Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

New Holand T5 utility 

Chciałbym usunąć suchy filtr dpf w swoim T5 85 czy to jest bezpiecznie dla silnika ? Bo słyszałem różne opinie ,Moim zdaniem to tylko na plus bo raz że zostanie odciążony- luźny wydech, nie przejmowanie się dopalaniem mniejsze zużycie paliwa gwizd turbinki ;)

Z drugiej strony słyszałem że te konstrukcje silników nie są przystosowane do luźnego wydechu,po usunięciu filtra DPF głowice nie będą się dobrze dogrzewać a nawet mogą pęknąć.

Nie nie ma problemu z filtrem ...

Chciałbym usłyszeć wasze opinie i doświadczenie użytkowników.

 

Edytowane przez Mateusz320
Opublikowano

Dzień dobry Panowie. Jakiś czas temu miałem wykonywaną usługę usuwania DPF-a i wyłączenie AdBlue w JD 6MC + Chip. Jestem bardzo zadowolony. Więc jak ktoś się zastanawia czy warto, potwierdzam, naprawdę warto 

  • Like 1
Opublikowano
W dniu 30.09.2025 o 21:10, Mateusz320 napisał(a):

Chodzi mi o czysty przelot bez DPF 

Siemanko, ja wyciąłem w swoim JD, z wyłączeniem adblue. Troche dałem ale żadne błędy nie wyskakują, i szczerze, nie żałuje. Dołożyłem do zestawu chipa i naprawdę jestem pozytywnie zaskoczony, a bardzo się bałem. Także polecam pomyśleć nad tym

Opublikowano

Ja w sumie zdziwiony mocno jestem mam i miałem auta co mają po ponad 400 tys km i dpf y są i działają. Rozumiem traktor do obory włączany na trochę co dzień by przywieźć bele czy dwie to można zapchać dpf a. Ale jak zapchać dpf a w ciągniku co w polu robi to nie rozumiem.

Opublikowano

wystarczy kilka razy przerwac proces wypalania i nie dać mu dojść do końca i już się robią cyrki. jak wyżej koledzy sugerowali - eliminować bez skrupułów. Tylko u sensownych ludzi, którzy mają jakieś doświadczenie a nie dopiero się na nas będą uczyć. ja tej wiosny za pozbycie sie adblue i chipa dałem 4500 w Agri-tronic. I uważam była to jedna z lepszych inwestycji. raz że moc i elastyczność wyraxnie poprawione, dwa- nie stresuje mnie już ryzyko błędu układu / obcięcia mocy etc (a zdarzało się bo jakieś czujniki nie łączyły).

Opublikowano
W dniu 17.10.2025 o 20:51, witejus napisał(a):

Pytajcie ile kosztuje przywrócenie tego z powrotem.😄

Jak już się zrobi, to nie przychodzi taka myśl do głowy haha, pozdrawiam

 

W dniu 2.10.2025 o 22:06, damian12345 napisał(a):

A ile kosztuje usunięcie dpf?

u mnie z wyłączeniem AdBlue to było ok. 6000 netto

Opublikowano

Pytajcie o koszty przywrócenia dpf, bo jak wejdzie obowiązkowe badanie spalin przy przeglądzie to bedzie ,,po ptokach", żeby nie wpadli na pomysł zrobić jak z białorusami

  • Like 1
Opublikowano

Ba na rolnika to mają jeszcze lepszy bacik. Wystarczy wezwanie z armir pod groźbą utraty dopłat to i kombajny sprawdzą którymi na skp się nie jeździ. Nie wiadomo jak będzie ale zawsze może komuś do głowy coś takiego przyjść i wtedy można doliczyć te 6 tys za usługę plus nowe części.

Opublikowano
3 godziny temu, yaro_1 napisał(a):

Pytajcie o koszty przywrócenia dpf, bo jak wejdzie obowiązkowe badanie spalin przy przeglądzie to bedzie ,,po ptokach", żeby nie wpadli na pomysł zrobić jak z białorusami

To samo miałem napisać

Opublikowano

ale w tym przypadku to tylko przeglądu nie podbiją i każą usunąć usterkę, a jak wytniesz ustrojstwo, to już ciągnik nie spełnia warunków homologacji

z resztą to samo z samochodami będzie

być może będzie też tak, że na początku przejdzie, jak układ będzie wyglądał jak fabryczny, znaczy sprawdzenie będzie "ogranoleptyczne", widać co trzeba to jest ok, i nikt nie będzie wnikał, że środku brak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mirek194
      Witam.  Mój NH to 6050 na pompie mechanicznej Boscha. Problem polega na tym,że na rozgrzanym silniku po zgaszeniu ciagnika nie chce odpalić,  nie dochodzi prąd do cewek,  po ostygnięciu wraca prąd i odpala.  Aczkolwiek zdarzyło mi się dziś,że nie chciał w ogóle odpalić, okazało się że spalil się bezpiecznik.  Po wymianie prąd wrócił i odpala na zimnym. Po czym znowu po rozgrzaniu nie odpalił..
      Czyżby to jakiś przekaźnik? 
      Czy mógłby mi ktoś coś poradzić?
    • Przez Newhollandtc5050
      Witam. Czy ktoś z Państwa wyjmował lub wie w jaki sposób wyjąć pompe wtryskową?
       
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Chciałem ustawić luzy zaworowe ale niestety nie znalazłem nigdzie jakie powinny być? Może ktoś wie? Silnik IVECO. 
    • Przez xxxpiotreeekxxx
      Witam . mam problem z fordem . Jechał i nie jedzie. Gdy wciskam sprzęgło pojawia się kontrolka ciśnienia oleju i traktor chce ruszyć ale nie może.Robile już kalibrację i nic to nie dało. Biegi przeżuca , rewers działa olej i filtry wymienione. Pomóżcie bo już nie mam sił do niego.
    • Przez Mateusz320
      Witam ostatnio ciągnik nie reagował na wyjścia hydrauliczne ani na podnośnik po odpalaniu i gaszeniu 3x w końcu wszystko działało dodam że czasami pompa zaczyna wyć bez powodu aż czasami gasze i odpalam i spokój co to może być ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v