Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.

Wał nominał 

 

IMG20250206171906.jpg

 

IMG20250206165154.jpg

IMG20250206165030.jpg

Edytowane przez wojt
Opublikowano

Koszta chyba nie az takie wielkie tylko troche roboty wyciągnąć. I tak ida nowe tłoki tuleje,głowice zrobione, ciagnik kupiony rok temu i cos mi do końca nie pasowało jakby słabszy był niz powinien, a jakis szpec wrzucił do niego tłoki z 7011 i starsze typy z komorą spalania 48mm a powinno być 56mm

Opublikowano

Panewka wygląda słabo, osobiście robiłem szlif w 7211 w 2024 też podobnie wyglądał, koszt szlifu wału to 600zł, regeneracja korbowodów za 4 szt wyniósł 350zł, regeneracja głowic 1000zł za 4 szt. 

Opublikowano

Ok dzięki za pomoc, zrobić i spać spokojnie

 

Agrofix a co miałeś z korbowodami ze do regeneracji dawałeś?

Opublikowano

No nie wiem czy to standardowa operacja ale z tego co obejrzałem film z pierwszego linku to tam przeskoczył kiedyś rozrząd, stąd odbite i ślady po połamanych zaworach.

Opublikowano

Jeżeli silnik wymontowany to szlif a jeżeli tylko  zdjęta miska to bym zaryzykował założenie nowych panewek jeden dzień docierania na niskich obrotach no i oczywięcie ciśnienie oleju musi pozostać na gorącym co najmniej 3 bar -chyba że sprawdzałeś porzed rozebraniem 

Bo tak naprawdę to czysta panewka nie dotyka wału tylko poprzez film olejowy a rysy powstają z braku smarowania lub paprochów jeżeli  -jeżeli krawędzie panewek i wału nie są zbytnio przytarte to film olejowy będzie się utrzymywał pomiędzy panewką a wałem 

wyciąganie wału to już grubsza robota i jeśli już jest blok wyciągnięty  to robi się już całość łącznie z tulejami itd

Opublikowano

Zdjęta miska. Cisnienie oleju wlaśnie niewiem jakie miał, kupiłem do pewności jak rozebrane nową pompę olejową i zawór

Opublikowano

na przyszłość wpierw sprawdza się -stawia diagnozę podstawa ciśnienie oleju i ciśnienie sprężania wtryski i najlepiej pompę  a później przystępuje się do operacji i leczy bolące miejsca a nie- boli palec a robi się operacje na sercu 

Opublikowano
52 minuty temu, wojt napisał(a):

Zdjęta miska. Cisnienie oleju wlaśnie niewiem jakie miał, kupiłem do pewności jak rozebrane nową pompę olejową i zawór

Bardzo dobrze, standardowa procedura.

Opublikowano
2 godziny temu, v11 napisał(a):

na przyszłość wpierw sprawdza się -stawia diagnozę podstawa ciśnienie oleju i ciśnienie sprężania wtryski i najlepiej pompę  a później przystępuje się do operacji i leczy bolące miejsca a nie- boli palec a robi się operacje na sercu 

Właśnie sprawdzałem wtryski, cisnienie poustawiac i przy okazji kompresja było 26, 21, 22,22 podałem powietrze na cylinder kompresorem i puszczały troche zawory głowice dałem zrobic i kompresja mało co się dzwigła, robiłem prędzej probe olejowa podnosiło sie o 2 bary ale potem pogadałem z mechanikiem i wyszło ze za malo oleju wlałem bo tyle co weszlo do komory spalania, wlałem poten więcej pokręciłem co nadmiar wylecial i odrazu na tych słabych z 20 na 30 bar wskoczyło to nic tylko tłoki powyciągałem.

Teraz mu wsadze czujnik ciśnienia oleju zegarowy. Lampka sie nie świeciła ale napewno po zgaszeniu dużo szybciej sie oświecała niż w c 330

Opublikowano

ciśnienie to chyba powinno być 32 -20 to już ledwo pali to masz do roboty tuleje tłoki pierścienie bo po tym rozboeraniu zacznie rzygać zw wszystkich stron -prawie pewne że przedmuch wywali cały olej przez odmę 

Opublikowano

to ten remont robiles z nudow ?? 

oleju nie bral . z odmy nie dmuchalo 

slaby byl ? to raczej uklad paliwowy- zreszta przy jego skrzyni biegow to i tak calej mocy nie wykorzystasz.

14 godzin temu, v11 napisał(a):

na przyszłość wpierw sprawdza się -stawia diagnozę podstawa ciśnienie oleju i ciśnienie sprężania wtryski i najlepiej pompę  a później przystępuje się do operacji i leczy bolące miejsca a nie- boli palec a robi się operacje na sercu 

gdy cos takiego napisalem w innym temacie to chcieli mnie zjesc...

wymienilem jeden zestaw-ten przytarty a nie robilem remontu kapitalnego..

ale wal korbowy i panewki  wygladaly jak nowo po prawie 4 tys mtg a nie tak jak na tych zdjeciach.

14 godzin temu, Minkes napisał(a):

Bardzo dobrze, standardowa procedura.

taa. sprawna pompe pewnie jeszcze oryginalna wymienic na indyjska czy pakistanska.

to bardzo rozsadne poczynanie ....szczegolnie jesli trzymala cisnienie ...

nowy zawor to na ostatnim miejscu na liscie wymiany..

Opublikowano

No przy cieżejszych pracach coś mu tej mocy brakowało, a zrobiło sie chlodniej to tez gorzej z odpalaniem i to jeszcze mrozow nie było.

W hylmecie ciapate te pompy skladają?

Opublikowano
16 godzin temu, wojt napisał(a):

 

 Lampka sie nie świeciła ale napewno po zgaszeniu dużo szybciej sie oświecała niż w c 330

To akurat nie jest żadnym wyznacznikiem kondycji układu smarowania, może się zapalać kontrolka natychmiast po zgaszeniu a ciśnienie jak pracuje idealne, ale zależy np, od zastosowanego filtra oleju, typu PP czy bąk, ewentualnie podwójne kubełki.

Opublikowano (edytowane)

Fajny haziel, chyba go ktoś przytarł.

I jeszcze wygląda to jakby jakies poprzeczne rysy a jak pekniecia to jeszcze sie okaże ze wał na złom.

Objedzie to jeszcze jakiś czas? 

IMG20250208123535.jpg

IMG20250208123614.jpg

Edytowane przez wojt
Opublikowano (edytowane)

A, na OLX napiszesz że świeżo po remoncie, wał praktycznie nówka   :P ciebie ktoś wyrolował z tym ciągnikiem, to ty też wyrolujesz.   xD

Edytowane przez Desperado
Opublikowano (edytowane)

Ile za to dałeś i jaki rocznik?

Niestety, tak to już jest, całkiem dobrego mało kto sprzedaje, a jak sprzedaje no to zazwyczaj i cena jest spora,a jak do tego jeszcze wizualnie padło, no to już masakra to wszystko doprowadzić do perfekt stanu.

Edytowane przez Desperado

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
    • Przez patkus95
      Obrotomierz nie działa brak miejsca na obudowie rozrządu na prądniczke. Zetor 5320 2003r. Co zrobić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v