Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lepiej poszukać 6290

Więcej koni, większy tylny most, większa waga ale i nieznacznie większy promień skrętu

Uwagę to tak jak na wszystkie

Stan instalacji elektrycznej

Skrzynia jak pracuję, rewers czy nie szarpie, tu trzeba go dobrze rozgrzać, półbiegi ma w miarę płynnie zmieniać 

Gdy jest załączona blokada 4x4 i ustawimy przycisk ehr podnoszenia na pozycję podnoszenie, powinna się blokada rozłączyć, zgaśnie pomarańczowa kontrolka

Jak cofniemy na neutral wtedy blokada mostów się załączy 

Położyć się pod przednią oś, zobaczyć stan tulei głównych osi a także sprawdzić stan tulei łączących wałek ataku z wałem napędowym

Ogólnie baw się wszystkim jak dziecko

Pedał hamulcy rozłącz i sprawdź czy hamuje na dwa koła 

Jak szybko jedziesz i hamujesz powinien załączyć się przedni napęd 

 

A tak to najlepsza seria mf, pierwsza z rewersem bezsprzegłowym, ostatnia z pompą wtryskową sterowaną mechanicznie w silnikach 6 cylindrowych

Z wad to może trochę mała masa, i pojemność silnika

Dlatego jeśli szukasz woła roboczego do pola to wtedy szukał bym renault ares 

  • Thanks 1
Opublikowano

A możecie podpowiedzieć jak posprawdzać półbiegi? Nie miałem z tym styczności, mamy 4270 i jak go kupowaliśmy zależało nam żeby był ciągnik jak najbardziej prosty, 6270 już ma trochę tej elektroniki i chciałbym to wszystko posprawdzać. Wiem już że warto byłoby jakoś podnieść przód i sprawdzić luz na moście lub chociaż wziąć smarownice i sprawdzić czy da się smarować. W 4270 tego nie sprawdziłem i to był błąd 

Zwłaszcza że 6270 jest z ładowaczem. Mamy koło 40h lekkich gleb myślę że starczy ta moc 6290 już większy koszt 

Ta seria wszystkie mają 32 x 32 biegów? 

Opublikowano

Normalnie 

Ma zmieniać płynnie, odczuwalne szarpnięcie będzie to nie uniknione, ale nie może kierowca trzymać się kierownicy by nie spaść z fotela

Ze skrzynią to nie wiem czy nie było i 16x16 

Rewersy miały i mechaniczne na lince

6290 wcale nie jest droższy 

A 135 koni na lekkiej ziemi powinien poradzić sobie z bezorkowcem 2.5m

Opublikowano

Jak jest tur to żaden problem sprawdzić przód. Podnosisz go na turze jedno z kół lekko dotyka ziemi bo oś wahliwa bierzesz za nie szarpiesz tył przód i wszystko widzisz.

Przy zakupie wszystkiego do końca nie sprawdzisz bo nie rozgrzejesz go jak w polu. Jak od handlarza to pełna faktura na sumę jaką zapłaciłeś i z lawety od razu na pole.

Użyj wszystkich półbiegów podnośnika wom sprawdź załączanie patrz czy nie będzie jakichś błędów na skrzyni czy ehr. Nic nie bezie migało. I to wszystko. Jak możesz sprawdzić wiekowy już ciągnik o raczej nie znanym przebiegu. Tylko pomiary na złączach diagnostycznych itd ale kto się na to zgodzi przy sprzedaży?

Fakt faktem, że te ciągniki a zwłaszcza przekładnie mają dobrą opinię ale też są już w wielu wypadkach wypracowane.

  • Thanks 1
Opublikowano
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

Jak jest tur to żaden problem sprawdzić przód. Podnosisz go na turze jedno z kół lekko dotyka ziemi bo oś wahliwa bierzesz za nie szarpiesz tył przód i wszystko widzisz.

