Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podejrzewam, że opiłki w oleju smarującym pompę wtryskową mogły mi uszkodzić łożysko stożkowe w pompie. Po tej przygodzie odkręciłem pokrywę regulatora obrotów i wymyłem ropą, wymieniłem igiełki. Po skończonym sezonie planuję wymienić i łożysko stożkowe, czy muszę wymontować cała pompę z ciągnika? Czy da radę dobrać się do niego od strony koła zębatego bez wyciągania pompy z C330?

Opublikowano

Witam, poszukuje informacji dotyczącej prawidłowego smarowania pompy wtryskowej do C330 starego typu z ręcznym mechanizmem dozowania dawki rozruchowej.  Nowszy model pompy mieści 0,6 l oleju i posiada połączone komory regulatora i sekcji wtryskowej natomiast nie odnalazłem żadnej pewnej informacji ile oleju należy zalać do pompy z rozdzielonymi komorami. Pytam ponieważ posiadam pompę przystosowaną do t25, która  nie posiada miejsca na bagnet olejowy w obudowie regulatora , na który powołuje się stara instrukcja do ursusa. Osoba od której zakupiłem pompę wspominała, że obie sekcje zalewa się po 0,3 l, ale jak tak wykonałem to przez pewien czas w zakresie niskich obrotów (objaw występował trochę powyżej niskich obrotów około 500-600 obr) silnik nie chodził równo, co obrazuje filmik https://www.youtube.com/watch?v=ywH6CCxPlDQ, objaw podobny jakby zbyt obficie zalało się pompę i nieprawidłowo chodził regulator, z czasem objaw ustąpił , zapewne po wypchnięciu zbędnej ilości smarowidła (

). Wiem że olej jest w pompie ale przyznam, że jeszcze nie sprawdziłem ile go pozostało po sezonie. Jeśli ktoś posiada tą starą pompę  chęcią bym poznał ile oleju wejdzie lub też jak wygląda prawidłowy bagnet od regulatora.  Dodatkowo będę wdzięczny za informacje jak odpowietrzane są obie komory ponieważ nie ma w pompie tego wielkiego korka  jaki pojawia się w późniejszych modelach.

post-205841-0-87162500-1493257906_thumb.jpg

post-205841-0-85670600-1493257912_thumb.jpg

Opublikowano

Książkowo regulator obrotów około 90 cm3 a pompa 30cm3 na pewno w pompie z regulatorem starego typu i nowszego wyposażonego w bagnet   pod dźwignią gazu mniej więcej.

Sama pompa ma bagnet to ten czerwony korek koło króćca wtryskiwacza, wlew oleju w tym typie pod  wzbogacaczem dawki paliwa. Sprawdż czy na pewno jest osobno smarowana pompa i i regulator. 

W pompie żadnych komór się nie odpowietrza poza układem w którym znajduje się paliwo a do tego służy korek  wkręcony z boku pomiędzy sekcjami.

http://instrukcja.pl/storage/other/2/1466284244.pdf

Strona 23, 3, 44, 46, 47, 49. Przynajmniej w 30-ce.

Opublikowano

nalewasz olej po odkręceniu tego korka pod przyspieszaczem zapłonu około 0,5L i po kilku godzinach pracy sprawdzasz poziom na bagnecie(ten czerwony korek ) jeżeli miarka jest sucha dolewasz około 0,2L .Jeżeli nalejesz zbyt duzo oleju to jego nadmiar i tak wycieknie przez rurkę nadmiarowa


nie ma czegos takiego jak " zalewanie każdej sekcji po 0,3L oleju , nalewasz go tym wlewem pod przyspieszaczem zapłonu i kontrolujesz poziom na bagnecie , nadmiar oleju w pompie paliwowej nie ma żadnego wpływu na pracę silnika, bo i tak jego nadmiar wycieknie przez rurkę nadmiarową

Opublikowano

Witam,

nie chcę otwierać nowego tematu dlatego zapytam tutaj. Mam problem z moją 30-stką. a dokładnie myślę, że z pompą wtryskową. Po 30-40 minutach pracy zaczyna go dusić a następnie gaśnie, a poza tym wydaje mi się, że jest słabszy niż kiedyś. Jeśli zgaśnie, jak odkręcę dwie rurki, które idą z pompy na wtryskiwacze i włączę rozrusznik to nie podaje paliwa lub robi to tylko na jeden wtryskiwacz i to też bardzo słabo. Wtedy odkręcę śrubkę odpowietrzającą pompę wtryskową poruszam parę razy ręczną, paliwo pojawi się na pompie i znowu odpalę traktor, tak mniej więcej na 30 minut. Wyczyściłem bak z syfu, który tam był, wymieniłem pompkę ręczną oraz filtry, wyrzuciłem sitko, które było przy kraniku od baku. Ewidentnie zapowietrza mi tą pompę, gdyż po zgaśnięciu na filtrach jest cały czas paliwo. I stąd moje pytanie, czy coś jeszcze mogę spróbować czy po prostu dać całą pompę do regeneracji i więcej nie kombinować? 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v