Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja to olałem. Same kołki w zakładaniu pomagają a wszystko trzymają śruby. Od 4 lat tak mam w zimie z pługiem i nic się nie urwało.

Jedyne co możesz zrobić to szpilki porządne. Dwie mi się urwały przy odkręcaniu.

Opublikowano

Mnie po około miesiącach się wszystkie śruby poluzowaly, teraz dałem nowe i wykręciłem na klej specjalny. Zobaczymy teraz co będzie jak tur doszedł ale porównując inne ciągniki to na te 3 śruby to tak licho to wygląda.

Opublikowano

Nie dorabiam tych kołeczków, jedynie przyspawam do dźwigni z góry i nie będzie luzu. Swoją drogą trochę było zachodu z odcięciem płytki do której był mocowany uchwyt siłownika, musiałem to odciąć, bo płytka (25mm) i haczyła o siłownik. Teraz czeka mnie wiercenie i gwintowanie, chociaż doskonale to staliwo się spawa i pewnie by wystarczyło

Opublikowano

Witam, mam pytanie czy można przerobić układ kierowniczy na orbitrol w ten sposób (ekonomiczny)? Siłownik i orbitrol mam ze starego bizona, potrzebował bym wałek orbitrola , podkładkę pod orbitrol, uchwyt na siłownik i lewy wąs (podwójny), dwa sworznie no i węże. Drążki kierownicze zostawiłbym stare wiec problem automatycznego rozłanczania blokady bym miał z głowy. W cenie 600zł powinno się zamknąć, Czy z takim zestawem będzie to hulać? Czy wystarczy jak wymienie jeden wąs?

Opublikowano

Jaki skok ma siłownik bizona? Bo oryginalny do mtz około 200 mm . Co do wąsów to poczytaj na forum gdzieś było , ja osobiście jestem w trakcie przeróbki ( remontu) , ale kupiłem oba wąsy , znaczy zamówiłem najpierw jeden , ale przysłali inny niż stary ( większe otwory pod przeguby) , więc zakupiłem i drugi.

Opublikowano

Kupując 10 lat temu mojego MTz, poprzedni właściciel mówił, że orbitrol i siłownik mam od bizona. Muszę przyznać, że nawet to dobrze chodziło, tylko trochę niechlujnie wykonane. Teraz postanowiłem to przerobić na jeden drążek, bo tamte dostały luzu i główki był zaspawane a i ta płytka z obejmami uroku nie dodawała. Obitrol i siłownik zostawiłem stary (chyba bizonowski), chodzi super

Opublikowano

Pany, coś namieszałem albo jakiś czort bo założyłem orbitrol, podpiąłem wszystko jak na obrazkach, odpaliłem ciągnik i zacząłem kręcić kierownicą. Z początku zero reakcji a po chwili koła zaczęły skręcać i jak doszły do końca (w prawo) to usłyszałem huk i po pompie. Rozerwana. I teraz pytanie czemu? Nie chciałbym, jak założę nową, żeby tak samo skończyła.

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj założyłem starą pompę od T25 bo miałem w garażu i to samo. Dopóki kręciłem lewo prawo było ok, a jak dociągnąłem do oporu pompę rozerwało. Czy ten orbitrol jest jakiś uszkodzony? To używka z wózka widłowego. A może przez to że powrót jest podpięty pod ten zawór od blokady tyłu? Nie wiem co mam dalej robić ale coś trzeba zmienić bo teraz już muszę kupić nową pompę.

 

 

 

Edit

 

Właśnie wróciłem z garażu. Udało mi się poskładać jeszcze jedną pompę z resztek tego co miałem, założyłem do ciągnika, powrót z orbitrola przełożyłem prosto do zbiornika do wlewu, odpaliłem ruszyłem kierownicą w jedna i drugą stronę i delikatnie chciałem dociągnąć całkiem w lewo i znowu pompa do kosza.

Ja obstawiam że orbitrol uszkodzony, może ten zawór szokowy czy jak się to tam nazywa.

