Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Masz też takie wyjście że tata zrezygnuje z modernizacji a ty w tym roku złożysz wniosek jeszcze raz na modernizację wtedy i dostanie tata rentę strukturalną a ty dostaniesz zwrot VAT-u. Tylko że zakup maszyn odciągnie się z rok a może i więcej. Ale coś za coś :)

Opublikowano

Z modernizacji na pewno nie zrezygnujemy bo za duzo czekania by było i pózniej moglibyśmy sie juz nie załapac . Dzwoniliśmy do informacji i pani powiedziała ze każdy US tzn w każdym oddziale moga potraktowac inaczej i ze sie juz z takim czymś spotykali i nie raz US przychylił sie do tego ale jak to bedzie to nie wiadomo .

 

A jeżeli tata by sprzedał mi te maszyny to musiałby oddać vat i potem ja bym go mógł spowrotem odliczyć ???

Opublikowano

Nie koniecznie :) :) :) :) Można wziąśc w leasing ( czy jak sie to pisze) a później odkupić taką maszyne jako używaną ale nadającą sie do zwrotu z Prow-a (sęk w tym taki że wyjdzie sie na minus w kasie)

Opublikowano

Dzwoniłem do urzędu skarbowego zapytać się jak to jest gdy się chce wrócic z vatu na ryczałt.Pani powiedziała ze nie ma czegos takiego ze wracamy po 5 latach i nic nie zwracamy vatu.Róznice oddamy i po 7latach chcąc wrócic na ryczałt.

Opublikowano

Witam.

Mam takie pytanie do forumowiczów:

czy zakupując materiały budowlane przeznaczone do modernizacji budynku (nadmieniam, że jestem VAT-owcem), lub też budowy nowego obiektu, US wymaga dokumentów takich jak np. projekt budowlany, pozwolenie na budowę itp.??

 

Pozdrawiam :lol:

Opublikowano
Dzwoniłem do urzędu skarbowego zapytać się jak to jest gdy się chce wrócic z vatu na ryczałt.Pani powiedziała ze nie ma czegos takiego ze wracamy po 5 latach i nic nie zwracamy vatu.Róznice oddamy i po 7latach chcąc wrócic na ryczałt.

 

A podała jakąś podstawę prawną? Tzn na podstawie czego tak twierdzi? Maszyny się przecież zużywają i po to w firmach robi się amortyzację a rolnik tego nie robi. No i przecież US musiałby zwrócić VAT który ja wpłaciłem do US. Zdaje mi się że pani się myli.

Opublikowano

ogólnie wiadomo że wracając na ryczałt nie zwracamy vatu za maszyny po 5 latach za budynki po 10 latach użytkowania i to jest jakby okres amortyzacji ale jeśli jesteśmy na vacie to sprzedając maszyne którą kupiliśmy 10 lat temu i odliczyliśmy vat to wystawiamy fakture chyba że na złom to wystawiają fakture nam :lol:

Opublikowano

Witam.

Mam takie pytanie do forumowiczów:

czy zakupując materiały budowlane przeznaczone do modernizacji budynku (nadmieniam, że jestem VAT-owcem), lub też budowy nowego obiektu, US wymaga dokumentów takich jak np. projekt budowlany, pozwolenie na budowę itp.??

 

Pozdrawiam :lol:

Tak wymagane są takie dokumenty :lol:

Opublikowano

A np jak to jest z cementem na takie drobne naprawy jak tynki które odpadły ze starości itp.

 

Poza tym jak to jest z materiałami budowlanymi do podłączenia i rozprowadzenia wody po budynku?

Normalnie się to odlicza czy wymagają dokumentacji, projektu np modernizacji/adaptacji?

Opublikowano

No nie przesadzasz ? Projekt na załatanie odpadającego tynku ?? Budowa nowego lub modernizacja starego budynku w zakresie w którym wymagane są projekty, uzgodnienia i pozwolenia i wynikające z nich potrzeby zakupów materiałów i usług, to podstawa do ewentualnych wyjaśnień w razie kontroli US. Pozostałe zakupy wynikające z bieżącej eksploatacji budynków i innych obiektów wchodzących w skład gospodarstwa takich wymagań nie mają.

Opublikowano

@strzymek, budowa to nie zakup np. ciągnika na który jest jedna faktura. Faktury z zakupu materiałów budowlanych dadzą po ukończeniu inwestycji całość środka trwałego. Może być też tak że wynajmujesz firmę bud. i masz na koniec jedną fakturę.

