Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zakupiłem ciagnik massey ferguson 3070  i na samym początku ślizgał  przedni naped wymieniłem uszczelniacze na koszu od przedniego napędy i też tarczki z blaszkami o od tej pory cały czas jest włączony naped czytam coś że jest jakaś regulacja szczeliny kosza czy ktoś coś takiego naprawiał???

Opublikowano
38 minut temu, lukbold napisał(a):

Pierw to se kup książkę napraw bo nawet nie wiesz na jakiej zasadzie to działa. Rozwaliłeś elementy nr 14 bo tulejka 13 jest do wymiany

 

image.png

Używasz jakiegoś katalogu online ?

Opublikowano
1 godzinę temu, lukbold napisał(a):

Rozwaliłeś elementy nr 14 bo tulejka 13 jest do wymiany

 

 

W zasadzie to nie wiadomo co wymienił. A te pierścienie z zamkami to faktycznie jest zasadzka.

Opublikowano

No domyślam się że rozebrał sprzęgło, co widział to wymienił a o czym nie wiedział to zostawił i są efekty

Godzinę temu, pawel86lhr napisał(a):

Używasz jakiegoś katalogu online ?

https://apb.agcocorp.com/ tylko loginy u dilera trzeba ogarnąć lub https://parts.agcocorp.com/us/en/apbsearch/model?fbclid=IwAR1L2kFzPluXE0dNsr4H3YWUKH8JmBWBL7YDYCfTNExZ3_7xUv2xB1DJsps mniejsza funkcjonalność no ale przeważnie wystarczy

Opublikowano
12 minut temu, lukbold napisał(a):

No domyślam się że rozebrał sprzęgło, co widział to wymienił a o czym nie wiedział to zostawił i są efekty

Aleeeee jakby wyleciały pierścienie, to teraz i kontrolka ciśnienia skrzyni biegów powinna się świecić, bo jednak spadek ciśnienia na tym elemencie układu byłby spory.

Opublikowano

to trza mu doradzić przeprowadzenie pomiarów bo w sumie nawet nie wiemy czy tam w ogóle autotronic ma, może EV się zaciął. 2 min diagnozy ale nie przez neta

  • Thanks 1
Opublikowano
1 minutę temu, lukbold napisał(a):

2 min diagnozy ale nie przez neta

Ale czy będzie miał autotronic, czy elektronic, to kontrolka zawsze jest.

Opublikowano

Tak jak piszą znawcy co widziałem to wymieniłem dziękuję za takie porady po pierwsze pierścienie i tulejkę  wymieniłem a kontrolka z skrzyni biegów  gasnie i inne podzespol chodzą prawidłowo 

4 godziny temu, lukbold napisał(a):

Pierw to se kup książkę napraw bo nawet nie wiesz na jakiej zasadzie to działa. Rozwaliłeś elementy nr 14 bo tulejka 13 jest do wymiany

 

image.png

14 i 13 są nowe założone  i są całe nie pękły przy zakładaniu pierścienie 

Opublikowano (edytowane)

To musisz stwierdzić czy do sprzęgła w trakcie jazdy dociera olej czy w ogóle napięcie pojawia się na odpowiedniej cewce... 

Edytowane przez lukbold
Opublikowano
35 minut temu, lukbold napisał(a):

To musisz stwierdzić czy do sprzęgła w trakcie jazdy dociera olej czy w ogóle napięcie pojawia się na odpowiedniej cewce... 

Napięcie na cewka dociera nawet podawałem bezpośrednio. Prąd jedynie jak będzie elektro zawor zepsuty to nie będzie oleju i nie rozłączy  tarczek dobrze pisze ?? By trzeba trójnik i wpisać się  zegarem na ten przewod co idzie do kosza i będzie wiadomo ??

Teraz, Roberto86 napisał(a):

Napięcie na cewka dociera nawet podawałem bezpośrednio. Prąd jedynie jak będzie elektro zawor zepsuty to nie będzie oleju i nie rozłączy  tarczek dobrze pisze ?? By trzeba trójnik i wpisać się  zegarem na ten przewod co idzie do kosza i będzie wiadomo ??

