Skocz do zawartości
PIOTREK86

Turbo do 914

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Turbo
PIOTREK86    0

Nie wiem czy taki temat już istnieje...... najwyżej zostanie przeniesiony.

Czy ktoś z Was montował turbine do Ursusa 914??

Możecie napisać jaki jest koszt oraz wady i zalety.

No może oprócz tego że wiecej pali i ma większą moc są jeszcze jakieś inne aspekty????

Z góry dziękuje :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wojtek    3

wstawiłem turbine do 1224, nawet mniej pali, koszt to bedzie niecałe 5 tys bo mnie wyniosło troche ale kolektory i tam kilka rzeczy do czwórki bedą tansze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Witam! Jestem w trakcie zakładania turbiny do 914. Wymieniłem już wszystkie części w silniku począwszy od wału poprzez korbowody i całe zestawy naprawcze na remoncie głowicy kończąc.

 

Teraz tylko mam dylemat jaką kupić turbosprężarkę??

 

Pytałem się w kilku sklepach rolniczych i mają 3 typy: polską, czeską i jakąś firmy THM i ta niby jest najlepsza... Moglibyście coś doradzić bo chcę, żeby to dobrze chodziło... Możliwe jest, że na różnej turbinie silnik będzie miał różną moc?

 

Ciekawe, czy taki tuning w zauważalny sposób poprawi moc silnika jak myślicie?

 

Aha i czy pompa może zostać ta sama? Spotkałem się z opinią, iż wystarczy zwiększyć tylko dawkę paliwa... A tłumik rura czy taki tradycyjny?

 

Proszę Was doświadczonych agrofotowiczów o pomoc bo orać trzeba a Ursus jeszcze nie złożony :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

A u mnie "krowy jeszcze nie dojone..." :huh: moc jak moc ale moment obrotowy na pewno poprawi przy niższych obrotach będzie szło robić a to zawsze mniejsze spalanie :) Wtrysków nie zapomnij wymienić na te do turba, z tego co czytałem na AF to pompę wystarczy przeregulować, ale nie wiem tego napewno bo o ursusie 1014 to ja tylko kiedyś marzyłem, ale 1 post już masz,więc temat nie zginie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Wiem wiem o tych końcówkach wtrysków. A ja myślałem, że silnik z turbiną musi mieć duże obroty. Prędzej bez turba w polu to poniżej 2 tys obr. silnik był dość słaby i mułowaty...

 

To idź krowy dój bo zapalenia dostaną hehe :huh: Widzę, że masz hodowlę bydła jak ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daras77    1

nie wiem czy nie będzie sz tego silnika musiał "odprężyć" a faktem jest że z turbiną zaczyna się dobrze zbierać gdzieś od 1700/obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

THM najlepsza :blink: w morde bym dał sprzedawcy jakby mi tak powiedzial. Tylko czeska i masz swiety spokoj. Mi probowano wcisnac Indyjska ze niby oryginalna ale zadnej tabliczki na niej nie było, ani zadnego numeru wiec No Name raczej sie nie zaklada. Czeska kosztowała 1490 pln i moge powiedziec ze godnie zastepuje fabryczna takze czeska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    83

Kolego 'odprężenie' silnika to zwiekszenie pojemnosci cylindra poprzez podlozenie innej, grubszej uszczelki pod glowice. Zwieksza sie wtedy nieznacznie pojemnosc cylindra, spada wiec cisnienie kompresji -> mozna zastosowac wydajniejsza turbosprezarke (lub ja zalozyc jesli nie ma). Raczej niepotrzebny zabieg przy ciagniku, czesciej spotykane przy tuningu motorów w autach :blink:


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

moc jak moc ale moment obrotowy na pewno poprawi przy niższych obrotach będzie szło robić a to zawsze mniejsze spalanie

