Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Według mnie to kolega się pewnie dobrze nie przyjrzał i raczej ma chłodnicę wpiętą tam gdzie trzeba tylko to jest tak namieszane że można się pomylić.

Dlaczego chcesz się pozbyć kolumny zamiast zostawić ją jako zbiornik? Kiedyś ktoś też tak przerabiał ale chodziło wtedy o wstawienie tam większego filtra powietrza z tego co pamiętam. Ciekawy jestem po co w tym przypadku ją wyrzucasz bo przecież jakoś bardzo ona tam nie przeszkadza w niczym.

Opublikowano

Co do chłodnicy to muszę to zobaczyć.(dokładnie)

Co do zbiornika to spierdziela gdzieś olej a nigdzie nie jest uwalone i nigdzie nie przybywa(do blokady nie mam puszczonego węża bo tam to już cuda się dzieje po prostu co trochę się leje a jak na razie mam koncepcje zrobić coś na powietrze  .

Ogólnie w zamyśle jest przeróbka całkowita ciągnika wspomaganie, turbo(w miejsce kolumny intercooler) przeróbka całej z tyłu hydrauliki

Zmieniłbym szersze opony ale są stare bardzo dobre i na razie zostawiam tak jak jest. Co do turbo też nie wiem czy będzie ale coś myśle zrobić ale nie wiem. Nowa kabina co daje też szukanie miejsca na aku  myślałem też o jakimś hamulcach pnematycznych(chodzi bardziej żeby siłownik pneumatyczny za mnie hamulec wciskał- ogólnie to są plany a na razie to trzeba rano jutro wstać i jechać do roboty na budowę do stolicy.

Opublikowano

Witam. Jestem tu nowy więc przepraszam z góry jeśli coś źle zamieszczę na forum. Mam pytanie związane z wspomaganiem MTZ80 , a mianowicie potrzebuje wymiaru gdzie montowany jest wspornik pod siłownik wspomagania. Chodzi mi o wymiar od środka osi do otworu mocującego ów wspornik albo od końca osi do otworu. Potrzebuje tego ze względu, że mam oś bez nadlewu i będę rozbierał cały przód do piaskowania i malowania, a nie mogę teraz przyspawać wspornika bo go jeszcze nie mam. Nie chciałbym się bawić z tym po malowaniu bo będzie głupio wyglądać , a wspornik można ustawić tylko przy złożonym przodku , chyba że zna się jego miejsce położenia to przyspawanie przed malowaniem i składaniem będzie możliwe. Z góry dziękuję za każdą pomocną informację. :)

 

Opublikowano

Zakup jakiś siłownik  żeby miał skok 20 cm ale może i mieć 25 do 30(jak masz niby 80 to niby nie masz napędu więc jak największy skok jest zalecany)  potem skręć kołami maks powiedzmy w lewą stronę(obojętnie) i wtedy zakładasz siłownik koło koła i na złożonym siłowniku dostawiasz miejsce gdzie powinno być mocowanie.

 

 

Opublikowano

Wszystko jest ok, tylko że już chcę przód rozebrać a zestawu jeszcze nie mam , dlatego potrzebuję oryginalnego rozmieszczenia tych otworów.  Zbyt długi siłownik na wąskim rozstawie kół nie zda egzaminu ponieważ błotniki będą się opierać o półramę.

