Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 minut temu, jahooo napisał(a):

  Lotnisko w Radomiu to dla mnie szczytowy przykład chciejstwa, zamiast logiki, no ale cóż.

Jako lotnisko dla tanich linii może i nie było by złym pomysłem, gdyby pociąg tam jechał z centralnej w maksymalnie 30min ...

  • Like 1
Opublikowano
andrzej78 napisał:

Godzinę temu, DTaras napisał(a):

.

 

. Budowa nowych linii ale bez wpinania ich w zatłoczone dworce nie jest taka głupia. 

 

Nowe linie kolejowe zbudowali Francuzi , może ich było stać ,ale oddzielili szybką kolej od reszty transportu. Nie wiem dlaczego co niektórzy fanatycy rządu uznają takie rozwiązanie za głupie ,skoro nie jest prostą sprawą zmodernizowanie istniejących linii kolejowych pod szybkie,gdzie pracę trzeba wykonać u samych podstaw ( dosłownie ) nie mówiąc o " prostowaniu " zakrętów, poszerzaniu tuneli czy zwiększenie odległości pomiędzy torami. 

Mamy cesarsko carską kolej. To nie jest jedynie temat budowy torów. Na zatłoczone dworce się to nie kalkuluje wprowadzać. Trzeba pobudować całą infrastrukturę a dodatkowo ją spiąć. Wg mnie ta cała teoria szprych miała problem zamaskować. Wybudowali by linię z Warszawy a i tę nie w pełni a reszta to jak dach kościoła - niezniszczalnie pozostała by jaka jest a pieniądze były by wciąż palone. Tym bardziej, że lotniska lokalne miały ekspediować połączenia do nowego Warszawskiego - tu przebija się cały biznesowy model. Żadne tam kargo...

Opublikowano
1 minutę temu, Tomasz0611 napisał(a):

Jako lotnisko dla tanich linii może i nie było by złym pomysłem, gdyby pociąg tam jechał z centralnej w maksymalnie 30min ...

bardziej perspektywicznie umieszczone są, moim zdaniem, lotniks na przykłąd w Świdniku czy Rzeszowie - blisko ekspresówki, koło miasta wojewódzkiego

Opublikowano
4 minuty temu, mirro napisał(a):

Yyyyyy na kolei  duzych prędkości? Osie we wagonach nie odlecą?🤣

teraz rząd przyjął projekt ustawy o podniesieniu predkosci maszyn rolniczych do 40 km to żęby z przyczep osie nie odpadły 🙃

  • Haha 1
Opublikowano
30 minut temu, hubertuss napisał(a):

 zbiegają się jedynie w stolicy która nie jest w centrum kraju ale to stolica. Dlatego pomysł piu z centralnym zbiegiem linii kolei wysokich prędkości w cpk był skrajnie głupi. 

Od wieków drogi i inne szlaki komunikacyjne zbiegały się w ważnych centrach  życia, skoro Baranów na być centrum logistycznym to taki schemat połączeń komunikacyjnych jest wskazany . Ponadto istnieją połączenia pomiędzy "szprychami " oraz z biegiem czasu powstaną nowe odcinki tras co jest naturalną koleją rzeczy . Od czegoś trzeba zacząć. Za kilkadziesiąt lat i tak nastąpi zurbaniziwanie części terenów pomiędzy Warszawą a Baranowem .

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, jahooo napisał(a):

bardziej perspektywicznie umieszczone są, moim zdaniem, lotniks na przykłąd w Świdniku czy Rzeszowie - blisko ekspresówki, koło miasta wojewódzkiego

No widzisz, a S50, duży ring Warszawy ma iść jak dobrze pamiętam 15km od CPK ... I od tej trasy ma być ciągnięta specjalna nitka dopiero do CPK ... Takie u nas plany ...