A jeszcze może być ze jest źle wyregulowana szczelina ttarczek i olej dochodź. A nie może rozłączyć???

Opublikowano

wyjmij zawór i zobacz czy otwiera po podaniu napięcia. Niektóre maja punkt pomiarowy koło czujnika ciśnienia, w przeciwnym razie trzeba sobie zrobić pomiar w miejscu któregoś z korków zaworu nad silnikiem.

Ja tam tarczek nigdy nie regulował. Ile było podkładek pod tym mniejszym segierem kosza? Trza by poszukać procedury ich dobierania ale podejrzewam że to o pomiary siły się będzie opierać. Jedynie się zastanawiam czy można sprężyny w koszu odwrotnie założyć i czy wtedy tłok da rade je ścisnąć aby napęd rozłączyć

Opublikowano
1 minutę temu, lukbold napisał(a):

wyjmij zawór i zobacz czy otwiera po podaniu napięcia. Niektóre maja punkt pomiarowy koło czujnika ciśnienia, w przeciwnym razie trzeba sobie zrobić pomiar w miejscu któregoś z korków zaworu nad silnikiem.

Ja tam tarczek nigdy nie regulował. Ile było podkładek pod tym mniejszym segierem kosza? Trza by poszukać procedury ich dobierania ale podejrzewam że to o pomiary siły się będzie opierać. Jedynie się zastanawiam czy można sprężyny w koszu odwrotnie założyć i czy wtedy tłok da rade je ścisnąć aby napęd rozłączyć

Podkładki  były  2sztuki tylko pytanie jak siła nacisku powinna być do regulacji  sperzyna została założona tak jak była i też w katalogu oglądałem jsk powinna być 

Opublikowano (edytowane)

Masz ścisnąć sprężyny siła 2000daN (z tego co wyczytałem odpowiada to naciskowi 2t) i pod segierem masz uzyskać 1,5-1,7mm luzu

image.png

Edytowane przez lukbold
Opublikowano
38 minut temu, lukbold napisał(a):

Masz ścisnąć sprężyny siła 2000daN (z tego co wyczytałem odpowiada to naciskowi 2t) i pod segierem masz uzyskać 1,5-1,7mm luzu

image.png

Tak tylko jak to wiliczyc ten nacisk w tony ?? 

Opublikowano

tego Ci nie powiem. I tak wpierw trzeba sie skupić na tym tam w ogóle olej dochodzi a najlepiej , czy są spadki ciśnienia na magistrali i wiadomo wtedy czy jest to szczelne

Opublikowano
Godzinę temu, lukbold napisał(a):

tego Ci nie powiem. I tak wpierw trzeba sie skupić na tym tam w ogóle olej dochodzi a najlepiej , czy są spadki ciśnienia na magistrali i wiadomo wtedy czy jest to szczelne

Ok w tym tygodniu postaram zmierzyć ciśnienie i będzie  wiadomo i dam Ci znać 

Opublikowano
W dniu 2.02.2025 o 22:10, Roberto86 napisał(a):

Ok w tym tygodniu postaram zmierzyć ciśnienie i będzie  wiadomo i dam Ci znać 

Witam dziś mierzyłem ciśnie kosza przeędniego napendy  17bar i elektro zaeor jest wporzadku 

Opublikowano

hmm no wierzyć mi się nie chce, żeby tłok w koszu choć szczelny nie dawał rady ścisnąć sprężyn i tym samym nie rozłączał napędu. Może faktycznie trzeba wywalić jedną z podkładek spod segiera

Opublikowano

siłę się z zegara na prasie czyta albo liczy... Ciekawe jaką grubość zestawu teraz wsadził. Ja tam zawsze se mierzę na stole aby ew. kontrolkę we łbie rozświetlić świadczącą o możliwych kłopotach.


I tam... kiedyś miałem taką przypadłość, że syf zapchał kanalik. Co prawda inny temat ale jak olej wleciał to nie chciał wyjść. Tu może po prostu nie wlatać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v