Przy zakupie wszystkiego do końca nie sprawdzisz bo nie rozgrzejesz go jak w polu. Jak od handlarza to pełna faktura na sumę jaką zapłaciłeś i z lawety od razu na pole.

Użyj wszystkich półbiegów podnośnika wom sprawdź załączanie patrz czy nie będzie jakichś błędów na skrzyni czy ehr. Nic nie bezie migało. I to wszystko. Jak możesz sprawdzić wiekowy już ciągnik o raczej nie znanym przebiegu. Tylko pomiary na złączach diagnostycznych itd ale kto się na to zgodzi przy sprzedaży?

Fakt faktem, że te ciągniki a zwłaszcza przekładnie mają dobrą opinię ale też są już w wielu wypadkach wypracowane.

Kolego Hubertuss dobrze kojarzę że ty jesteś gdzieś z Wielkopolski? Jeśli tak zgodziłbyś się wiadomo nie za nic skoczyć z nami obejrzeć ten ciągnik? 

Opublikowano (edytowane)

Ja jestem z podlaskiego. A obejrzeć jak obejrzeć. Wszystkiego nie sprawdzisz choćby nie wiem ilu mechaników było grunt to się nie napalać i patrzyć chłodnym okiem. Co nie zmienia faktu, ze nawet jak oględziny wypadną dobrze i jesień przejeździ to np na wiosnę nie będzie trzeba do skrzyni zajrzeć bo się np sprzęgło któreś zacznie ślizgać lub trzeba będzie je uszczelnić  To już swój przebieg i wiek ma. 

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

Ja jestem z podlaskiego. A obejrzeć jak obejrzeć. Wszystkiego nie sprawdzisz choćby nie wiem ilu mechaników było grunt to się nie napalać i patrzyć chłodnym okiem. Co nie zmienia faktu, ze nawet jak oględziny wypadną dobrze i jesień przejeździ to np na wiosnę nie będzie trzeba do skrzyni zajrzeć bo się np sprzęgło któreś zacznie ślizgać lub trzeba będzie je uszczelnić  To już swój przebieg i wiek ma. 

A to coś pomyliłem że z Wielkopolski. Juz się nauczyłem żeby się za bardzo nie podniecać bo potem się przymyka oko na zbyt wiele mankamentów 

Opublikowano
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

Chyba powinna być z lewej do ziemi. To jest jeszcze dość stary silnik serii 1006.

Bo widziałem film na yt "rolnik szuka" i co prawda model 6280 i pokazane było już ta odma inaczej wygląda niż co mam w 4270 puszka i gdzieś poprowadzona 

Opublikowano

Więc po oględzinach silnik wygląda że jest w bardzo dobrym stanie, nie dymi nie kopci z odmy bez przedmuchów. Skrzynia biegi zmienia całkiem przyzwoicie może jedynie trzeba wyczuć dzwignie zmiany biegów bo nie chodzi jakoś  teraz jeszcze mam pytanie bo są zakresy tylko C i D to normalne? Włącznik wałka przerobiony ale wałek działa. Świruje obrotomierz raz pokazuje dobrze raz na wolnych obrotach pod 2 tysiące. Kiedy się odpala przekręcam kluczyk i czekam aż zgasną kontrolki normalnie większość gaśnie a po chwili na raz gaśnie D i czujnik ciśnienia w skrzyni (obok ciśnienia silnika kropla w okół trybu) to normalne? Zapala się też błąd 86. I co może oznaczać czerwona kontrolka przy potencjometrze szybkości opadania podnośnika? Oraz widziałem  zapaliła się też czerwona kontrolka wykrzyknik przy potencjometrze na chwilę a sprawdzany był bez żadnej maszyny 

Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś wie czy można zregenerować manetkę rewersu mf 6270 chodzi mi o elektronikę. Mam problem bo nie chce mi czasami ruszyć, świeci się czerwona kontrolka w wykrzyknikem.

Poza tym maszyna fajna, ekonomiczna, trzeba wymieniać okrje i filtry.

Edytowane przez Mimi88

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v