Dalszy problem S50 to budowa po zachodniej stronie Sochaczewa. Wiele lokalnych samorządów mówi że to bezsens, Błonie, Grodzisk chciały by po stronie wschodniej Sochaczewa, ale włodarze mają to gdzieś, oni tak sobie narysowali kreski i mają to gdzieś ... Cały tranzyt z magazynów i zakładów w okolicach Błonia, Teresina aż pod Ożarów będzie szedł przez Sochaczew ...

Nawet ich specjalne badania wykazały, że wschodnia strona była by lepsza, ale oni mają to gdzieś i rysują kreski po zachodniej stronie ... I jak wierzyć w sens budowy takich tras jak nikt nie myśli i nie słucha się lokalsów aby to im służyło ??

Dla dużego tranzytu może i bez znaczenia jak będą jechać, ale dla lokalnej społeczności dużo lepszy był by wariant na wschód od Sochaczewa, ale GDDKiA ma to gdzieś ...

Edytowane przez Tomasz0611
Opublikowano
2 minuty temu, DTaras napisał(a):

Mamy cesarsko carską kolej. To nie jest jedynie temat budowy torów. Na zatłoczone dworce się to nie kalkuluje wprowadzać. Trzeba pobudować całą infrastrukturę a dodatkowo ją spiąć. Wg mnie ta cała teoria szprych miała problem zamaskować. Wybudowali by linię z Warszawy a i tę nie w pełni a reszta to jak dach kościoła - niezniszczalnie pozostała by jaka jest a pieniądze były by wciąż palone. Tym bardziej, że lotniska lokalne miały ekspediować połączenia do nowego Warszawskiego - tu przebija się cały biznesowy model. Żadne tam kargo...

te szprychy to o zatłoczone rejony chodzi , z warszawy na wschód litwe , łotwe jest zmodernizowana linia chyba do 200 i są wolne czasy mozna sporo polaczeń dodać a warszawa - poznań  jest juz zatłoczona 

Opublikowano
21 minut temu, jahooo napisał(a):

Ty się w końcu zdecyduj, bo na razie jesteś jak Wałęsa "za, a nawet przeciw"

To mamy budować tę kolej czy nie ? Ma mieć 300km/h czy 250 ? Ma być spięta z istniejącą siecią czy ma być autonomiczne, żeby domów nie  trzeba było burzyć ? Bo na razie to tylko przy każdej okazji wyzywasz od pisiorów i ciemnogrodu. No wiec jak ma wyglądać ta koncepcja, plany , prędkości i finansowanie według oświeconych z KO ?? Jakies konkrety, mapki ?

Przecież tyle razy pisałem. 

Ja osobiście uważam, że nie wystarczy zmodernizować obecne linie podnosząc prędkość gdzie się da ile się da tudzież dobudować jakieś nowe by usprawnić przejazd. 

Społeczeństwo zostało przez pis otumanione, że potrzebujemy kolei wysokich prędkości które wg pisu miały by bezsensowny przebieg czym w wielu kierunkach podróż byłą by wydłużana i nie była by konkurencyjna cenowo do obecnych linii czy samolotów.

Jeśli już jest decyzja ,że mamy budować nowe linie kolei wysokich prędkości. To niech będą one planowane zgodnie z potrzebami nie ideologią, że wszystko ma dojeżdżać do cpk. A już niech nie będzie robione takiej głupoty jak chce pis by budować specjalne linie wysokich prędkości i puszczać po nich pociągi 250 km/h bo nasi producenci nie umieją innych zbudować 

10 raz może to pisze może w końcu zrozumiesz. 

16 minut temu, jahooo napisał(a):

a to zaraz wyzwie cię od ciemnogrodu i pisiorów

No bo wy wyborcy pisu jesteście ciemnogrodem. Wydać miliardy na budowę nowych linii i puścić po nich pociągi które mogą jeździć po wielu obecnych liniach po modernizacji tych linii.