Patrzyłem na węże i na bank są dobrze podpięte. Ręce mi już opadły.

 

Plus taki, że przekładkę pompy z wymianą środka zrobiłem w godzinkę więc jakby ktoś chciał to mogę mu wymienić :)

 

Jeszcze jedno - znajomy jak w zetorze przerabiał wspomaganie to mówił że między pompą a orbitrolem ma zawór bezpieczeństwa. Potrzebne to jest? przecież przy MTZ tach tego nie ma i chodzi.

Edytowane przez mani51
Opublikowano

Orbitrol na stół, najlepiej nie go sprawdzi człowiek kompetentny. Stare orbitrole miały osobno dokręcane bloki zaworowe, może tego brakuje. Zawór przeciążeniowy  nie otwiera.

Opublikowano

I tu jest pies pogrzebany właśnie w tym " bloku zaworowym" , wózki widłowe miały dokręcaną na orbitrol taką kostkę z zaworami , lub była podłączona rurkami w innym miejscu.

Opublikowano

 U mnie nie ma nadlewu na mocowanie i  zastanawiam się jest obok otwór prawie przy wale na z 20 mm(nie mierzyłem +-) i jakby go tam nagwintować skręcić i zaspawać wkoło dla pewności  tyle że orginalny  siłownik w takim wypadku nie dostanie do wąsa i tak popatrzyłem się że na koncówce drążka mam dużo gwintu i zastanawiam się czy nie wstawić tulejkę i mocowanie na siłownik tylko czy drążka by nie wykrzywiło i czy by to jakoś chodziło?

Opublikowano

Panowie to jest staliwo i spawa się dobrze. Ja pospawałem magiem po uprzednim podgrzaniu osi do około 100oC, ale miałem oś na wierzchu. W sumie to zrobiłem dopiero jazdę testową , mimo to jestem pewny, że to na bank wytrzyma. Nie udało mi się tylko idealnie wycelować miejsca tego wspornika i mam odrobinkę wiekszy skręt w prawo :D

Opublikowano

Panowie to jest staliwo i spawa się dobrze. Ja pospawałem magiem po uprzednim podgrzaniu osi do około 100oC, ale miałem oś na wierzchu. W sumie to zrobiłem dopiero jazdę testową , mimo to jestem pewny, że to na bank wytrzyma. Nie udało mi się tylko idealnie wycelować miejsca tego wspornika i mam odrobinkę wiekszy skręt w prawo :D

Też u siebie spawałem migiem i uważam, ze powinno trzymać ale podświadomość kazała mi gwintować i tak zrobiłem i nie było to takie straszne jak mówiono. Tyle że ja mam nadlew i robota zajęła mi pół dnia, ale gdy go nie ma to może jakaś dodatkowa obejma? Panowie, uważam, że nie opłaca się iść na skróty, bo tu żartów nie ma. Teraz śpię spokojnie. Pozdrawiam

Opublikowano

Witam kolegow.Zamontowalem zestaw wspomagania okolo 2 lat temu i wszystko gra.Poruszam sie czesto po wizurkach i chcialbym polepszyc skret wymiana silownika.Jaki poleacie ?Mtz82 z 1993r.


Nadmienie ze ja mialem tylko pospawane i trzyma ponad dwa lata a w lesie musze sie nakrecic.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Oglądałem ostatnio mtz bez napędu z 1991 roku. Miał on elektrycznie podnoszony tylny tuz, właściciel  twierdzi, że nie działa prawidłowo lecz używa wajchy przy kierownicy która działa poprawnie. Mam pytanie, czy można te elektryczne sterowanie zamienić na tradycyjne(na wajchę przy siedzeniu), i jaki tego koszt? Ciągnik  wystawiony za 17500,biegi po prawej stronie, orbitol ,zablokowany reduktor (wajcha na nogę w podłodze nie działa).Wstawił bym link ale coś się narobiło, że nie mogę.

Edytowane przez adam8056

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v