Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Wszystko zależy jaka ziemia, teren oraz głebokość pracy. Ale uważam że taki ciagnik nie powinien mieć problemów. Ja do swojej 105 pożyczałem grubery 3m (kosa i jakiś starszy zachodni) i o takiej szerokosci zamierzam kupić.

Opublikowano

Mam go z 2009 roku, ciagnik pracuje na ok 30ha z pługiem obrotowym 1,8m/1200kg ibis ls, zestawem uprawowo siewnym 3m/1900kg brona aktywna hermes+poznaniak, wspomniane grubery 3 metrowe, w tym sezonie z przyczepą samozbierajacą pottinger 8t, z rozsiewaczem nawozów 1200kg, w transporcie ziarna i wszystkie inne d*perele oprócz opryskiwacza i rotacyjnej nim robię. W moim zepsuł się jak dotąd elektrozawór sterujący przepływem oleju na jeden z półbiegów. Innych awari nie miałem. Do mankamentów ciagnika zaliczę brak rewersu na czwartym biegu, to że biegi wsteczne są nieco szybsze od odpowiednich do przodu, i że w transporcie na nierównych drogach lubi sobie poskakać. Gdybym się cofnoł w czasie do 2009 roku to bym z czystym sumieniem kupił go jeszcze raz.

Opublikowano

Witam

Posiadam 5 letni ciagnik Zetor 11741 i nie polecam!

Ciagnik rok temu jadac po rownym polu z podniesionym agregatem uprawowo siewnym Accord-kverneland 3m co warzy okolo 2 tony przelamal sie na skrzyni biegow poprostu rzecz mowiac teoretycznie nie mozliwa a jednak!

Malo tego podczas naprawy nie bylo mozna dostac walka ktory przechodzi przez skrzynie do walka przekaznika z tylu

Dzwoniac do fabryki w Brnie dostalem odpowiedz ze taki walek moga wyprodukowac za 4 miesiace (smiech na sali)

Dopiero jak rozmawiajac z dyrektorem powiedzialem ze napisze do gazet rolniczych o takim incydencie.Walek sie znalazl za 2 tygodnie za 2 tys zlotych lecz malo tego nie pasowal do tego modelu.

A tak do porownania dalem dorobic walek w regionalnym zakladzie w tydzien czasu i koszt 1tys zl i chodzi do dzis mija rok od przelamania,

Ogolenie spalanie przy orce 2metrowym plugiem ibis xxl jest ogromne.

I teraz na dodatek problemy z podnosnikiem nie podnosi

Pompa hydrauliczna wysiadla po 1100mth

 

Ogolnie o tym modelu to ksiazkie moge napisac jak Pan chce ale ogolnie nie polecam.

Opublikowano

kat 181 możesz napisać jakie były objawy awarii elektrozawór sterujący przepływem oleju na jeden z półbiegów i czy do naprawy potrzebne było rozpoławianie ciągnika .Bo też mam zetora forterre115 z 2009 , coś się dzieje z pół biegami , jadąc jedynką szosową np. 5 km/h wciskając 1 pół bieg zwalnia poprawnie do 4 km/h przy 2 pół biegu zwalnia do 3 km/h a potem dzieje się coś dziwnego bo ciągnik sam zwalnia sam po paru sekundach do 2 i 1km/h .

Dziś dzwoniłem do serwisu to mi powiedzieli ,żeby dowiedzieć się co jest przyczyną awarii to trzeba rozpoławiać ciągnik ,bo pod podłogą wszystko jest zabudowane.

Opublikowano

U mnie zawór raz działał raz nie, ogólnie mówiąc zacinał się czasami. Objawy były takie że jak silnik pracował na biegu jałowym i mu dawałem pierwszy półbieg nic się nie działo, jak wciskałem drugi było wyraznie słychać że silnik dostaje obciążenie. Jadąc bez obciążenia zdażało się że na 2 półbiegach jechał tak samo szybko jak bez ale ciągnik miał ciężej, przy obciążeniu ciągnik też stękał. Objawy ustępowały przy obrotach powyżej 1500 ponieważ był wtedy większy przepływ oleju i tenże elektrozawór się odblokowywał. Prawdopodobnie olej leciał na dwa półbiegi i blokowało skrzynie. Serwis u mnie też chciał rozpoławiać skrzynie ale potrzebowałem ciągnik i stwierdziłem że do końca sezonu popracuje bez półbiegów. Potem jak przyjechali na wymiane oleju to był inny mechanik i zdecydował żeby sprawdzić prądy w elektrozaworach, są one pod nogami, wyjeli gumę, sprawdzili prądy było ok, zamienili miejscami elektrozawory, jazda próbna i okazało się że teraz nie blokuje na 2 półbiegu ale na 1 po powrocie z 2. przyjżeli się elektrozaworom i jeden miał jakby zadzior i czasami się zawieszał. Mam nadzieję że pomogłem, ale elektrozawory można sprawdzić od ręki a potem brać się za skrzynie, tam sa jakieś taśmy od półbiegów.

Opublikowano

@krystianwonna miałeś w nim tą półramę przy silniku? co miałeś jako balast z przodu?

