze sie idzie jakoś dogadać.

 

mnie się zawsze zdawało że 920 nie ma turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    140

Belarusa mają w Wałbrzychu,Nysie,Jaworze i chyba w Siekierczynie koło Lubania.W Nysie podobno najtańszy.

W Wałbrzychu byłem, a pozostałe 3 trzeba będzie sprawdzić. Może jednak podasz Mi nazwy firm jak znasz będzie Mi łatwiej szukać.

 

Wracając do tematu wyboru. Zasada jest prosta nie chcę drogiego ciągnika tylko prosty i jak najtańszy. Założenie jest takie że na 99% nie będzie nigdy ładowacza. Nigdy też nie będzie powiększać gospodarstwa więc będzie +/- 20ha

Więc nie potrzebuję wzmocnionego podnośnika czy monobloku bo i po co ?? Most krzyżakowy no może i jeszcze bym się skusił jeśli ten starszy jest faktycznie tak awaryjny bo co do szerszych opon to taka sama szerokość jest i w wersji bramowej tyle że z przodu tylko R20 a nie R24.

Jeśli chciał bym wypasiony ciągnik to pewnie nie szukał bym opinii tylko takowy bym kupił :blink:

A mnie chodzi o nowy ciągnik który zastąpi 3P najlepiej jak by miał tylko 60KM ale że takiego ciężko znaleźć w cenie jaką jestem gotów dać wiec....

 

A i interesują mnie tylko oryginalne MTZ-ty nie chcę tych z PRONARU bo skoro są tacy super to dlaczego wszyscy kupuję sprowadzane przez Litwę czy Słowację ?? :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    140

Wszystko pięknie, modele to Ja znam tylko nikt ich w PL nie ma w ofercie. Jest tylko model 592 tylko tyle to My nie chcemy wydać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

No to jak na taki areał to najlpeszym wyjściem będzie 820 chociaż na stożku. Stare kumuruny chodzą 30 lat na tych mostach jak tura nie chcesz to Styknie ci taki <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
anticius    0

Poszukaj w internecie kontaktu do firmy GRAND z Czarnej Białostockiej. Sprowadzają Belarusy prosto z fabryki więc są też trochę tańsze a ich oferta jest bardzo szeroka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

http://www.firmagrand.pl/

 

 

[...] Nigdy też nie będzie powiększać gospodarstwa więc będzie +/- 20ha

Więc nie potrzebuję wzmocnionego podnośnika czy monobloku bo i po co ??[...]

 

 

Nie chodzi mi tyle o moc podnoszenia lecz o to że te standardowe siłowniki strasznie Ciekną a Monoblok nie!!! <_< ale cóż to twoja decyzja 20ha to nie jest wcale tak mało :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil385    1

Witam @griga.

Ja na twoim miejscu wolałbym wziąć 820 na krzyżakach, ponieważ mosty stożkowe 

są bardzo awaryjne zapytaj użytkowników MTZ. Belarus 820 Będzie jednym z tańszych, więc 

mniej obije się to na twojej kieszeni ,a jeżeli kupujesz większy ciągnik to musisz liczyć się ze zmianą

maszyn (chodzi mi głównie o pług i agregat) ,a to nie są tanie rzeczy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

Kamil385 a co takiego awaryjnego jestw tych mostach bo ja mam i jakos nic nie chce sie w nim zepsuc a chodzi z turem. Jak na 20 ha to mysle ze taki zwykly belarus wystarczy, bo wiadmomo po co wywalac kupe kasy jak i tak nie wykorzystasz ciagnika. chyba ze cos uslugowo chcesz robic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Mój ma ok 5 tyś na moście stożkowym a ja nim zrobiłem ponad tysiąc.Mam tura i nie oszczędzam go. Nic jeszcze przy nim nie robiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×