Skocz do zawartości

Zetor 5211 - Remont skrzyni biegów.


Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, agrofix224 napisał(a):

Koło 4 biegu w 5211 ma w skrzyni bez synchronizacji 19Z a w 7211 bez synchronizacji 20C. Pytanie czy jest jakikolwiek sens kombinować gdy jest taka znikoma różnica?

 

Chodziło mi tylko oto, aby ciągnik był szybszy na 3 biegu. Do talerzowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę teoretycznie i na podstawie wykresów prędkości - prędkości na poszczególnych biegach są bardziej równomiernie rozłożone w skrzyni dla czterocylindrowych. Na "trójce" 5211 na maxa pojedzie około 9,5 km/h a 7211 - ponad 13 km/h, na czwórce 5211 - prawie 15 km/h a 7211  - 19 km/h - prędkości te podane są dla opon 14,9-28 dla 5211 i 16,9-28 dla 7211. W transporcie na pewno skrzynia "czterocylindrowa" jest lepsza - znacznie mniejsza różnica prędkości między czwartym i piątym biegiem. Jeśli koła zębate kwalifikują się do wymiany to założyłbym te od wersji "czterocylindrowej", jeśli są dobre - zostawiłbym tak jak jest ze względu na koszty. 

Tak to wyglądało w zetorach na nasz rynek do 1989 roku ale w "eksportowych" i w późniejszych wersjach (3320, 5320 itp) zarówno jedna jak i druga skrzynia były stosowane i w trzycylindrowych i w czterocylindrowych (według mojego rozeznania)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie naprawiam ponieważ stały się dwie rzeczy. Pierwsza to wyłamany jest ząb na kole pośrednim 3 biegu. I mocno waliło jak się jechało na 3. A drugie to rozleciało się łożysko igiełkowe, i biegu nieraz nie szło włączyć. Bo wał co są koła górne od biegów, lekko opadł. Więc najlepiej będzie zostawić takie koła, jak w oryginale było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, jacus napisał(a):

robilem niedawno skrzynie biegow i zadnych takich konserwacji nie mialy...

gdzie i po ile kupowales kola ?

Wszystko w Agrozeto. Wałek wielowypustowy kosztował 930zł. I to jest najbardziej za woskowane. Dość grubo.

W dniu 16.01.2025 o 18:41, jaco512 napisał(a):

Rozpuszczalnik, zmywacz do hamulców..

Nic to nie pomogło. Zostaje podgrzać lekko palnikiem, i papierem wycierać. Ale jest drugi problem, bo się zapiekły ramiona na wałku w podnośniku. I ciężko je wyjąć, a trzeba to zrobić do wymiany oringów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jan88
      Czy ktoś ma rozstawione wąskie koła w zetorze 5211 na 150 cm ?
    • Przez Marcin7711
      Zetor 7711
      Witam od około miesiąca mam problem z obrotami silnika, podczas jazdy gaz w opór a obroty ledwo dochodzą do 2tys. Jest założona pompa po regeneracji. Jakieś sposoby na zwiększenie obrotów ? 
    • Przez Rooobert
      Witam. Czy zmieniał ktoś alternator w Zetorze 7245 na nowszy model? Bo w starym regulator był oddzielnie a w nowszym jest wbudowany. Jak to podłączyć? 



    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog czesci do zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten że skanami zżółknietych stron?
    • Przez Alangozdziewski
      Witam! Mam problem z Ursusem 1224 
      silnik jest po remoncie, nowe sprzęgło+docisk(skladany przez innego mechanika, nie miałem do tego wglądu). Problem pojawił się po złożeniu traktora w kupę. Sprzęgło regulowane tak jak miało być (łożysko oporowe 3mm od docisku) nie daje efektu(nie wysprzegla). Po wciśnięciu łożyska regulacją żeby dotykało docisku również to samo, przy wciśniętym sprzęgle ciągnik jedzie. Proszę o pomoc i ewentualne naprowadzenie, czy mogę czegos się jeszcze doszukać bez rozbierania sprzęgła 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v