Opublikowano
5 minut temu, jarecki napisał(a):

o podniesieniu predkosci maszyn rolniczych do 40 km to żęby z przyczep osie nie odpadły 🙃

Dlatego nie mam przyczep na osiach rolniczych, tylko samochodowe.  Leci się z naczepą 60 na godzinę i ciul.🤣

  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, hubertuss napisał(a):

No bo wy wyborcy pisu jesteście ciemnogrodem. Wydać miliardy na budowę nowych linii i puścić po nich pociągi które mogą jeździć po wielu obecnych liniach po modernizacji tych linii.

a nie mówiłem ? 

  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano
2 minuty temu, andrzej78 napisał(a):

Od wieków drogi i inne szlaki komunikacyjne zbiegały się w ważnych centrach  życia, skoro Baranów na być centrum logistycznym to taki schemat połączeń komunikacyjnych jest wskazany . Ponadto istnieją połączenia pomiędzy "szprychami " oraz z biegiem czasu powstaną nowe odcinki tras co jest naturalną koleją rzeczy . Od czegoś trzeba zacząć. Za kilkadziesiąt lat i tak nastąpi zurbaniziwanie części terenów pomiędzy Warszawą a Baranowem .

Ale ten Baranów ma być tym centrum w tej bajce pisu? Wiesz jest różnica między światem realnym a iluzja  Powiedz jaka jest argumentacja, że Baranów będzie takim centrum a może drugim Radomiem?

Teraz, jahooo napisał(a):

a nie mówiłem ? 

Przynajmniej już wiesz gdzie twoje miejsce. Wyrwałeś coś z kontekstu i fajnie się bawisz. Na poziomie ciemnogrodu. 

Opublikowano
3 minuty temu, hubertuss napisał(a):

 

Przynajmniej już wiesz gdzie twoje miejsce. Wyrwałeś coś z kontekstu i fajnie się bawisz. Na poziomie ciemnogrodu. 

z rozbawieniem obserwuję, jak leczysz swoje słabe ego i kompleksy poniżaniem innych i wyzwiskami, to naprawdę ten mierny poziom zwolenników tęczowej koalicji ? 

  • Like 1
Opublikowano
3 minuty temu, hubertuss napisał(a):

Ale ten Baranów ma być tym centrum w tej bajce pisu? Wiesz jest różnica między światem realnym a iluzja  Powiedz jaka jest argumentacja, że Baranów będzie takim centrum a może drugim Radomiem?

 

Wystarczy że przejmie funkcję Okęcia oraz zostanie przekierowany transport kolejowy z Warszawy - to wystarczy.

Opublikowano
20 minut temu, jahooo napisał(a):

  Lotnisko w Radomiu to dla mnie szczytowy przykład chciejstwa, zamiast logiki, no ale cóż.

CPK tez może być takim Radomiem. Po co ktoś z Warszawy ma tam lecieć czy Gdańska lub Krakowa? Przy skąpej siatce światowej LOTu może polecieć gdzieś na zachó i tamtymi liniami do celu prosto ze swojego miasta. 

Szczytowym przykładem chciejstwa jest wirtualna elektrownia węglowa w Ostrołęce. Politycy pis w kampanii powiedzieli, ze ja wybudują. Zaczęli budowę wydali miliard a potem doszli do wniosku, ze nie potrzebna jest i za kolejny miliard rozebrali. 

Opublikowano
Teraz, andrzej78 napisał(a):

oraz zostanie przekierowany transport kolejowy z Warszawy - to wystarczy.

Yyyyyy jaki transport chcesz przekierować z Warszawy ?

Opublikowano
hubertuss napisał:

10 minut temu, andrzej78 napisał(a):

Nowe linie kolejowe zbudowali Francuzi , może ich było stać ,ale oddzielili szybką kolej od reszty transportu. Nie wiem dlaczego co niektórzy fanatycy rządu uznają takie rozwiązanie za głupie ,skoro nie jest prostą sprawą zmodernizowanie istniejących linii kolejowych pod szybkie,gdzie pracę trzeba wykonać u samych podstaw ( dosłownie ) nie mówiąc o " prostowaniu " zakrętów, poszerzaniu tuneli czy zwiększenie odległości pomiędzy torami. 

