Skocz do zawartości

Problem z silnikiem w MF6455


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem z silnikiem ciągnika MF6455 - Perkins 1104-44T. Dwa lata temu zrobiłem remont - , sprawdzenie zużycia silnika, wymiana pierścieni, panewek, remont pompy Delphi, wymiana wtrysków, regeneracja turbo. Po tej zabawie silnik odżył i tak wytrzymał do ostatniej soboty. Nagle zaczął nierówno chodzić, dymić trochę na biało, stracił moc. Kurwica mnie wzięła, ale trudno, pojechałem z diagnostyką. I wyszło: sprężanie kolejno 31,5, 31, 31,5, 32, od strony ssącej turbina sucha, wtryski sprawdzone, pompa w tej chwili w sprawdzaniu i nie wiem jeszcze czy jest OK. Zakładam, że pierdzielnęła, bo jeśli nie ona to nie mam pojęcia co. Przepracowała od remontu jakieś 400 mth.

I teraz wątpliwości. Czy pompa mogła wyzionąć ducha po takim przebiegu? Podejrzewać paliwo? Założyć dodatkowy filtr paliwa (jest tylko jeden)? Mam też wątpliwość co do oleju. Wlałem około 8-8,5 litra. Instrukcja mówi o pojemności 8 litrów. Tymczasem wskaźnik pokazuje mi stan jakiej 2 razy wyżej niż kreska maksimum. Zakładam, że trochę oleju pójdzie w nowy filtr, trochę w układ, ale to mi wygląda na jakieś 2 litry za dużo. A może mam bagnet wskaźnika oleju z jakiejś innej parafii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przed odpaleniem. Zmieniam olej w wielu pojazdach i rozrzut miedzy danymi instrukcyjnymi, a rzeczywistością to z reguły +- 0,5 litra. Tu zaś wygląda na dużo więcej. Na razie nie spuszczam. Zrobię to po uruchomieniu, wtedy będzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagnety miały rózne w zależności od maszyny na bagnecie masz nr katalogowy i trzeba by szukać czy do tego nr silnika idzie ten. Koledze w komatsu tylko że 1004 też kiedyś tak odwaliło to w zbiorniku miał takie kluchy oczyścił to wszystko i wrócił do żywych możesz przedmuchać węże czy są drożne i czy pompka zasilająca czy dobrze podaje filtry powietrza paliwa itd sprawdzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana pierścieni to żaden remont chyba, że w skrócie to opisałeś i poszły tłoki i tuleje.

Jeśli przybywa oleju i nie jest on koloru kawy z mlekiem to sprawdź pompkę paliwa szczelność membrany. I uszczelnienie pompy wtryskowej od strony rozrządu. Z tego co piszesz mogła paść pompa wtryskowa. I ja bym spokojnie czekał na wyniki jej kontroli. A potem myślał dalej. Jeśli okaże się ok.

Układ paliwowy i zbiornik nie zaszkodzi  oczyścić i sprawdzić sprawdź też odpowietrzenie zbiornika.

Edytowane przez hubertuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytania:

- układu zasilania paliwem jeszcze nie sprawdzałem. O tym zadecyduje wynik sprawdzenia pompy paliwa.

- oleju nie przybywa

- gdyby przewody były niedrożne to po wymianie filtra paliwa nie zapaliłby tak szybko (wystarczyło jakieś 6-7 przekręceń wałem korbowym)

- wymienione tylko pierścienie (złuszczone powierzchnie). Gładzie cylindrów były jeszcze ze śladami honowania, bez progów, bez rys. Obecne wyniki sprężania świadczą o kondycji tego układu. Pompka paliwowa jest elektryczna i nie ma połączenia z układem olejowym (miską olejową)

Objaw polegający na nierównej pracy silnika (moim zdaniem pracuje na 3 cylindrach) i jednocześnie po zweryfikowaniu wtrysków i układu korbowo-tłokowo-głowicowego i turbiny wskazuje, że odpowiedzialna musi być pompa. Byłbym zdumiony, gdyby się okazało, że jest OK i byłbym równie zdumiony, gdyby okazało się, że padła po około 400 mth od remontu.

