Skocz do zawartości

Doposażenie układu pneumatycznego jednoprzepodowego ciągnika w dwuprzewodowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem, zamierzam przerobić układ pneumatyczny w moimi 1025 na dwuprzewodowy. Już miałem zamawiać zawór HZS-4, którego schematy z podłączeniami i filmy można znaleźć w internecie, kiedy to Pan z Mizara mi odradził to to rozwiązanie i przekonuje do założenia zaworu typu "kapusta". Wysłał mi nawet jakiś schemat, ale według mnie takie podłączenie nie będzie działać w przypadku ciągnika. Jednoprzewodowym układem. No to jak to jest z tą przeróbką?

IMG_20241014_202824.jpg

Opublikowano (edytowane)

Ten jego schemat wygląda na przeróbkę w drugą stronę z dwuobwodowego dołożenie wyjścia na układ jednoosobowy.

 

Belarus miał chyba tanie zawory sterujące dla układu jedno obwodowego i dwuobwodowego. Jak ma pracować tylko z jednym typem to pewnie będzie najlepsza wersja.

Przy okazji: zawór dwuobwodowy sterujący z belarusa działa proporcjonalnie ( siła hamowania przyczepy) do siły wciskania hamulca? Da się lekko hamować przyczepą( nie mówię o korektorze sily w przyczepie) ?

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)

webp_thumb.IMG_20241014_202824.thumb.webp_99188ea8f8e4e84e57c47a42938e9bb5 (1) (4).webpTen zawór " typu kapusta" odwraca sygnał więc z grubsza będzie to działać .Oczywiście odpowiednio podłączony .

Jeśli założyć że zawór który zaznaczyłem białą pętlą jest z układu jedno obwodowego  to w zasadzie wystarczy zamienić miejscami złącza żółte i czarne .

 

webp_thumb.IMG_20241014_202824.thumb.webp_99188ea8f8e4e84e57c47a42938e9bb5 (1) (4).webp

Edytowane przez peugeot
Opublikowano
1 godzinę temu, Alchemik napisał:

Ten jego schemat wygląda na przeróbkę w drugą stronę z dwuobwodowego dołożenie wyjścia na układ jednoosobowy.

 

Belarus miał chyba tanie zawory sterujące dla układu jedno obwodowego i dwuobwodowego. Jak ma pracować tylko z jednym typem to pewnie będzie najlepsza wersja.

Przy okazji: zawór dwuobwodowy sterujący z belarusa działa proporcjonalnie ( siła hamowania przyczepy) do siły wciskania hamulca? Da się lekko hamować przyczepą( nie mówię o korektorze sily w przyczepie) ?

No właśnie próbowałem mu to wytłumaczyć, że to odwrotna przeróbka, a on swoje...

Może się i da wykorzystać ten zawór ze schematu, ale trzeba wiedzieć, jak go podłączyć, bo na pewno nie według schematu.

Mam dwa Belarusy, jeden oryginał, z jednoobwodowym układem,  drugi z Niemiec i ten niemiecki ma już gniazda do jedno i dwuobwodowego układu. Tam jest cały osprzęt Webco, nie ma lipy, no i ten zawór kapusta jest. Mógłbym spróbować po prosu podłączyć tak samo, ale czy wszystkie te zawory (kapusta) mają takie same podłączenia? Czy tania wersja tego zaworu tak samo się podłącza?

Co do siły hamowania, to za pierwszym razem, jak hamowałem o mało mnie z fotela nie wyrwało. No ale, jak się trochę nauczyłem hamować delikatnie, to już było lepiej. Byłoby wiele lepiej, gdybym regulator siły hamowania w przyczepie wyregulował, bo on jest wagowy, ale w zasadzie obecnie nie działa. 

1 godzinę temu, peugeot napisał:

webp_thumb.IMG_20241014_202824.thumb.webp_99188ea8f8e4e84e57c47a42938e9bb5 (1) (4).webpTen zawór " typu kapusta" odwraca sygnał więc z grubsza będzie to działać .Oczywiście odpowiednio podłączony .

Jeśli założyć że zawór który zaznaczyłem białą pętlą jest z układu jedno obwodowego  to w zasadzie wystarczy zamienić miejscami złącza żółte i czarne .

 

webp_thumb.IMG_20241014_202824.thumb.webp_99188ea8f8e4e84e57c47a42938e9bb5 (1) (4).webp 113.81 kB · 4 pobrania

No tak, w moim przypadku to zawór hamulcowy jednoobwodowy. Gdzie zamienić, w kapuście? I wtedy czarne złącze z rysunku będzie żółtym a żółte czarnym? 

Opublikowano

coś kiedyś pytałem w stagrolu jak oni to robili i belarus na nasz rynek miały dwuobwodowy a oni tylko dokładali gniazdo jednoobwodowe i jakiś zaworek podmieniali - tylko wtedy dwuobwodowy nie działa prawidłowo bo wyszło to po kilku latach jak miałem podpiąć przyczepę ze sprawnym dwuobwodowym układem. Dałem jednak sobie wtedy na luz bo moje wszystkie mają jednoobwodowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v