Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie rozumiem jednaj kwestii moze ktos mi szyblko wyjasni - czytam ze ciśnienie w układzie hydraulicznym to okolo 120-180bar. Czujnik zapchania filtra ma zakres zadziałania 0,4-0,5bar . Czy mam rozumieć ze jeśli zaświeci siec kontrolka to ciśnienie za filtrem spada ze 180 bar  do poniżej 0,5bara? Pytam bo świeci mi sie ta konrolka, jestem przed wymiana oleju i filtra, a moze i czujnika... ale troche mnie to zastanawia, bo podnosnik działa normalnie, a przy takim spadku to chyba nic nie powinno juz działać z hydrauliki.... Czy coś źle rozumiem.

Opublikowano

Wartości ciśnienia 120 i 180 to mogą być ale w różnych modelach ciągników. Jak wg danych technicznych powinno być ciśnienie 180, to jak spadnie na 160 to już odczujesz to na działaniu podnośnika a bardziej w działaniu maszyn (hydrauliki zewnętrznej). Co do czujnika, nie wiem czy działa na zasadzie spadku ciśnienia czy przepływu, ale jak jesteś przed wymianą oleju i filtra, a już Ci się świeci kontrolka, to ja bym wymieniał od razu. Bo oszczędność na przeciąganiu wymiany może sie skończyć awarią, gdzie koszt oleju to pikuś 

Opublikowano

Nie wiem jaki to dokladnie czujnik w tym przypadku, ale część czujników zapchanego filtra ma dwa otwory i oprócz uszczelniacza na zewnątrz, to ma  uszczelnienie między otworkami. 

Po wkręceniu jeden dostaje olej przed filtrem, z przestrzeni drugi za filtrem. Mierzy różnice ciśnienia przed i za filtrem co wynika z oporów przepływu. Nie jest dla niego ważne czy ciśnienie między tymi punktami, a ciśnieniem zewnetrzym wynosi 10, 50, 200 barów, a nawet jak jest na ssaniu - 0.3bara, on pokazuje tylko czy opór przepływu już wzrósł za mocno  i pojawiła sie różnica ciśnień tuż przed i tuż za filtrem na tyle duża ze uruchomi styki czujnika. 

Opublikowano
7 godzin temu, olkosio napisał(a):

filtr przeważnie jest przed pompą. olej zaciąga pompa przez filtr, jak filtr jest zapchany to zaczyna wytwarzać się ciśnienie i załącza się kontrolka.

To jest prosty czujnik taki jak ciśnienia oleju w silniku, tylko w otworze widać jakby 2 polówki tulei... Moze być tak jak piszesz tylko rozumiem ze chodzi raczej o podciśnienie....

Opublikowano

jest tam kilka czujników na sassaniu do pomp nie bedzie 180 bar. Dodobnie na wyjściu do bloku hydraulicznego masz max 21 bar. Sprawdz czy masz zamiennik filtr i go wyjm. Sprawdź bez filtr co pokaże.

Opublikowano

Filtr jest oryginalny sdf, nie ma wymiennego wkładu...Czekam jeszcze na jakąś pracę aby rozgrzać dobrze olej i wymienić wszystko podobnie w silniku będzie wymiana na Shella z turdusa

Opublikowano
6 minut temu, arty napisał(a):

Filtr jest oryginalny sdf, nie ma wymiennego wkładu...

W takim razie jest to filtr ssawny, ponieważ taki na tłoczeniu składa się z dwu części i wymiennego wkładu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Daoran23
      Siema Zamierzam kupić ciągnik i podobają mi się Agrotrony 120 i proszę o wyjaśnienie Do czego służy ta niebieska Gałka z gumowym mieszkiem bo 2 obok to domyślam sieę że sekcje czyli 4 wyjścia a czy ta z mieszkiem to tez od pary czy nie bo nie które ciągniki jej nie posiadają. Jakby ktoś miał czas to niech obiaśni mi poza tym wszystkie wajchy pokrętła.  Z góry dzięki za pomoc

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v