TGV ma oddzielne linie które sa ogrodzone na całej długości itd. Ale są wpięte w stare dworce na trasie przejazdu. Francuzi zaczęli to robić w latach bodajże 60 tych ubiegłego wieku. Nie ja tu pisałem a zdaje się jeden ze zwolenników pisu, że cena biletu tgv dorównuje cenie biletu na samolot. Poza tym tory tgv we Francji nie zbiegają się wszystkie w jednym miejscu bo tam jest jakieś lotnisko. Tylko są prowadzone na trasach gdzie jest największy przepływ pasażerów zbiegają się jedynie w stolicy która nie jest w centrum kraju ale to stolica. Dlatego pomysł piu z centralnym zbiegiem linii kolei wysokich prędkości w cpk był skrajnie głupi. 

TGV jest fajne... Ale nie o tym. Lokomotywa i skład jedzie po normalnych torach i ma możliwość pracy na zasilaniu talim jak inne pociągi. Rzecz jasna nie popierdziela wówczas czysta. Gdzie może to temat omija. Z Paryża nad ciepłe może jedziesz przez Lyon ale jak chcesz jechać nad zimne to musisz z innego dworca w Paryżu... Taka sytuacja. Temat jest bardziej skomplikowany niż części od rowera.

Opublikowano
1 minutę temu, jahooo napisał(a):

z rozbawieniem obserwuję, jak leczysz swoje słabe ego i kompleksy poniżaniem innych i wyzwiskami, to naprawdę ten mierny poziom zwolenników tęczowej koalicji ? 

Ja bym na twoim miejscu się tak nie bawił tylko zastanowił nad sobą. 

Teraz, andrzej78 napisał(a):

Wystarczy że przejmie funkcję Okęcia oraz zostanie przekierowany transport kolejowy z Warszawy - to wystarczy.

Czyli na siłę ludzi wozić do CPK. Może jeszcze wagonami bydlęcymi. 

Teraz, mirro napisał(a):

Yyyyyy jaki transport chcesz przekierować z Warszawy ?

No jak łapać ludzi na ulicach i wozić do CPK.

Opublikowano
Teraz, mirro napisał(a):

Yyyyyy jaki transport chcesz przekierować z Warszawy ?

No pewnie Ci co z Sochaczewa, Łowicza, Żyrardowa czy Skierniewic jadą do pracy do Warszawy będą w przyszłości jeździć przez Baranów xD 

  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano
1 minutę temu, DTaras napisał(a):

TGV jest fajne... Ale nie o tym. Lokomotywa i skład jedzie po normalnych torach i ma możliwość pracy na zasilaniu talim jak inne pociągi. Rzecz jasna nie popierdziela wówczas czysta. Gdzie może to temat omija. Z Paryża nad ciepłe może jedziesz przez Lyon ale jak chcesz jechać nad zimne to musisz z innego dworca w Paryżu... Taka sytuacja. Temat jest bardziej skomplikowany niż części od rowera.

OK stricte na linie nie zwróciłem uwagi ale jedzie przez zwykłe dworce może po oddzielnej linii w Bordeaux też się zatrzymuje na zwykłym dworcu. 

Opublikowano
Teraz, hubertuss napisał(a):

CPK tez może być takim Radomiem. Po co ktoś z Warszawy ma tam lecieć czy Gdańska lub Krakowa? Przy skąpej siatce światowej LOTu może polecieć gdzieś na zachó i tamtymi liniami do celu prosto ze swojego miasta. 