Opublikowano

Witam, założyłem wspomaganie na orbitrol do mtz 82 Kolumnę zostawiłem a do niej przykrecilem orbitrol tylko że ja mam założoną maskę od belarusa 920 no i musiałem maskę wysunąć jakieś 10cm do przodu i teraz będę zakładał tura i chciał bym tą Kolumnę wymontowac, z rury o średnicy 10 cm i wysokości ok 50 cm zrobić zbiornik i do tego przyspawac płytę do której dokrece orbitrol bliżej o około 15 cm i wtedy bym mógł z powrotem dosunac maskę do kabiny. Wiadomo że przy turze każdy cm się liczy z przodu. Pytanie jeśli zaspawam rurę, wstawać króciec do oleju - 2 jeden do zasilania pompy i powrót a co z wlewem czyli korkiem? Nie może być chyba całkiem szczelny? Ale też nie chciał bym żeby olej wyparskiwal korkiem.
Jeszcze jedno ile oleju po ospowietrzeniu układu musi być jeszcze w tym zbiorniku co chce zrobić z tej rury?
Co myślicie o moim pomyślę, maska w 920 jest scieta górą i przez to takie cyrki, stara była nawet góra bardziej wysunięta.
Blokady chydraulicznej nie mam więc kolumna nie potrzebna

Opublikowano

To przełóż orbitrol pod kolumnę kierownicy a olej podepnij pod zbiornik hydrauliki siłowej i po sprawie , lub kup oryginalny zbiornik do wspomagania mtz . Jak już chcesz tę swoją rurę to wmontuj w nią jeszcze jakiś filtr , no i korek z odpowietrzeniem też potrzebny.

Opublikowano

Tak myślałem żeby pod kolumnę tylko wszystkie nowe węże musze kupić a wspomaganie założyłem niedawno. A mi chodzi tylko żeby przesunąć orbitrol około 15cm bliżej i wszystko będzie ok.

Opublikowano

Gadałem z mechanikiem co zakłada wspomagania np. do 60tki to mówił ze zbiornik oleju starczy od osobowki ze wspomagania. Tez takie są w zestawach do kupienia to nie wiem czemu proponujecie aż 5l

Opublikowano

Przy małym zbiorniku na płyn do wspomagania konieczna będzie chłodnica. Po pierwsze, w autach są mniejsze siły potrzebne do skręcenia kół, po drugie, kręci się o wiele mniej, po trzecie, wydajność układu w ciągniku musi być o wiele większa, czyli 1l oleju przeleci przez układ kilka do kilkunastu razy na minutę, a w aucie może raz lub dwa. Każde tłoczenie oleju to jego podgrzanie. Gorący olej ucieka każdą dziurą, wszystko się zacznie pocić. Minimum to z 5l na ciągnik. Można zamontować zbiornik orginalny od MTZ czy Zetora.

Opublikowano

Tyle że do zetora najbiedniej trzeba dać 400-500 zł widziałem do mtz nigdzie nie spotkałem tyle że widziałem od Tatry za 250. I też bardzo nie wiem co kombinować.  Ale chyba myślę że chyba podepnę się do głównego zbiornika oleju.

Opublikowano

Panowie po waszych sugestiach zrobiłem zbiornik oleju z profili zamkniętego 10cm/10cm a wysoki 40cm. Tylko teraz się zastanawiam z czego zrobić korek żeby było odpowietrzenie dobre a syf do zbiornika nie leciał?

Opublikowano

Z tego co widzę to te korki mają zbyt dużą średnicę do mojego zbiornika a nie chce nowego robić bo mam już zbiornik zrobiony przymocowany i zostawiony otwór z gwintem na korek od wody (coś takiego jak korek oleju hydrauliki w mtz)

Opublikowano (edytowane)

Może ktoś pomoże - jak odkręcić końcówkę drążka od tego wąsa który wychodzi z serwomechanizmu. Nijak nie mogę podejść z kluczem - trzeba mieć jakiś specjalny czy może odkręcać chłodnicę?

Edytowane przez asso2
Opublikowano

Ja odkręcałem solidnym kluczem płaskim pobijając młotkiem. U znajomego po prostu ruszyłem nakrętkę ruskim kluczem, czyli przecinakiem po odbezpieczeniu zawleczki i dalej też poszło kluczem.

Opublikowano

Panowie, jak to jest z tymi kołkami ustalającymi? Kupiłem długie ramiona zwrotnic i one mają o ok 1mm większe otwory ustalające, gotowych kołków brak. Jedyne wyjście to chyba tokarz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v