Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam takie pytanie, ponieważ robię remont skrzyni biegów. Czy mógł bym włożyć koła zębate takie jak są w 4 cylindrowym Zetorze? Czy mój 5211, wtedy nie uciągnie?

Pozdrawiam

Opublikowano

A przypadkiem w Zetorach 5211 i 7211 nie ma identycznych skrzyń biegów?🤨

Opublikowano

Koło 4 biegu w 5211 ma w skrzyni bez synchronizacji 19Z a w 7211 bez synchronizacji 20C. Pytanie czy jest jakikolwiek sens kombinować gdy jest taka znikoma różnica?

 

Opublikowano
3 minuty temu, agrofix224 napisał(a):

Koło 4 biegu w 5211 ma w skrzyni bez synchronizacji 19Z a w 7211 bez synchronizacji 20C. Pytanie czy jest jakikolwiek sens kombinować gdy jest taka znikoma różnica?

 

Chodziło mi tylko oto, aby ciągnik był szybszy na 3 biegu. Do talerzowania.

Opublikowano

Piszę teoretycznie i na podstawie wykresów prędkości - prędkości na poszczególnych biegach są bardziej równomiernie rozłożone w skrzyni dla czterocylindrowych. Na "trójce" 5211 na maxa pojedzie około 9,5 km/h a 7211 - ponad 13 km/h, na czwórce 5211 - prawie 15 km/h a 7211  - 19 km/h - prędkości te podane są dla opon 14,9-28 dla 5211 i 16,9-28 dla 7211. W transporcie na pewno skrzynia "czterocylindrowa" jest lepsza - znacznie mniejsza różnica prędkości między czwartym i piątym biegiem. Jeśli koła zębate kwalifikują się do wymiany to założyłbym te od wersji "czterocylindrowej", jeśli są dobre - zostawiłbym tak jak jest ze względu na koszty. 

Tak to wyglądało w zetorach na nasz rynek do 1989 roku ale w "eksportowych" i w późniejszych wersjach (3320, 5320 itp) zarówno jedna jak i druga skrzynia były stosowane i w trzycylindrowych i w czterocylindrowych (według mojego rozeznania)...

Opublikowano

Skrzynie naprawiam ponieważ stały się dwie rzeczy. Pierwsza to wyłamany jest ząb na kole pośrednim 3 biegu. I mocno waliło jak się jechało na 3. A drugie to rozleciało się łożysko igiełkowe, i biegu nieraz nie szło włączyć. Bo wał co są koła górne od biegów, lekko opadł. Więc najlepiej będzie zostawić takie koła, jak w oryginale było.

Opublikowano
10 minut temu, jaco512 napisał(a):

Nic specjalnego nie trzeba..

Tak zapytałem. Bo widziałem na czeskim filmie jak gościu robił takiego Zetora, to wkładał jakieś 2 grube płaskowniki. I później coś nabijał.

Opublikowano

W tej skrzyni stało się coś gorszego. Wał wielowypustowy tam gdzie wchodzi w wał sprzęgłowy, jest strasznie wyrobiony. Brakuje aż 4mm materiału, tak się zjechało. Teraz pytanie co będzie z wałem sprzęgłowym?

Opublikowano
W dniu 9.01.2025 o 01:14, MarcinKa napisał(a):

Co z tego jak i tak nie pójdzie mu na trójce bo zdechnie z braku mocy....

4cylindra brakuje a nie biegu.

No i ja taki mam fabrycznie sprowadzony z Niemiec 2 to jest jak 3 w normalnym, 3 to idzie jak 60-tka 4-ką.

Opublikowano
W dniu 18.01.2025 o 09:09, jacus napisał(a):

te czesci to z indii statkiem plynely.. temu tak zakonserwowane.

do takiej roboty to nie lepiej kupic "oryginalne " 

 

To są oryginalne. Produkowane w Czechach.

Opublikowano
34 minuty temu, jacus napisał(a):

robilem niedawno skrzynie biegow i zadnych takich konserwacji nie mialy...

gdzie i po ile kupowales kola ?

Wszystko w Agrozeto. Wałek wielowypustowy kosztował 930zł. I to jest najbardziej za woskowane. Dość grubo.

W dniu 16.01.2025 o 18:41, jaco512 napisał(a):

Rozpuszczalnik, zmywacz do hamulców..

Nic to nie pomogło. Zostaje podgrzać lekko palnikiem, i papierem wycierać. Ale jest drugi problem, bo się zapiekły ramiona na wałku w podnośniku. I ciężko je wyjąć, a trzeba to zrobić do wymiany oringów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JakMag
      czy zrobił kiedyś ktoś taką modyfikacje silnik zetor 10145 do 7245 odrazu mówię tylko sie zastanawiam czy takie cos by dalo radę zrobić 
    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest


    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest

    • Przez grzegorzw1971
      Witam! Chyba jestem zmuszony do zakupu opon do Zetora 7245, oczywiście radialne cena duża, a diagonalne? Ma Ktoś? Są ok? Pracuję trójkami obrotowymi i agregatem uprawowo siewnym,mam tylko 10 h ,diagonalne mogą być ok? Z tyłu mam 16,9/30 radialne i już są boki słabe,pęknięcia i kapcie często,i bieżnika też prawie nie ma,a z przodu diagonalne
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v