 

Moim zdaniem jesli producent montuje podnosnik prawie 6ton, można zamontować przedni tuz pewnie też z udzwigiem pod 3tony, to praca z 2 tonową maszyną i dajmy na to 800kg balastem nie powinna przełamać ciągnika.

albo materiał miał wady albo to są cienkie ciągniki (wolałbym nie bo mam zestaw ok 1900kg, a sypię tam jeszcze zboże)

Opublikowano (edytowane)

chodzi o to,że na pługu idą spore przeciążenia,bo jest długi... zwłaszcza jak to resorak i dodatkowo ma doły na drodze.

Chociaż to mogłaby i być jakaś wada,że słabe śruby dali czy cos...

Edytowane przez Kamil1998
Opublikowano

@krystianwonna miałeś w nim tą półramę przy silniku? co miałeś jako balast z przodu?

 

Moim zdaniem jesli producent montuje podnosnik prawie 6ton, można zamontować przedni tuz pewnie też z udzwigiem pod 3tony, to praca z 2 tonową maszyną i dajmy na to 800kg balastem nie powinna przełamać ciągnika.

albo materiał miał wady albo to są cienkie ciągniki (wolałbym nie bo mam zestaw ok 1900kg, a sypię tam jeszcze zboże)

Tak miałem ta półramę przy silniku,tak mam przedni tuz i obciaznik mam 550kg z przodu

No wiesz nie wiem czy 800kg z przodu by nie przelamalo przedniej osi bo tez jest taka cienka.

 

Wiesz jednak jest jakas wada tych ciagnikow bo przestali je produkowac.

Moim zdaniem jest to skladak z 11471 i niekture elementy sa poprostu za slabe za cienkie.

POzdrawiam

 

chodzi o to,że na pługu idą spore przeciążenia,bo jest długi... zwłaszcza jak to resorak i dodatkowo ma doły na drodze.

Chociaż to mogłaby i być jakaś wada,że słabe śruby dali czy cos...

 

Akurat złamał sie przy agregacie nie przy plugu

A skoro ma niby 6 ton udzwigu to co to jest 2 tonowy plug to dopiero 1/3 wytrzymalosci

Opublikowano

udźwig podawany katalogowo jest mierzony na otworach tylnych cięgien TUZ.

Pług fizycznie ważący 2 tony, na TUZ'ie znacznie zwiększa obciążenie poprzez swoje 'ramię' do tyłu. Ile faktycznie obciąża, nie wiem, trzeba byłoby zrobić jakieś badania.

Opublikowano

Tak miałem ta półramę przy silniku,tak mam przedni tuz i obciaznik mam 550kg z przodu

No wiesz nie wiem czy 800kg z przodu by nie przelamalo przedniej osi bo tez jest taka cienka.

 

Nie zrozum mnie źle ja uważam że takie obciążenie nie powinno stanowić problemu a jeśli coś się dzieje to znaczy że konstrukcja jest do d*py albo była wada fabryczna i tyle.

 

Wiesz jednak jest jakas wada tych ciagnikow bo przestali je produkowac.

Moim zdaniem jest to skladak z 11471 i niekture elementy sa poprostu za slabe za cienkie.

 

Ciągniki z tym silnikiem wychodziły na początku serii bo zetor nie miał swojego silnika w tej mocy, nie mieli chyba wogóle silników 6, potem zastapili je swoim silnikiem i montują do dzisiaj ale 4 cylindrowym.

 

Akurat złamał sie przy agregacie nie przy plugu

A skoro ma niby 6 ton udzwigu to co to jest 2 tonowy plug to dopiero 1/3 wytrzymalosci

 

Popieram w 100% 2 tony powinien wytrzymywać.

Opublikowano

udźwig podawany katalogowo jest mierzony na otworach tylnych cięgien TUZ.

Pług fizycznie ważący 2 tony, na TUZ'ie znacznie zwiększa obciążenie poprzez swoje 'ramię' do tyłu. Ile faktycznie obciąża, nie wiem, trzeba byłoby zrobić jakieś badania.

 

Tak ja rozumiem ze plug ma dluga rame i to wiecej warzy bo jest ciezar wysuniety do tylu

ale to tylko 4 skibowy plug to mysle ze do takiego ciagnika nie powinno byc zadnej wagowej przeszkody.

Opublikowano

Można w mojm przypadku koszt regeneracji jednej sztuki to 550 plus vat. Gdyby trzeba było wymieniac zawory wypuszczające paliwo do przewodów wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy koszt regeneracji jednej sztuki wzrasta o 300 zł. Jedna z pompek ze względu na mikropęknięcia nie nadawała się do regeneracji. Koszt sprowadzonej z niemiec orginalnej boscha to jak dobrze pamiętam 1400 plus vat. Podsumowując regeneracjia pomp w zetorze 11741 kosztwoała mnie 4100 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez norbi9032
      Witam czy ktoś ma do sprzedania bieżnie do zgrabiarki Deutz fahr ks 3.37.? Lub może ktoś wie czy ktoś by dorobił tą część? Szukałem na internecie i ciężko z częściami do tego modelu. Może pasuje od innego modelu, orientuje się ktoś? Pozdrawiam 😉
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v