Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przecież w starym wąsie też są tulejki. Ale mam inny problem u siebie montowałem ten droższy zestaw i ramiona w tym zestawie są o wiele mocniejsze a sworznie grubsze, drążek poprzeczny na pochyłościach dotykał ramy i musiałem zrobić podkładki na kołysce, nie wiem czy do tych wąsów nie powinien być też dłuższy siłownik bo kąt skrętu jest mały, a dają zwykły c50.

 

http://www.baltkam.ru/auto-parts-mtz/mtz-80-2002-2002-g-/3405-3407-gidrotsilindr-i-armatura-goru-82-1-82r-/avto-katalog_/favto.java?P807;113;807

Tutaj jest chyba wspornik do osi bez nadlewu.

Edytowane przez misiek18lo
Opublikowano

ja też byłem przekonany że przy starym wąsie są takie tulejki i nie zamawiałem a po odkręceniu okazało się że niema w 3 sklepach z częściami do mtz nie było ponownie składać zamówienie na same tulejki nie było sensu ,dorobił to tokarz i o takie tulejki więcej było korowodu niż one są warte ,kolego misiek18lo dałeś ramiona nowego typu ,wystarczające jest kupić lewe ramie (wąs) starego typu z mocowaniem na siłownik kolega seweryn20 dał wyżej odnośnik jak to wygląda ,siłownik c 50 wtedy jest wystarczający ,mały kąt skrętu , może to jest wina tych ramion nowego typu albo punktu mocowania siłownika przy moście u siebie przymierzałem to w ten sposób zmierzyłem jaką długość ma tłoczysko siłownika ustawiłem w połowie i wyszedł mi punkt w którym będzie mocowany siłownik przy moście listwa ze sworzniem mocowana była prowizorycznie w razie jakiejś zmiany przód na lewarku był i rękami skręcałem koła w jedną i drugą stronę wyszło że na max w prawo i lewo daje radę wtedy poskręcałem to na stałe , takiego wspornika do mostu bez nadlewu ja nigdy nie widziałem każdy dorabia to w jakiś sposób , są ale te przykręcane koledzy wyżej dali fotki na których jest to dospawane

Opublikowano

 

Serdeczne dzięki, miałem właśnie wątpliwości jak się zmieści ten drążek ale widać na zdjęciach że pójdzie ok. 10-12 cm do tyłu i wtedy się zmieści.

Opublikowano

Dzwoniłem dziś do granit-u to mówili że przy starszych typach trzeba troszkę przegąć ten drążek bo coś ię nie mieści, pewnie te przegęcie jeżeli by było to kolega by nie musiał dawać tych ograniczników na przechył.

Opublikowano (edytowane)

21b55c7968a4d325m.jpg

Zacząłem gmerać w kierunku montażu orbitrola i zastanawiam się, czy lepiej wyciąć zęby, czy zeszlifować ślimaka na wałku? Drążki kierownicze zostają razem z tą dzwignią na dole

Edytowane przez gelo707
Opublikowano

a najlepiej zdemontować tą zębatkę i w jej miejsce wstawić tulejkę z rurki żeby wałek od drążków Ci nie opadł. Ja tak zrobiłem i jest ok.

Opublikowano

Koledze przy nowszym typie wąsów koliduje drążek ze wspornikiem. W starym typie nie ma tago problemu bo zostają dwa i nie zmienia się ich położenia.

 

Łatwiej obciąć zębatke. Założysz potem dekiel i już nigdy tam nie zajrzysz. Nie ma się co certolić. Jak ja wykręcisz całkiem to blokada nie będzie działać w automacie bo nie ma co sterować zaworem. Chyba że chcesz super ładnie to kup tą nakładke oryginalną. Nie ma zębów od strony ślimaka ani od strony zębatki tylko półksiężyc z wycięciem. Stary siłownik wyrzucasz wtedy a przykręcasz tylko jego dekiel żeby zaślepić otwór.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem części, ale oczywiście za ładnie by było jak by wszystko pasowało ;[

Sworznie siłownika nie pasują do podstawy siłownika i ramienia co jest przy zwrotnicy, po prostu za duży stożek i ledwo mieści się gwint. Druga sprawa to luz pomiędzy zwrotnicą a ramionem. Niby nie widać zużycia na frezie zwrotnicy a luz jest. Trochę delikatne te freziki :blink:

Właśnie znalazłem na allegro że są sworznie cienkie i grube

Edytowane przez gelo707
Opublikowano

koledzy bym pokazał jak ja rozwiazałem problem z ocierajacym się drązkiem ale nie moge dodać zdj ;[ ;[ ;[ ;[

 

spróbuj przez to http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=ifotos&source=web&cd=1&ved=0CCUQFjAA&url=http%3A%2F%2Fifotos.pl%2F&ei=5QofT6yyG4-0-Qbk9Kgo&usg=AFQjCNHo3KVh7gTnlcaFuUrcw3LuAGlNDQ&sig2=rdv4nKBL7HxKDB2hlk-0Yw

 

a później skopiuj link na forum i wklej w poście tutaj, ja tak zawsze robię i jest ok

tylko żeby zdjęcie nie było za duże bo długo sie ładuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v