Moc = moment obrotowy x obroty / współczynnik :blink: Poprawi się moment to i moc także przy danej prędkości obrotowej silnika, można porównać fabryczną czwórkę i czwórkę turbo

http://www.dlg-test....n/ursus-934.pdf

http://www.dlg-test..../ursus-1134.pdf

...od 1400rpm różnica zaczyna być znacząca. Nie wiem czy pompa w 1014 ma regulator dawki zależnie od ciśnienia doładowania, raczej ma więc regulowanie starej pompy to półśrodek, choć być może sprawdza się w praktyce ale na pewno nie jest to rozwiązanie idealne. Pozytywnie że ktoś próbuje usprawnić wolnossącą czwórkę, bo jest powolna jak ketchup...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118
...Aha i czy pompa może zostać ta sama? Spotkałem się z opinią, iż wystarczy zwiększyć tylko dawkę paliwa... A tłumik rura czy taki tradycyjny?...

tak - dobry zakład gdzie robią pompy.

regulacja dawki paliwa i koniecznie montaż "korektora/regulatora obrotów"- takie ustrojstwo co będzie zdejmować obroty ale i też zadba oto abyś nie miał wiru w baku :blink:


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

W końcu ktoś napisał z kąt wzięła się Moc @mirasek zgodzę się z tobą ale z samych twoich załączników wynika że moc wzrosłą z 50,4 kw na 59kw a procentowo to będzie niewiele 18% ale moment z 254 Nm do 337Nm czyli 33%(obliczenia mogą być +/-) czyli dużo więcej :blink: a przez to silnikiem z turbo można pracować z tą samą maszyną na mniejszych obrotach bo jest silniejszy (bardziejmomentowaty :D ) Nie? ;[ Oczywiście nie chodzi mi o jakieś skrajności ale 0d 1400-1500obr powinien sobie dawać radę dużo lepiej niż wolnossąca. Jeszcze w zasadzie nie mam hodowli no 2 byki to jeszcze nie hodowla to hobbyzm B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

min 1700-1800obr na minutę pod obciążeniem na zającu np w orce.

Ja tam jeżdżę 2000obr/min w ciężkich pracach.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    241

Co do kolektora na pompie to nie musi być.Wystarczy wyregulować pompę.Kuzyn do 1224 dokładał turbo i pompy nie zmieniał.Teraz założył z kolektorem i coś narzeka, ale nie wiem jeszcze o co dokładnie chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    6

Mi też powiedzieli że THM najlepsza i co 3 lata nie mineły pompuje olej i dostała luzu promieniowego na wirniku. A co do odprężenia można założyć uszczelkę pod głowicę o grubości 1.5 mm, bo jest jeszcze 1.2mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Tak tylko dlaczego ta czeska kosztuje tyle co THM? W Agromie mają obydwie i mówią, że na czeskie są reklamacje a na THM-y nie... I już sam nie wiem... A co z tym tłumikiem? Rura kwasówka może być? Czy taki od c385 będzie pasował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

Czeska turbina do 4garowego ursusa czy zetora to 1200-1400PLN (allegro czy sklepy internetowe).

Turbina THM była w te wakacje na allegro po 976PLN chyba (prawie 1000PLN).

Koszt regeneracji turbiny do 4ki ursusa lub zetora to 800PLN w firmach regenerujących turbiny. Jak więc taki zamiennik THM może być wart niewiele więcej niż remont turbiny? Albo czemu remont turbiny kosztuje tyle co najtańszy nowy zamiennik THM?

Temat do zastanowienia :blink:

A tak poważnie - zakładaj oryginalną czeską, bierz fakturę jakby sie popsuła a THM nie zawracaj sobie głowy. Biednego nie stać aby dwa razy wydać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

No ok turbina będzie czeska! A co z końcówkami wtrysków? Niektórzy zostawiają te oryginalne na 4 dziurki bo niby mniej pali ale jeśli ma być przez to słabszy to jest to gra nie warta świeczki, bo celem założenia turbiny ma być zwiększenie mocy i momentu nawet kosztem spalania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

zakładasz turbo to chyba oczywiste że wtryski dasz od turbo.

zestawy naprawcze dałeś pewnie 3 pierscieniowe to i wtryski daj od turbo.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

No bynajmniej w teorii powinno dać się od turbo, bo rano gadałem z chłopkiem i on zakładał do swojego Zetora 8145 turbo i jeździł długo na 4 dziurkach a potem włożył te z pięcioma i stwierdził, że oprócz większego spalania nie ma żadnej różnicy. Aj tam ile ludzi tyle teorii... Do dziś nie wiem jak to jest z wałami korbowymi. W sklepach mówią, że z turbem czy bez są identyczne a ludzie nawijają, że do turba są super utwardzane... Jutro składam traktor. Na czwartek planowany rozruch ;p :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    6

