Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, potrzebuje pomocy w diagnozie stuków w silniku 6L913 deutz-fahr 6.30 z 1989 roku. Stuki słychać w górze silnika, aczkolwiek może być to mylne spostrzeżenie. Metaliczny dźwięk, na rozgrzanym silniku, bardziej słyszalne na wolnych obrotach. Do tej pory zostały sprawdzone luzy zaworowe, ustawione wg serwisówki. Wymienione końcówki wtryskiwaczy. Problem nie ustal.

Może miał ktoś podobny problem, nie chce rozbierać całego silnika i szukać po omacku. 

Pomożecie? 😉

Podsyłam nagranie. 

 

 

Opublikowano

Tak rozchodzi się o to stukanie. 

Aktualnie silnik rozebrany, może coś majster od głowic znajdzie, bo wizualnie wszystko na swoim miejscu, w mice olejowej brak zanieczyszczeń. 

Przy demontażu na jednej z dźwigni zaworów było już widoczne wyżłobienie, zawór zrobił sobie już dołek... Być może zbyt duży luz zaworowy dawał takie objawy. 

Silnik ogólnie już trochę zmęczony, dla tego dostanie nowe panewki tuleje - cylindry, tłoki i wszystko z tym związane. 

Opublikowano

To stukanie nie pochodzi z silnika. Policz ile obrotów na sekundę robi silnik i dlaczego ty masz to co cztery sekundy to ni jak nie pasuje do siebie.

Opublikowano (edytowane)

Miałem kiedyś taki dżwiek w mwm, też był co pare sekund, ukruszyła sie wtedy laska popychacza i zrobił sie mega luz zaworowy.

Edytowane przez JD1052
Opublikowano

JD1052, też tak mi sie wydaje, bo skoro luz zaworowy powinien mieć 0,15 a w wyrobionej dźwigni zaworu było ok 0,5 mm to jak to miało poprawnie pracować... 

Po majówce składam silnik i się okaże. 

Opublikowano

Luz możesz na czujnik zegarowy ustawić ewentualnie na pręt kontrolny.  A teraz policz ile obrotów na sekundę robi silnik co ile się ten zawór otwiera i czemu nie pasuje to do tych czterech pięciu sekund. 

Opublikowano (edytowane)

Tak jak wcześniej pisałem, silnik rozebrany, czekam za głowicami, korbowodami i wtryskami, bo poprzednio ustawili zbyt niskie ciśnienie, chociaż koleś mówi że z tych końcowek boscha to raczej nic nie będzie - chociaż były nowe. Koło środy będę składał silnik i się okaże. 

Edytowane przez nynak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Daoran23
      Siema Zamierzam kupić ciągnik i podobają mi się Agrotrony 120 i proszę o wyjaśnienie Do czego służy ta niebieska Gałka z gumowym mieszkiem bo 2 obok to domyślam sieę że sekcje czyli 4 wyjścia a czy ta z mieszkiem to tez od pary czy nie bo nie które ciągniki jej nie posiadają. Jakby ktoś miał czas to niech obiaśni mi poza tym wszystkie wajchy pokrętła.  Z góry dzięki za pomoc

    • Przez velFoka
      Panowie czy ktoś robił zabieg wymiany sterownika silnika? Mój sterownik z tego co zrozumiałem jest na kości pamięci 16 bodajże że coś blokuje go do wgrania zwiększenia mocy. Zastanawiam się nad wymianą sterownika ale nie wiem czy to zadziała
    • Przez velFoka
      Panowie pomocy. Był niedawno Agrotronik i nie dał rady połączyć się z ecu żeby podnieść moc. Czy na prawdę nie ma na to szans?
      Pacjent to Agrotron 120 mk3 z 2001 roku na pompowtryskach. 
      Kiedyś żeby zdjąć kaganiec to jeden fachowiec wziął na warsztat i serdią to ogarną. Czy Serdia dałaby radę zwiększyć moc czyli zczytać mapę iw grać czy na prawdę w nich nie da się elektronicznie nic?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v