Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nie wiem czy taki temat już istnieje...... najwyżej zostanie przeniesiony.

Czy ktoś z Was montował turbine do Ursusa 914??

Możecie napisać jaki jest koszt oraz wady i zalety.

No może oprócz tego że wiecej pali i ma większą moc są jeszcze jakieś inne aspekty????

Z góry dziękuje :rolleyes:

Opublikowano

wstawiłem turbine do 1224, nawet mniej pali, koszt to bedzie niecałe 5 tys bo mnie wyniosło troche ale kolektory i tam kilka rzeczy do czwórki bedą tansze

Opublikowano

Witam! Jestem w trakcie zakładania turbiny do 914. Wymieniłem już wszystkie części w silniku począwszy od wału poprzez korbowody i całe zestawy naprawcze na remoncie głowicy kończąc.

 

Teraz tylko mam dylemat jaką kupić turbosprężarkę??

 

Pytałem się w kilku sklepach rolniczych i mają 3 typy: polską, czeską i jakąś firmy THM i ta niby jest najlepsza... Moglibyście coś doradzić bo chcę, żeby to dobrze chodziło... Możliwe jest, że na różnej turbinie silnik będzie miał różną moc?

 

Ciekawe, czy taki tuning w zauważalny sposób poprawi moc silnika jak myślicie?

 

Aha i czy pompa może zostać ta sama? Spotkałem się z opinią, iż wystarczy zwiększyć tylko dawkę paliwa... A tłumik rura czy taki tradycyjny?

 

Proszę Was doświadczonych agrofotowiczów o pomoc bo orać trzeba a Ursus jeszcze nie złożony :huh:

Opublikowano

A u mnie "krowy jeszcze nie dojone..." :huh: moc jak moc ale moment obrotowy na pewno poprawi przy niższych obrotach będzie szło robić a to zawsze mniejsze spalanie :) Wtrysków nie zapomnij wymienić na te do turba, z tego co czytałem na AF to pompę wystarczy przeregulować, ale nie wiem tego napewno bo o ursusie 1014 to ja tylko kiedyś marzyłem, ale 1 post już masz,więc temat nie zginie.

Opublikowano

Wiem wiem o tych końcówkach wtrysków. A ja myślałem, że silnik z turbiną musi mieć duże obroty. Prędzej bez turba w polu to poniżej 2 tys obr. silnik był dość słaby i mułowaty...

 

To idź krowy dój bo zapalenia dostaną hehe :huh: Widzę, że masz hodowlę bydła jak ja.

Opublikowano

THM najlepsza :blink: w morde bym dał sprzedawcy jakby mi tak powiedzial. Tylko czeska i masz swiety spokoj. Mi probowano wcisnac Indyjska ze niby oryginalna ale zadnej tabliczki na niej nie było, ani zadnego numeru wiec No Name raczej sie nie zaklada. Czeska kosztowała 1490 pln i moge powiedziec ze godnie zastepuje fabryczna takze czeska.

Opublikowano

Kolego 'odprężenie' silnika to zwiekszenie pojemnosci cylindra poprzez podlozenie innej, grubszej uszczelki pod glowice. Zwieksza sie wtedy nieznacznie pojemnosc cylindra, spada wiec cisnienie kompresji -> mozna zastosowac wydajniejsza turbosprezarke (lub ja zalozyc jesli nie ma). Raczej niepotrzebny zabieg przy ciagniku, czesciej spotykane przy tuningu motorów w autach :blink:

Opublikowano

moc jak moc ale moment obrotowy na pewno poprawi przy niższych obrotach będzie szło robić a to zawsze mniejsze spalanie

Moc = moment obrotowy x obroty / współczynnik :blink: Poprawi się moment to i moc także przy danej prędkości obrotowej silnika, można porównać fabryczną czwórkę i czwórkę turbo

http://www.dlg-test....n/ursus-934.pdf

http://www.dlg-test..../ursus-1134.pdf

...od 1400rpm różnica zaczyna być znacząca. Nie wiem czy pompa w 1014 ma regulator dawki zależnie od ciśnienia doładowania, raczej ma więc regulowanie starej pompy to półśrodek, choć być może sprawdza się w praktyce ale na pewno nie jest to rozwiązanie idealne. Pozytywnie że ktoś próbuje usprawnić wolnossącą czwórkę, bo jest powolna jak ketchup...

