Skocz do zawartości

Doposażenie układu pneumatycznego jednoprzepodowego ciągnika w dwuprzewodowy


panmino

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem, zamierzam przerobić układ pneumatyczny w moimi 1025 na dwuprzewodowy. Już miałem zamawiać zawór HZS-4, którego schematy z podłączeniami i filmy można znaleźć w internecie, kiedy to Pan z Mizara mi odradził to to rozwiązanie i przekonuje do założenia zaworu typu "kapusta". Wysłał mi nawet jakiś schemat, ale według mnie takie podłączenie nie będzie działać w przypadku ciągnika. Jednoprzewodowym układem. No to jak to jest z tą przeróbką?

IMG_20241014_202824.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten jego schemat wygląda na przeróbkę w drugą stronę z dwuobwodowego dołożenie wyjścia na układ jednoosobowy.

 

Belarus miał chyba tanie zawory sterujące dla układu jedno obwodowego i dwuobwodowego. Jak ma pracować tylko z jednym typem to pewnie będzie najlepsza wersja.

Przy okazji: zawór dwuobwodowy sterujący z belarusa działa proporcjonalnie ( siła hamowania przyczepy) do siły wciskania hamulca? Da się lekko hamować przyczepą( nie mówię o korektorze sily w przyczepie) ?

Edytowane przez Alchemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

webp_thumb.IMG_20241014_202824.thumb.webp_99188ea8f8e4e84e57c47a42938e9bb5 (1) (4).webpTen zawór " typu kapusta" odwraca sygnał więc z grubsza będzie to działać .Oczywiście odpowiednio podłączony .

Jeśli założyć że zawór który zaznaczyłem białą pętlą jest z układu jedno obwodowego  to w zasadzie wystarczy zamienić miejscami złącza żółte i czarne .

 

webp_thumb.IMG_20241014_202824.thumb.webp_99188ea8f8e4e84e57c47a42938e9bb5 (1) (4).webp

Edytowane przez peugeot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Alchemik napisał:

Ten jego schemat wygląda na przeróbkę w drugą stronę z dwuobwodowego dołożenie wyjścia na układ jednoosobowy.

 

Belarus miał chyba tanie zawory sterujące dla układu jedno obwodowego i dwuobwodowego. Jak ma pracować tylko z jednym typem to pewnie będzie najlepsza wersja.

Przy okazji: zawór dwuobwodowy sterujący z belarusa działa proporcjonalnie ( siła hamowania przyczepy) do siły wciskania hamulca? Da się lekko hamować przyczepą( nie mówię o korektorze sily w przyczepie) ?

No właśnie próbowałem mu to wytłumaczyć, że to odwrotna przeróbka, a on swoje...

Może się i da wykorzystać ten zawór ze schematu, ale trzeba wiedzieć, jak go podłączyć, bo na pewno nie według schematu.

Mam dwa Belarusy, jeden oryginał, z jednoobwodowym układem,  drugi z Niemiec i ten niemiecki ma już gniazda do jedno i dwuobwodowego układu. Tam jest cały osprzęt Webco, nie ma lipy, no i ten zawór kapusta jest. Mógłbym spróbować po prosu podłączyć tak samo, ale czy wszystkie te zawory (kapusta) mają takie same podłączenia? Czy tania wersja tego zaworu tak samo się podłącza?

Co do siły hamowania, to za pierwszym razem, jak hamowałem o mało mnie z fotela nie wyrwało. No ale, jak się trochę nauczyłem hamować delikatnie, to już było lepiej. Byłoby wiele lepiej, gdybym regulator siły hamowania w przyczepie wyregulował, bo on jest wagowy, ale w zasadzie obecnie nie działa. 

1 godzinę temu, peugeot napisał:

webp_thumb.IMG_20241014_202824.thumb.webp_99188ea8f8e4e84e57c47a42938e9bb5 (1) (4).webpTen zawór " typu kapusta" odwraca sygnał więc z grubsza będzie to działać .Oczywiście odpowiednio podłączony .

Jeśli założyć że zawór który zaznaczyłem białą pętlą jest z układu jedno obwodowego  to w zasadzie wystarczy zamienić miejscami złącza żółte i czarne .

 

webp_thumb.IMG_20241014_202824.thumb.webp_99188ea8f8e4e84e57c47a42938e9bb5 (1) (4).webp 113.81 kB · 4 pobrania

No tak, w moim przypadku to zawór hamulcowy jednoobwodowy. Gdzie zamienić, w kapuście? I wtedy czarne złącze z rysunku będzie żółtym a żółte czarnym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś kiedyś pytałem w stagrolu jak oni to robili i belarus na nasz rynek miały dwuobwodowy a oni tylko dokładali gniazdo jednoobwodowe i jakiś zaworek podmieniali - tylko wtedy dwuobwodowy nie działa prawidłowo bo wyszło to po kilku latach jak miałem podpiąć przyczepę ze sprawnym dwuobwodowym układem. Dałem jednak sobie wtedy na luz bo moje wszystkie mają jednoobwodowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez RycerzNocy
      Witam. Remontuje ciągnik mtz. Przy poszukiwaniu zestawów naprawczych trafiłem na ofertę firmy Waryński co o niej sadzicie? Czy ktoś już montował? 
    • Przez Oskar08
      Mam taki problem albowiem mój ciągnik pierwszy raz po postoju nie chce odpalić na akumulatorze 12v160ah i trzeba go wspomagać prostownikiem a po pierwszym uruchomieniu pali bez problemu. Czy mój problem rozwiązał by większy akumulator 12v200ah? ( Posiadam rozrusznik szybkoobrotowy )
    • Przez michalhinc1
      Witam mam problem z wyskakującym reduktorem w MTZ 82 na półbiegu jest ok a jak wezmę na cały to przy obciążeniu lub ruszeniu wyskoczy na neutral 
    • Przez Mtz82_1991_92
      Witam, proszę osoby znające zagadnienie o pomoc, doradę oraz wyjaśnienie jak to do końca działa.
      W poprzednim tygodniu kolega przerobił mi wspomaganie w MTZ 82 i zdemontował całe stare wspomaganie i założył orbitrol z nowym zbiornikiem. Wspomaganie śmiga, ale w teraz nie mam blokady tylnego mostu. Czy da się domontować blokadę hydrauliczną, bo w tej chwili rurka od blokady jest odłączona (na tym gumowym połączeniu zaślepiono).
      Czytałem inne posty i ktoś doradzał, aby wpiąć się trójnikiem w zasilanie orbitrola i poprzez elektrozawór hydrauliczny połączyć zablokowaną rurkę i wróci blokada. Czy to dobry pomysł?
      Zawór elektryczny 2/2 jest jednokierunkowy i on powinien łączyć zasilanie z pompy na membranę blokady. Czy ciśnienie z pompy nie będzie za wysokie na tę membranę? Co będzie się działo po zamknięciu zaworu sterującego 2/2? Czy tu należałoby domontować równolegle zawór kierunkowy umożliwiający powrót oleju (możliwość zdjęcia ciśnienia z blokady)? Czy ten olej po zamknięciu zaworu gdzieś będzie się przelewał?
      A jeżeli tak to czy konieczne będzie uzupełnianie oleju w zamontowanym nowym zbiorniku oleju?
      Proszę o informację i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
      Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v