Też słyszałem że do turbo wały są wamacniane. Patrzyłem w katalogu i wały dla turbo i bez są takie same. Powiedz mi jak ustawiłeś zamki na pierścieniach tłokowych? Tak jak znaczek mercedesa, czy lewa prawa strona tłoka. Jak założysz rurę to będzie diabelnie ryczał :lol:, tylko w miarę gróbą daj w niej ściankę bo inaczej będzie miała metaliczny pogłos. Tłumik trochę wyciszy silnik i będzie miał łagodniejszy dzwięk od rury, ale on i tak w środku jest pusty. Ten remont robisz sam czy masz jakiegoś mechanika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Krol295
      Witam w moim ursusie 912 olej silnikowy wylatuje bagnetem co moze byc nie tak?
    • Przez Farmoslaw
      Mam problem z silnikiem w 1224. Po generalnym remoncie - wał, tłoki, tuleje, wałek rozrządu, głowica zawory - nie mogę poradzić sobie z zacierającymi się zaworami ssącymi.
      Już 4 razy rozbierałem górę silnika. Schemat awarii jest zawsze taki sam. Po przepracowaniu kilku godzin zaciera się zawór ssący na drugim albo czwartym cylindrze przez co wygina się laska popychacza i zgina zawór po uderzeniu tłoka. Na reszcie tłoków delikatnie odznaczają się zawory dolotowe co świadczy o tym że też mogą się zacierać. Winą obarczałem prawdopodobnie kiepskiej jakości zawory i prowadnice których użył zakład regenerujący głowice. Po zawiezieniu głowicy do renomowanej firmy potwierdzili że głowica jest fatalnie naprawiona. Źle osadzono zawory w gniazdach i źle doszlifowano prowadnice. Wczoraj złożyłem silnik ponownie. wyregulowałem luzy zaworowe (0,3 mm) sprawdziłem smarowanie itp. Po odpaleniu silnik pracował idealnie. Zero stukania pukania czy innych dziwnych odgłosów. Uruchamia się "na dotyk", nie kopci i nie grzeje się (utrzymuje temperaturę około 70-75 C). Po kilku przepracowanych godzinach znowu pojawiło się "cufanie" w filtr powietrza co świadczyło by o niedomykaniu się zaworu..... . Boję się że kolejny raz któryś zawór się zatrze. 
      W silniku wymieniono tuleje i tłoki, wał po szlifie, nowy wałek rozrządu. Uprzedzając pytanie - wszystko złożone na znaki jak w fabryce.
      Ma ktoś pomysł co może być przyczyną zacierania się zaworów?
      Byłbym wdzięczny jeśli ma ktoś wiedzę na temat faz rozrządu w tym silniku. Chodzi mi o dokładne parametry kątów wyprzedzenia otwarcia zaworów itp. Może tu jest gdzieś błąd. Czytałem że zdarzają się problemy po wymianie wałka i nie wszystkie będą działać po ustawieniu kół zębatych na znaki fabryczne. Może sam wałek jest kiepski i pod wpływem temperatury coś się z nim dzieje? Dziwne jest to że problem pojawia się dopiero po kliku godzinach pracy ciągnika.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      ..
    • Przez Grandzik
      Witam mam pytanie czy w 12 w pompie wtryskowej olej wymienia sie oddzielnie czy to jest razem z silnikiem. I tak odbiegając od tematu do czego słuzy taka małą dzwignia z prawej strony pod siedzeniem?
    • Przez Misiak1177
      Witam, mam problem taki, że w 16 stuka mi coś w okolicy wałka rozrządu na wolnych obrotach to słychać najbardziej, jak dodam gazu to się ucisza, nie mam pojecia co jest napewno nie głowica, ani dół silnika stawiam na popychacze zaworowe te miseczki w które wkłada się laskę popychacza, miał ktoś taki przypadek lub wie co się dzieje gdy te miseczki są podjechane ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.