Skocz do zawartości
PIOTREK86

Turbo do 914

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
PIOTREK86    0

Nie wiem czy taki temat już istnieje...... najwyżej zostanie przeniesiony.

Czy ktoś z Was montował turbine do Ursusa 914??

Możecie napisać jaki jest koszt oraz wady i zalety.

No może oprócz tego że wiecej pali i ma większą moc są jeszcze jakieś inne aspekty????

Z góry dziękuje :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wojtek    3

wstawiłem turbine do 1224, nawet mniej pali, koszt to bedzie niecałe 5 tys bo mnie wyniosło troche ale kolektory i tam kilka rzeczy do czwórki bedą tansze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Witam! Jestem w trakcie zakładania turbiny do 914. Wymieniłem już wszystkie części w silniku począwszy od wału poprzez korbowody i całe zestawy naprawcze na remoncie głowicy kończąc.

 

Teraz tylko mam dylemat jaką kupić turbosprężarkę??

 

Pytałem się w kilku sklepach rolniczych i mają 3 typy: polską, czeską i jakąś firmy THM i ta niby jest najlepsza... Moglibyście coś doradzić bo chcę, żeby to dobrze chodziło... Możliwe jest, że na różnej turbinie silnik będzie miał różną moc?

 

Ciekawe, czy taki tuning w zauważalny sposób poprawi moc silnika jak myślicie?

 

Aha i czy pompa może zostać ta sama? Spotkałem się z opinią, iż wystarczy zwiększyć tylko dawkę paliwa... A tłumik rura czy taki tradycyjny?

 

Proszę Was doświadczonych agrofotowiczów o pomoc bo orać trzeba a Ursus jeszcze nie złożony :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

A u mnie "krowy jeszcze nie dojone..." :huh: moc jak moc ale moment obrotowy na pewno poprawi przy niższych obrotach będzie szło robić a to zawsze mniejsze spalanie :) Wtrysków nie zapomnij wymienić na te do turba, z tego co czytałem na AF to pompę wystarczy przeregulować, ale nie wiem tego napewno bo o ursusie 1014 to ja tylko kiedyś marzyłem, ale 1 post już masz,więc temat nie zginie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Wiem wiem o tych końcówkach wtrysków. A ja myślałem, że silnik z turbiną musi mieć duże obroty. Prędzej bez turba w polu to poniżej 2 tys obr. silnik był dość słaby i mułowaty...

 

To idź krowy dój bo zapalenia dostaną hehe :huh: Widzę, że masz hodowlę bydła jak ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daras77    1

nie wiem czy nie będzie sz tego silnika musiał "odprężyć" a faktem jest że z turbiną zaczyna się dobrze zbierać gdzieś od 1700/obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

THM najlepsza :blink: w morde bym dał sprzedawcy jakby mi tak powiedzial. Tylko czeska i masz swiety spokoj. Mi probowano wcisnac Indyjska ze niby oryginalna ale zadnej tabliczki na niej nie było, ani zadnego numeru wiec No Name raczej sie nie zaklada. Czeska kosztowała 1490 pln i moge powiedziec ze godnie zastepuje fabryczna takze czeska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82

Kolego 'odprężenie' silnika to zwiekszenie pojemnosci cylindra poprzez podlozenie innej, grubszej uszczelki pod glowice. Zwieksza sie wtedy nieznacznie pojemnosc cylindra, spada wiec cisnienie kompresji -> mozna zastosowac wydajniejsza turbosprezarke (lub ja zalozyc jesli nie ma). Raczej niepotrzebny zabieg przy ciagniku, czesciej spotykane przy tuningu motorów w autach :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

moc jak moc ale moment obrotowy na pewno poprawi przy niższych obrotach będzie szło robić a to zawsze mniejsze spalanie

Moc = moment obrotowy x obroty / współczynnik :blink: Poprawi się moment to i moc także przy danej prędkości obrotowej silnika, można porównać fabryczną czwórkę i czwórkę turbo

http://www.dlg-test....n/ursus-934.pdf

http://www.dlg-test..../ursus-1134.pdf

...od 1400rpm różnica zaczyna być znacząca. Nie wiem czy pompa w 1014 ma regulator dawki zależnie od ciśnienia doładowania, raczej ma więc regulowanie starej pompy to półśrodek, choć być może sprawdza się w praktyce ale na pewno nie jest to rozwiązanie idealne. Pozytywnie że ktoś próbuje usprawnić wolnossącą czwórkę, bo jest powolna jak ketchup...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
...Aha i czy pompa może zostać ta sama? Spotkałem się z opinią, iż wystarczy zwiększyć tylko dawkę paliwa... A tłumik rura czy taki tradycyjny?...

