Skocz do zawartości
PIOTREK86

Turbo do 914

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Turbo
PIOTREK86    0

Nie wiem czy taki temat już istnieje...... najwyżej zostanie przeniesiony.

Czy ktoś z Was montował turbine do Ursusa 914??

Możecie napisać jaki jest koszt oraz wady i zalety.

No może oprócz tego że wiecej pali i ma większą moc są jeszcze jakieś inne aspekty????

Z góry dziękuje :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wojtek    3

wstawiłem turbine do 1224, nawet mniej pali, koszt to bedzie niecałe 5 tys bo mnie wyniosło troche ale kolektory i tam kilka rzeczy do czwórki bedą tansze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Witam! Jestem w trakcie zakładania turbiny do 914. Wymieniłem już wszystkie części w silniku począwszy od wału poprzez korbowody i całe zestawy naprawcze na remoncie głowicy kończąc.

 

Teraz tylko mam dylemat jaką kupić turbosprężarkę??

 

Pytałem się w kilku sklepach rolniczych i mają 3 typy: polską, czeską i jakąś firmy THM i ta niby jest najlepsza... Moglibyście coś doradzić bo chcę, żeby to dobrze chodziło... Możliwe jest, że na różnej turbinie silnik będzie miał różną moc?

 

Ciekawe, czy taki tuning w zauważalny sposób poprawi moc silnika jak myślicie?

 

Aha i czy pompa może zostać ta sama? Spotkałem się z opinią, iż wystarczy zwiększyć tylko dawkę paliwa... A tłumik rura czy taki tradycyjny?

 

Proszę Was doświadczonych agrofotowiczów o pomoc bo orać trzeba a Ursus jeszcze nie złożony :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

A u mnie "krowy jeszcze nie dojone..." :huh: moc jak moc ale moment obrotowy na pewno poprawi przy niższych obrotach będzie szło robić a to zawsze mniejsze spalanie :) Wtrysków nie zapomnij wymienić na te do turba, z tego co czytałem na AF to pompę wystarczy przeregulować, ale nie wiem tego napewno bo o ursusie 1014 to ja tylko kiedyś marzyłem, ale 1 post już masz,więc temat nie zginie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Wiem wiem o tych końcówkach wtrysków. A ja myślałem, że silnik z turbiną musi mieć duże obroty. Prędzej bez turba w polu to poniżej 2 tys obr. silnik był dość słaby i mułowaty...

 

To idź krowy dój bo zapalenia dostaną hehe :huh: Widzę, że masz hodowlę bydła jak ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daras77    1

nie wiem czy nie będzie sz tego silnika musiał "odprężyć" a faktem jest że z turbiną zaczyna się dobrze zbierać gdzieś od 1700/obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    32

THM najlepsza :blink: w morde bym dał sprzedawcy jakby mi tak powiedzial. Tylko czeska i masz swiety spokoj. Mi probowano wcisnac Indyjska ze niby oryginalna ale zadnej tabliczki na niej nie było, ani zadnego numeru wiec No Name raczej sie nie zaklada. Czeska kosztowała 1490 pln i moge powiedziec ze godnie zastepuje fabryczna takze czeska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    83

Kolego 'odprężenie' silnika to zwiekszenie pojemnosci cylindra poprzez podlozenie innej, grubszej uszczelki pod glowice. Zwieksza sie wtedy nieznacznie pojemnosc cylindra, spada wiec cisnienie kompresji -> mozna zastosowac wydajniejsza turbosprezarke (lub ja zalozyc jesli nie ma). Raczej niepotrzebny zabieg przy ciagniku, czesciej spotykane przy tuningu motorów w autach :blink:


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

moc jak moc ale moment obrotowy na pewno poprawi przy niższych obrotach będzie szło robić a to zawsze mniejsze spalanie

Moc = moment obrotowy x obroty / współczynnik :blink: Poprawi się moment to i moc także przy danej prędkości obrotowej silnika, można porównać fabryczną czwórkę i czwórkę turbo

http://www.dlg-test....n/ursus-934.pdf

http://www.dlg-test..../ursus-1134.pdf

...od 1400rpm różnica zaczyna być znacząca. Nie wiem czy pompa w 1014 ma regulator dawki zależnie od ciśnienia doładowania, raczej ma więc regulowanie starej pompy to półśrodek, choć być może sprawdza się w praktyce ale na pewno nie jest to rozwiązanie idealne. Pozytywnie że ktoś próbuje usprawnić wolnossącą czwórkę, bo jest powolna jak ketchup...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    126
...Aha i czy pompa może zostać ta sama? Spotkałem się z opinią, iż wystarczy zwiększyć tylko dawkę paliwa... A tłumik rura czy taki tradycyjny?...

tak - dobry zakład gdzie robią pompy.

regulacja dawki paliwa i koniecznie montaż "korektora/regulatora obrotów"- takie ustrojstwo co będzie zdejmować obroty ale i też zadba oto abyś nie miał wiru w baku :blink:


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

W końcu ktoś napisał z kąt wzięła się Moc @mirasek zgodzę się z tobą ale z samych twoich załączników wynika że moc wzrosłą z 50,4 kw na 59kw a procentowo to będzie niewiele 18% ale moment z 254 Nm do 337Nm czyli 33%(obliczenia mogą być +/-) czyli dużo więcej :blink: a przez to silnikiem z turbo można pracować z tą samą maszyną na mniejszych obrotach bo jest silniejszy (bardziejmomentowaty :D ) Nie? ;[ Oczywiście nie chodzi mi o jakieś skrajności ale 0d 1400-1500obr powinien sobie dawać radę dużo lepiej niż wolnossąca. Jeszcze w zasadzie nie mam hodowli no 2 byki to jeszcze nie hodowla to hobbyzm B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    126

min 1700-1800obr na minutę pod obciążeniem na zającu np w orce.