Piszesz więc je kolejno do książki śr. trwałych tak oznaczone literą liczbą aby wiadomo było,że dana faktura odnosi się do konkretnej inwestycji.

Opublikowano

A jak wygląda ewidencja środków trwałych, bo mi powiedzieli, że wystarczy spis, tylko nie bardzo wiem jak on ma wyglądać, co ma być w nim zawarte. Rozumiem, że maszyny, czy budynki też? Wyrozumiałych proszę o wyjaśnienie?

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, to znaczy, że na razie nic nie muszę wpisywać, bo dopiero jestem w trakcie budowy. Jednak, jeżeli odlliczam VAT od części do maszyn, które miałam przed przejściem na VAT, to czy nie powinny być -te maszyny- wpisane do książki środków trwałych?

Opublikowano

Witam. Czy wie ktoś może

Jak wygląda odliczenie VAT-u od motocykla przy zakupie na gospodarstwo??

Myślę ze jeśli chodzi o enduro to by nie było problemu bo można by to było łatwo uzasadnić, ale jak wygląda sytuacja np. z takim sportowo-turystycznym?

Czy ktoś może coś takiego przerabiał? Albo nie warto kombinować..

 

Pozdro

Opublikowano

A jak wygląda ewidencja środków trwałych, bo mi powiedzieli, że wystarczy spis, tylko nie bardzo wiem jak on ma wyglądać, co ma być w nim zawarte. Rozumiem, że maszyny, czy budynki też? Wyrozumiałych proszę o wyjaśnienie?

 

W ewidencji środków trwałych powinny być wpisane budynki i maszyny jakie posiadałaś przed przejściem na vat, a po przejsciu zapisywane (zakupione maszyny i powstałe budowle) środki trwałe przekraczające wartość 3500 zł netto.

Opublikowano

dokładnie ak jak kolega wyżej pisze, niema obowiązku prowadzenia rejestru środków trwalych.Moja księgowa mnie oświeciła ale niestety dla potrzeb agencji musiałem zrobić taki rejestr ze względu na PROOW.Jak widac w Polsce jedno drugie wyklucza lub jedno zmusza do drugiego.Paranoja

Gość Profil usunięty
Opublikowano

witam, wie ktoś może jaki procent podatku vat muszę odliczyć przy sprzedaży gruntów rolnych będąc "vatowcem"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sumek666
      Jak kształtują się ceny nieruchomości i działek rolnych w Waszych okolicach? Może planujecie zakup gruntów w tym roku? A może udało Wam się sprzedać jakieś grunty?
      Zapraszam do dyskusji o cenach i możliwości zakupu ziemi w Polsce i za granicą.
      Kontynuacja tematu:
       
    • Przez leszan
      Witam. Czy ktoś wie jak wyglądają przepisy odnośnie zatrudnienia przez np. urząd gminy do odśnieżania dróg Czy trzeba zakładać normalną firmę usługową, czy można to zrobić jakoś w ramach gospodarstwa. Urząd gminy życzy sobie oczywiście fakturę za odśnieżanie, aby mógł za to zapłacić. Może ktoś wie ile można na tym zarobić??
    • Przez krs
      Z
    • Przez ziutek92
      Witam mam pytanie na temat rozgraniczenia działki poprzez gminę na wniosek sąsiada. Sąsiad ciągle mi wchodził  Na moją działkę na szerokość ok 3m. Zgłaszałem to na policję i on to później oddawał i tak lata mijały a on ciągle próbował mi wchodzić na mój grunt. W tym roku dostałem zawiadomienie że odbędzie się rozgraniczenie działek poprzez wyznaczonego geodetę prze gminę na wniosek sąsiada. Rozgraniczenie się odbyło i okazuje się że miedza jest na swoim miejscu gdzie zawsze mówiłem że tak ma być. Sąsiad nie zadowolony z wyroku oczywiście ale mniejsze z tym. Zapytałem kto ponosi koszty takiej imprezy to dostałem odpowiedź od gminy że koszty są podzielone na pół. Dodam że koszt takiej zabawy to 6000zl czyli miałbym zapłacić 3000zl za coś czego sobie nie życzyłem i w dodatku nie byłem tego powodem! I moje pytanie jest następujące: czy faktycznie tak jest że mam płacić czy porostu gmina idzie na rękę sąsiadowi.?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v