tak - dobry zakład gdzie robią pompy.

regulacja dawki paliwa i koniecznie montaż "korektora/regulatora obrotów"- takie ustrojstwo co będzie zdejmować obroty ale i też zadba oto abyś nie miał wiru w baku :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

W końcu ktoś napisał z kąt wzięła się Moc @mirasek zgodzę się z tobą ale z samych twoich załączników wynika że moc wzrosłą z 50,4 kw na 59kw a procentowo to będzie niewiele 18% ale moment z 254 Nm do 337Nm czyli 33%(obliczenia mogą być +/-) czyli dużo więcej :blink: a przez to silnikiem z turbo można pracować z tą samą maszyną na mniejszych obrotach bo jest silniejszy (bardziejmomentowaty :D ) Nie? ;[ Oczywiście nie chodzi mi o jakieś skrajności ale 0d 1400-1500obr powinien sobie dawać radę dużo lepiej niż wolnossąca. Jeszcze w zasadzie nie mam hodowli no 2 byki to jeszcze nie hodowla to hobbyzm B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Co do kolektora na pompie to nie musi być.Wystarczy wyregulować pompę.Kuzyn do 1224 dokładał turbo i pompy nie zmieniał.Teraz założył z kolektorem i coś narzeka, ale nie wiem jeszcze o co dokładnie chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    6

Mi też powiedzieli że THM najlepsza i co 3 lata nie mineły pompuje olej i dostała luzu promieniowego na wirniku. A co do odprężenia można założyć uszczelkę pod głowicę o grubości 1.5 mm, bo jest jeszcze 1.2mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Tak tylko dlaczego ta czeska kosztuje tyle co THM? W Agromie mają obydwie i mówią, że na czeskie są reklamacje a na THM-y nie... I już sam nie wiem... A co z tym tłumikiem? Rura kwasówka może być? Czy taki od c385 będzie pasował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Czeska turbina do 4garowego ursusa czy zetora to 1200-1400PLN (allegro czy sklepy internetowe).

Turbina THM była w te wakacje na allegro po 976PLN chyba (prawie 1000PLN).

Koszt regeneracji turbiny do 4ki ursusa lub zetora to 800PLN w firmach regenerujących turbiny. Jak więc taki zamiennik THM może być wart niewiele więcej niż remont turbiny? Albo czemu remont turbiny kosztuje tyle co najtańszy nowy zamiennik THM?

Temat do zastanowienia :blink:

A tak poważnie - zakładaj oryginalną czeską, bierz fakturę jakby sie popsuła a THM nie zawracaj sobie głowy. Biednego nie stać aby dwa razy wydać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

No ok turbina będzie czeska! A co z końcówkami wtrysków? Niektórzy zostawiają te oryginalne na 4 dziurki bo niby mniej pali ale jeśli ma być przez to słabszy to jest to gra nie warta świeczki, bo celem założenia turbiny ma być zwiększenie mocy i momentu nawet kosztem spalania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

No bynajmniej w teorii powinno dać się od turbo, bo rano gadałem z chłopkiem i on zakładał do swojego Zetora 8145 turbo i jeździł długo na 4 dziurkach a potem włożył te z pięcioma i stwierdził, że oprócz większego spalania nie ma żadnej różnicy. Aj tam ile ludzi tyle teorii... Do dziś nie wiem jak to jest z wałami korbowymi. W sklepach mówią, że z turbem czy bez są identyczne a ludzie nawijają, że do turba są super utwardzane... Jutro składam traktor. Na czwartek planowany rozruch ;p :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    6

Też słyszałem że do turbo wały są wamacniane. Patrzyłem w katalogu i wały dla turbo i bez są takie same. Powiedz mi jak ustawiłeś zamki na pierścieniach tłokowych? Tak jak znaczek mercedesa, czy lewa prawa strona tłoka. Jak założysz rurę to będzie diabelnie ryczał :lol:, tylko w miarę gróbą daj w niej ściankę bo inaczej będzie miała metaliczny pogłos. Tłumik trochę wyciszy silnik i będzie miał łagodniejszy dzwięk od rury, ale on i tak w środku jest pusty. Ten remont robisz sam czy masz jakiegoś mechanika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×