Ja tam jeżdżę 2000obr/min w ciężkich pracach.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Co do kolektora na pompie to nie musi być.Wystarczy wyregulować pompę.Kuzyn do 1224 dokładał turbo i pompy nie zmieniał.Teraz założył z kolektorem i coś narzeka, ale nie wiem jeszcze o co dokładnie chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    6

Mi też powiedzieli że THM najlepsza i co 3 lata nie mineły pompuje olej i dostała luzu promieniowego na wirniku. A co do odprężenia można założyć uszczelkę pod głowicę o grubości 1.5 mm, bo jest jeszcze 1.2mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Tak tylko dlaczego ta czeska kosztuje tyle co THM? W Agromie mają obydwie i mówią, że na czeskie są reklamacje a na THM-y nie... I już sam nie wiem... A co z tym tłumikiem? Rura kwasówka może być? Czy taki od c385 będzie pasował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    126

Czeska turbina do 4garowego ursusa czy zetora to 1200-1400PLN (allegro czy sklepy internetowe).

Turbina THM była w te wakacje na allegro po 976PLN chyba (prawie 1000PLN).

Koszt regeneracji turbiny do 4ki ursusa lub zetora to 800PLN w firmach regenerujących turbiny. Jak więc taki zamiennik THM może być wart niewiele więcej niż remont turbiny? Albo czemu remont turbiny kosztuje tyle co najtańszy nowy zamiennik THM?

Temat do zastanowienia :blink:

A tak poważnie - zakładaj oryginalną czeską, bierz fakturę jakby sie popsuła a THM nie zawracaj sobie głowy. Biednego nie stać aby dwa razy wydać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

No ok turbina będzie czeska! A co z końcówkami wtrysków? Niektórzy zostawiają te oryginalne na 4 dziurki bo niby mniej pali ale jeśli ma być przez to słabszy to jest to gra nie warta świeczki, bo celem założenia turbiny ma być zwiększenie mocy i momentu nawet kosztem spalania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    126

zakładasz turbo to chyba oczywiste że wtryski dasz od turbo.

zestawy naprawcze dałeś pewnie 3 pierscieniowe to i wtryski daj od turbo.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

No bynajmniej w teorii powinno dać się od turbo, bo rano gadałem z chłopkiem i on zakładał do swojego Zetora 8145 turbo i jeździł długo na 4 dziurkach a potem włożył te z pięcioma i stwierdził, że oprócz większego spalania nie ma żadnej różnicy. Aj tam ile ludzi tyle teorii... Do dziś nie wiem jak to jest z wałami korbowymi. W sklepach mówią, że z turbem czy bez są identyczne a ludzie nawijają, że do turba są super utwardzane... Jutro składam traktor. Na czwartek planowany rozruch ;p :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    6

Też słyszałem że do turbo wały są wamacniane. Patrzyłem w katalogu i wały dla turbo i bez są takie same. Powiedz mi jak ustawiłeś zamki na pierścieniach tłokowych? Tak jak znaczek mercedesa, czy lewa prawa strona tłoka. Jak założysz rurę to będzie diabelnie ryczał :lol:, tylko w miarę gróbą daj w niej ściankę bo inaczej będzie miała metaliczny pogłos. Tłumik trochę wyciszy silnik i będzie miał łagodniejszy dzwięk od rury, ale on i tak w środku jest pusty. Ten remont robisz sam czy masz jakiegoś mechanika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Darek914
      Mam problemy z temperaturą w czasie  orki temperatura wchodzi na 90 stopni raz 80 raz 85 i tak raz za razem nie wiem co jest.Nowa uszczelka pod głowicą termostat nowy ,czy miał ktoś taki problem?
    • Przez sloneczniktv
      Część. Jakie są zmiany w ursusie 902, to seria produkowana dość krotko, ten ciągnik jest charakterystyczny, ma dużo mieszanych części z385 a 912. Mogę pytanie odnosi się do glowicy, korbowód, walu, pompy paliwa między silnikami 8401 a 8401.1. Proszę o trafne informacje a nie podział na stary i nowy typ gdyż z tego co przerobiłem to 902 jest ściśle pomieszana eheheh:) 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez denis914
      gdy ciągnik jest zimny słabo reaguje na dodanie gazu i niema mocy
    • Przez xzy
      Witam, mam problem z ursusem 6 cyl . Sprawa jest tego typu ze leci mi olej z kolektora wydechowego . 1 i chyba 2 od strony chłodnicy.  Do tego leci dym z odmy  . Tylko dym leci z odmy od razu jak odpalam  . Na zimnym silniku też .  Ciągnik został niedawno kupiony . I gość gadał że kiedyś tam robił głowicę w nim i nie ustawial  zaworów później .  Więc zawory są na pewno są do nastawienia .  Do tego ciśnienie na zimnym przy małych obrotach no tak niecałe 3 . Na dużych 4 . I przy 70 stopniach przy obrotach 600-700 jest już sporo poniżej jeden.  A na wysokich obrotach na ciepłym trzyma też 4 no może nie całe 4 .  Co to może być ? Czy wystarczy nastawić zawory czy może głowicę czy może jeszcze coś innego ? 
      Co ciekawe jest to co jest ale ciągnik ma siłę i nie jest mulowaty i do tego mogę jeszcze powiedzieć że ciągnik nie kopci
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.