Opublikowano
...Aha i czy pompa może zostać ta sama? Spotkałem się z opinią, iż wystarczy zwiększyć tylko dawkę paliwa... A tłumik rura czy taki tradycyjny?...

tak - dobry zakład gdzie robią pompy.

regulacja dawki paliwa i koniecznie montaż "korektora/regulatora obrotów"- takie ustrojstwo co będzie zdejmować obroty ale i też zadba oto abyś nie miał wiru w baku :blink:

Opublikowano

W końcu ktoś napisał z kąt wzięła się Moc @mirasek zgodzę się z tobą ale z samych twoich załączników wynika że moc wzrosłą z 50,4 kw na 59kw a procentowo to będzie niewiele 18% ale moment z 254 Nm do 337Nm czyli 33%(obliczenia mogą być +/-) czyli dużo więcej :blink: a przez to silnikiem z turbo można pracować z tą samą maszyną na mniejszych obrotach bo jest silniejszy (bardziejmomentowaty :D ) Nie? ;[ Oczywiście nie chodzi mi o jakieś skrajności ale 0d 1400-1500obr powinien sobie dawać radę dużo lepiej niż wolnossąca. Jeszcze w zasadzie nie mam hodowli no 2 byki to jeszcze nie hodowla to hobbyzm B)

Opublikowano

Co do kolektora na pompie to nie musi być.Wystarczy wyregulować pompę.Kuzyn do 1224 dokładał turbo i pompy nie zmieniał.Teraz założył z kolektorem i coś narzeka, ale nie wiem jeszcze o co dokładnie chodzi.

Opublikowano

Mi też powiedzieli że THM najlepsza i co 3 lata nie mineły pompuje olej i dostała luzu promieniowego na wirniku. A co do odprężenia można założyć uszczelkę pod głowicę o grubości 1.5 mm, bo jest jeszcze 1.2mm.

Opublikowano

Tak tylko dlaczego ta czeska kosztuje tyle co THM? W Agromie mają obydwie i mówią, że na czeskie są reklamacje a na THM-y nie... I już sam nie wiem... A co z tym tłumikiem? Rura kwasówka może być? Czy taki od c385 będzie pasował?

Opublikowano

Czeska turbina do 4garowego ursusa czy zetora to 1200-1400PLN (allegro czy sklepy internetowe).

Turbina THM była w te wakacje na allegro po 976PLN chyba (prawie 1000PLN).

Koszt regeneracji turbiny do 4ki ursusa lub zetora to 800PLN w firmach regenerujących turbiny. Jak więc taki zamiennik THM może być wart niewiele więcej niż remont turbiny? Albo czemu remont turbiny kosztuje tyle co najtańszy nowy zamiennik THM?

Temat do zastanowienia :blink:

A tak poważnie - zakładaj oryginalną czeską, bierz fakturę jakby sie popsuła a THM nie zawracaj sobie głowy. Biednego nie stać aby dwa razy wydać.

Opublikowano

No ok turbina będzie czeska! A co z końcówkami wtrysków? Niektórzy zostawiają te oryginalne na 4 dziurki bo niby mniej pali ale jeśli ma być przez to słabszy to jest to gra nie warta świeczki, bo celem założenia turbiny ma być zwiększenie mocy i momentu nawet kosztem spalania...

Opublikowano

No bynajmniej w teorii powinno dać się od turbo, bo rano gadałem z chłopkiem i on zakładał do swojego Zetora 8145 turbo i jeździł długo na 4 dziurkach a potem włożył te z pięcioma i stwierdził, że oprócz większego spalania nie ma żadnej różnicy. Aj tam ile ludzi tyle teorii... Do dziś nie wiem jak to jest z wałami korbowymi. W sklepach mówią, że z turbem czy bez są identyczne a ludzie nawijają, że do turba są super utwardzane... Jutro składam traktor. Na czwartek planowany rozruch ;p :lol:

Opublikowano

Też słyszałem że do turbo wały są wamacniane. Patrzyłem w katalogu i wały dla turbo i bez są takie same. Powiedz mi jak ustawiłeś zamki na pierścieniach tłokowych? Tak jak znaczek mercedesa, czy lewa prawa strona tłoka. Jak założysz rurę to będzie diabelnie ryczał :lol:, tylko w miarę gróbą daj w niej ściankę bo inaczej będzie miała metaliczny pogłos. Tłumik trochę wyciszy silnik i będzie miał łagodniejszy dzwięk od rury, ale on i tak w środku jest pusty. Ten remont robisz sam czy masz jakiegoś mechanika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v