Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z turem mianowicie tur zacina się przy wysuwaniu siłowników od tzw. wyrzucania materiału z łyżki natomiast przy wsuwaniu się tych siłowników nie ma żadnego problemu wszystko działa ale tylko przy bardzo niskich obrotach silnika po dodaniu gazu nie ma szans aby siłowniki się wysuneły odrazu się zacina i słychać syczenie w rozdzielaczu wiem ze z rozdzielacza przecieka olej lecz czy ktoś wie co zrobić aby tur już się nie zacinał? może być to wina rozdzielacza?

20250207_111017.jpg

Edytowane przez kuba13x
Opublikowano

Czy ty już nie zakładałeś podobnego tematu? radzili wymienić rozdzielacz i ja tak samo radzę. Te przecieki są raczej z pod nypli, przewodów jbc.

Możesz zamienić sekcje i będziesz miał pewność, cała minuta roboty ... wystarczy przepiać euro złącza, będzie zacinała się 1 sekcja, od podnoszenia ramienia  

Opublikowano
23 minuty temu, raven18 napisał(a):

Czy ty już nie zakładałeś podobnego tematu? radzili wymienić rozdzielacz i ja tak samo radzę. Te przecieki są raczej z pod nypli, przewodów jbc.

Możesz zamienić sekcje i będziesz miał pewność, cała minuta roboty ... wystarczy przepiać euro złącza, będzie zacinała się 1 sekcja, od podnoszenia ramienia  

Zamieniłem euro złącza i dalej zacina się ta druga sekcja

Opublikowano

Może to być wina siłownika że przepuszcza olej miedzy sekcjami .  Może wydaje się to mało prawdopodobne ale miałem podobnie w Pługu do śniegu i okazało sie że to wina tłoczyska dwustronnego

Opublikowano
W dniu 7.02.2025 o 17:46, escha napisał(a):

Teraz dopiero pokazałes, że ten rozdzielacz jest na linkach. I należy je tylko wyregulować.

 

w jaki sposób?

Opublikowano (edytowane)

Regulację linek masz przy rozdzielaczu - odkręcasz śrubki mocujące tulejkę i kontrę końcówki pancerza, i odpowiednio regulujesz w zależności od konieczności ,tak aby dżojstik miał identyczny zakres ruchu we wszystkich kierunkach. Jednak należy zacząć od sprawdzenia mocowania linek ,a właściwie końcówek pancerza w dżojstiku,bywa że luzuje się wkręt mocujący pancerz, końcówka pancerza wchodzi głębiej , ograniczając ruch końcówki linki . Końcówki pancerza mają odpowiednie zagłębienia właśnie pod wkręt mocujący.

Screenshot_20250208-210842.png

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Skoro zamieniał sekcje i dalej ten problem występuje to raczej nie w rozdzielaczu jest problem. Masz tam zawór krzyżowy lub dzielnik elektryczny do 3 sekcji? Pod obciążeniem łyżka się samoczynnie otwiera czy trzyma pozycję?

Opublikowano

To znaczy że wina jest rozdzielacza. Po zamianie ten sam problem. Powiem szczerze, że lepiej jest naprawiać w realu niż na forum. Nie widzi się wszystkiego. A powód może być śmiesznie byle jaki. 

Opublikowano
2 godziny temu, peewee1984 napisał(a):

Skoro zamieniał sekcje i dalej ten problem występuje to raczej nie w rozdzielaczu jest problem. Masz tam zawór krzyżowy lub dzielnik elektryczny do 3 sekcji? Pod obciążeniem łyżka się samoczynnie otwiera czy trzyma pozycję?

Jest dzielnik bo tur jest 3 sekcyjny z zamykaniem krokodyla nie ma problemu ale z otwieraniem czasem też jest bo potrafi się zaciąć wystarczy zmniejszyć obroty silnika i jest ok ale z drugą sekcją jest o wiele gorzej nie da się normalnie pracować czasem nawet na niskich obrotach się zatnie i trzeba poruszać joystickiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez maroko
      Witam
      Co może być przyczyną tego, że Merlo P 34,7 (2012 rok) nie rozwija pełnej prędkości na 2 biegu? Tak do ok 20-22 km/h się rozpędza.
      Maszyna była taka kupiona. Zauważyłem, że ma zdjęty potencjometr gazu na silniku. Silnik Deutz. Nie jest odłączony tylko zdjęty, podpięty do przewodów a miejsce zaślepione. Widać, że już długi czas tak było użytkowane bo zaszło brudem. Podmiana zaworów na pompie nic nie dała. Niby do tyłu jest ciśnienie a do przodu nie jest takie jak powinno być. Hydromotor sprawdzony i ok. Nie pokazuje jeszcze prędkości jazdy. Czujnik na wale napędowym jest ok. Wskazówka reaguje na zapłon ale nie wskazuje. Wiem, że to trzeba zrobić. Ale czy to by od tego było? Może filtr oleju już do wymiany? Nie znam się aż tak na tym. Podpowiedźcie coś bo powoli kończą mi się pomysły
      Pozdrawiam
    • Przez piotrxdxd
      Szybkie pytanko odnośnie ładowacza czeskiego do zetora marki humpolec N05 017,do czego służą dwa górne siłowniki na ładowaczu zaraz przy ramie nośnej
    • Przez marcin3153
      Witam, posiadam manitou 735 rok 2011 posiadam problem z kontrolka poziomu płynu hamulcowego , po przełączeniu stacyjki świeci jak odpalę również świeci,czujnik jest sprawny podmieniałem z drugiej sprawnej , dziwne jest że wystarczy włączyć światła i kontrolka gaśnie, gdy tylko wyłączę światła kontrolka się załącza.
    • Przez MaciusN95
      Hejka, kupiłem nowe widły do tura wraz z zębami było kilka tygodni szukania, ale po zamontowaniu tur nie opuszcza się do końca jak poprzedni może ktoś wie jak przespawać albo jakoś zmienić żeby zęby całe leżały na ziemi a nie tylko końcówki ?


    • Przez ferguson3075
      Witam , kupię sterownik do tura faucheux prestige 120 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v