Na razie to mam jeszcze jedną zagwozdkę. Mocno przytarła się rurka łącząca zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i chłodnicę. Po numerach katalogowych rurka na zdjęciach firm oferujących części ni chu chu nie przypomina tej u mnie. Już mi się kur... nudzi odsyłanie niewłaściwych części przysyłanych zgodnie z numerami katalogowymi (dwa razy zła uszczelka pokrywy rozrządu, raz niewłaściwa uszczelka chyba pod głowicę, raz czujnik temperatury cieczy).

Edytowane przez Pszkot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem zdumiony. Po skontrolowaniu pompy okazało się, że właściwie nic jej nie jest. Dla pewności wymieniony został jeden element i tyle. Po zamontowaniu pompy i uruchomienia silnika takie same objawy. Zdjąłem kolektor wydechowy i dymi na biała z jednego (pierwszego) cylindra (choć test sprężania taki sam jak dla innych cylindrów). Muszę ściągać głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to powinienem ogłosić konkurs na odgadnięcie co było przyczyną problemów z silnikiem. Ni ch..a nikt by nie wygrał.

Zdjąłem głowicę bo oczywiście podejrzenie było skierowane na ewentualne przedmuchy, może jakiś problem z tłokiem itp z nikłą nadzieją, że to może być prawda (za wysokie sprężanie w teście cylindrów). Po ściągnięciu pierwszy cylinder mokry od niespalonego paliwa, ale miałem rację, ani przedmuchów, ani problemów z tłokami, pęknięciami, zaworami i ch*j wie czym jeszcze. Zupełnie zrezygnowany tak zupełnie bezmyślnie odkręciłem zaślepkę kolektora ssącego żeby zobaczyć dolot do pierwszego cylindra. I k**wa BINGO !!!!!!!!!! W dolocie SZMATA!!!!

Mija prawie dwa lata od remontu silnika. Przez prawie dwa lata jeździłem ze szmatą w dolocie. Skąd się ona tam wzięła nie mam pojęcia, w każdym razie nie jest moja. Nie wiadomo nawet komu zrobić awanturę i obciążyć kosztami ponad 2000 zł. Walić to, napije się dzisiaj i tyle mojego.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez lysonzi1
      Jest tu może jakis fachowiec co wie co może być przyczyną niedziałającego wyświetlacza ? Ewentualnie ktoś kto się z czymś takim spotkał. Znacie kogoś kto takie rzeczy naprawia?

    • Przez Nowak5425
      Witam, jest jakiś sposób żeby naprawić ten wyświetlacz obrotów WOM ? Działa jak widać na załączonym filmiku. Są jakby wypalone części cyfr 
      VID_20230905_190020(0)(0).mp4
    • Przez Mariusz9260
      Witam 
      Potrzebuje pomocy przy fergusonie 6290. Gdy jest zimny rewers pracuje normalnie przód tył , a gdy się rozgrzeje przy przełączeniu przód tył świecą dwie kontrolki czerwona i zielona i piszczy . Po urochomieniu znowu działa 
    • Przez mundekAMC
      witam
      kupiłem ostatnio MF 6470 Dynashift niestety nie posiadam instrukcji obsługi do tego traktora.
      przerosła mnie funkcja wysuwania haka Dromone - potrafię go opuścić i podnieść ale nie wysunąć a wiem że ta maszyna to potrafi.
      czy któryś z bardziej doświadczonych forumowiczów może mi coś podpowiedzieć - pokazać na filmiku, zdjęciu????
      jest dla mnie jasne że muszę wysunąć siłownik tylko nie wiem który zawór / rozdzielacz do tego służy
      z góry dziękuje za wasze odpowiedzi

    • Przez bar_szcz
      Witam, pacjent to MasseyFerguson 6280 silnik PERKINS ENGLAND 1941/2200, problem z odpalaniem na zimnym silniku, po przekręceniu kluczykiem załapie praktycznie od razu, ale długo kręci zanim wskoczy na normalne obroty. Jakie powinny być luzy na zaworach? Dzięki za podpowiedzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v