Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?

Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.

Jak jest u was?

Opublikowano

grzeje , nie ma innej opcji , przełącznik jest tak skonstruowany żę blaszka w pierwszej kolejnści łączy ze swiecami a w drugiej przy mocniejszym ,, wkręceniu '' załacza styk z rozrusznikem , 

  • Like 2
Opublikowano

Nawet jak grzało to trzeba zmienić, będzie lepiej odpalać, szczególnie gdy akumulator nie pierwszej młodości.

Przerobić bardzo prosto, najlepiej na przekaźnik i stacyjka np. z MF.

Opublikowano (edytowane)
58 minut temu, akmaly napisał(a):

Przy kręceniu absolutnie nie powinno grzać.

Mylisz się.. Wystarczy rozkręcić ten przełącznik żeby zrozumieć działanie, grzanie działa w 1. i 2ej pozycji. Najłatwiej to kupić przycisk z c360, podłączyć do odpalania, a ten fabryczny zostawić tylko do grzania świec zimą.

Edytowane przez jaco512
  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, akmaly napisał(a):

Nawet jak grzało to trzeba zmienić, będzie lepiej odpalać, szczególnie gdy akumulator nie pierwszej młodości.

Przerobić bardzo prosto, najlepiej na przekaźnik i stacyjka np. z MF.

A światła jak włączyć?

Opublikowano
Godzinę temu, jacor73 napisał(a):

A światła jak włączyć?

Normalnie, oryginalna stacyjka zostaje jak jest a zamiast włacznika zakłada się stacyjkę z MF i pozycja grzania świec jest bez rozruchu, tylko najlepiej wstawić przekaźnik w układ podgrzewania.

 

2 godziny temu, jaco512 napisał(a):

Mylisz się.. Wystarczy rozkręcić ten przełącznik żeby zrozumieć działanie, grzanie działa w 1. i 2ej pozycji. Najłatwiej to kupić przycisk z c360, podłączyć do odpalania, a ten fabryczny zostawić tylko do grzania świec zimą.

Napisałem, że nie powinno grzać nawet jeśli tak jest to należy to zmienić, gdzie ta pomyłka?

Opublikowano
13 minut temu, akmaly napisał(a):

Normalnie, oryginalna stacyjka zostaje jak jest a zamiast włacznika zakłada się stacyjkę z MF i pozycja grzania świec jest bez rozruchu, tylko najlepiej wstawić przekaźnik w układ podgrzewania.

 

Napisałem, że nie powinno grzać nawet jeśli tak jest to należy to zmienić, gdzie ta pomyłka?

powinno grzac i w każdym oryginalnym właczniku masz to jako dwa poziomy,najpierw zwiera styki i grzeje a jak mocniej dociśniesz to grzeje i zapala ,tak jest wyłącznik zbudowany

tak jak tu kolega napisał wystarczy rozebrać go żeby zrozumieć jak działa

Opublikowano
4 godziny temu, miśc360 napisał(a):

Dzień dobry,

W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?

Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.

Jak jest u was?

grzeje i będzie grzał, tak jak wyżej koledzy napisali, w pierwszej kolejności grzeje świecę, po mocniejszym przekręceniu następuje rozruch. W oryginalnym systemie będzie grzał przy odpalaniu bo taka jest kolejność.

Opublikowano (edytowane)

Rzeczywiście taka konstrukcja i inaczej działać nie bedzie.Polecam przycisk od Zetora zamontowany obok przełacznika grzania i  rozruchu.  Wszystko w jednym miejscu , ponadto zetorowski jest bezpieczny pod względem nieumyślnego włączenia.

IMG_20251102_204116638_copy_344x612 (1) (1).jpg

Edytowane przez andrzej78
  • Like 1
Opublikowano
2 godziny temu, andrzej78 napisał(a):

Rzeczywiście taka konstrukcja i inaczej działać nie bedzie.Polecam przycisk od Zetora zamontowany obok przełacznika grzania i  rozruchu.  Wszystko w jednym miejscu , ponadto zetorowski jest bezpieczny pod względem nieumyślnego włączenia.

IMG_20251102_204116638_copy_344x612 (1) (1).jpg

Zetorowski teoretycznie oryginał będzie lepszy od takiego za 12 zł? Narazie się zastanawiam czy to przerabiać, bo problemu z rozruchem niema, a sam temat z czystej ciekawości.

Opublikowano

Przecież celowo to tak wymyślono i tak ma być. Ma grzać dopóki nie odpali. Ten drucik grzejny po jednym ruchu tłoka będzie zimny i wszystko na nic.

Jak są sprawne aku to nie ma znaczenia, a na słabych na mrozie nie ma co podchodzić.

  • Like 2
Opublikowano

przy dobrej kondycji silnika i akumulatora w zimę pali nawet bez świecy, natomiast jeżeli świece są sprawne to nie widzę sensu przerabiać na jakieś płomieniowe czy inne cuda, jeden akumulator 12v, sprawne świece i nic więcej nie potrzeba nawet przy mrozach. Jeżeli silnik i akumulator już swoje przeżył to nawet rozpalenie ogniska pod nim nie pomoże.

  • Like 2
Opublikowano
2 godziny temu, akmaly napisał(a):

Dobrze działało? To w jakim celu tyle przeróbek na płomieniową? 

masz 30? jak nie masz to po co się udzielasz,a jak masz a musisz ognisko składać to może warto ją wyremontować i zrobić też pompę 

ja mam M-kę z 87,na aku 12 ze świecami i nie ma problemu z odpalaniem ,jak raz był to zrobiłem wtryski i pompę i pali bez miotacza ognia z Temu czy innych wynalazków  które można robić zamiast wyremontować podstawy

Opublikowano

tak to już u nas jest że każdy jest najlepszym lekarzem

i wszyscy się znają na piłce i wiedzą co zrobić żeby w końcu zostać mistrzami świata

a po co to?,dla dowartościowania sie ? jak mnie zapytacie jak naprawić pompę w JD 120 KM to powiem prosto że nie mam pojęcia i gówno się na tym znam bo w rękach jej nie miałem

Teraz, akmaly napisał(a):

Dumny jesteś z siebie? 

tak bo jak coś nie wiem to nie błyskam złotym zębem

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
    • Przez artek1981
      pompa (nowa) nie podaje oleju na klawiature(sucha) i na zegar - przy odlaczeniu przewodu do zegara nie"bije olejem" co moze byc przyczyna?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v