Szczytowym przykładem chciejstwa jest wirtualna elektrownia węglowa w Ostrołęce. Politycy pis w kampanii powiedzieli, ze ja wybudują. Zaczęli budowę wydali miliard a potem doszli do wniosku, ze nie potrzebna jest i za kolejny miliard rozebrali. 

i tu masz rację, tyle, że przyszłość lotniska Okęcie jest problematyczna i trzeba coś z nim zrobić, lotnisko w Radomiu jest nieperspektywiczne, a i do Modlina nie bardzo da się coś sensownego wymysleć, gdzieś nowy port lotniczy dla Warszawy, taki z porządnego zdarzenia, trzeba postawić, razem z Cargo i całą infrastrukturą

lotnisko Okęcie było w latach międzywojennych kawał drogi od Warszawy, teraz to już centrum miasta i trzeba je stamtąd wyprowadzić, druga sprawa - są już chętni na ten teren, a przecież stolicą rządziKO, które by deweloperom w d.... wlazło, tak, jak to robi w Lublinie

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Wszystko fajnie tylko obecne trendy w lotnictwie pasażerskim to poiny to point ludzie nie chcą jeździć pociągami gdzieś po jakichś molochach i czekać godzinami. Do tego LOT ma słabą siatkę połączeń na świat ty dalej nie rozumiesz co ja ci piszę 

Jak ktoś ma jechać pociągiem do CPK potem LOT em polecieć gdzieś do Europy i tam czekać na przesiadkę na inne linie do Azji gdzieś bo LOT tam nie lata to ma w d*pie taki interes. Będąc w Krakowie Gdańsku czy Warszawie leci od razu gdzieś na inny port i stamtąd do Azji itd. 

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano
2 minuty temu, hubertuss napisał(a):

 

Szczytowym przykładem chciejstwa jest wirtualna elektrownia węglowa w Ostrołęce. Politycy pis w kampanii powiedzieli, ze ja wybudują. Zaczęli budowę wydali miliard a potem doszli do wniosku, ze nie potrzebna jest i za kolejny miliard rozebrali. 

Tyle że gdy były podjęte plany budowy bloku C mieliśmy najtańszy prąd z węgla w całej UE. Korekta - czyli przestawienie na produkcję prądu z gazu podyktowane było cenami gazu którym handlowali Niemcy oraz nałożonymi przez UE opłatami do węgla. Po prostu "czasy się zmieniły " 

Opublikowano
4 minuty temu, jahooo napisał(a):

lotnisko Okęcie było w latach międzywojennych kawał drogi od Warszawy, teraz to już centrum miasta i trzeba je stamtąd wyprowadzić, druga sprawa - są już chętni na ten teren, a przecież stolicą rządziKO, które by deweloperom w d.... wlazło, tak, jak to robi w Lublinie

Ja tylko czekam kiedy lotnisko w Radawcu ( ło matko co my tam wyprawiali) opchną pod bloki.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, jahooo napisał(a):

, razem z Cargo i całą infrastrukturą

Tylko po co Cargo w Warszawie ?? W okolicy nie ma jakoś dużo zakładów przemysłowych ... No chyba że po to aby dostarczać chińszczyznę z Temu ...

Przemysł jest głównie na południu, takie lotnisko to gdzieś w okolicach Katowic ... I linia kolejowa coś jak A4 aby połączyć Wrocław, Opole i aż do Rzewszowa, i druga nitka przez okolice Łodzi aż pod Warszawę. Omijając dworce pasażerskie aby Cargo nie stało bo jedzie pasażerski.

Edytowane przez Tomasz0611

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez jahooo
      Kontynuacja tematu z 2023 roku
       
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
    • Przez debrzyna
      Powinniśmy podjąć sie informowania rolników i nie tylko ,kto w poszczególnych województwach organizuje wyjazd na następny protest Brak takiej informacji to mniej ludzi na proteście
      Macie informacje wpisujcie w tym temacie Tylko informacje kto i tp bez zbędnej polityki 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v